het armste muslie met weinig vet en eiwit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

het armste muslie met weinig vet en eiwit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 12:40

Wie weet welke dat is ?

ik heb nu strimix met 9,5 eiwit en
3 vet

bestaat er nog een muslie met minder eiwit gehalte en vet gehalte? Scheve mond


Twinkelbell

Berichten: 1187
Geregistreerd: 06-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:40

Als ik me niet vergis, Havens reformmix. Ruw eiwit is wel lager(7,8), alleen niet zo heel zeker van de vetgehalte.

raven

Berichten: 1897
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:42

Hippostar granenmix heeft het laagste eiwit gehalte en er zitten heel veel vitamine in

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 14:50

ik heb van de week een zak gekocht met een heel laag eiwit gehalte.. Ik zal even moeten kijken welk merk het is... Was in iedergeval een nieuwe produkt. Eem hele grove vorm meusli.

Bevalt prima in duitsland...

laida

Berichten: 1022
Geregistreerd: 04-04-03
Woonplaats: aarle-rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:30

volgens mij havens reformmeusli

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:41

Havens Reform Muesli heeft dacht ik idd het laagste gehalte vet en eiwit.
Als je het precies wilt weten, ik ga vrijdag weer voer halen, dus als ik even voor je moet kijken PB me dan even!

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 16:51

Waarom dan? Als dit een voedingsadvies van de dierenarts is, dan moet ie ook maar aangeven wat je dan het beste kunt kopen.
Ik ben ook geen onverdeeld voorstander van Meusli, bij ons op stal krijgen sommige paarden het ook, kun je op de wei precies zien waar ze gepoept hebben. Die is namelijk door de vogels uit elkaar geschraapt om de onverteerde granen ertussenuit te eten. En die eigenaren maar stug volhouden dat de paarden daar toch voeding uit halen Verward
Maar als je wat zoekt, informeer eens bij Janssen in Horst (L), producent van Equi-sanum, mijn paard deed het daar erg goed op.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:01

ik gebruik het om de knoflook en appelazijn door te mengen Scheve mond

had eerst de hippostart reformmix maar die was 9,4 eiwit en 4,nogwat vet

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:18

Dribbelkont schreef:
ik gebruik het om de knoflook en appelazijn door te mengen Scheve mond

Als je het alleen gebruikt om knoflook en azijn bij te mengen zal het niet echt om hoeveelheden voer gaan? Ik voer zelf trouwens de reformmuesli van Havens, tot volle tevredenheid, ook net genoeg om de knoflook in te mengen. Ijslanderkoek erbij voor de vitamines en mineralen.

Waratje
Berichten: 10176
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:20

ikke schreef:
Ik ben ook geen onverdeeld voorstander van Meusli, bij ons op stal krijgen sommige paarden het ook, kun je op de wei precies zien waar ze gepoept hebben. Die is namelijk door de vogels uit elkaar geschraapt om de onverteerde granen ertussenuit te eten. En die eigenaren maar stug volhouden dat de paarden daar toch voeding uit halen Verward

Je zult granenmix bedoelen, muesli levert "schone" mest op, granenmix wordt uit elkaar geplukt Schijnheilig

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:49

Havens Reform Muesli:
Eiwit 10%
Vet 3,8%

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:57

Ik heb Havens kruidenmuesli, juist om het lage eiwitgehalte, volgens mij iets van 7.6% ongeveer. Hoe het met het vetgehalte zit weet ik niet, ik zal morgen even op de zak kijken..Kijk anders eens op de volgende link:
http://www.paardenvoeders.nl/page11.html

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:09

ik heb zelf ook stimix, maar Marshall (ze hebben een site) zit nog minder in aan vet en eiwit.

Belker

Berichten: 15256
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:20

Subli ponymeusli, speciale mix voor pony's weinig eiwitten maar wel plantaardige olien die voor een langzame afgifte van enrgie zorgen. OF zoiets dergelijks. Je hebt ook speciale ijslandervoer van PAVO en Pavo erbasan, meusli met kruiden en weinig eiwitten.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:40

raven schreef:
Hippostar granenmix heeft het laagste eiwit gehalte en er zitten heel veel vitamine in


Die heb ik ook gevoerd aan mijn volbloed, van normale musli kreeg hij dikke benen maar van de hippostar niet. Alleen vond hij het op een gegeven moment niet lekker meer Verward
Nu geef ik hem Hartog Kruidenslobber en als ik dat aan het klaarmaken ben dan staat hij meestal al te brullen over zijn staldeur! En daar zit ook een soort van musli achtig iets doorheen. Mijn paard vind dat heerlijk!

IlsjePilsje

Berichten: 2043
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:32

Ik voer nu Leisure Mix van D&H, zit ook erg weinig eiwit in. Is ook speciaal ontwikkeld voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid


Jetta

Berichten: 3986
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:38

Mijn schat eet alleen Equiral Qi. Ook een soort meusli maar met een soort gepoft graan erin. Dat verteert goed. Hij doet het er goed op. Biks? Dat is iets wat we sinds bijna twee jaar hebben afgezworen. Natuurlijk eet hij veel hooi, gras, en in de wintertijd lucerne, want dan is er geen gras en dat een lekker extraatje waar hij van gaat glimmen als een zonnetje!

Elk paard met een beetje pit, rij je rustig zonder bit!

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:48

Michaela krijgt van mij ook Reform Kruidenmuesli, dat kreeg ik aanbevolen door de dierenarts...omdat een trekpaard dus niet te veel eiwitten mag...maar toch de nodige vulling nodig had

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

azrael

Berichten: 66
Geregistreerd: 21-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:14

Misschien is havens musli zonder haver een oplossing?
Afbeelding

DominiqueDG
Berichten: 1563
Geregistreerd: 11-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 08:17

Er is sinds een tijdje ook muesli light te koop. Weet alleen even niet meer van welk merk dat is?

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Re: het armste muslie met weinig vet en eiwit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 12:49

die Leisure Mix van D&H, is hier een site van, want met google kan ik niks vinden.

Ik geef nu kruiden reform mussli van havens, maar als er iets is wat nog minder eiwitten heeft. graag

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 15:23

IlsjePilsje schreef:
Ik voer nu Leisure Mix van D&H, zit ook erg weinig eiwit in. Is ook speciaal ontwikkeld voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid


Dier voer ik inderdaad ook omdat mijn paard van een klein beetje eiwit al enorm veel engergie krijgt en toch bij gevoerd moet worden.
Deze muesli is dan dus ideaal omdat er bijna geen eiwitten inzitten en mijn paard dus niet druk kan worden.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rosak en 27 bezoekers