Ozo lieve Houstonruintje.........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Ozo lieve Houstonruintje.........

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:37

Ik heb sinds enige tijd een zeer gaaf Houstonruintje van 3 jaar oud hier staan om zadelmak te maken. Een plaatje om te zien! En in omgang een werkelijk lief dier, ietwat lomp zo maar.............verder een echt schatje.

Doorgaans verwacht je van een Houston dat deze niet zulke goede springkapaciteiten heeft. Toen hij net kwam was hij nog redelijk mak, nu begint zijn werkelijke zeer ondeugende karakter naar boven te komen. Het longeren kent hij nu, maar dat heeft al heel wat bloed, zweet en tranen gekost. Uiver is namelijk van mening : wat een boer niet kent, dat vret ik niet........ Scheve mond En bij ieder nieuw iets doet hij dan ook erg moeilijk. Niet jonge paarden moeilijk..........maar gewoon. IK DOE DAT NIET! En breekt uit, en spring vrolijk over het hek heen terug naar stal..

Verder haalt hij regelmatig zeer veel stoute dingen uit met Dinky de ezel die hier ook staat. Dinky en hij zijn de allerbeste vrienden ooit, dus samen worden er wortels gestolen, dingen gesloopt enz. enz.

Vanmiddag was het weer raak. Uiver vond het gras bij de buren groener, en dat was een mooi ingezaaid veldje met kerstbomen. De buurman heeft dat allemaal reuzenetjes voor elkaar................of laat ik beter zeggen HAD dat allemaal reuzenetjes voor elkaar.

Hij sprong dus vrolijk over het hoge hek, met veel stroom erover. Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het gras helemaal neit groener was, maar dat het dus denneboompjes waren die niet lekker smaken Frusty Om vervolgens helemaal in paniek door dat mooie ingezaaide veldje te gaan lopen raggen, omdat Dinky en de andere paarden gewoon in het weiland waren blijven staan.
Toen ik hem probeerde te vangen met veel gevloek, sprong hij uiteindelijk maar weer terug naar de wei. Helaas ging dat ff neit helemaal goed waardoor het hek dus helemaal aan gort is.....................


Leuk hoor, zo'n jonge boef op onderzoek.............ga nu maar eens het hek maken Scheve mond Wenste hem vanmiddag eventjes de kwekkeboomkroketten in.........


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:39

Haha Haha! fijn zo'n boefje op stal... Knipoog !

En wat zei de buurman van zijn geruïneerde kerstbomen-veld ??

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:40

grandeur schreef:
Haha Haha! fijn zo'n boefje op stal... Knipoog !

En wat zei de buurman van zijn geruïneerde kerstbomen-veld ??



Die was niet thuis.........dus die bom gaat straks waarschijnlijk ontploffen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:42

Leuk he, jonge paarden }> Haha!.

Ik wil nu eigenlijk ook wel foto's zien van het geruineerde hek Haha!.

Klinkt trouwens als een intelligent en onderzoekend paard, dat wordt nog wat met rijden Scheve mond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:52

Apple schreef:
Leuk he, jonge paarden }> Haha!.

Ik wil nu eigenlijk ook wel foto's zien van het geruineerde hek Haha!.

Klinkt trouwens als een intelligent en onderzoekend paard, dat wordt nog wat met rijden Scheve mond.



Ik heb geen digi Haha!

Heb toch al heel wat jonge paarden gehad, maar zo stout als deze Scheve mond Nee das niet helemaal waar, heb nog een paar van die ettertjes op stal gehad.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:53

Ik geloof dat ik die alleen in een binnenbak zou zadelmak maken, eentje waarbij de bakrand strak tegen de wand aan staat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:55

Sjuimpje schreef:
Ik geloof dat ik die alleen in een binnenbak zou zadelmak maken, eentje waarbij de bakrand strak tegen de wand aan staat Haha!


Ik had zitten bedenken dat hij misschien weleens eens heel goed bij Ozep zou passen Haha!

Speciaal voor je broertje en vader......

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131996
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:04

Daar zal Sjuimpjes vader vast blij mee zijn Knipoog

Soms wel grappig om zo'n draak(je) op stal te hebben, maar je kunt er ook behoorlijk wanhopig van worden Scheve mond
'k Heb ook ooit eens zo'n kwallebol gehad, ook het type "dit ken ik niet dus ik verrek het", had dezelfde symptomen.
Gaat het hek niet snel genoeg open ? Okay, dan spring ik er vanuit stilstand overheen.......
Ik heb geen zin om te rijden........ Prima, dan laat ik me gewoon achterover vallen........
Heb ik eigenlijk wel zin om in de trailer te gaan ? Nee, eigenlijk niet, dus ik spring zowel over de voorstang als over het tussenschot (die hebben we er dus letterlijk uit kunnen zagen Boos!)........
En zo kunnen we nog wel even doorgaan !

Ik wens je alvast heel veel sterkte voor straks Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:28

Whaha wel grappig!

Veel sterkte alvast met de buur en met het verder zadelmak maken! Haha!

Savannah (Z2) :):) & Aldate <3 & Giorado :~ !
http://www.horse4u.nl

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:31

Ik zie het voor me *LOL* , ik wens je heel veel sterkte met dit kleine (?) ettertje Haha!

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:31

Hmm klinkt om moe van de te worden Haha!

Ik hoop dat hij tot inkeer kan komen, wel zo prettig Haha!

Ik had gisteren dat ik wou oefenen met Josiane (naast lopen) ik had de teugels om de hals alleen op dat moment wou josiane stoom af blazen, dus zoef rechtuit de binnenbak in.
Ik kon haar niet houden, hoofdstel naast haar benen mee bungelent.
IK heb me maar om gedraaid Bloos , komt Kroodsma "OOH help je hoofdstel gaat eraan!!!"

1 rondje deed ze knettergek, ik dacht echt dit is het einde van het paard en het hoofdstel, totdat de eigenaar en ik tegelijk HO zeiden.
Toen stond ze stil Schijnheilig
Hoofdstel is nog heel.

Leuk die paarden die zo zwaar ondeugend zijn Boos!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:33

astridh schreef:
Ik zie het voor me *LOL* , ik wens je heel veel sterkte met dit kleine (?) ettertje Haha!


1.64m maar net pas drie, dus de 1.67 gaat hij wel halen.

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:34

Whaha! Ik geloof dat ik betreft het veldje niet graag in jouw schoenen zou staan *LOL*

Maar wat een draak zeg! Haha!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:36

Whaha, grappemaker Tong uitsteken

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:25

Bananahose lenen? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:26

Ilindra schreef:
Bananahose lenen? Schijnheilig


Zelf gemaakt en gebruikt.............helpt niet Scheve mond

Misschien helpt Albert lenen wel Haha!

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:51

jeetje! En dat op eerste pinksterdag.... heeft de buurman de ravage al ontdekt??


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:05

oei heb je de buurman overleefd?
Ik heb er ook zo 1 maar die is al 9 en maar 75 cm groot.
zodra het wat droger weer is zoals nu dan geleid het stroom met de droge grond niet goed door die manen bos en vliegt ie overal onder door,Gisterochtend uit het net ingezaaide weiland gevist en vanmiddag ook...
Mijn paps vind mij en de pony steeds minder lief

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:40

Hihi, wat een doerak!
Hoe vond je buurman deze ontdekkingstocht? Je had het toch snel weer netjes aangeharkt, heeft ie nog veel schade?

Daar waar hij wegkomt, daar lopen er nog meer ~~}>

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:51

Dees schreef:
Hihi, wat een doerak!
Hoe vond je buurman deze ontdekkingstocht? Je had het toch snel weer netjes aangeharkt, heeft ie nog veel schade?

Daar waar hij wegkomt, daar lopen er nog meer ~~}>



Hardstikke leuk! Op zondagavond in de regen de moestuin van de buurman aanharken. En die is GROOT! even groot als ons weiland, en die heb je gezien Dees.

Echt leuke hobby hoor Scheve mond Ben benieuwd wat ie nog meer in petto heeft voor me Boos!

Sannah

Berichten: 2429
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:18

Pipo schreef:

Echt leuke hobby hoor Scheve mond Ben benieuwd wat ie nog meer in petto heeft voor me Boos!



Hahaha, ik ben nu 2 jaar verder met mijn dus 5-jarige o zo 'lieve'
Houstonmerrie......wil je nog voorbereid worden op wat gaat komen Haha! Knipoog ?

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:11

ben wel benieuwt nara die ondeugd. foto's foto's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:18

sannah"]
[quote="Pipo schreef:

Echt leuke hobby hoor Scheve mond Ben benieuwd wat ie nog meer in petto heeft voor me Boos!



Hahaha, ik ben nu 2 jaar verder met mijn dus 5-jarige o zo 'lieve'
Houstonmerrie......wil je nog voorbereid worden op wat gaat komen Haha! Knipoog ?
[/quote]


Dan is hij wel verkocht neem ik aan Haha!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:20

*ligt in een deuk onder de tafel!*

Geweldig hoe je dat verteld!! Haha!:D:D
Maar wel balen idd dat jij nu dat hek mag gaan maken en dat je buur zijn grond weer moet gaan herstellen!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:21

Ik ken er ook zo eentje die je bij vlagen aan kan kijken met zo'n ongelovig-verachtende blik van "Jaaaa zeg, je denkt toch zeker niet dat ik DAT ga doen? Je bent zeker niet goed bij je hoofd ofzo? BeKIJK het maar!"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Zeppelin, Fleuribelle, GoogleAdsense, herous, hwn, janneke584, Jussem, LesleyAnne, PeerAppel, Telpeva, TinkerTreas en 77 bezoekers