Chaps of laarzen?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Funky10
Berichten: 27
Geregistreerd: 30-04-04

Chaps of laarzen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 14:20

Vroeger toen ik nog geen chaps had, reed ik met laarzen. Nu heb ik chaps maar ik zweet daar meer in dan in de laarzen. Terwijl mijn chaps gaatjes hebben waar lucht doorheen kan. Weten jullie wat ik beter ken doen: Chaps of laarzen?

OK dan! voor alle tips die binnenkomen, die helpen!

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:27

Ik denk dat het erg sterk vanaf hangt wat voor laarzen en wat voor chaps... Ik heb chaps van HH en heb daarmee geen last van veel zweet, met mijn laarzen heb ik dat ook niet, maar ik heb wel leren rijlaarzen. Als je rubber rijlaarzen hebt, dan zweet je daar volgens mij veel meer in dan in chaps... Hangt het er natuurlijk ook nog vanaf watvoor materiaal je bij je chaps hebt...

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:30

Wat je het beste kunt doen, dat moet je zelf beslissen.
Voor iedereen is dat anders en jij voelt het zelf het beste. Misschien is het een idee, als jouw budget dat toelaat, om beide te kopen. Dus chaps en laarzen en dan kun je het afwisselen.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:06

Als je budget het toelaat zou ik voor leren laarzen gaan.

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

larzen/ chaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:07

hoi, iedereen moet het voor zichzelf ff uitzoeken wat prettiger is. Zo kan ik gewoon niet met chaps rijden, ik heb 5 jaar met gevoerde rubberen gedaan, en nu heb ik al een tijdje leren laarzen en ik wil ze niet meer kwijt, en persoonlijk vind ik laarzen netter, maar het gaat erom hoe het zit groetjes

Alexx

Berichten: 6048
Geregistreerd: 29-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:41

CAPS.... Kun je veel beter bewegen. En je hebt neit zo'n pijnlijke kreukel als je je hakken uitdrukt

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:45

punkies schreef:
CAPS.... Kun je veel beter bewegen. En je hebt neit zo'n pijnlijke kreukel als je je hakken uitdrukt


Zoveel hoef je niet te bewegen met je benen... En pijnlijke kreukel? Dan heb je verkeerde laarzen, lijkt mij.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:51

ik rij normaal eigenlijk altijd met sokken en schoenen, geen zin om mn chaps aan te trekken...(hoezo ik ben lui Schijnheilig )
maar als ik moet kiezen tussen chaps en laarzen, ga ik zeker voor de chaps. ik vind dat je beter contact hebt met je paard en het zit veel soepeler. (ik heb rubberen laarzen) het zit ook niet zo warm vind ik juist Verward

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:59

Ik zweette altijd meer in m'n (rubber) laarzen, dan in m'n chaps nu.
Maar dat verschilt idd echt heel erg per soort laarzen/chaps.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:05

Ik reed vroeger met laarzen maar doordat ik van die dunne benen heb had je zo`n groot open stuk bij mijn laarzen. Dit vond ik zo vervelend.. Sinds ik met chaps rijd voel ik mijn paard ook veel beter aan en ik hoef niet bang te zijn dat ze uitvallen als we weereens zonder beugels rijden..