Paard schuurt al, nu nog een eczeemdeken opdoen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Paard schuurt al, nu nog een eczeemdeken opdoen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 18:56

Romanoff heeft zomereczeem, gelukkig niet heel erg, maar hij schuurt wel aan z'n manen en ook aan z'n staart. Hij heeft dus duidelijk jeuk. Ik gebruik Cojosol en TKC, maar dat helpt niet voldoende. Ik wil hem graag van de jeuk verlossen en dus een deken voor hem kopen. Maar... Als ik hem nu een eczeemdeken op doe, gaat hij deze dan niet kapot schuren?

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn


Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:00

Ken paarden die zo'n exceemdeken (Boett) hebben en dat werkt prima. Ze schuren er niet mee. Het is een soort pyjama die goed blijft zitten en niet warm is, zodat ze hem ook bij 30 graden niet vervelend vinden om om te hebben. Als je paard nu al schuurt zou ik er wat aan doen, want anders heeft ie dalijk geen manen/staart meer en die jeuk is zo ellendig voor ze!

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:05

Ik heb een bucas buzz off en die bevalt mij erg goed. Het is zeker zinvol om de deken nu om te doen hoor! Je kunt het beste je paard eerst even wassen met teer of andere jeukstillende shampoo en goed lang met koud water uitspoelen. Dan is de ergste jeuk een beetje over en dan de deken erop doen. En niet meer zonder dek buiten laten lopen, dan is ie heel snel van zn jeuk af!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:06

Zo'n deken schuren ze niet zomaar kapot,
van de door jou genoemde middeltjes ben ik overigens niet zo heel erg kapot. Fenonolf werkt bij ons paard tot nog toe het beste!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:08

ik heb een ivanhoe deken en doordat ik af en toe savonds rij, moet die deken dan af. ze schuurt dan wel met deken en ik heb er al 3 gaatjes in gehad. gelukkig heb ik een handige en welwillende buurvrouw Knipoog

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:10

als je ze een deken op doet, voorkom je dat ze gestoken worden door de vliegjes die met hun speeksel de jeuk veroorzaken en zal je paard dus geen jeuk meer krijgen. misschien dat ie de eerste dagen nog wel wat jeuk heeft, maar dat komt dan omdat het speeksel nog niet uit zijn systeem is en nog jeuk veroorzaakt.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 20:13

sanderijn schreef:
als je ze een deken op doet, voorkom je dat ze gestoken worden door de vliegjes die met hun speeksel de jeuk veroorzaken en zal je paard dus geen jeuk meer krijgen. misschien dat ie de eerste dagen nog wel wat jeuk heeft, maar dat komt dan omdat het speeksel nog niet uit zijn systeem is en nog jeuk veroorzaakt.


Ja, dat begrijp ik, maar ik ben dus bang dat zo'n deken het geschuur de eerste dagen niet overleeft... Maar misschien valt het mee, in de wei kan hij eigenlijk niet schuren en op stal kan hij toch af?

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:18

op stal kan hij af ja, maar volgens mij kunnen ze ook op stal nog wel geprikt worden door die vliegjes, alleen natuurlijk in veel mindere mate. misschien moet je het gewoon proberen, het is dan wel een investering maar dan weet je tenminste of het goed gaat of niet, ik ben inmiddels twee jaar geleden naar het westen des lands verhuisd en heb de mazzel dat mijn pony hier nauwelijks last heeft door de zeelucht die aangevoerd wordt.....
toen ik nog in de achterhoek woonde heb ik ook vanalles geprobeerd, wat bij mijn pony echt goed hielp was silitch, te bestellen bij de paardendrogist, het is niet goedkoop maar werkt wel


Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:29

hoe sneller hoe beter. Deste minder hij er last van heeft


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 bezoekers