Lunterenrit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Lunterenrit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 22:11

Omdat er nu nog steeds geen topic hier is plaats ik er maar een Rock-on, dudes!

De rit was leuk, maar ook wel flink onrustig.
Er zat nogal wat stap in en sommige paarden hadden een flinke draf nodig gehad denk ik.

Verders hadden we heerlijk weer!! Ik ben knalrood in mijn nek en armen. Scheve mond

De lunch was super OK dan!

Niemand gevallen gelukkig.
Jammer dat Arjanne (Merens) op het einde een klap op haar been kreeg van Jurga Scheve mond Vriendjes zijn?

Ik zat op *ping pong* Harald die alles prima vond als we maar bleven stappen of tegen Jurga aan stil stonden. Lovers Stil staan zonder Jur in de buurt was pingpongen...... Scheve mond

Heb mezelf nét niet doorgereden, gelukkig.

Er zijn volgens mij veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel foto's gemaakt (niet door mij). Die ik wel heeeeeeeeeeel erg graag zou willen zien *LOL* Cheese!

Ik vond het super gezellig en heb leuke nieuwe mensen gemeet

Jammer dat ik niet meeging eten, ben heel benieuwd hoe het daar was met de rubbererwtjes en de klimrekken??

:evaw:


Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:17

susan had Mike tussen haar benen

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:20

Eten was lekker hoor! En gezellig (alleen jammer dat we niet nog even natafelden) En mn been... tja dat komt wel weer goed! (t ijs zit erop hoor!!)

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:23

machie schreef:
susan had Mike tussen haar benen


Tsk, je laat haar een keer zonder K-bouter weggaan en dan krijg je dit. Tong uitsteken

Foto's wil ik zien!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:24

Was mijn eerste boktmeeting te paard Lachen Ik had Cerutti mee, een van de paarden die ik rijd. Ik heb bewust hem meegenomen omdat mn andere paarden ("nog") opvliegender en heter zijn.

Cerutti keek zijn ogen uit en had plezier voor tien! Vooral de galop bij het zandgat vond hij geweldig Cool

Helaas verloren we het wedstrijdje tegen Kim en Lodewijk, maar wijs was het wel

Ik vond de lunch en het pannekoekenrestaurant goed georganisserd OK dan!

Wat nieuwe mensen ontmoet, andere beter leren kennen en vrienden gezien Lachen

Vond het een leuke groep, en ga graag een volgende keer weer mee

Machie

Berichten: 15991
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:35

mijn foto's komen dinsdag
ik heb er een stuk of 25 Lachen

Belker

Berichten: 15292
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:35

Foto´s, zijn die nog neit geplaatst= Ik heb er neit zo veel. Had eht te druk met het oppassen op Pepper doorspelen naar Hielke.

Fiesta, freiberger, what else?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:45

Ik ben alleen mee geweest eten maar dat was ook zeker de moeite waard en erg gezellig
Daarna nog even met Diana en Hielke meegeweest naar Lia en weer netjes thuis gebracht Lachen
Nogmaals bedankt OK dan!

Ik zal morgen de foto van Roy nog even uploaden Tong uitsteken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:23

Richtje schreef:
Ik zal morgen de foto van Roy nog even uploaden Tong uitsteken


Clown

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 07:48

Het was een leuke dag met heerlijk weer.
Ineke was vrijdagavond al gekomen, dus hebben we s'avonds al even bij ons de hei en het bos onveilig gemaakt.
Zowaar een ree, wild zwijn en edelherten gezien Haha!

S'morgens vroeg op gestaan, honden mee en op Hoog Buurlo de spullen en paarden opgeladen.
De honden bleven lekker op Hoog Buurlo, alleen Pepper mocht mee.

In Lunteren eerst wat gedronken en toen op weg.
Het was een mooie rit, maar de merries waren wat drammerig.
Ze zijn net drachtig en daardoor soms wat zuur als er vreemde paarden te dicht komen.
Ook hadden ze erg veel zin om de benen eens flink te strekken, maar in een groep gaat dat niet altijd even goed Haha!

De lunch en de pannenkoeken waren heerlijk.
Het was erg gezellig en ik heb weer lekker bij kunnen kletsen.
Terwijl wij in het restaurant waren konden de merries bij Ilona op stal (nogmaals bedankt), wat ze zelf wat minder vonden want ze konden elkaar niet zo heel goed zien Haha!

Daarna weer naar huis, onderweg werd ik bijna van de weg gereden door een vrachtwagen met trailer die op een 80 km weg met veel bochten aan het inhalen bleef.
Echt levensgevaarlijk, hij pakte hele stukken berm mee en toen hij de auto achter mij ging inhalen kwam er een tegenligger aan en reed hij bijna achterin onze trailer, er zat geen meter afstand tussen de cabine en de trailer.
Ik was echt blij dat de bovendeurtjes van de tariler dicht zaten en de paarden de vrachtwagen niet hebben zien aankomen.
Vlak voor een bocht begon hij mij in te halen.
Ik zag hem in m'n spiegel komen en zei al tegen Ineke: "Dat gaat niet goed".
En idd kwam er in de bocht een tegenligger aan Scheve mond
Ik had mijn snelheid al een heel stuk terug genomen zodat hij hij er sneller langs kon, maar hij zat met zijn trailer nog naast mijn auto terwijl hij al terug stuurde.
Ik moest dus helemaal naar de berm uitwijken om te voorkomen dat hij met zijn trailer mijn auto zou raken Boos!
Toen hij ons voorbij was en ik zijn kenteken wilde opschrijven, bleek hij een kartonnen nummerbord te hebben met het kenteken van een gewone personenauto ipv een trailer of vrachtwagen.
Ik heb er dus niets aan Boos!

Thuis de paarden weer lekker in het land gezet en we bleken ook nog een loge te hebben.
Een meisje met een apaloosa die de Veluwetrail niet echt had voorbereid en om 20:00 bij ons op de stoep stond.
Haar maar een weitje voor het paard en een plekje voor haar tent gegeven.

Zometeen ga ik naar Zelhem, Dirk en Albert rijden vandaag de marathon, de dressuur was niet zo heel denderend gegaan en ze staan nu 4e van de 8 tandemrijders.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:35

jeetje dus net goed gegaan wat een eikel met die vrachtwagen zeg.
heb je niets aan het nummer van die personen auto?
misschien had je nog 1 van je collega's kunnen bellen om hem van de weg te laten halen.
Maar sommige mensen snap je echt niet zo reed ik eens met een losse auto 120 op de snelweg en werd ik ingehaald door een busje met 2 paardstrailer.
Op de trailer stond reclame en het was de trailer van een bokker.....


Mijn rit verliep net zo onrustig Ik heb Lot nog nooit zo meegemaakt ik wist geen eens dat hij kon dribbelen en ook deed hij een levade achtig iets waarvan ik ook niest wist dat hij het kon Haha!
Stom beest, lekker een stukje gereden en ff geraced, een zere kont maar wel een lekker bruin kleurtje!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:20

Jee wat eng Lia, wat een idioot... Een tijdje gelden reden wij 'savonds laat van Ede naar Otterlo en toen reed er voor ons een personen auto die geweldig aan het slingeren was.. Echt naar de andere rijbaan... na een minuut weer terug.. half de berm in.. weer terug op de weg... heel eng. Wij goed afstand houden en z'n omschrijving en nummerbord (voor zover we dat konden zien, we wilden niet in de buurt komen!) doorgegeven aan de politie... volgens mij is 'ie toen van de weg gehaalt.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:35

Ook even een reactie van mij Haha!.

Ook ik heb weer een leuke dag gehad gisteren. Gelukkig geen ongelukken gebeurd. Wel schaam ik me voor merrielief die ineens weer meende te moeten trappen. Boos! Ach ja, heb ik de passage-tour en de galop ook weer even kunnen oefenen, mevrouw was behoorlijk op haar teentjes getrapt.

Laatste stuk vanaf het zandgat het bos door was ook nog leuk!

Het blijft moeilijk een rit te plannen met zo'n grote groep. Deze keer had ik besloten in de kant van Lunteren te blijven. Veel stapstukken erin, dus de rit was niet erg zwaar, hoewel het weer ook wel wat meehielp in bezwete paarden.

Ik weet een supermooie rit op de heide en omstreken, maar die duurt drie uur en heeft niet echt groompunten, gezien je niet op dat deel heide mag komen met auto's. Anders was dat ook wel een optie geweest, maar ja, dat valt niet helemaal mee. Dus mochten er mensen zijn die zin hebben in een privérit, stuur maar een keer een pbtje.

Pannenkoeken smaakten inderdaad ERG goed.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Fries_rulezz

Berichten: 36
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:53

hey het was gezellig
en het eten was ook goed

he Roy Tong uitsteken

Heb uw naaste lief
als u zelf

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 13:13

Zo, ik ben weer terug in Rotterdam.
Vrijdagmiddag ben ik naar Lia gereden, maar ik had een klein populariteitsprobleempje: Ik wilde naar de Veluwe, dus iedereen wilde naar de Veluwe *LOL*
Ik heb er dus 3 uur over gedaan ipv een uur en een kwartier Scheve mond
Maar goed, eenmaal aangekomen ff de hondjes uitgelaten en gegeten, en toen zouden we nog een stukkie gaan rijden, omdat ik Ilindra nog helemaal niet kende.
Had alleen een klein stukje op haar gestapt.
Dus wij onderweg, nou, het wat prachtig: Eerst een ree gezien, gelijk erna een zwijn en toen we terug waren ook nog edelherten in de wei.
Rijden ging goed, ik kon mooi even wennen aan Ilindra haar gangen, en geloof me, die merrie loopt zo ruim, dat is bij tijden absoluut niet uit te zitten. Bloos!
Daarna zijn we vrij vroeg gaan slapen.
Zaterdag eerst even de Labs gevoerd en geknuffeld, die bij Lia's vader logeerden.
Ze zaten al in de ren toen ik kwam, superservice OK dan!
Pepper mocht mee, en Festa en Balou hebben de hele dag lekker buiten gespeeld.
Merries ingeladen en richting Lunteren. Aangekomen eerst even iedereen begroet, en gewacht op Diana en Hielke, die op Pepper zouden passen.
Die waren er ook mooi op tijd, dus we konden op tijd zadelen.
Dan de rit zelf: mooie omgeving, en een mooie route. Het was een beetje jammer dat er zo weinig gedraafd werd, waardoor onze paarden wat opgefokt raakten, maar gelukkig kon ik Ilindra genoeg bij me houden.
Voor mij maakte dat de rit wat minder ontspannen dan vorig jaar, ook omdat ik Ilindra nog niet zo goed ken.
In de lunchpauze, die weer goed verzorgd was heb ik geruild met Diana (Belker).
Zij had nl geen paard meer om te rijden, en wilde toch wel erg graag mee.
Lia vond het prima, en ik was er wel blij mee. Ik zat nl op een dressuurzadel, wat ik niet gewend ben, en als ik het middaggedeelte ook nog meegereden had, had ik me doorgereden.
Dus ik heb Pepper weer overgenomen (die ik stiekum toch wel een beetje gemist had ) en ik ben met Hielke mee teruggereden.
Op het parkeerterrein nog lekker zitten kletsen, en gehandeld met Mayo
OOk heb ik Hielke nog een blauwe plek bezorgd omdat ik het flexlijntje van Pep liet schieten toen ik haar losmaakte, sorry Vriendjes zijn?
Daarna hebben we nog pannekoeken gegeten, was ook erg gezellig. En lekker Vingers aflikken , maar ik miste de speeltuin wel
We hebben de merries opgehaald die nog bij Jurga in de stal stonden.
Het hele vrachtwagenverhaal op de terugweg is in zoverre langs me heen gegaan, dat ik er niks van kon zien
Ik hoorde alleen Lia en ik zag de vrachtwagen wel erg dicht achter de trailer rijden, maar hoe close het was heb ik dus niet gezien.
Ik heb wel gezien dat die vent als een dolle idioot doorreed met een slingerende trailer achter hem aan en dat hij regelmatig hele stukken berm meepikte. De vent moet behoorlijk bezopen geweest zijn, of hij had zelfmoordneigingen. >;)
Bij Lia's vader hebben we nog even wat gedronken.
Toen ik ff in de kennel de Labs ging knuffelen, werd ik opgesloten Pling
Diana wilde een Cheese! maken, maar gelukkig is dat mislukt
Nou ja, dat was mijn weekendje
Is een erg lang verhaal geworden, maar ach.... Rolleyes .
De groeten aan alle Lunterengangers, het was weer gezellie en misschien tot volgend jaar

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:05

Hee Ineke, eind van het jaar *LOL*.

Ik moest wel lachen. Lia bij het pannenkoekenhuis: "Ilona bedankt voor de organisatie..." Ik : "Ehm... moet jij je paarden niet meer ophalen bij ons dan?" *LOL* Lia: "OHHH ja de paarden"

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:25

Da's waar ook. Tong uitsteken
Moet ik wel ff de datum opzoeken en vrij vragen Tong uitsteken
Mijn hondje is trouwens nog steeds moe, die ligt de hele dag een beetje te pitten Dromen
Is het Roy nog gelukt om een foto van haar te maken? Ze kwam steeds als een gek op hem toe als hij een foto wilde maken Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:30

Ehm... nee geen foto gezien op de eerste maar Roy denkt dat er op de tweede stick nog wat staat. De datum is 18 sept. als ik het goed heb.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:42

Ben benieuwd naar de foto's Lachen

hobbelheks

Berichten: 8842
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:07

even een computer ingepikt Haha!
ten eerste jurga super bedankt voor de goede organisatie
machie bedankt voor het wakker houden Knipoog
Miranda bedankt voor het lenen van je chauffeur
Mike bedankt voor het chaufeuren (het wiebelritje tussen mijn benen Knipoog )
en iedreen bedankt voor de gezellige dag, het was weer top OK dan!

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:17

Ik heb me ook prima vermaakt!
Ik was wat later, op dat moment was iedereen al weg. Heb Ilona gebeld en ben ze ergens in het bos tegemoet gereden. Zowel Lia als Kim vroegen meteen of ik geen rijbroek bij me had Haha! Erg lief! Helaas, die lag thuis, anders had ik nog een half ritje mee kunnen rijden. De andere grooms arriveerden even later ook, daarna zijn we naar het zandgat gereden, waar de lunch zou plaatsvinden. Erg gaaf daar!!
Nadat de groep verder ging rijden zijn wij terug gegaan, lekker in het zonnetje gezeten en aardig verbrand.
Pannenkoeken eten was ook leuk (en lekker!), alleen wat waren die toiletten daar vreselijk ranzig Haha!
Ik ben vrij vlot naar huis gegaan omdat ik nog wat kilometers voor de boeg had. Het was iig geslaagd, volgende keer neem ik een rijbroek of gewoon Ironique mee Knipoog

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:22

Billy schreef:
Is het Roy nog gelukt om een foto van haar te maken? Ze kwam steeds als een gek op hem toe als hij een foto wilde maken Haha!


Volgens mij heeft hij nog een foto van haar gemaakt in het pannekoekenhuis, toen ze in Hielke's armen lag Lachen

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 09:24

Blij dat jullie het allemaal naar jullie zin gehad hebben! Dat blijft elke keer weer afwachten natuurlijk.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:19

En de foto's van Roy die niet op de foto wilde......

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:21

*LOL* Leuke foto's!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 56 bezoekers