Het gaat niet meer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Het gaat niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 17:31

Als eerste wil ik mijn excusses even aanbieden voor het maken van een schaduw account. Ik wil graag een deel van mijn verhaal kwijt (hier heb ik lang over nagedacht) maar dan liever niet onder mijn eigen naam...


Het gaat allemaal niet meer zo als ik zou willen dat het gaat.
En nee dit is niet de eerste keer, of ik heb last van zo maar een dipje... het is meer.
Ik kan me geen dag meer herinneren dat ik me goed heb gevoelt. Het is allemaal een beetje zwart-wit. Helaas zie ik die zwarte kant veel vaker dan de witte kant.

Zo wel lichaamlijk als geestelijk gaat het verschrikkelijk.
De pijn word me te veel. Dat is niet zo voor een weekje...
Tel er maar gerust een aantal jaar bij op...

Lange tijd heb ik als (foute) oplossing op me zelf ingehakt. Opzich hielp het... maar ik wist zelf ook wel dat het zo niet verder kon.
Ervanaf komen is zo makkelijk nog niet... Uit eindelijk is het toch gelukt, zag ik weer een beetje licht in mijn leven...

Maar dat was niet voor lang.
Terug bij af, terug naar waar het begon. Een oplossing heb ik nog steeds niet gevonden.

Ik ben een wrak, elk moment kan ik wel in elkaar storten van ellende en verdriet. Maar de tranen komen niet... Ik denk dat ik mij zelf groot wil houden óf niet durf over te geven aan de omgeving omdat ik niet veel mensen vertrouw.

Alle vernederingen (en nog zo veel meer, en alles wat er gebeurt is) lijken maar niet op te houden... Misschien is het wel minder geworden... maar het verschil zie ik niet meer.

Ik ken een leven vol pijn, frustraties en hatelijke woorden... waar is de gelukkige ik...?

Zo als ik al zei...
Enkel een klein stukje, meer wil en hoef ik denk ik ook niet kwijt.
Dit kan me hopelijk al voldoende helpen.

Praten is heel erg goed, helaas gaat het niet altijd omdat er niet altijd iemand is die luisterd of omdat het vertrouwen weg is.

Ik moest dit van me afschrijven omdat ik weer op de feiten gedrukt ben met mijn neus dat ik lichaamlijk en geestelijk in dreig te storten... dat ik niet meer verder kan. Ook al is het niet de oplossing...


Bedankt...


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:37

Goed dat je dit van je af hebt geschreven. Alleen dit is vast niet je hele verhaal. Weet je de oorzaak waardoor je je zo rot voelt? Ik bedoel dingen zoals een moeilijke jeugd, misbruikt, dat soort dingen of zit ik nu dingen te bedenken waar jou problemen niks mee te maken hebben?

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 17:59

Dit was inderdaad maar een heel klein deeltje (enkel hoe ik me nu voel...). Verder wil ik er liever niets overkwijt.

Toch bedankt voor je berichtje Georgette.

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:03


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:14

allereerst kan ik me goed indenken hoe je je voelt,
je wil er niks over kwijt zeg je,
maar als je toch ECHT je beter wilt voelen is het nodig om de negatieve dingen in je leven af te sluiten..en dat kan alleen als je erover praat...sterkte !

Karaat_the_newforest op Instagram

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:23

Tears schreef:
Dit was inderdaad maar een heel klein deeltje (enkel hoe ik me nu voel...). Verder wil ik er liever niets overkwijt.

Toch bedankt voor je berichtje Georgette.


Dat dacht ik al. Je zegt dat je er verder niets over kwijt wilt, maar je hoeft je nergens voor te schamen! Misschien kan je juist door te praten dat deel van je leven proberen af te sluiten...
Maar goed, ik respecteer ook je keuze als je het hierbij laat. In ieder geval heel veel veel sterkte ermee Ach gut

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:35

Jeetje.... dit een klein stukje van jou leven..
t raakt me wel op een manier....
mensen die "luisteren" naar je... terwijl het hun 1e oor in gaat en 2e oor uit...
Scheve mond
k hoop dat het zo snel mogelijk beter met je gaat en dat je uit die donkere tunnel komt.
Ik hoop dat je je Gelukkige= Haha! en blijde = Lachen gezicht weer naar boven komt...
lieve knuffels Devica



Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:13

Inderdaad... bij de meeste mensen gaat het het ene oor in en het andere er uit... dan is het vertrouwen ook weg...

crossmonster, bedankt voor je steun... Maar helaas.
Met dit account kan ik niet in de Huiskamer. En onder mijn eigen naam doe ik dat liever niet omdat er veel mensen op Bokt zijn die mij IRL of via msn etc. kennen....

Ik wil niet dat de hele wereld het weet, daar heb ik absoluut geen behoefte aan....

Het voelt als of ik een deel mis... als of het kwijt is en liever niet meer gevonden wil worden.

Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 20:20

Ook al was dit niet het hele verhaal, Een keer schrijven over je gevoelens doet goed... Bedankt voor het lezen en reageren, echt waar.

Het masker heeft tot dus ver meestal redelijk zijn werk gedaan... maar wanneer kan ik dat in de kast leggen en de bij behorende muur afbreken...? *zucht*

Felice

Berichten: 3096
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 21:21

Allereerst... Ontzettend goed en moedig van je dat je het op Bokt op gezet. Je ziet zo onder ogen dat het niet meer verder kan, en ook dat is goed, je kan er namelijk niet voor weglopen...
Ik weet wat voor gevoel dat is. Aan de ene kant wil je graag instorten zodat je eindelijk (een deel van) de pijn van je af kunt laten glijden en anderen zien dat er wat met je is, maar aan de andere kant wil je ook sterk zijn... Maar wat is eigenlijk sterk zijn? Niemand kan toch van jou verwachten dat je nog lang zo door kunt gaan met al die lichamelijke en geestelijke pijn! Zou het juist niet ook sterk van je zijn als je het een keer aan anderen laat zien? Je bent er al mee bezig, het hier op Bokt zetten is een eerste stap... Ook al heb je maar een heel klein deel opgeschreven.
Je zegt dat je anderen niet vertrouwt, dat de tranen maar niet lijken te komen en dat heb bij sommige mensen het ene oor in gaat en het andere weer uit. Ik denk dat dat misschien wel te maken zou kunnen hebben met het feit dat je niet veel vertelt... En het misschien ook minder erg wil maken dan het is. Maar dat moet je juist niet doen. Makkelijk gezegd, inderdaad... Maar toch, juist omdat jij dat masker hebt, je zegt dat het wel gaat als iemand dat wil weten, je anderen niet wil belasten, is het zo moeilijk om er uit te komen.
Maar... denk je niet dat de mensen in jouw omgeving je juist graag willen helpen? En misschien wel kunnen helpen, en anders hulp kunnen inschakelen? Ik ben vorige week ingestort. En juist de mensen waarvan ik bang was dat ze me zouden laten vallen, vingen me op. En inderdaad, ik ga nu hulp krijgen... Het moment dat andere mensen zien wat er aan de hand is zal komen, echt waar. En weet je, ze houden allemaal van jou, ook al denk je soms van niet. Je familie, vrienden, en zelfs hier op Bokt.
Er is nog één ding wat ik wil zeggen... Er zit nog steeds een kracht in jou, in iedereen zit die kracht... Door niets kan die kracht verwoest worden, en het kan ontzettend veel overwinnen. Het is heel moeilijk om die kracht in jezelf te voelen, maar vergeet nooit dat hij er is. Ik zeg zelfs dat je eigenlijk trots op jezelf zou moeten zijn. Ook jij bent sterk, en je bent mooi zoals je bent. Lovers
Heel veel sterkte...

Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 22:21

Jeetje meis..... wat rot allemaal.....

Ik denk dat het toch zal helpen om, als je daar aan toe bent, het een keer allemaal van je af te schrijven/praten. Hetzij hier op bokt, hetzij bij een hulpverlener of gewoon bij iemand die je vertrouwd.

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 01:14

Felice... Dankje, maar ik denk dat ik mij zelf gewoon niet durf over te geven... Verdrietig

Ik ben moe en kapot, ik kan niet meer...
Ga nu slapen, en dit morgen allemaal nog eens overlezen...

Richtje, dankje.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 01:49

Vriendelijk kijken, een lachend gezicht
Ik weet echter dat er meer achter ligt.
gedachten die in je hoofd rond dolen
veilig achter dat masker verscholen.

Je denkt dat er niemand is die dat ziet
Maar ik loop niet voorbij aan je verdriet
Bij mij mag je jezelf zijn.
met je lach, je traan en je pijn...

Speciaal geschreven voor jou.

Zet hem op. Je kunt het wel. En zoek iemand die met je kan praten....

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:34

Jeetje, Heike, wat een mooi gedichtje, ik denk dat veel mensen zich daarin kunnen vinden..

Tears, heel veel sterkte meisje, PB staat voor je open, ik wil naar je luistern als je daar behoefte aan hebt Ach gut

    Zolang je maar jezelf was, jezelf bent, jezelf blijft.
    Voor altijd.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:41

He meisje!
Wat naar voor je! Ach gut
Kan me voorstellen dat je je alleen voelt met al je problemen, maar ook voor jou is er licht aan het eind van de donkere tunnel!

Ach gut
Laatst bijgewerkt door NoaC op 01-06-04 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 08:42

Heel knap dat je zo er voor uit durft te komen dat het niet goed met je gaat. Dat is al een eerste stap. Nu moet je de volgende stap ook proberen te zetten en er iets aan proberen te doen.
Je moet echt iemand zoeken aan wie je je verhaal kwijt wil/durft. Misschien wel aan iemand die je in het IRL niet kent, maar wel een luisterend oor kan geven en je tips kan geven. Op die manier heb je toch iemand aan wie je je verhaal kwijt kan.
Heel veel sterkte gewenst en vergeet niet dat er een zon is achter de sombere regendagen voor iedereen dus ook voor jou!

Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 10:38

Heike, Dankje, Ik vind hem heel erg mooi.. Ik zal hem onthouden.

Mickey...
Inprincipe heb ik het afgesloten, maar niets is totaal af te sluiten... Ik denk gewoon niet dat dat gaat.
Alles wat er nu nog fout zit zijn de gevoelens. Soms lijken ze te komen zonder aanleiding... Maar ze gaan nooit meer even gemakkelijk weg.

Misschien ligt het ook wel aan de persoon die ik ben...
Ik voel mij zelf in een hoekje gesmeten. 'Daar lig je goed' Lijkt iedereen te zeggen.

In de tussentijd is er iemand naar me toe komen wandelen, ken hem (nog) niet IRL maar ik kan de gevoelens delen.
Ik denk dat ik dit maar hier heb geplaatst omdat ik niemand erg tot last wil zijn... Misschien daarom ook wel dit schaduw account.

Opzich speelt dit allemaal al erg lang.
Naast die geestelijke vermoeidheid heb ik mij al jaren ook lichaamlijk niet goed gevoeld.
Pas sinds een tijdje gaat het mis. Ik ben over vermoeid, energieloos.

Ik word s'morgens even moe wakker als dat ik s'avonds ging slapen.
En dan al die pijn... Dat maakt het liggen ook niet makkelijk wat het sowieso moeilijk maakt om te gaan slapen.

Ik had hier nog niet eens zo heel erg veel last van... Kon er opzich wel mee leven. Ja natuurlijk is het rot... maar ik heb altijd gedacht: ach ja... het zal wel, komt wel in orde. Maar het lijkt niet in orde te komen.

De knoop was voor mij doorgehakt toen ik afgelopen week merkte dat ik gewoon niet meer kon ik wat ik anders wel kon: Het beoefenen van mijn hobby.

Ik heb me zelf voor schut gezet... ik kon niets meer...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:28

hey wat naar voor je. ik hoop dat dit een beetje heftgeholpen, en dat je gauw weer vrolijk en fit kan zijn. sterkte!!

_Madelon

Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:42

Meiske.. wat naar.. jeetje en dit is nog maar een klein stukje van je leven Bloos!
goed dat je het op bokt heb gezet heb je het een beetje van je af kunnen schrijven..
je kan er boven op komen echt waar.. ik denk dat ik ook voor mede bokkers spreek als ik zeg.. dat ik cker weet dat je er boven op kan komen *LOL*
Pb staat altijd voor je open!


Scared
Berichten: 23
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 14:21

Hai.

Ik heb zelf ook gebruikt van een schaduwaccount en mensen hebben me heel erg gesteunt. Als er iets is, kun je me altijd pben!

xxxx

Tears
Berichten: 8
Geregistreerd: 29-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 20:18

Scared, een schaduwaccount is opzich best lekker...
Toch even je verhaal kwijt kunnen zonder dat iedereen weet wie je bent.

Misschien kan ik vroeg of laat wel openbaar maken wie ik ben, maar daar moet ik goed over na denken... denk ik...

Fijn dat ik iedereen kan pb'en als er iets is Lachen
Ik heb ook al een aantal andere pbtjes gehad van Bokkers en dat deed me heel erg goed... dus: bedankt Lachen

Maddie88, inderdaad, maar een klein stukje.
Enkel hoe ik me die dag voelde...

Bedankt voor de steun.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 23:02

Tears..
ik weet hoe je je voelt. Je bent vast, wellicht onder je andere account weleens op het topic "zelfpijnigingsgedicht" in crea bea geweest..
Als je wil pb-en kan dat hoor!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Danseresje, Facebook, GrapeshotBot, Leo, maaikemuis, wortel115 en 114 bezoekers