Ik kan wel janken!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 14:36

eigenlijk ben ik al aan het janken. Ik heb net de boer opgebeld waar kanjer staat.
Hij had goed nieuws en slecht nieuws.
Vanaf zaterdag mogen er weer mensen het erf op MAAR er mag maar 1 persoon per paard komen. Dat wil zeggen dat niet ik maar Tara (Kanjers eigenaresse) het erf weer op mag en ik niet Huilen Huilen Verdrietig
Ik baal zooooo verschrikkelijk! Ik dacht eindelijk dat ik weer mocht vis ik gruwelijk naast het net!

Ik ga echt bidden dat Tara het te druk heeft en dat ze zegt dat ik mag maar die kans is niet zo groot. Ik baal echt!!!! Frusty

Vanavond krijg ik via de mail meer te horen en moet ik Tara opbellen om te overleggen over wie mag. Ik kan er nu in ieder geval niets aan veranderen. Voor degene die wel weer naar hun paardje mogen: veel plezier en geniet ervan! (zolang het kan)

xxx Roos

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 16:37

zitten jullie in een ingesloten gebied dan?

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:05

ah wat is dat sneu voor je...

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:08

agossie

ik mag wel naar viera en dat is mijn verzorgpony, maar ja ik zit in noord holland

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 17:13

A da's vervelend voor je! Officieel gezien mag ik ook niet naar m'n pony, die staat bij mijn oom, en die heeft geiten, maar aangezien hij zelf overal naar toe gaat en er vanalles op het erf komt, ga ik er ook naar toe, het is dan toch onzin om thuis te blijven als iedereen er komt, die er niet hoort.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 17:39

ik snap er nix van Verward . Kanjer staat in Eemnes en dat is vlakbij Hilversum en dat ligt in Noord - Holland. Daar is absoluut geen sprake van MKZ! xxx Roos

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-01 18:48

Roos ik denk dat die boer gewoon bang is dat hij een regel overtreedt. Als ik jou was zou ik aan een volwassen persoon (bijv. een andere boer in de buurt of de eigenaar van een manege daar) vragen wat de regels zijn i.v.m. mkz. Ook jouw situatie duidelijk uitleggen en vragen of je in jouw geval wel of niet mag komen (wat het ministerie van landbouw zegt). Ik heb net even de regels gelezen op: http://www.minlnv.nl/mkz Daar staat altijd wat je mag/niet mag. Kijk bij 'recreatie', daar staat wat over paardenpensions enzo. Onder andere dat een paardenpension zoveel mogelijk moet doen om mensen niet in aanraking te laten komen met de evenhoevigen die daar zijn, zoals koeien en schapen. Als de boer waar Kanjer staat zijn vee in een andere schuur heeft staan, waar jullie helemaal niet langs komen als je naar de pony's gaan, dan zou het geen probleem moeten zijn om jou bij Kanjer te laten. Wel moet je je dan telkens ontsmetten. Dus je laarzen als je aankomt en weer weggaat, maar ook als je thuiskomt wassen en je kleding in de was etc. En dus ook niet na het verzorgen van Kanjer nog even gezellig naar de manege een paar straten verderop (dat heb ik dus ook lang niet gekund grijnz, best ongezellig).
Wat ik wel vindt: als de boer een stuk of acht meiden wel naar de pony's laat gaan, kan hij net zo goed jou ook nog laten komen. Tenslotte doe je hetzelfde als Tara: uitmesten en rijden! Maar goed, dat is mijn mening.
Je kunt ook bellen naar een info nummer over mkz., je situatie uitleggen en vragen wat er is toegestaan.
Groetjes, Dorine.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-01 18:52

Hoi Dorine en alle anderen,
bedankt voor je reactie! Zoals je misschien hebt gezien mag ik zaterdag naar Kanjer maar ik moet me wel(zoals jij zei) ontsmetten ed. Ik ben echt super blij! En ik vind ook dat je gelijk hebt over dat hij best nog 1 iemand toe kan laten op zijn erf. Want Tara en ik doen idd hetzelfde "werk". xxx Roos