Geen flauw idee wat dit is???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Geen flauw idee wat dit is???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 21:35

Ik hoorde vandaag van Desi, verzorgster van mijn pony's, dat Harold een vreemde plek heeft op zijn borst een beetje tussen zijn voorbenen in. Ben daarnet even gaan kijken, Wist niet wat ik zag.

Het lijkt net een bal in een zakje. Het hangt tussen zijn voorbenen, beetje aan de rechter kant. Heb eraan gevoeld, ongeveer de grootte van een tennisbal. Erin geknepen, maar het deed geen pijn. Hij heeft er volgens mij geen last van.

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?


Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:52

Mijn paard heeft ook zoiets gehad,weet niet of het hetzelfde is?
Nadat ze geënt was,heeft het een tijdje geduurd voordat een bult kwam,die was eerst keihard.Later werd het zachter en groter,ze leek er geen last van te hebben.Contact opgenomen met de DA (eerder al trouwens) en die zei dat het een abces was,ik moest het gewoon laten rijpen.Formaat tennisbal ging ze kreupelen,toen hebben we het nog even aangezien,later heeft de DA het opengemaakt.Kwam behoorlijk wat pus uit en moest daarna nog een week lang iedere dag gespoeld worden.(was wel erg pijnlijk voor d'r trouwens)
Ik denk dat je het beste even contact op kan nemen met je DA,gewoon telefonisch ofzo,als hij het nodig vindt,komt ie wel kijken lijkt me.

Succes ermee!

Mississippi Queens Mayday
15/04/1980 - 09/01/2018

carola1

Berichten: 1586
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:09

mijn paard heeft het ook gehad na een enting,gaat vanzelf weer weg dan.

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:40

Misschien een verkeerd ingedaalde teelbal, haha! Haha!

Nee, onzin, ik zou ook niet weten wat het was.

Groetjes @nnemiekie

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:47

haha annemiekie!!!!!
ik zou het ook niet weten.
sterkte verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

noekie_smile
Berichten: 524
Geregistreerd: 08-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:50

Ik heb ook weleens een paardje gezien die een ook een soort bal had onder z'n buik maar dat was een appeltje net zoals een paard appeltjes krijgt op zijn vacht was dit ook net zoiest met gewoon haren erover heen, maar ik zal toch de DA ernaar laten kijken want je weet maar nooit

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:22

Ken het wel als reactie op de inenting. Is hij daar toevallig geent?
Of evt. een trap gehad van een ander paard? Zou daar een heftige reactie op kunnen zijn. Moet dan wel binnen een paar dagen flink slinken.

Daantje1981

Berichten: 2911
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Renswoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 20:53

Nee, hij heeft geen inenting gehad. Een trap is zeer onwaarschijnlijk. Ik zit nu eerder te denken aan een beet van een insect ofzo???

Cirano

Berichten: 318
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Kampenhout (België), eigenlijk Nederokkerzeel maar niemand weet dit liggen op de aardbol.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:49

kan het niet zijn dat het een soort bloedblijn is. Mijn paard heeft dit ooit is gehad. veearts zei dat hij waarschijnlijk op zijn ijzers ofzo had gelegen. ging ook vanzelf weer weg

Ik ben helemaal gek van mijn 2 lieverds

c_alsemgeest

Berichten: 20565
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:00

het is een zakje met vocht... komt er vaak te hangen na een klap van een ander paard of als ze zich gestoten hebben...

Maar je kan er voor de zekerheid even de VA naar laten kijken, die zal ook hoogstwaarschijnlijk een beetje van het vocht eruitzuigen met een naald en dan wordt er bekeken wat de echte inhoud is

*edit* het vocht word na een lange tijd vanzelf weer door het lichaam opgenomen.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


nadezda

Berichten: 1852
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:26

Inderdaad kan een vochtbult zijn doordat ie zich gestoten heeft? of toch een trap?
Kan ook een klein abces zijn dat had mijn paard ook, was niet erg hoor maar als je het zeker wilt weten zou je over een paar dagen de dierenarts er even na kunnen laten kijken?
Ik zou zeggen goed afspuiten en eventueel traumeelgel erop smeren?
Is het warm?

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:02

Hij kan ook een tik hebben gehad of geprikt zijn door een insect. Ik heb de laatste tijd al meerdere paarden gezien die op aparte plekken een flinke bult hadden, de meeste van hen waren 'gewoon' insectenbeten.

Is de bult warm? Zo ja, lekker koelen met water. Is gelijk lekker voor je paardje Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 bezoekers