Crea-Bea onoverzichtelijk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Crea-Bea onoverzichtelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 10:51

Iedereen gooit er maar met afkortingen, weet niet precies wat waar thuishoort etc.

Is het niet mogelijk om, wanneer je een topic start, een term te kiezen voor je topic. Bijvoorbeeld dat je eerst een categorie moet aanklikken uit een rolmenu [ of een ander geval] waar dan bijvoorbeeld 'tekening, art, fotobewerking, gedicht, verhaal' op staat.
Het zou dan voor veel mensen een stuk overzichtelijker worden, gezien veel mensen niet eens de moeite nemen een normale titel te verzinnen waar het soort topic uit af te lezen valt...

Of dit mag weet ik niet, het is ook maar een ideetje.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:50

Ik ben het eigenlijk wel met je eens, veel mensen kiezen niet eens zo'n afkorting in de topictitel en dit maakt het niet overzichtelijker.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:55

Of ze gebruiken andere afkortingen... Ook fijn Lachen

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:59

klopt ben mee eens.. vind t wel goed idee..

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:01

er staat bovenaan een medeling en daarin staat welke afkortingen je moet gebruiken, als iedereen gewoon normaal de regels zou doorlezen zou het niet onoverzichtelijk hoeven worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:21

Ik denk ook dat iedereen gewoon het beste [FOTO] of [ART] enzo kan gebruiken. Alleen heb ik dat niet bij het bonenpaard, want wat hoort daar bij? Verward Het zijn tekeningetjes, maar er zit ook een verhaal bij. Daarom gebruik ik daar altijd maar [BONENPAARD] voor. Scheve mond

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 16:41

IcePrincess"]
er staat bovenaan een medeling en daarin staat welke afkortingen je moet gebruiken, als iedereen gewoon normaal de regels zou doorlezen zou het niet onoverzichtelijk hoeven worden.
[/quote]
Het punt si dat je niet iedereen kunt dwingen om dat te lezen. Ik lees bijna altijd die sticky's door, maar de meeste mensen doen dat niet. En zelfs als je als startpagina bij zo'n tijdelijk forum eerst die sticky in beeld kreeg; dan nóg lezen veel mensen ze niet maar scrolllen gauw naar onder en klikken bij wijze van spreken meteen op ok.

[quote="Sammm schreef:
Ik denk ook dat iedereen gewoon het beste [FOTO] of [ART] enzo kan gebruiken. Alleen heb ik dat niet bij het bonenpaard, want wat hoort daar bij? Verward Het zijn tekeningetjes, maar er zit ook een verhaal bij. Daarom gebruik ik daar altijd maar [BONENPAARD] voor. Scheve mond


Dat is goed, iedereen weet meteen waar het over gaat. Ik zet ook overal afkortingen voor.. blijkbaar meer voor mezelf dan voor anderen gezien veel mensen dat niet doen. Ik vind het gewoon storend, had het graag netjes geordend gezien. Maar je kunt niet overal een forum voor maken, vandaar dat Crea-Bea een soort van verzameling van die dingen is. Nu vind ik wel dat, ook al is het een tijdelijk forum, de regels duidelijk moeten zijn en ook werken. Ik dacht dat een scrollbalk met alle afkortingen etc. een grote hulp zou kunnen zijn Lachen

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:53

bij het aanmaken van een account ben je accoord gegaan met de regels en dan is het wel de bedoeling dat je je ook houd aan die regels, dus als er staat dat je die tags moet gebruiken, dan zul je dat ook moeten doen. Dus je hoort zulke dingen gewoon gelezen te hebben en te weten.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 17:05

IcePrincess schreef:
bij het aanmaken van een account ben je accoord gegaan met de regels en dan is het wel de bedoeling dat je je ook houd aan die regels, dus als er staat dat je die tags moet gebruiken, dan zul je dat ook moeten doen. Dus je hoort zulke dingen gewoon gelezen te hebben en te weten.


Make them do it...

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:08

geef ze een ban als ze het niet doen

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:07

Een ram op het uitroepteken en een modje de [...] in de topictitel laten aanpassen als het verkeerd of onduidelijk gebruikt is?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:01

ach het is niet alleen op crea bea hoor. in alle fora vind ik niets zeggende topic titels. als iedereen een beetje daarop zou letten zou het fijn zijn.

de moddies zouden hierin ook wat actiever kunnen zijn, volgens mij verandert alleen bart wel eens een titel.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 14:12

Natalie schreef:
Een ram op het uitroepteken en een modje de [...] in de topictitel laten aanpassen als het verkeerd of onduidelijk gebruikt is?


Daar hebben ze een dagtaak aan als ze dat overal moeten doen. Valt te proberen, maar me dunkt dat het niet veel zal helpen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 14:57

Ik ben het met SP eens dat dit ook bij andere fora het geval is... Hoe vaak kom ik niet titels tegen als "help" en "lees even aub"...

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 15:48

Pervinco schreef:
Ik ben het met SP eens dat dit ook bij andere fora het geval is... Hoe vaak kom ik niet titels tegen als "help" en "lees even aub"...


dat staat ook al bij links inderdaad, ik lees dat juist bewust niet...

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 16:13

Geloof dat er een hoop meer onzinnige titels zouden zijn als alleen bart ze zou veranderen. (heb net een aantal varianten op 'fotobewerking' in fb veranderd, ja, nav dit topic)

Moeten titels als 'Een paar van mijn tekeningen' ook worden aangepast volgens jou Flutterby? En wat moet er gebeuren met crea's die niet in een categorie passen?

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 16:47

Ellende schreef:
Geloof dat er een hoop meer onzinnige titels zouden zijn als alleen bart ze zou veranderen. (heb net een aantal varianten op 'fotobewerking' in fb veranderd, ja, nav dit topic)

Moeten titels als 'Een paar van mijn tekeningen' ook worden aangepast volgens jou Flutterby? En wat moet er gebeuren met crea's die niet in een categorie passen?


Dat spreekt vanzelf, er staat tekening in.
Maar er zijn mensen die niet eens de moeite nemen om ook maar iets over het onderwerp te vermelden. Dan staat er, 'kijk even naar.. ' 'mijn eerste creatie' en dat stoort mij..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 17:59

Misschien is het gewoon een goed idee om steeds te TEM kop te gebruiken bij titels met een onduidelijke adfkorting, of een onduidelijke titel.

Bij Bonenpaard kun je beter [TEK] gebruiken en dan als titel Bonenpaardstrip deel 6 o.i.d.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-04 19:23

ze gebruikt [bonenpaard] omdat het een verhaal is [ jij deed ook mee geloof ik Tong uitsteken ] Maar we zullen allemaal op dat knopje rammen hoor Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:53

Ja dat klopt dat ik mee deed. maar dat doet niet echt ter zake geloof ik. Ik val niemand aan. Alleen dat we misschien vanaf nu wat consequenter moeten zijn. Ik ga nu trouwens weer CB checken.

Annash
Blogger

Berichten: 26511
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 09:16

Heike schreef:
Ja dat klopt dat ik mee deed. maar dat doet niet echt ter zake geloof ik. Ik val niemand aan. Alleen dat we misschien vanaf nu wat consequenter moeten zijn. Ik ga nu trouwens weer CB checken.


Ik blij dat ik keurig [verhaal] evoor heb staan Knipoog
Maar denk dat er wel wat in zit, sommige mensen gebruiken dat idd niet.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 10:44

kijk ook gelijk even in AM heike daar zie ik er nu alweer 5 op 1 pagina.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-04 18:49

Heike schreef:
Ja dat klopt dat ik mee deed. maar dat doet niet echt ter zake geloof ik. Ik val niemand aan. Alleen dat we misschien vanaf nu wat consequenter moeten zijn. Ik ga nu trouwens weer CB checken.


Het was nog niet rampzalig, maar daarom begin ik dit topic ook. Steekproef of er meer mensen waren die dat vonden Lachen

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:07

SuperPepeijn schreef:
kijk ook gelijk even in AM heike daar zie ik er nu alweer 5 op 1 pagina.



Wat bedoel je precies. Ik wil graag kijken hoor.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:12