Een lief kindje uit mijn Farrington merrie TIPS?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Een lief kindje uit mijn Farrington merrie TIPS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 17:46

Hai,

Volgend jaar komt het er dan eindelijk van. Ik laat mijn merrie dekken. Maar wat voor hengst?! Er zijn er zoveel. Een jonge hengst die zich nog niet heeft bewezen? Een oudere hengst met vele succesvolle nakomelingen? Moeilijk!

Mijn vosmerrie is een Farrington X Visioen en heel veelzijdig. Mooi exterieur, goed karakter, normale gangen, 1,63.

Ik wil het veulen zelf houden, wil alleen wat meer maat, en ruimere gangen, dressuur.

TIPS, laat maar horen

Zat zelf te denken aan Inspecteur, Amsterdam, Democraat, Rubenstein, D-day.

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/


Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:49

Moet hij ook een sprongetje kunnen maken of maakt het bij wijze van spreken niet uit of die struikelt over het hout?

Amsterdam vind ik niet zo, Rubinstein is wel leuk...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:14

Rubinstein:
Wie zal dat betalen? zoete lieve Gerritje
Wie zal dat betalen? zoete lieve meid

Muziek!

Knipoog

D Day zou ik zeker niet doen, D Day geeft beknopte dieren en fokt verkleinend.
Inspekteur zou ik zelf alleen voor merrie gebruiken die meer bloed voeren, de kans op een wat ouderwetser paard in type is groot.
Democraat zou best goed kunnen passen alleen vind ik het karakter niet altijd even aansprekend, en aangezien jij een lief kindje wil Tong uitsteken

Amsterdam vind ik zelf een heel goede optie,
ik ken er een aantal van en die hebben maat (hoewel ze wel veel tijd nodig hebben om uit te groeien), kunnen heel goed bewegen en ik vind ze heel mooi van type en uitstraling.
Persoonlijk vind ik het ook leuk dat dit een hengst die nog redelijk exclusief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:17

Sjuimpje schreef:

Amsterdam vind ik zelf een heel goede optie,
ik ken er een aantal van en die hebben maat (hoewel ze wel veel tijd nodig hebben om uit te groeien), kunnen heel goed bewegen en ik vind ze heel mooi van type en uitstraling.
Persoonlijk vind ik het ook leuk dat dit een hengst die nog redelijk exclusief is.


Ik heb laatst wat informatie opgevraagd van Amsterdam. Ik vind het zelf een hele gave hengst, en de nakomelingen die ik heb gezien vond ik echt goed.
Maar wat ik niet zo goed begrijp: Hoe komt het dat hij zo weinig dekt en heeft gedekt? Qua bloedlijn is hij heel interessant, hij vererft beweging en is mooi?

Wat wil je nog meer?

Anne_GTI

Berichten: 18196
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:39

Komt ie weer: Rubin Royal....

(het lijkt wel of ik er aandelen in heb, maar ik vind het gewoon een fantastisch paard)

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:59

Ik vind Amserdam qua exterieur absoluut níet mooi. Hij heeft een wat plat kruis en is vrij strak in de lendenen.

Hij heeft wel vrij goed gepresteerd, en ook een aantal toppers gefokt, dus ik kan geen antwoord geven op waarom hij weinig gedekt heeft Verward

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:02

democraat zou geen verkeerde keuze zijn , fokt meestal erg veel maat, en goed bewegen
moet je alleen wel van schimmels houden Lachen

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:04

In een ander topic voor een Master x Selim riep iemand Stedinger, wat misschien hier ook wel een leuke hengst voor is.

Ik heb daarop gereageerd met: Sterntänzer! Wat ik zelf dan weer een leuke hengst vindt Haha!
Ik zal even de plaatjes voor je zoeken.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:06

Sterntänzer (Silvio I x Pik Bube I x Marlon xx):
Afbeelding

Stedinger (Sandro Hit x Landadel x Futuro):
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Climax op 30-05-04 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt


GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:06

Kun je met Rubinstein nog dekken? OO Seven is ook een goede hengst met Rubinstein bloed.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:07

Ja leuk Stedinger: Maat, uitstraling, bewegen, springen noem maar op...

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:08

Met Amsterdam heb je topbloed in huis, wat jammer genoeg heel erg ondergewaardeerd worden! De nakomelingen die ik ken zijn goed van karakter, goed in de gangen en hebben maat.

Stedinger is ook genoemd... Wel een hele fijne hengst. Kennissen van mij hebben een redelijk groot veulen (uit kleine merrie), maar hij mist net dat beetje uitstraling, vind ik persoonlijk.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:09

Ik vind juist dat Stedinger wél uitstraling heeft, maar dat zal idd persoonlijk zijn!

LuvdaTossa schreef:
Met Amsterdam heb je topbloed in huis, wat jammer genoeg heel erg ondergewaardeerd worden! De nakomelingen die ik ken zijn goed van karakter, goed in de gangen en hebben maat.


Maar als de hengst je niet goed genoeg aanstaat, dan staat die je niet goed genoeg aan!
Laatst bijgewerkt door Climax op 30-05-04 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:09

Er zijn ook Stedingers met veel uitstraling... hangt natuurlijk ook van de merrie af.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:14

Waarom zo fel op Amsterdam, naar mijn mening gebruiken ze hem ook niet genoeg.
Hij is heel mooi gefokt, ik zou zeggen neem eens contact op met van Uytert.
De moeder van Amsterdam leefde vorig jaar nog, was inmiddels al een jaar of 28.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:15

Ik ben niet fel op Amsterdam, ik zeg alleen dat ik niet gecharmeerd ben van zijn exterieur.

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 20:15

Hai,

Bedankt voor de vele reacties. Inspekteur stond samen met Amsterdam bovenaan mijn lijstje. Ik twijfel nog steeds. Mijn merrie is fijn gebouwd en ik vind een wat forser paard helemaal niet erg. OO7 is geen optie omdat die dorutobloed voert en aangezien dat ook bij Farrington in zit?! Moelijk. Hoop nog meertips te krijgen van jullie. Leuk om alle reacties te lezen. Kan ik zeker iets mee.

Trouwens hoe krijg ik foto's in mijn profiel?

Groeten

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:18

Uploaden en de URL tussen [img] en [/img] zetten Knipoog

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:23

Als je met OO Seven dekt heb je doruto twee keer in de derde generatie. Dat moet geen probleem zijn. Barbria, de volle zus van Gelbria (moeder 007) is ook gedekt door OO Seven zelf.

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:24

Inteelt in die generatie is helemaal geen probleem, kan zelfs wel eens goed zijn!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:36

Lijnenteelt hoeft geen probleem te zijn,
maar 2 x Doruto terwijl de moeder al niet genoeg maat heeft zou mijn keus niet zijn.

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:41

Zo zou je het kunnen bekijken. Maar OO Seven zelf is niet klein en zijn moeder Gelbria is ook 1.70m.

harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:15

Ff een andere invalshoek: Koss?!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:19

Koss, is dat niet die hengst waar Parcival van is?

Mettetje

Berichten: 759
Geregistreerd: 11-03-04
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 22:28

Gelders heb ik inderdaad ook aan zitten denken aangezien ze zelf over de 50 % gelders is. Niets ten nadele van gelderse paarden (te denken aan nimmerdor bv. volbloed gelders, jaja dat weet bijna niemand!), je fokt een fijn gebruikspaard, maar toch niet helemaal het type paard wat ik zoek. Hoewel de fokkerij van de gelderse paarden tegenwoordig wel erg dichtbij de rijpaardefokkerij komt (stond in de strengen). Ik denk dat een gelderse hengst nadelig op mijn merrie werkt. Ik ben overigens wild van de hengst Parcival. Die is inderdaad van Koss. Parcival loopt nu lichte tour als ik me niet vergis.

Grootse daden leiden tot afgunst, afgunst leidt tot rancune, rancune leidt tot leugens!

Mette doet het weer dankzij http://www.hh-massage.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers