wat te doen tegen mensen die...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

wat te doen tegen mensen die...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 11:37

Hoi!

Wat kan je doen tegen mensen die zich bemoeien met jou en je paarden!?

De paarden zijn allemaal jaarlingen of 2 jarigen, ze zijn niet dik maar staan op een weiland en krijgen genoeg eten!

Nou ik ging gisterenavond water geven en er kwam een vrouw aan en die zei: Dat de hoeven telang waren ze niet genoeg eten kregen, niet genoeg drinken
ENZ ENZ.
Vanochtend hadden ze de water pomp in de sloot gegooid!!! De paarden kunnen dat niet zelf doen!

PFFF Ze stonden ook met zakken brood omodat tegeven.
Maar als ik 1x zie dat ze brood geven dan bel ik de politie op en zeg ik dat er een paard is overleden aan koliek daar in die wei!
Het slaat echt nergens op!

Iemand tips?
Ze zijn er elke dag!!!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**



Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:43

Ik snap het probleem niet helemaal... Als die vrouw zegt dat de hoeven te lang zijn en niet genoeg te eten krijgen, laat haar dat lekker zeggen... Jij weet toch wel beter! Ik zou me daar nou echt niet druk om kunnen maken...

En dat mensen brood voeren aan jouw paarden, tja... Dat gebeurt overal... Je zou een bordje op kunnen hangen met "Niet voeren" maar ik weet niet of dat iets uit maakt... En je kan de politie wel bellen, denk je echt dat dat iets uitmaakt?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 11:47

Ja want dan kan zij gaan betalen omdat zij dan dat paard heeft dood laten gaan!
Een bordje helpt echt niet bij die mensen en ik ben bang dat ze er nog meer bij gaan doen..
Netzoals vandaag dat de pomp in de sloot lag.. Een paard kan het niet gedaan hebben want die staat achter HOOG hekwerk. En die pomp is redelijk zwaar!
Ik heb gewoon niet dat mensen slechte dingen voeren aan de paarden!!
En al zeker geen VERS brood. Ze hebben eten genoeg en worden zelfs bijgevoerd! Ze zeggen alleen maar over de palomino dat die te mager is maare.. Die 2jarige NRPS-pony dan? Die is nl WEL te dun.. Jaarlingen enz worden nou eenmaal niet zo dik als een boerenknol!!

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:50

Ach ik zou je er niet zo druk om maken.
JIJ weet toch dat, data niet het geval is. Probeer je, je er niks van aan te tekken.

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 11:51

Ja maar wat moet ik nou zeggen als ze vanmiddag weer bij de wei staan?
En als ze weer iets hebben gedaan bij die paarden?

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:27

sorayalover1"]
Ja want dan kan zij gaan betalen omdat zij dan dat paard heeft dood laten gaan!
[/quote]

Sinds wanneer gaat een paard dood van een paar sneetjes brood?? Verward

[quote="sorayalover1 schreef:
Ja maar wat moet ik nou zeggen als ze vanmiddag weer bij de wei staan?
En als ze weer iets hebben gedaan bij die paarden?


Je zou haar vriendelijk kunnen vragen of ze de paarden niet zou willen voeren... Luistert ze niet... Pech...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:46

xtwisterx"]
[quote="sorayalover1 schreef:
Ja want dan kan zij gaan betalen omdat zij dan dat paard heeft dood laten gaan!


Sinds wanneer gaat een paard dood van een paar sneetjes brood?? Verward
[/quote]

Een sneetje is ook niet zo erg, maar zoals ik het begrijp gaat het hier om heel wat meer brood.

Het is heel vervelend en ik zou toch een bordje plaatsen met verboden te voeren.
Ik denk niet dat de politie hier iets aan kan doen en ik denk dat het niet verstandig is om tegen de politie te gaan liegen over dat paard dat dood is.

PAS OP!!!!! zwanger dus alles wat je zegt kunnen mijn hormonen tegen je gebruiken Lachen

Op zoek naar lp's? Ga dan naar: http://www.blue-rain.nl

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:52

Hang een bordje op met de tekst:

"Voeren verboden, ivm met snel koliekaanval, wat de dood tot gevolg kan hebben".

Dan hoef je niet te liegen en je schrikt ze (hopelijk) af.
Ga niet de politie bellen dat er een paard dood in de wei ligt, dat heeft denk ik geen (enkele) zin Scheve mond

Laat de mensen lekker zeggen wat ze willen. En toch maar dat bordje doen.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 12:54

Het gaat inderdaad om meer brood een aantal zakken per dag en nog vers ook!

Ik zal een bordje neerzetten die van die koliekaanval

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

mien
Berichten: 35
Geregistreerd: 07-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 14:52

Denk toch echt dat het hier om oud brood gaat hoor.
Want wie gaat er nou vers brood kopen om aan niet eigen paarden te geven.

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:12

mensen die zich met iets bemoeien wat niet hun zaak is?

ik zou ook zo'n bordje neerzetten, vriendelijk vragen en probeer je er niks van aan te trekken. Kan je niet een dubbele draad voor de omheining doen? dan kunnen ze er niet bij.

waarschijnlijk (denk ik) is het na een week of paar weken wel over, dan zien ze toch dat het geen zin heeft.[/list]

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 15:44

Ja want dan kan zij gaan betalen omdat zij dan dat paard heeft dood laten gaan!

niet zo overdrijven, die mesen weten niet waar ze het over hebben maar ze bedoelen het goed, toch?
je zou wel n bordje neer kunnen zetten met > paard overgevoelig voor koliek dus niet voeren! erop
dan stoppen ze wel hoor en indien ze het dan toch niet doen zou ik pas verdere maatregelen nemen
please stay cool!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 16:02

Nou zo goed bedoelen ze het niet! Als je ze eens hoort praten en of het nou goed is om een pomp in het water te gooien? Zodat de paarden geen water meer hebben? Nou nee lijkt me niet!!
Het was vers brood ik heb het brood gezien en hing helemaal slap?

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:08

je kan pas oordelen over mensen als je t zeker weet wat ze gedaan hebben > je hebt nie gezien dat ze die pomp in t water gdaan hebbn
kijk als ze je paarden egt kwaad willen doen pakken ze wel n mes ofzo
wees blij dat lang niet in de buurt komt van dat

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 16:56

wie moet het anders gedaan hebben? De paarden staan op een industrie terrein waar niet veel mensen komen..

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:36

mien schreef:
Denk toch echt dat het hier om oud brood gaat hoor.
Want wie gaat er nou vers brood kopen om aan niet eigen paarden te geven.


Veel mensen vinden brood na een dag al oud
Dit gaat naar de eendjes of wordt weggegooid, in dit geval naar de paardjes.
En wit brood van 1 a 2 dagen oud vinden wij niet meer lekker *al moet ik zeggen dat je er lekkere tostie's van kan maken* maar is nog niet oud genoeg om zomaar aan paardjes te geven.
Idd bordje met het koliek verhaal erop, en als je er bent en die mensen zijn er gewoon uitleggen waarom je niet wilt dat er brood gegeven wordt.

Verder kan je ze het beste vergelijken met kinderen *voor de leken* die krijgen ook groeispurten waarin ze opeens slank en dun zijn, waarna ze weer stilstaan en weer wat aankomen, etc.

Ik zou het iig allemaal netjes uitleggen, denk dat je meer problemen hebt als je dat niet doet.....want dan gaan de mensen stiekum achter je rug voeren en handelen.

Je kan bv wel opperen dat ze wat brood mogen geven als ze het wat langer laten drogen.

Misschien allemala niet ideaal, maar vandaag de dag kan je er maar beter gewoon neit van uitgaan dat de mensen zich met zichzelf bemoeien en van je dieren afblijven...dan maar liever met goede voorlichting lijkt mij.

"Mag ik voor ik inslapen moet, mijn baasje nog 1 kusje geven?
Een soort laatste groet, echt, het duurt maar even!"

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:39

En die waterpomp die in de sloot lag, agfgelopen Zaterdag was het luilak. Kunnen ook een paar jongeren geweest zijn, hoeven niet die volwassen mensen geweest te zijn.
Ik zou een extra hek plaatsen bij de kant waar de mensen meestal staan, dan is de lol er snel vanaf om ze te gaan voeren.

Je suis Charlie.

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:44

Daar is maar een ECHTE oplossing voor: zorg dat de paarden NIET aan de openbare weg staan.
De politie bellen en iemand beschuldigen is tricky, dat zul je hard moeten maken anders is het laster dat is zeker zo strafbaar en ben jij de pineut.
Zeg nooit dat paarden iets niet kunnen. Ik heb teveel paarden teveel dingen voor elkaar zien krijgen die voor onmogelijk werden gehouden.
De meest rigoreuze oplossing is die persoon in de auto zetten, naar het politiebureau rijden en aangifte laten doen van dierenmishandeling, waar jij dus bijstaat!

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Senja

Berichten: 371
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:07

Ja, ik denk ook dat de rustige uitleg-manier het beste is. Mensen handelen alleen zo, uit onwetendheid. Als jij ze rustig maar duidelijk uitlegt dat jij niet wilt dat ze dat doen, zullen ze er waarschijnlijk niet mee stoppen, maar waarschijnlijk doen ze het wel minder. Een bordje helpt ook wel, maar mensen hebben altijd wel smoesjes (ze vinden het heel lekker hoor; ik geef het heel vaak, en ze hebben er nog nooit iets van gekregen; enz). Dus: het gaat niet echt over, helaas.

I'm not weird, I'm gifted!

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:12

ik zou eerst met haar gaan prate en asl ze niet luistert stappen ondernemen!
laat dat mens niet aan jouw paarden zitten~!

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

gekke_koei

Berichten: 4425
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:14

tis gewoon een nadeel dat je niets kan bewijzen dat iemand het gedaan heeft. maar ik weet uit ervaring ook dat er heel wat mensen zo ontzettend kinderachtig zijn om dit soort dingen te doen.

het feit dat er al wordt gezeurd om zogenaamde slechte verzorging en dat er ineens wel heel erg veel wordt gevoerd zegt al weliets.
tegenwoordig zijn de mensen niet meer alleen bemoeizuchtig, maar gaan ze ook over tot actie.. met alle rampen die daaruit voortkomen.

er zijn zat mensen die zo sneaky zijn...ik word ziek van dat soort mensen.. en het ergste is dat veel mensen er nog de ballen verstand niet van hebben.
mensen snappen ook ngo steeds niet dat je geen gemaaid gras moet geven aan de paarden... in een weiland vlakbij ons hadden ze vorig jaar bijvoorbeeld hun gazon gemaaid en hoppa.. ik geloof dat er 5 manden vol lang gras in de wei werden gegooid, omdat de wei al wat kaler was.. das nie voor nix denk ik dan..

bordjes helpen idd niet, zeker bij kinderen.. die geven al gauw ff wat te eten want diertjes voeren is zo leuk.. mensen.. daar hebben we een kinderboerderij voor! waar je overigens ook geen brood mag voeren Haha! dat moet je allemaal inleveren Haha!

rust zacht, mijn lieve willem. we zullen je nooit vergeten.
je blijft voortleven in onze gedachten.
dag, lieve vent 13-6-1988 - 23-11-2007

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 19:15

een extra hek plaatsen zou wel een oploassing zijn maar kijk wij huren dat alleen in de zomer en mischien mogen weh et volgend jaar ook nog huren maar om daarvoor dan een hek te plaatsen??

@ikke: Nou uit deze wei komen echt geen paarden hoor dat bestaad niet!
Het is een hek van 2 meter met prikkeldraad erboven

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:20

zo hadden wij laatst ook een geval..!

we gingen naar een pretpark hier in de buurt met de manege ponys..!
(we werkten daar tijdelijk (zwart)) )
we hadden lunchpauze en dus deden we de manege ponys in de cirkel zetten en de deur op slot! komen der kleine kindjes aan die de ponys willen aaien..! Lachen

ik op mijn allerliefste Pling jongens nog even w88 de ponys hebben pauze..! wat doen die kruppelen? ze lopen onder het touw door en gaan ze aaien!!! :@ ik dus pissig die kindertjes weggejaagd!

zagen we opeens dat de kleinste pony werd gepest!
wij grepen in (als superwomen er op af) Pling en die andere ponys weggejaagd met een touw..!

kregen we de moeder van een van de kinderen op ons dak dat we de ponys mishandelden Verward waar bemoeit dat mens zich mee!
echt zo oneerlijk! en wij maar aant zeggen je moet een pony straffen als die fout doet!
dit was zooo erg..! :@
wat vinden jullie hiervan?
kus roos

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 19:28

Dan had je moeten zeggen: Nou bel de dierenbescherming dan! Wedden dat de dierenbescherming er dan niks aan doet?

Somebitch @ [TEN-ITP] Zembla Du Vi 80km 2e plaats en best condition.
Valesco 2017 CEI** Denemarken 3e plaats en Best Condition!
[TEN-ITP] Endurance Feldborg cei** met Valesco
Zembla du vi: Klasse I + 19 - wp klasse II + 7 - klasse III + 2 wp (zelf 4 wp). Sinds 2015 rij ik Valesco: CEI**

Roosch

Berichten: 36635
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 19:40

dat hebben we gezegd..! maar die mensen zouden naar de directie van het park gaan, maar die konden er ook niks aan doewn Pling

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 bezoekers