Vandaag een 2 in de B-dressuur!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Vandaag een 2 in de B-dressuur!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:41

Hoi!

Vandaag heb ik wedstrijd gereden in Hoogland. Ik was supertevreden over mijn springpaardje in de dressuur. Ze was niet meer zo superdruk. Natuurlijk kwam ze nog wel geregeld tegen de hand, maar dat kon ik grotendeels laten afvloeien. Ik heb uiteindelijk 151 en 143 punten gereden.

Maar nu komt het:

In de proef van 143 punten, had ik een 2 voor het halsstrekken!!! Vind ik eigenlijk niet kunnen in de B! Bij een 2 stel ik me iets voor van bijvoorbeeld een sterrekijker ofzo met superverzet, die in galop aanspringt, weet ik het. Iets heel ergs in ieder geval. Maar Naomi liep gewoon normaal ontspannen! Oke, hals had meer op lengte moeten komen en het neusje meer naar voren, maar een 4 of een 5 was hier meer op z'n plek geweest. Ik begrijp echt niet dat ik hier een 2 voor heb gekregen! Jullie?

( overigens ging het springen ook heel super, ik wist niet dat ze zo snel kon draaien! )

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:45

Ach, ik weet het niet, ik heb de proef niet gezien Knipoog
Wat ik wel weet, is dat ik maar bar weinig paarden zie in de B en L die écht halsstrekken...
Ik vind een 2 best kunnen hoor, een 0 staat voor niet getoond dus een 2 is gewoon veel te weinig halsstrekken getoond.
Over jouw proef en het cijfer kan niemand een oordeel geven, zonder het te hebben gezien... Knipoog

Fijn dat je springen goed ging!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:46

Bij mij gaat halsstrekken ook nooit helemaal zo als het moet maar het laagste wat ik daar ooit voor heb gekregen is een 4... maar een 2 vind ik toch wel belachelijk laag!

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 22:52

Ja, ik weet idd dat het halsstrekken niet voldoende was, maar een 2???

Na ja, als het een 4 of een 5 was geweest, had ik ook nog niet in de buurt van een wp gezeten, dus per saldo maakt het ook niet zoveel uit.

Zolang ikzelf maar over het geheel genomen tevreden was Knipoog

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:56

Charmaine schreef:
Zolang ikzelf maar over het geheel genomen tevreden was Knipoog


Heb je helemaal gelijk in! OK dan! !
En ach je weet waar je aan kunt gaan werken, of je nou een 2, een 4 of een 5 had gehad, 't zou mooi zijn als het een 7 of 8 werd, toch ?!
En dat is best goed haalbaar hoor, op halsstrekken Lachen .

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:07

Iedereen heeft wel eens pech. Maar buiten die 2 ging het toch best mooi ?

masja

Berichten: 4026
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Melderslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 23:52

Balen van de 2! Maar goed dat je er een goed gevoel aan over gehouden hebt. Heeft ze je knotjes nog een beetje heel gelaten?

Masja

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 07:25

Charmaine"]
Ja, ik weet idd dat het halsstrekken niet voldoende was, maar een 2???
[/quote]

tsja een 2 staat nu eenmaal voor onvoldoende getoond

[quote="Charmaine schreef:
Na ja, als het een 4 of een 5 was geweest, had ik ook nog niet in de buurt van een wp gezeten, dus per saldo maakt het ook niet zoveel uit.


Een vijf staat voor voldoende en als je paard dus geen halsstrekken laat zien is het dus ook geen 5 waard. simpel as that, hihihii

Joh volgende keer beter, als je maar weet wat je fout deed en dat de jury duidelijke punten geeft, zo'n 5jes en 6jes jury heb je niks aan.

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:35

Hoi,
Ik heb een paar weken geleden in gieten een 1 in de B gekregen voor hals strekken, hierbij had ik de teugels in een keer te los gegeven(maar ze strekte wel Tong uitsteken ). De wedstrijd ervoor had ik komentaar dat ik meer ruimte moest geven, heb ik uit zenuwen een beetje boel overdreven. Dit grapje had mij toen de tweede plaats gekost. als ik er een vier voor had gehad. Maar ik ben ondanks dat toch erg blij met die 1 want ik wist waar ik aan moest werken en in exloo kreeg ik een 7 op hals strekken!!!!!!!!!!!!!!!!
Overigens had ik in gieten toch nog 161 punten, dus een 4 had me dan bij lange na nog geen extra winstpunt opgeleverd, en kan mij er absoluut niet druk om maken. Het was wel banketstaaf geweest als je daardoor net een winstpunt mis loopt. Zoals ik al schreef ik wist daardoor waar ik aan moest werken. Ik kan mij eigenlijk nooit zo druk maken om lage cijfers, MAAR ER MOET WEL EEN MOTIVERING BIJ STAAN. Ik hoop zo tegen de tijd ik 10 winstpunten heb op voldoende niveau te rijden dat ik serieus in de L mee kan doen. Nu moet ik wel zeggen dat ik wel ongelooflijk baalde op het moment dat ik mijn coupon kreeg.
Succes met wedstrijden, en oefenen maar.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 09:48

Ik vind een 2 best kunnen. Als ht gewoon niet getoond word dan heb je gewoon een 2..vind ik redelijk. Ik had het ook altijd op halsstrekken, ben er gigantisch mee aan de gang gegaan en nu heb ik altijd een 8..die heb je dus ook zomaar op dit onderdeel.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:07

Als een 2 niet zou kunnen, zou een 8 ook niet moeten kunnen.

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:16

Lielle schreef:
Als een 2 niet zou kunnen, zou een 8 ook niet moeten kunnen.

OK dan!

HedwigG

Berichten: 1403
Geregistreerd: 05-07-02
Woonplaats: Aalzum, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:04

ik heb laatst nog geschreven bij de B paarden. ik zat bij een jury die wel eerlijk jureerde was wel met hem eens.
een aantal paarden konden heel goed halsstrekken mooi met de neus naar voren en beneden die kregen er een 8 of een 9 voor.
maar er waren ook paarden die kwamen maar heel klein beetje of helemaal niet naar beneden en die kregen een 2 tot een 5.
maar ik weet natuurlijk niet hoe jou paard halsstrekt, maar soms vind ik het wel terecht dat je een 2 krijgt want dan weet je dat het volgende keer iets meer moet!

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:08

Charmaine ik vond het toch netjes je punten enzo
en super gesprongen en maandag ga je der weer voor

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:25

Ik heb ook je proef niet gezien maar met een 2 is niets mis als je je paard niet correct hebt laten halsstrekken. Want een 8 is vaak ook heel gemakkelijk gehaald. Als mijn paardje goed ontspannen liep en mooi zakte had je zo een 8 te pakken, liep ie te klieren kon het zo een 3 of een 2 worden. De jury heeft een beeld bij het halsstrekken, en voldoe je daar niet aan mag je blijf zijn dat het niet gerekend wordt als niet getoond.
Maar het springen ging iig wel goed!

NoireIdylle

Berichten: 799
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 12:57

Tja, dat is dressuur... het ene jurylid geeft je een 2 een ander een 5 voor hetzelfde getoonde onderdeel. Maar als ze dan inderdaad daar dan ook een 8 tegenover durven zetten voor een onderdeel wat wel goed gaat heb ik dat liever dat een protocol met alleen 5-en en 6-en en waar dan ook nog eens geen commentaar bij staat.

Ook ik reed gisteren in Hoogland, in de L1 kreeg ik te horen dat als ik zo reed ik dan beter thuis kon kon blijven. Gewoon boven staan (anders had ik vorige week geen winstpunt gehaald in Bennekom). Volgende wedstrijd weer nieuwe ronden nieuwe kansen hoor... Knipoog

En Noire is ook geen dressuurtoppertje, maar ik doe gewoon voor mijn plezier mee. (1 balk gisteren in het M, maar heerlijk gereden).

Suc6 op de volgende wedstrijd!!

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 16:20

Ik vind het 2 echt een punt voor de M en Z klasse of als je in het L staakt en dus de oefening niet uitvoert.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:06

Waarom niet? Als een oefening echt slecht was. Want, wat al eerder gezegd is, waarom worden er dan wel 8-en gegeven en geen 2-en? Anders kan je net zo goed voor alles een 5 geven...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 18:13

Ik heb ook wel eens een 2 gehad.
Dat was voor halthouden.
Laiser deed dat namelijk niet op 4 benen, maar maar op 2.
Maar het leverde wel een heel leuke foto op Haha!
(De beroemde zwaaien naar de jury foto in mijn profiel Knipoog )

Maericken
Berichten: 224
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Boekelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:18

ik had ook een 2 voor het halsstrekken,
commentaar van de jury: ik moest op X een overgang maken naar de stap en niet tussen X en M (zoals in het boekje staat Rolleyes maargoed, daar kan ik wel mee leven. maar wat ze vervolgens zei: en daarbij, ik heb me ook al de hele proef aan je oorbellen zitten ergeren Frusty je zou dr toch...)

Charmaine
Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-04 23:07

Als ik zo jullie mening lees, dan moet ik zeggen dat een 2 dan toch wel terecht was Haha!

Oefenen op het halsstrekken, tja, op de volte gaat het perfect! Het belangrijkste bij haar is dat ik op de algehele nageeflijkheid en ontspanning blijf oefenen. Zolang het thuis of indoor is, gaat het goed, maar tussen de bordjes, heeft ze echt veel moeite met haar evenwicht. Daarbij is ze zo'n heethoofd, dat halsstrekken toch wel 1 van de mindere prioriteiten is in de proef. Valt ook niet mee om naast je springcarriere op 9 jarige leeftijd nog te debuteren in de dressuur!! Knipoog Maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goedkomt. Aan het eind van het groene seizoen rijden we een punt!

En ja, ze heeft de vlechtjes laten zitten Masja

eveliene
Berichten: 36
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 08:57

normaal moet je ook proberen om je paard met het hoofd laag te rijden omdat hij anders in vluchtpositie staat en je paard moet zo veel mogelijk ontspannen zijn bij andere oefeningen goed oefenen maar een 2 vind ik wel erg raar dan moet het wel bar slecht zijn maar ik heb het niet gezien.

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:06

Haha, ik had dit weekend ook een 2 voor het halsstrekken, en weer een 2 voor teugels op maat maken ook trouwens:) Was in mijn geval volkomen terecht, ze was nogal kijkerig en zakte echt geen centimeter. Had ook nog twee keer een 3 voor aangalopperen (verkeerd in eerste instantie) en een overgang naar de draf waarbij ze zich een ongeluk schrok omdat de pony in de aangrenzende wei vlak voor haar neus ging liggen rollen notabene met een bel om..(had toch nog 150 in totaal:)) Tweede proef ging gelukkig beter en daar waren de punten dan ook zeker naar. Dus ik vind het wel lekker hoor een jury die die 2 geeft maar daar tegenover ook een 8.

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:12

ik had een 8 voor me halsstrekken wel goed iig dat je springen goed ging!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 19:16

Ach het blijft een persoonlijke mening van iemand, helaas!!
Zo had ik gister een 6 met -2 omdat ik bij A moest afwenden maar naast de A-C lijn zat Verward Ook zo vaag!!