Pffff!!! Wat een overdreven gedoe!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Pffff!!! Wat een overdreven gedoe!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:11

Hoi Hoi,

Paar dagen geleden:
Kwam in de bak en het was druk (3 mensen is bij ons druk Haha! ), dus toen ik erbij kwam liet ik Savannah even los om snel de bakdeur dicht te doen. Dan stond ik iniedergeval niet te lang in de weg, dacht ik.
Savannah vond het wel leuk en ging paar stapjes (3 ofzo) stappend een stukje verder staan. (staat regelmatig los overal en zelf naar stal lopen enzo).

Gisteren:
Yvonne (staat ook op stal) vertelde me dat 1 van de ruiters (die toen in de bak reed) had gezegt dat Savannah 'er vandoor' was gegaan en dat haar paard super druk deed en ze dus moest afstappen door MIJ.
Even ter verduidelijking: Die vrouw rijd met haar eigen paard ZII Scheve mond en heeft vroeger ook ZI gesprongen. Haar paard stapte gewoon rustig door en heeft het niet eens gezien, denk ik. Scheve mond

Vandaag:
Werd aangesproken door eigenaar van het paard (waar die vrouw op reed) dat ik mijn paard nooit mag loslaten en Slapen ook niet als ik een meter voor haar stal laat of als ik naar de molen loop en dat dit wel kan zorgen voor afschruwelijke ongelukken. Verward Voor hetzelfde geld had die vrouw in een rolstoel gezeten en dat ik dan heel veel had moeten dokken voor de verzekering bla bla bla verkorte versie >;)

Dus ik zegge dat ik het nogal overdreven vond en ik nu echt wel weet wat ik doe. En dat het trouwens mijn paard is en dat als ik erop zou zitten en ze er vandoor zou gaan en haar paard peert hem ook, of ik dan ook had moeten dokken?!
En ik ook zegge dat ze makkelijk hetzelf meteen tegen mij had kunnen zeggen, want ik ben 17 en zij is iets van 30. En dat ik het nu van iedereen hoor behalve van haarzelf. (Die vrouw stond er gewoon bij toen dit allemaal gebeurde Verward Die zei ook helemaal niks. )

Ze begonne ook tegen vriendin van mij dus die zei ookal tegen hun: Als je wil dat je paard niks overkomt moet je hem op stal laten staan en over verzekeringen praten is niet nodig, want er is helemaal NIKS gebeurt.

Pffff wat een gedoe zeg! Ik weet echt wel wat ik doe hoor en als ze er echt vandoor was gegaan gaf ik ze helemaal gelijk! Lachen


Kreeg trouwens te horen dat haar eigen paard door iemand anders wordt gereden de hele week en zij hem alleen op wedstrijden uitbrengt. Scheve mond

maarja iedereen gaf me eigenlijk wel gelijk, want iedereen vond dat er helemaal niks aan de hand was en dat ze van een mug een olifant maakte.
Ze hebben trouwens al meer van zulke dingen op stal zoals: ze hebbe alles 2x zo erg meegemaakt, zeuren over hoeveel voer en 1 van hun 2 paarden mag niet bij iemand anders in wei, hooi was niet natgenoeg (staat hele dag in kar onder water Verward )

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:27

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet blij word als iemand zijn paard in de bak loslaat als ik an het rijden ben. Nu ging het goed, maar als hij een sprong had genomen had je een probleem gehad.
Aan de andere kant vind ik ook wel weer dat er overdreven gereageerd word met dat rolstoelverhaal.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:33

Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet blij word als iemand zijn paard in de bak loslaat als ik an het rijden ben. Nu ging het goed, maar als hij een sprong had genomen had je een probleem gehad.
Aan de andere kant vind ik ook wel weer dat er overdreven gereageerd word met dat rolstoelverhaal.



Precies, als ze er nou vandoor was gegaan vind ik dat ze helemaal gelijk hebben, maar dat ze nou zo'n stennis moeten maken om die paar stappen in stap.

Ik stond echt maar 2 meter ofzo van haar vandaan en toen ik haar een stap zag doen en ik er alweer naast stond ging ze zelf ook al stilstaan...

Wat ik ook nogal banketstaaf vond ik dat ook ineens commentaar kreeg op alles wat ik deed!
Ze heeft rug-nekproblemen gehad en moet dus vooral laag en ontspannen zijn. Als ik haar vastzet met opzadelen staat ze dus dit vooral niet. Ze staat tegenwoordig los en ze verroert niet, maar ze staat nu wel ontspannen en laag. Ook zelfs over mijn rijden! Jezus ben Anky niet en ik heb niet voor niks les! Er bestaat geen perfecte ruiter!
Degene die op hun paard rijd stapt en draaft af en toe (zit er 10 minuten op ofzo) en daar staan ze helemaal achter terwijl ze Z wil gaan starten. Gaan ze beetje commentaar geven op mij en over watvoor verschrikkelijke gevolgen er wel niet zijn!

LotteAnna
Berichten: 990
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Nmg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:45

Ik vind vaak dat ze op stallen/maneges best veel zeuren. Er valt altijd wel wat te zeuren. Altijd geroddel, als het niet over de paarden is dan wel over de mensen die erop zitten.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:47

LotteAnna schreef:
Ik vind vaak dat ze op stallen/maneges best veel zeuren. Er valt altijd wel wat te zeuren. Altijd geroddel, als het niet over de paarden is dan wel over de mensen die erop zitten.


Dat is ook zo, wij zijn dan nog een kleine pensionsstal, maar het begint nu toch ook. Deze mensen zijn nog wel zo fel tegen roddelen en dan beginnen ze tegen mn vriendin....

yellow
Berichten: 36
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:00

Joh,niets van aantrekken hoor!Ik sta ook op een manege en hoeveel mensen mijn paard wel even niet wilden aanpakken.Nou mooi niet dus,het is mijn paard en daar doe ik lekker mee wat ik wil.Ik breng niemand in gevaar en samen met mijn zoon van 11 hebben we reuze veel plezier van ons beestje.Ok het is geen dressuur paard en echt vooruit spurten doet hij ook niet,maar dat willen wij ook niet.Hij is puur voor ons plezier en voor de ontspanning.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:30

Billy schreef:
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook niet blij word als iemand zijn paard in de bak loslaat als ik an het rijden ben. Nu ging het goed, maar als hij een sprong had genomen had je een probleem gehad.
Aan de andere kant vind ik ook wel weer dat er overdreven gereageerd word met dat rolstoelverhaal.


ik vind het niet erg, eigenschuld he, als de pony wegloopt.
Arzu laat ik ook meestal los, omdat ik anders de bak niet dicht kan doen, nou niemand die erover zeurt, maare in een rolstoel kan je altijd wle terecht komen of je nou op een paard zit of er naast loopt

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 17:34

Oke, misschien is je paard loslaten in een volle bak niet zo heel slim, het blijven dieren en stel dat er wat gebeurt... Maar datzelfde kan ook gebeuren als jij erop zit, vind het ook behoorlijk overdreven allemaal, alleen omdat je paard een paar stapjes zet, beginnen zij allemaal over dat die vrouw in een rolstoel terecht zou komen? Dat vind ik idd een mooi voorbeeld van van een mug een olifant maken. Rolleyes En dan ook niet het lef hebben om je er zelf op aan te spreken, beetje zwak vind ik dat.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 17:56

*Tamara* schreef:
En dan ook niet het lef hebben om je er zelf op aan te spreken, beetje zwak vind ik dat.



Dat vond ik inderdaad nog het zwakste van allemaal! Komop ik ben 17 en zij is zo'n "ervaren" Z ruiter van ong. 30 denk!

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:03

Ik liet mijn paard ook weleens los als ik ging rijden. Dan liep ie keurig achter de andere aan. Als die dan gingen draven, deed hij dat ook. Maar om daar nou zo'n probleem van te maken

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:13

Par staat ook altijd los als ik de bak achter me dichtdoe, maar dan wel nog geen halve meter naast me.

Ik kan me wel voorstellen en zou er zelf ook niet helemaal blij mee zijn dat als je paard 2 meter bij je vandaan staat en jij de bak dicht doet....als het paard besluit een dolle dag te hebben kan jij nooit in die ene tel je paard weer beetpakken.

Maar de manier waarop vind ik idd weer soort van laf, mevrouw had ook meteen even kunnen melden dat ze het niet prettig vond dat je paard los stond.
En zo'n stennis van maken terwijl er niets gebeurt is tsja....je meot toch iets te zeuren hebben in je leven he

isioma

Berichten: 1052
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: het diepe zuiden van Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:09

hier op stal (met over de 100 paarden_ laten mensen zo vaak een paard los
niks aan de hand
in de bak, als ze even moeten plassen, zetten ze het paard in het midden met de teugels achter hetzadel
niet iedereen hoor, maar brave paarden. In het begin keek ik ook mijn ogen uit, maar er gebeurt nooit iets
ook op stal. ook laat wel eens iemand haar paard vrij rollen terwijl wij met z'n tienen of meer uitstappen in de bak na een les. Niks aan het handje
dat mens is gewoon ontzettend bang denk ik zo
, maar ja, als de staleigenaar jou zegt wat je moet doen dan heb je je daar aan te houden
het is alleen wel goed om te weten dat het ook anders kan en dat het echt niet zo'n ramp is om je paard even los te laten als hij rustig blijft

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 20:24

De staleigenaar heeft zich er niet mee bemoeit, maar dit is ook omdat deze mensen haar hebben beledigd over haar rijden terwijl hun wel vragen om (nu niet meer) hun paard te rijden.
Ze krijgt ook vaak overal commentaar op, netals met dat natte hooi.

Ik weet inderdaad dat het anders kan, maar ik deed het juist zodat ik niet lang in de weg zou staan met zo'n drukke bak.

eveliene
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:30

je bent geen goede ruiter als je je paarden alleen op wedstrijden uitbrengt en niet traint wat een troela zeg maar eerlijk gezegt kan je beter je paard niet zomaar los laten stel dat ze schrikt en ervandoor gaat? of er kan zoveel gebeuren

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 08:51

eveliene schreef:
je bent geen goede ruiter als je je paarden alleen op wedstrijden uitbrengt en niet traint wat een troela zeg maar eerlijk gezegt kan je beter je paard niet zomaar los laten stel dat ze schrikt en ervandoor gaat? of er kan zoveel gebeuren



Ik weet dat ik dat ook beter niet kan doen, deed het om juist zo snel mogelijk de hoefslag weer vrij te hebben en als ze er vandoor was gegaan dan hadden ze echt 100% gelijk OK dan! over alle risico's, maar er is gewoon helemaal niks gebeurd en dan zo'n drama! Clown

Suzy

Berichten: 2241
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: Ittervoort ( L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:21

Ik ken verder de situatie niet die zich daar heeft voorgedaan, maar als je paard al wild wordt van een stappende pony, zou ik toch zeker niet op wedstrijd gaan....... Knipoog

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 10:03

Suzy schreef:
Ik ken verder de situatie niet die zich daar heeft voorgedaan, maar als je paard al wild wordt van een stappende pony, zou ik toch zeker niet op wedstrijd gaan....... Knipoog


Ik had vorige keer mn jack uit gedaan en over muurtje gelegt in buitenbak en toen vond ze dat haar paard hierdoor 'wild' werd en ze ging er dus rechttegenover staan en achterwaarts ect oefenen!

Dan wordt ze er inderdaad bang van!

Ik had echt zoiets van: Ga gewoon rijden joh! Dan stopt het kijken vanzelf wel.

Na het tienduizend keer achterwaarts gaan ging ze er maar af. Verward