[END] WE DID IT! De 90 lange km's van Zelhem..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

[END] WE DID IT! De 90 lange km's van Zelhem..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 09:27

Het waren de langste km's ooit voor ons beiden, maar we hebben het gehaald! Het koste bloed, zweet en vooral tranen, maar wat een supergevoel..

Maar goed, ik zal bij het bgein beginnen Lachen Na wat tegenspoed deze week (kreupel door afgetrapt ijzer, overgevoelige reactie op tekenbeten.. dus hele grote bulten en uiteraard precies onder het zadel, trekhaakproblemen met de nieuwe auto en een gaatje in mijn trommelvlies) gingen we vol goede moed op pad. Op stal aangekomen, lag Neef nog te slapen, behoorlijk uitgebreid Lachen

Goed, op weg naar Zelhem. Nog een keer stil gestaan onderweg, de auto wou alles behalve starten. Grote stress dus voorin de auto bij mijn grooms, en achteraan in de trailer.. Uiteindelijk toch aangekomen en na wat loswerken richting de voorkeuring. Extreem hoge hartslag van 52, verder alles goed. Rond 5 voor 8 op weg naar de voorbespreking.. Dacht ik. Na 20 minuten wachten begon ze pas, wat maakte dat we nog maar een kwartiertje hadden om op te zadelen.

Toch gelukt, en rustig gestart naast Desiree Hanen, in een lekker tempo. Tot zij in galop overging en ik dat wat teveel vond, zeker zo aan het bgein van het parcours. Ik besloot wat te stappen om achteraan te komen, ik wou beslist niet het risico lopen dat zij teveel gaf in het eerste rondje. Toen ik Annalyn en Gerrita tegenkwam, ben ik daar aangehangen en zijn we gezellig saampjes verder gereden. Een paar keer vol bewondering naar hun gele paardjes gekeken, wat een toppers!! Na een aantal km's sloten Gizar en Lucia Hofman bij ons aan. Tot aan de vetgate hebben we zo samen gereden, met uiteraard een paar keer zoeken en verkeerd rijden, want de route was alles behalve duidelijk..

Navy was nog lekker fris op de vetgate. Nette waardes en onze eerste Ridgeway meegemaakt, 40/44 was de uitslag, en een A. Even lekker gerelaxed, vooral ik, want door mijn oor had ik nogal last van duizeligheden en mijn rug begon wat minder mee te werken.

Goed, op naar de volgende 30 km. Die gingen eigenlijk ook heel snel, inmiddels had Gizar ons groepje verlaten, door een kreupelheidje op de vetgate. Was een leuk gezicht, 2 Fjorden en 2 Dravers.. Ging prima samen en ik ben iedereen super dankbaar voor het mee mogen rijden en de gezellige dag. Op een gegeven moment raakte de Dravers wat voor, en daardoor waren wij iets eerder in de tweede vetgate. Hier ook alles in orde, helaas een Btje, maar dat was mijn eigen stomme schuld omdat ik Neef te kort draaide en daardoor liet struikelen.

Ik mocht een minuut of 6 eerder weg dan Ucky en Ilonka, en ik besloot te stappen tot we weer bij elkaar waren. Echter.. Navy snapte er geen bal van, dat ze ng een rondje moest, en ik kreeg haar amper van het wedstrijdterrein. Toen dat was gelukt, wou ze niet meer uit draf komen, en stiekem was ik daar wel blij om, want mijn motivatie en energie waren inmiddels helemaal verdwenen. Ik had nooooit gedacht dat we die laatste 30 km zouden redden.. Helaas ben ik Geritta en Annalyn de hele 30 km niet meer tegengekomen, wel draafde ik op een gegeven moment achterop bij Lucia. Samen aan de laatste 10 km begonnen. Die duurde eeuwen. Af en toe zagen Navy en Hilda het licht en gingen opeens 2 keer zo snel en met 2 keer zo veel enthousiasme, maar ik voelde de vermoeidheid ook bij Neef toeslaan en ik was geen goede hulp daarbij. Alles deed pijn en ik kon amper rechtop zitten. Na elke stapje moest ik mezelf tot draven dwingen, en zelfs ademen werd na verloop van tijd een kwestie van door mijn neus puffen. Vlak voor het wedstrijdterrein moesten we nog over een zandpad, waar het stierlijk druk was en echt tientallen trekkers langsreden. Niet zo slim, van de organisatie. Toch gefinished met een hartslag van 70.

Toen de nakeuring.. De hartslag was niet zo netjes gezakt als gehoopt, en dus werd dit 52. De turgor was ook iets achteruit gegaan, maar we waren bijna goedgekeurd.. De locomotie..
Ik kon zelf niet meer vooruit komen, maar ik moest en zou zelf nakeuren, dus met pijn en moeite naast Navy gaan rennen en toen Margreet Lockhorst zei "ze loopt niet 100% meer, maar gefeliciteerd!!", had ik het niet meer. Ik dook in Navy hals en heb me een pot staan janken van trotsheid. We hadden het gered, Navy had het gedaan! Wow, ze heeft gewoon 90 km langs gelopen! Wat een gevoel. Onbeschrijflijk, die trotsheid. Ik denk dat mijn maand niet meer stuk kan Lachen Wat een kanjer..

Nu een weekje rustigaan doen, lekker herstellen (en niet alleen Navy..), en dan even goed nadenken over de Fasna. Ga zo naar stal, lekker verwennen met een masaga en een kwartiertje onder het solarium, lekker slobbertje en een stukje wandelen. Wat een kanjer heb ik toch.. Bedankt meisje Lachen

Annalyn en Gerrita gefeliciteerd met jullie prestatie op die kanjers van jullie! Gerrita extra gefelciteerd met jullie klasse 4 gerechtigdheid! SUPER!

Foto's komen eraan..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:16

wauw dat is heel wat zeg, 90 kilometer, godsallemachtig..............je mag trots zijn !!!!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:00

Gefeliciteerd! Verwen haar maar lekker vandaag, en vergeet jezelf niet!

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:04

Ik vind het zooooo knap!! Jullie hebben het gedaan!!!
En ik ben trots op jullie!!!!! (moest ook een traantje wegpinken!! of 2!!)

Officieel veterinair homeopaat, http://www.dierenhomeopaat.com
Jip is klasse 4, CEI** en heeft 2477,7 km op de teller!!! Latoy geniet van haar pensioen (na 1148,5 goedgekeurde wedstrijdkilometers!!!)

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:04

Hartstikke goed! Gefeliciteerd. leuk verslag gemaakt.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:12

Gefeliciteerd hoor , wat een eind zeg.... kan me voorstellen dat je helemaal gesloopt was Lachen Leeft je rug nog een beetje ? Ach gut

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:15

Gefeliciteerd!! Echt ontzettend knap!

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:22

Leuk verslag! Gefeliciteerd Lachen wat een eind zeg!
Was het de eerste keer dat jullie deze afstand reden??
Wat ik me afvroeg bij het lezen van je verslag, wat is een Ridgeway??
(Ben niet zo thuis in de endurance Knipoog )

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:30

De Ridgway trot (ja dat schrijf je zo Knipoog )

Zet een baantje van 40 meter uit, keerpunt op 40 meter.
Ga aan de start staan en neem de hartslag op.
Meteen wegdraven, 40 meter heen en terug.
1 minuut na de start, je staat na het draven dus nog even stil, neem je de hartslag nogmaals op.

Bij de tweede meting mag de HF maximaal 4 slagen hoger zijn dan aan het begin.

Een vermoeid paard herstelt metabool langzamer van een inspanning. Het is dus een manier om snelheid van herstel te meten. De Ridgway trot is niet populair bij de ruiters die op de meer koudbloedige paarden rijden, omdat blijkt dat die standaard wat langzamer herstellen. Dit zegt niet noodzakelijk iets over vermoeidheid of conditie.


Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:07

Allemachtig! En ik vond het al een hele gebeurtenis toen ik m'n eerste kennismakingsrit 26 km had gehaald *LOL*

90 km, hoe hou je het vol?! OK dan! Echt super!!!

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:31

Mandy; Ik ben trots op je (draver)! Super gereden! En dat met je slachtpaardje Lachen Verwen haar maar lekker deze week en vergeet inderdaad jezelf niet!
Kom op meid, je gaat ook die klasse IV startgerechtigdheid halen met je HKO-paardje Lachen OK dan!

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 16:43

Kom ik net op stal, heeft Navy me weeer tranen bezorgd. Opluchtingstraantjes Lachen Direct op stal aangekomen komt er iemand naar me toe, en zegt dat Navy als enige vanmorgen in de wei stond te rennen. De rest lag te zonnen of stond te soezen en Navy showde er rustig op los. Nu had ik dat al niet verwacht, maar ik moest het nog met eigen ogen zien.
Ik besloot Neef aan de hand mee te nemen en een klein stukje bos en een klein stukje verhard te wandelen. Op het asfa;t aangekomen passeerd een menkarretje ons, en Ow, wat is dat eng! Staart in de lucht, benen omhoog, en showen maar! Trekt me bijna mee, in een PERFECTE draf! Mevrouw was geen greintje stijf! Echt helemaal niet! Lekker soepel en vol enthousiasme.. Ik geloofde mijn ogen niet.. Mijn wonderpaard..

Sas, wat ontzettend lief.. Lovers

Dit was inderdaad mijn eerste 90 km, hiervoor was de langst gereden afstand voor ons 74 km. Allemaal bedankt voor de lieve reacties, en verwent wordt ze zeker Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 00:17

Jeetje, een ware uitputtingsslag dus voor jullie... Ik sprak je moeder nog vlak voordat je naar de nakeuring moest, die vertelde al dat je behoorlijk stuk zat maar dat Navy nog wel wakker was. 's Avonds natuurlijk meteen de uitslagen op de DER-site opgezocht en jawel: jullie hadden het gehaald, en ook de andere draver en de Fjorden! Ik ben hartstikke trots op jullie, super gedaan en nu op naar de Fasna! OK dan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 09:33

Dankjewel Lachen
Pff.. de Fasna.. Hihi, nog niet aan denken, voorlopig Knipoog Eerst een weekje herstellen, lekker relaxen. Dan rustig aan weer oppakken. Ben blij dat het nog 5 weken duurt Lachen Maar ik weet dat Neef het in elk geval aankan. Nu ik nog..

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:38

Super gefeliciteerd nogmaals, had het al eerder gezegd maar mooie prestatie. Leuk dat we 60 km samen hebben gereden.

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:41

Gefeliciteerd! 90 km zeg.... pfft wat een afstand!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 10:49

NaVy! schreef:
inmiddels had Gizar ons groepje verlaten, door een kreupelheidje op de vetgate.


Maar heeft Annelies hem nu uitgereden of niet Verward
Dat is me eigenlijk niet duidelijk uit de diverse verslagen , hierboven lijkt het net alsof ze eruit stapte omdat het paardje wat kreupelde ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:48

Supermooi verslag, en heel fijn voor je, dat julli het samen hebben gedaan, en het samen hebt gehaald Lachen Fijn dat je er zo van genoten hebt, en zo trots op je knol bent. Heel leuk om te lezen Ga zo door zou ik zeggen Haha!

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:51

Annelies is er na 30 km uitgegaan door dat Louise kreupelde. (Mocht niet verder rijden dus)

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 13:11

Aha , zo Lachen

Jammer Ach gut

Hoeveel combinaties doen er nu eigenlijk zo gemiddeld mee , vanaf klasse 2 ? Als je foto's ziet dan lijkt het altijd best kleinschalig eigenlijk Lachen

Ganna

Berichten: 854
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Bijna in Utrecht. De dames in HR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:07

In de klasse I deden er zo'n 60 mee, klasse II 25 en klasse III 25. Voor klasse III echt veel!

The longer, the pony!
Remember it is the speed that kills the horse, not the distance!

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 15:06

Toch al 25 in de 3e klasse joh , goed hoor ! OK dan!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:14

Wat betekenen de volgende termen dan?? Wil ik ff leren begrijpen, ik als dressuurmiep!
Ridgeway
40/44 was de uitslag, en een A
De locomotie

Lucia Hofman >> Die heeft mijn paard gemasseerd!! Hoe heeft zij het gedaan??

Verder echt goed hoor! OK dan! Leuk om een keer gedaan te hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:29

Yvonne, de Ridgeway Trott heeft Arwenlune enkele posts hoger al uitgelegd. 40 staat, dat dat als eerste de hartslag was, dus voor draven, en dan de tweede, 44 dus, is na het draven, een minuutje wachten, en die bleek dus 44 te zijn. Wat goed is, omdat tussen de eerste en tweede waarde niet meer als 4 slagen mogen zijn dus.
De locomotie... eehm, dat is hoe het paard beweegt, dus een soort nakeuring of dat hij nog wel correct loopt, of door overbelastig of iets anders kreupel ofzo. Het is nl de bedoeling dat ook na het rijden blijkt dat het paard nog steeds correct loopt en gezond is Lachen
En die A is in mate van goed, A of B en A is beter dan B, maar ik weet even niet zeker genoeg of er nog meer mogelijkheden zijn...

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 16:45

En C, C is afgekeurd. A is goed, B is twijfelachtig maar nog niet kreupel, bv. stijfheid, of de eerste 2 padden niet helemaal rad, en C is kreupel of overbelast.

Lucia heeft ´m uitgereden, we zijn tegelijk gefinished maar door een iets hogere hartslag van haar paardje, ben ik boven haar geeindigd. Superleuke vrouw, zij kende haar paard echt door en door..

En weer iedereen, Bedankt Haha!

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers