DePennyBitch - consult 'Tess'.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

DePennyBitch - consult 'Tess'.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:47

Zoals meerdere bokkers, heb ik ook een consult laten doen bij Tess. Niet omdat we problemen hebben, alleen die verlatingsangst maar ook gewoon omdat er wat dingen waren die ik gewoon wou weten. De vragen zijn misschien onzettend pennyachtig maar het zijn toch dingen die ik altijd al heb willen weten Bloos.

Consult pony “Tess”




Datum 30-05-2004


Karakter

Tess is een vriendelijke shet. Ze reageert erg enthousiast wanneer ik haar aangeef, dit in opdracht van jou te doen. Ik zie haar letterlijk van blijdschap op en neer hupsen als een blij kind. Er komt direct een waterval aan emoties, gevoelens, gedachten en kleuren vrij. Tess is wel een vrij druk dier, maar in de positieve zin van het woord. Het is een echte merrie, een dametje. Ze is erg intelligent, pakt de dingen snel op en geeft zich snel gewonnen. Het zit niet in haar karakter om dwars te liggen, ook al heeft ze net zoals zoveel Shetlanders, soms wat eigenaardigheden. Maar daar kun je alleen maar om lachen, er zit geen greintje gemenigheid in Tess. Ze houdt enorm van aandacht, daar leeft ze helemaal van op. Ze vindt alles wat je met haar doet eigenlijk heel leuk, haar vrolijkheid straalt aan alle kanten van haar af.

Vragen

1.) Heeft Tess ooit het idee gehad dat jij haar tekort deed als jong shetje?

Nee. Tess is je juist dankbaar voor het feit dat je rustig de tijd hebt genomen en geen dingen overhaast hebt gedaan. Tess is een pony die je soms moet afremmen; juist omdat ze zo makkelijk is met dingen aanleren, zou je snel teveel doen. Tess vindt het daarom des te fijner dat je dit niet gedaan hebt en de tijd voor haar hebt genomen. Ze geeft aan zich altijd gelukkig te hebben gevoeld bij jou en niet het idee kreeg dat je te weinig met haar deed. Tess heeft lekker de tijd gekregen om nog lekker te spelen en jong te zijn.

2.) Waarom hinnikt Tess zo hard als je met Spike weg gaat?

Dat is, zoals je zelf eigenlijk al aangeeft, een vorm van verlatingsangst. Ervaringen in het verleden hebben er voor gezorgd dat Tess niet op haar gemak is als ze alleen achter moet blijven. Ze is een zeer sociaal dier, dat het liefste één of meerdere vriendjes bij zich heeft. Doordat ze al op jonge leeftijd negatieve ervaringen hiermee heeft gehad, blijft bij Tess de angst zitten dat ze alleen gelaten wordt. Toch is het goed om het af en toe te doen; zo leert Tess langzaam met haar angsten omgaan en moet het steeds beter gaan. Ik heb Tess dit ook uitgelegd, dat ze niet (meer) bang hoeft te zijn om alleen te blijven. Die verlatingsangst zit bij haar wel heel erg diep, omdat de negatieve ervaringen bij haar al op zeer jonge leeftijd hebben plaatsgevonden. Hopelijk wordt het nu steeds beter voor haar.

3.) Wat vindt Tess er van om voor de sulky te lopen?

In één woord: GEWELDIG! Dat vindt Tess het leukste wat er is! Daar kan ze écht van genieten, lekker er op uit. Ze was heel makkelijk met beleren als ik het goedheb, ze heeft het altijd erg leuk gevonden, dus dat kun je gerust met haar blijven doen!

4.) Hoe waren de vader en moeder van Tess voor haar als klein shetje?

Tess heeft goede herinneringen aan haar ouders, vooral haar moeder was beschermend voor haar. Dit heeft de basis gelegd voor haar fijne karakter.

5.) Hoe vindt Tess het om gedekt te worden door de hengst die bij Ciska staat?

Tess zou een ideale moeder zijn voor haar veulen! Ze reageert erg positief als ik haar dit vertel, Tess zou haar veulen met liefde overladen en ik denk dat het ook voor jou een heel mooie ervaring zal zijn, om Tess op die manier met haar veulen om te zien gaan. Ik zie dan ook geen enkele reden om het niet te doen. De keuze van de papa vindt ze niet zo belangrijk, want – eigenwijs als ze is – wil Tess haar veulen opvoeden zoals ze zelf opgevoed is.

6.) Wat vindt Tess van Spike? Is hij soms opdringerig tegen haar?

Tja, Spike is een echte macho, hij laat zichzelf graag zien en probeert daarmee soms over Tess heen te lopen. Tess maakt zich niet snel druk. Zou het écht teveel worden, dan zal Tess van zich afbijten, Spike kan niet álles doen wat hij wil! Daar zou ik mij dus niet druk over maken. Verder is Tess wel dol op Spike, ze accepteert zijn soms vreemde manier van doen volkomen.




7.) Is Tess gelukkig met haar leven, hoe ze behandeld wordt en met de vriendjes die ze nu heeft?

Jazeker! Tess vindt dat ze geboft heeft, ze heeft een fijne stalplaats, een lief baasje die alles voor haar doet, en ze is gelukkig met gezelschap om haar heen. Tess zou doodongelukkig worden alleen, ze is erg sociaal ingesteld en wil het liefste altijd anderen om haar heen. Daarom denk ik ook dat een veulen voor Tess geweldig zou zijn, ze zal helemaal opgaan in haar moederrol.

8.) Is er nog iets dat Tess graag tegen jou wil zeggen?

Tess vindt het erg leuk dat je dit voor haar doet. Ze is dol op je en ze vraagt of ze dat voldoende laat merken aan jou. Ik denk dat dat, zeker gezien het fijne en opgewekte karakter van Tess, ze dit zeker voldoende doet. Tess zegt mij dat ze het wel fijn zou vinden, als je haar tandjes regelmatig wilt controleren, daar heeft ze soms wat last van (of gehad misschien?). Verder zorg je goed voor haar, daar is ze je ook dankbaar voor.
Op mijn mededeling dat ze nog een broertje en zusje heeft gekregen reageert ze blij, ze vindt het zeker leuk om dat te horen.

Algemeen

Ik heb niets gezegd over Tess haar vader, het is een heel opgewekte pony en het zou jammer zijn om haar onnodig verdriet te doen door zoiets te zeggen(Yaar zegt; papsie is erg ziek en ik heb het wel naar DPB gepb't maar wou het haar niet aandoen...). Ik werd zelf helemaal blij van Tess; deze pony straalt enorm veel energie uit en blijdschap; het lijkt wel of ze bruist van energie! Ik vond het erg leuk om met Tess te praten; ondanks haar geringe hoogte is het een babbelkousje, waar moeilijk tussen was te komen. Wat mij tijdens het gesprek opviel is dat ik wat last kreeg van mijn keel; zijn er in het verleden soms keel- of luchtwegklachten geweest? Dat zou het namelijk verklaren.

Kleuren die tijdens het consult voorbij kwamen en de betekenis

Geel
Energie, vrolijkheid

Oranje
Ook energie, Tess bruist hiervan!

Groen
Fris, vrolijk, jong

Rood
Liefde, genegenheid

Bruin
Vertrouwen, met beide beentjes op de grond staan.

Bij Tess kwamen alle kleuren door elkaar heen, als een wervelwind van kleuren. Dat typeert haar bruisende en vrolijke karakter nog meer.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:50

nou ze heeft het blijkbaar dus wel heel fijn bij jou!!
leuk om dat te horen!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:24

leuk om te lezen, het moet jou ook vast een fijn gevoel geven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:12

Idd, ik was zo blij om te horen dat ze echt gelukkig is enz. dat ik er tranen van in mijn ogen kreeg Lachen.
Het is echt een heel fijn gevoel!

naomi_s
Berichten: 1354
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:06

bij wie heb je dit consult laten doen als ikd at vragen mag???
zou je me hierover even willen pb-en??

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:09

Ik vind het ook wel heel grappig te horen. Echt super gewoon!!!! Ze was idd ook heel makkelijk te beleren. Wel af en toe wat onzeker, maar ze wou altijd! Toen Tess weer naar huis ging vroeg ik ook of Yara naar haar tanden wou laten kijken omdat ze stond te tutten met eten en af en toe met het bit aan het klooien was.

Ik herken haar hier echt in!!!!! Echt heel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:37

Wat leuk zeg, hoe gaat dat nou precies in z'n werking? Van een foto, of in real life?
Ik zou het stiekem ook wel een keer willen proberen bij Shaseera, ik kan namelijk geen hoogte van haar krijgen met bepaalde dingen, en ik vraag me soms echt af waarom ze iets wel of niet doet...

Jokky

Berichten: 916
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:05

Wauw wat leuk! Wij hebben op stal een vrouwtje die zoiets ook kan doen... moet ik maar eens doen met Lana, is altijd leuk om pennyvragen te stellen Knipoog

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:05

Gaaf zeg! Lijkt me super om te horen wat je pony allemaal denkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 19:28

Voor alle geintresseerden; [EA-CO] Telepathie met dieren
Hier staat alles duidelijk in uitgelegd, hoe het in zijn werking gaat, wat het kost etc.
Het geeft echt een enorme kick als je hoort dat het zo goed gaat!