[Tek] Aantal tekeningen van mij, tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

[Tek] Aantal tekeningen van mij, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 17:24

Toch maar weer eens een poging gedaan om de tekeningen die ik tot nu toe heb gemaakt, online te zetten. Aangezien ik nog steeds geen geweldige scanner heb, toch maar een foto gemaakt met de digi, alleen dat komt het resultaat niet ten goede... Maar goed, hier toch de tekeningen, tips en commentaar (opbouwend Knipoog ) is welkom!

Allereerst Indezz van IndyLover, ooit begonnen na te tekenen met de CB-meeting en nu istie dan eindelijk af. De foto is echt mega vervormd, zie nu ook dat zn oortjes iets te klein zijn helaas... Zijn oog lijkt btje vaag, op de echte tekening niet zo, en zn hoofd is wel errug groot, ook weer op de echte tekening valt t mee... Scheve mond Sorry Rianne! Dit was het voorbeeld:

Afbeelding

En dit het resultaat:
Afbeelding

Dan Jena van tinker_lover, het voorbeeld doet het helaas niet meer maar dit is het resultaat:

Afbeelding

Shatia van riccardo, ook hiervan doet het voorbeeld het niet meer, en de foto heeft de tekening erg licht gemaakt:

Afbeelding

Marlies van Baalen, foto uit boek 'Eenvoud van de dressuur,' heeft er al es eerder opgestaan:

Afbeelding

En tot slot de tekening waar ik nu mee bezig ben, van mn ex-verzorgpaard Louna. Dit is bedoeld als verrassing voor de oud-eigenaresse, als aandenken en als bedankje. Het voorbeeld:

Afbeelding

En hoe het nu is, tips welkom!

Afbeelding

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden! De echte tekeningen zijn donkerder en duidelijker, maar ik krijg ze er gewoon niet beter op helaas...

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:43

mooi en idd jammer dat wij ze zo licht zien, je laatste foto doet het trouwens niet....da's wel jammer!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 17:48

Crista schreef:
mooi en idd jammer dat wij ze zo licht zien, je laatste foto doet het trouwens niet....da's wel jammer!


Niet? Hmm, das raar, ze komen nl. allemaal van dezelfde site! Zien anderen m wel?

8Eveline

Berichten: 3208
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:11

De eerste tekening voor Rianne vind ik niet zo mooi. Mecshien komt het doordat er wat weinig 3d in zit (tja vreemde uitleg ik weet het) De ararbier vind ik echt prcahtig net als de tekening uit het dresuur boek

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:16

Iwan_Fjord schreef:
De eerste tekening voor Rianne vind ik niet zo mooi. Mecshien komt het doordat er wat weinig 3d in zit (tja vreemde uitleg ik weet het) De ararbier vind ik echt prcahtig net als de tekening uit het dresuur boek


Die tekening is jammer genoeg helemaal misvormd op de foto, op de echte tekening is alles redelijk in verhouding. Maar ik kreeg hem ook niet beter op de foto helaas...

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:16

mooi hoor!

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:17

wow ik vind ze heel mooi, alleen idd jammer dat ze zo licht geworden zijn, het is niet zo goed zichtbaar zo..

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 19:18

Yessy schreef:
wow ik vind ze heel mooi, alleen idd jammer dat ze zo licht geworden zijn, het is niet zo goed zichtbaar zo..


Thnx! Vind het ook errug jammer, ligt denk ik ook voor een deel aan het potlood dat ik heb gebruikt (2H). Was lange tijd het enige potlood wat ik had en dan werd het dus redelijk licht allemaal, om iets donkerder te maken moest ik echt tig keer over hetzelfde stukje heen. De laatste tekening doe ik nu met zowel 2H als HB, en daar zie je wel het verschil volgens mij, een stuk donkerder!

Whild

Berichten: 3920
Geregistreerd: 26-03-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:45

Wow, dat zijn echt hele mooie tekeningen!

Vooral de arabier is goed gelukt; die ogen en de verhoudingen kloppen echt precies OK dan!

Kana

Berichten: 9054
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:47

Leuke tekeningen jammer dat de fotos zo licht zijn!
Maar op de eerst zijn de oren ietwat klein Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:25

Kana schreef:
Leuke tekeningen jammer dat de fotos zo licht zijn!
Maar op de eerst zijn de oren ietwat klein Knipoog


Hahaha ja daar kwam ik ook achter toen ik de foto's had gemaakt. Lachen

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:32

Wel mooi, alleen die eerste is idd een beetje misvormd! Verder mooi Haha!

LovEMyNolIn

Berichten: 158
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:44

jawel je hebt het best goed onder de knie hoor maar je moet toch vind ik de oren wat groter tekenen en de neus wat kleiner dan zou het er een stuk beter uit zien Haha!

LovEMyNolIn

Berichten: 158
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:44

verder wel mooi hoor Haha! Haha!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 21:54

LovEMyNolIn schreef:
jawel je hebt het best goed onder de knie hoor maar je moet toch vind ik de oren wat groter tekenen en de neus wat kleiner dan zou het er een stuk beter uit zien Haha!


Tsja die 1e, hij is en blijft mislukt en helemaal vervormd, de neus is in t echt ook een stuk kleiner hoor!

Maar niemand tips of opmerkingen over de andere tekeningen?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:41

Ik zou als ik jou was de tekeningen eerst een heel stuk donkerder maken in psp/psd/gimp/whatever, bijvoorbeeld door het aanpassen van de gamma correctie, ik kan er nu heel erg weinig van zien/over zeggen.

Ik vind het zelf ook altijd netter staan als je commentaar vraagt over een foto van een tekening, en niet van een foto van een schetsblok, het kost vrij weinig moeite om de tekening uit te knippen, en het ziet er gelijk een stuk verzorgder uit.

Bedoeld als opbouwend commentaar Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 11:10

Ellende schreef:
Ik zou als ik jou was de tekeningen eerst een heel stuk donkerder maken in psp/psd/gimp/whatever, bijvoorbeeld door het aanpassen van de gamma correctie, ik kan er nu heel erg weinig van zien/over zeggen.

Ik vind het zelf ook altijd netter staan als je commentaar vraagt over een foto van een tekening, en niet van een foto van een schetsblok, het kost vrij weinig moeite om de tekening uit te knippen, en het ziet er gelijk een stuk verzorgder uit.

Bedoeld als opbouwend commentaar Knipoog


Dank je Lachen Tsja een aantal van die tekeningen zijn wel los, die heb ik er uitgehaald om door de scan te halen maar dat was ook niet echt een succes, daar werden ze onwijs korrelig van en nog steeds slecht zichtbaar. Scheve mond En laat ze liever in mn schetsblok zitten, dat werkt fijner en dan hoef ik niet steeds al die losse vellen bij elkaar te houden. En heb geen bewerkingsprogramma, moet ik toch es een keertje gaan downloaden, maar als iemand zich geroepen voelt om ze donkerder te maken...

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:10

ik zal even mn best gaan doen Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:15

Yessy schreef:
ik zal even mn best gaan doen Knipoog


Das lief! Kusje

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:19

ze zijn nu wel iets duidelijker, maar je ziet echt blokjes, beter kon ik het niet krijgen...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 12:24

Thnx Jess! Zo zijn ze iig een stuk duidelijker, iemand die er nu iets over kan zeggen? Ellende bv.? Knipoog

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:22

Mooi hoor ik vind het arabiertje erg goed gelukt.
Die van indezz is wel een beetje misvormd maar ik vind het wel heel leuk dat je hem hebt nagetekend! Bij die van indezz komt het denk doordat je de kaak wat te groot hebt gemaakt. En het stuk tussen zijn ogen en oren mocht wel wat groter. Hierdoor lijkt het dat in een beetje een raar hoofd heeft Tong uitsteken
Die laatste vind ik er al mooi uit zien!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:36

Het arabiertje is heel erg mooi zeg! Je mag van Trix ook wel een tekening maken Haha!. Het ziet er netjes uit .

jessielover
Berichten: 229
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:49

Het eerste paardje heeft te kleine oren Tong uitsteken En het hoofd is bij de keel te dik die moet je iets langer en dunner maken. Bij die van tinker_lover mis ik de keel een beetje dat arabiertje vind ik heel mooi Lachen En bij de laatste vind ik ook de oortjes te kort, maar voor de rest heel goed hoor Haha!

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 20:02

IndyLover"]
Mooi hoor ik vind het arabiertje erg goed gelukt.
Die van indezz is wel een beetje misvormd maar ik vind het wel heel leuk dat je hem hebt nagetekend! Bij die van indezz komt het denk doordat je de kaak wat te groot hebt gemaakt. En het stuk tussen zijn ogen en oren mocht wel wat groter. Hierdoor lijkt het dat in een beetje een raar hoofd heeft Tong uitsteken
Die laatste vind ik er al mooi uit zien!
[/quote]

Ik had ook idd een beetje ruzie met die kaak, het halster lukte niet zoals ik dat wou dus dat wilde ik weglaten, maar daardoor is die kaak dus een beetje misvormd...

[quote="jessielover schreef:
Het eerste paardje heeft te kleine oren En het hoofd is bij de keel te dik die moet je iets langer en dunner maken. Bij die van tinker_lover mis ik de keel een beetje dat arabiertje vind ik heel mooi En bij de laatste vind ik ook de oortjes te kort, maar voor de rest heel goed hoor


Geloof dat ik wat met oren heb, die van mij zijn altijd te klein Tong uitsteken En hoe bedoel je dat je de keel mist? Verward