Paardrijden is te duur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Paardrijden is te duur

ja
63 (58%)
neen
45 (41%)

Totaal aantal stemmen: 108


Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Paardrijden is te duur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:40

Vinden jullie paardrijden niet te duur? Als je dit vergelijkt met andere sporten is dit toch wel heel duur of niet?

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:43

ligt eraan of je recreatief rijdt of niet.
mensen die wedstrijd hebben meestal wat extra kosten,
startkaart enzo.
als je je paardje thuis hebt staan scheelt ook al veel met stallingskosten

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:44

Ik vind paardrijden niet TE duur.. maar wel duur..
Voor mensuh die hier weinig geld voor kunnen uitgeven is dit TE duur..
Maar de andere paarden gekken.. (ouders) die het wel kunnen betalen, vinden het duur.. maar nooit duur

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:46

Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt (en dat gaat eigenlijk op voor elke sport Knipoog ).

Tsja, er zijn goedkopere sporten, maar ik kan ook sporten opnoemen die in eenzelfde prijsklasse zitten (of duurder zijn). Denk maar aan flamencodansen bijvoorbeeld, skieen of duiken. Noem maar op. Motorsporten zijn nog weer een slag duurder.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:50

ik vind het te duur ja. De lessen dan, paardrijden in de zin van een eigen paard hebben en daar op rijden, dat kun je idd zo duur maken als je zelf wilt.
Maar manegalessen vind ik echt te duur geworden, zeker na de invoering van de euro, waar ik eerst 15 gulden voor een uurtje manegeles betaalde betaal je nu 13 euro voor een uurtje les Bloos!
Laatst bijgewerkt door IcePrincess op 29-05-04 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:53

Wel eens geraced in een Austin Healey uit '58? Over dure sporten gesproken.........

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:55

het is hartstikke duur maar zolang ik het er voor over heb is het niet TE duur

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:01

Het is idd duur, maar wat niet? Ik heb veel voor m'n paard over, ik zie hem nu eenmaal graag. Ik ben gelukkig als hij gelukkig is, ook al betekent dat dat ik die nieuwe schoenen niet kan kopen. Ach gut
Maar zo hoort het ook, vind ik, want als je er niets voor over hebt, moet je er niet aan beginnen.
xxx

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:04

IcePrincess schreef:
zeker na de invoering van de euro, waar ik eerst 15 euro voor een uurtje manegeles betaalde betaal je nu 13 euro voor een uurtje les Bloos!
Nou, dan ben je er alleen maar op vooruit gegaan. Tong uitsteken

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:13

Eerst 15 gulden bedoelt ze denk ik Knipoog.
Het is idd een dure sport, maar je doet ook wel wat. Ik vind het niet te duur hoor!

Tomm

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: West-Vl (B)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 19:18

maar de manegelessen vind ik toch wel te duur hoor

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:21

ik vind het wel te duur. natuurlijk valt overal een mouw aan te passen maar een beneden modaal gezin kan niet met gemak een kind op rijles zetten.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:22

Tomm schreef:
maar de manegelessen vind ik toch wel te duur hoor


Mwa, ik denk dat je je daar op verkijkt hoor. Die manegehouders moeten toch ook hun brood verdienen? En daarbij moeten ze de paarden nog onderhouden, voer, stro, hooi. Het tuig moet onderhouden worden, hoofdstellen gerepareerd, zadelvet, shabrakken. De bak moet onderhouden worden. Het eten voor de kantine moet ingekocht worden. De water en gasrekening voor de paarden moet betaald worden. En ja, een beetje winst om zelf van te leven is ook wel makkelijk.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:24

ik vind paardrijden ook een dure sport, je hebt toch wel wat spullen nodig, en ik vind manegelessen idd ook erg duur, als je ziet wat je er voor krijgt,(een uurtje achter elkaar aanhobbelen).
en je, als je dan een eigen paard hebt is het natuurlijk hartstikke duur!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:26

Ja het is wel duur, maar hoe zou je het goedkoper moeten maken dan? Je hebt nu eenmaal met redelijk grote dieren te maken, die moeten eten en onderdak nodig hebben. Ook als je bijvoorbeeld een goed leren zadel koopt, leer is nou eenmaal duur, dus in verwerkte vorm nog duurder. Natuurlijk betaal je voor het merk, maar dat doe je bij een hockeystick, tennisjurkje ook.

Ik kan het niet echt goed uitleggen, maar vind het niet raar dat het zo duur is zeg maar.

IcePrincess

Berichten: 7741
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:33

DeesDeBest"]
[quote="IcePrincess schreef:
zeker na de invoering van de euro, waar ik eerst 15 euro voor een uurtje manegeles betaalde betaal je nu 13 euro voor een uurtje les Bloos!
Nou, dan ben je er alleen maar op vooruit gegaan. Tong uitsteken
[/quote]

15 gulden dus Tong uitsteken

Lisetje

Berichten: 1591
Geregistreerd: 20-05-03
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:15

Jaa de manegelessen vind ik echt TE duur.
Daar ben ik het wel mee eens.
Nu heb ik verzorgpaarden en daar hoef ik niets voor te betalen.
Dan is het wel weer goed te doen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:16

Ik vind paardrijden ook (te) duur... Onnodig duur vind ik de kleding en materialen die je nodig hebt... Ik denk dat een ruitersportzaak eigenaar een prima inkomen verdient, en een manegeeigenaar er vrij bekaaid af komt (tenzij hij de boel in 1 klap verkoopt misschien...)
Dan vind ik recreatief rijden nog te doen, maar wedstrijden rijden is ontzettend prijzig!!! GEwoon niet leuk als je 2 proefjes rijd à 9 euro per proef, benzine kosten, (stevige auto en trailer van jezelf of gehuurd) en coupons per wedstrijd! Dan nog lidmaatschap rijvereniging, Paard en sport, Startkaart (en lessen die je nodig hebt om verder te komen...) Nee, dat is voor mensen met een gezin en 1 niet bovenmatig inkomen niet op te brengen... En dan heb ik het nog niet eens over de onderhouds en medische kosten als het paard van jezelf is... Te duur dus...

ps: ik woon samen, we werken allebij en hebben een redelijke baan en geen kinderen... Anders had ik het ook niet op kunnen brengen...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:00

ik vind het ook te duur! tenminste om een eigen paard aan te schaffen,
ik heb wel een laag inkomen (toerisme branche) maar heb een hele lage hypotheek en verder geen hele grote vaste lasten.

ik kan het echt niet bekostingen! ik snap nog steeds niet hoe de meesten het wel kunnen....naast je hypotheek/huur, belastingen, verzekeringen, gaswaterlicht?

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:34

Ik denk dat als je paardrijden TE duur vind je beter kan stoppen! Je kan het zo duur maken als je zelf wilt en als je het geld er niet voor over hebt moet je het ook niet doen, maar das idd bij alle sporten zo. Het scheelt enorm als je je paard aan huis hebt staan, maar ja ik rij er dan ook nog wedstrijden bij en dus wordt het nog duur. maar ik heb er lol in en heb het geld er zeker voor over!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:38

nee ik vind het niet TE duur.
je kan het zo duur maken als je zelf wilt.

c_alsemgeest

Berichten: 20629
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:47

nee ik vind het ook niet te duur... je maakt zelf uit hoeveel geld je erin steekt en je moet natuurlijk niet vergeten dat het om een sport gaat waar levende dieren een rol in spelen. (voer, dokterskosten, smid ed)

en andere sporten op hoog niveau kosten ook aardig wat geld

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:51

paardrijden is een dure hobby

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 00:03

Paarden hebben is een dure hobby.
Maar ene les rijden, vind ik opzich niet duur, 3 euro(betaal ik) voor een half-uurtje, en we leren ook 9 van de 10x erug veel Knipoog (afentoe hebben wij*groep, we zijn 3 beste vriendinnen van elkaar Tong uitsteken* helemaal geen zin om te rijden, en kletsen we wat, praten over de andere paarden enzo)
maare, wat ik nu wel niet al ndoig heb voor mick.(veulen opfok korrel, halster, wormenkur)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 00:11

Boodschappen doen en winkelen is ook duur... Geld, geld!