endurance Zelhem, helaas niet goed...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

endurance Zelhem, helaas niet goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:38

Latoy staat gezellig naast Gentleman in de paddock, ze is blij hem weer eens te zien!!!

Afbeelding

Hij mag zelfs aan haar kont ruiken, en dat bij een lesbiƩnne al Toy!! Wat een eer!!

Afbeelding

Op weg naar de voorkeuring, Latoy vind het echt wel leuk!

Afbeelding

De voorkeuring, Hf 48, locomotie een B, geen idee waarom, kon de vet ook niet verklaren, vreemd! De rest alles prima!

Afbeelding

Onderweg op een groomplaats...

Afbeelding

Brigitte, met haar Gele Gevaar plinka en prinnie mijn groom!!


Afbeelding

We kwamen ook nog trekkers tegen onderweg, zelfs dat ging goed!!!

Afbeelding

Zo zie je er uit na een rit van 60 km in de hitte waarna je paard afgekeurd wordt met een HF van 64, die 60 moet zijn!
En dat omdat ik niet goed naar mijn paard geluisterd heb!
Verslag van de rit zal ik hier nog even onder plaatsen!

Afbeelding

Ik had het me van te voren wel wat anders voorgesteld, maar hier mijn verslagje van Zelhem!

Het eerste gedeelte tot de vetgate ging heel goed , we moesten zelfs (alle paarden) de Ridgway trot doen, en daar kwamen we goed doorheen! en de locomotie een A!!!
Daarna weer lekker verder, ging allemaal goed, we reden met z'n vieren en de paarden liepen ook lekker samen!!
Alleen mijn hartslagmeter deed het niet meer omdat ie onder mijn zadel uitgeschoven was, ik dacht wat maakt het uit, ik heb em nou toch niet echt meer nodig!
10 km voor de finish begon Latoy wat anders te doen, ze had echt vreselijke last van de hitte en die was er ook echt wel op die open wegen,
ze zat echt wat tegen mijn been in te duwen, maar ik dacht eigenlijk dat ze "gewoon " geen zin meer had dus ik werd nog boos ook!
1km voor de finish gaan stappen en ondanks dat was de hartslag nog 72, waar ze dan normaal zo'n 52 heeft, toen wist ik het eigenlijk al, bij de nakeuring had ze 64! 4 te hoog!!
Mijn schuld ik had beter naar haar moeten luisteren, ik weet notabene dat ze niet tegen zulke plotselinge hitte kan!! Bovendien was ik ook nog eens zo fanatiek gaan koelen dat ze het weer koud kreg en er zelfs nog 2 dekens op moesten...hoe dom kun je zijn....
Alles is nu inmiddels weer prima met haar en , echt waar ze was alweer aan het draven in de paddock!
Even kijken hoe ze er morgen bij staat!
Laatst bijgewerkt door mazzeltje op 30-05-04 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:45

Leuke foto's !!
en wat maakt het ook uit, volgende keer beter jezelf geen schuldgevoel aan gaan praten hoor.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 30-05-04 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:52

nu wel!!

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:17

Jammer dat het niet goed ging. Lastig he, luisteren naar je paard als je zelf eigenlijk wat anders wil... Hesjes staan prachtig trouwens Knipoog

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 17:25

Nimmedor schreef:
Leuke foto's !!
en wat maakt het ook uit, volgende keer beter jezelf geen schuldgevoel aan gaan praten hoor.

Nou, schuldgevoel aanpraten, tja, ik verwijt het mezelf wel degelijk, maar stom genoeg dacht ik echt dat ze aan het miepen was.
Echt dom van mij! Ze is echt geen miepert op wedstrijd!!

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:51

Nou je weet iig wat je fout gedaan hebt, er is niks ergs gebeurt en de volgende keer doe je het niet meer, zie het gewoon als een wijze les.
Vind het al heel knap dat je 60 km hebt uitgereden, maar het zal wel vervelend zijn geweest met die hitte.
Hoelang heb je over die rit gedaan?

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:53

leuke foto's mazzel
en het gebeurd iedereen wellis (spreekt helaas uit ervaring)

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:20

Leuke foto's! Lachen
En echt k'ut dat die hartslag te hoog was..
Het was wel echt heel erg warm, Trix werd zelfs al behoorlijk moe na die 30 km.. Das wel heel ernstig. Scheve mond

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 18:38

Lieke schreef:
Hoelang heb je over die rit gedaan?

We hebben 11.68 km per uur gereden, dus een uur of 5!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:43

Ah meissie, je zit er wel heel timide bij. Maak je niet te druk hoor. Dat kasteel van jou is een kei van een paard. Dit is ook een ervaring die je op moet doen helaas.

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 18:46

Moe, en koppijn en gedesillussioneerd! dat was het, ik lach me rot als ik die foto nu zie!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 22:24

Bij die laatste foto krijg ik het Ach gut en knuffelgevoel voor je... Jammer dat het niet goed is gegaan, maar je hebt toch iig je best gedaan, en soms maak je wel eens een beslissing die blijkbaar toch niet zo goed uit blijkt te vallen, kan je toch altijd gebeuren. Verder koppie op, en geniet van dat kasteel van je, want ze is verder wel een plaatje, en jou lieverd of niet? Knipoog

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:27

Volgende keer beter, moet je maar denken!
Is nu even balen, maar Latoy kan die afstand best aan. Is gewoon even zoeken hoe je in zo'n geval moet handelen. Komt wel!!
Latoy stond er verder weer fris bij, dus zou me er niet al te veel zorgen om maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:14

jammer dat het niet goed ging
maar je weet wel waaraan het ligt
dus een goede reminder voor de volgende keer
dan gaat het vast super

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:45

Latoy stond er gister iig weer goed bij!
ZZe had iig goed te eten ( nog bedankt namens Lander dat ie de restjes mocht likken Schijnheilig )
Volgende keer gaat t vast beter! Waarschijnlijk hadden meer paarden/mensen last van de warme *LOL*

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 17:04

Dankjewel Inkie, ik vond ook dat ze er prima bij stond!
Gelukkig wel!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 23:54

De foto's zijn heel mooi. Echt jammer dat het zo gelopen is maar hier leer je ook weer van toch Knipoog Kop op hoor meis en ga het jezelf niet te erg kwalijk nemen hoor, Latoy is het allang weer vergeten hoor Knipoog Gelukkig gaat het weer goed met Latoy en de volgende keer gaat het vast beter en ben je er zelf ook allerter op.

Wat is Latoy toch groot zeg Bloos! Haha!

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:27

Kop op Sas, volgende keer ga je het gewoon weer halen! Latoy is een superpaard en ach, het kan iedereen gebeuren! Lachen
Leuke foto's in elk geval, Zelhem lijkt me nog steeds een mooie rit

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:38

Kop op de volgende keer beter! Het ging voor de rest toch harstikke goed...wat maakt dat kleine puntje nou uit. Het gaat erom dat je het naar je zin hebt gehad en je paardje ook, toch? Er komen vast nog honderden andere ritten die je wel perfect uitrijdt!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:41

volgende keer inderdaad beter. wat maakt het uit. zulke dingetjes horen er ook wel bij af en toe.

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 11:09

Jeetje, en weer een Btje!! En ze wisten niet waarom?? Heel raar!! Hoe ging de ridge-trot dinges bij jou eigenlijk??

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:12

Een B-tje bij de voorkeuring, en idd ze zei, ik zie iets maar weet niet wat!
Maar ze gaf me ook bij de vetgate en de nakeuring een A !!!
De ridgway trot ging prima!!! 52-54 geloof ik! is toch niks op aan te merken!!

Eusebio
Berichten: 848
Geregistreerd: 28-07-03
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 15:25

Super gedaan hoor Sas, volgende keer weer beter. OK dan! Gelukkig is Toy verder in orde, hopenlijk jij ook door die warmte. Huilen Ik moest jureren en het was niet te houden met die temperatuur buiten en in de auto, 4 uur lang, gggggggggrrrrrrrrrr Scheve mond

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 15:32

Hahaha, kun je nagaan als je 5 uur moet harlopen zoals Latoy!!!
Maar in de auto is idd ook geen lolletje!

Nerootje

Berichten: 2172
Geregistreerd: 29-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 16:37

Jammer van die hartslag maar ach ja volgende keer beter toch. enne naar je paardje luisteren hihi. Foto's zijn leuk geworden!