euthanasie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haike
Berichten: 13520
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

euthanasie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 15:21

hoi,

aangezien ik een essay moet schrijven voor biologie en ik gekozen heb voor euthanasie (ja, hoe standaard) wil ik even weten hoe jullie er tegen over staan. Dus; wat vind je ervan, euthanasie moet kunnen of juist niet? Graag wel met argumenten, alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:35

Ik vind dat een ieder dat voor zichzelf moet kunnen beslissen. Als je zo vreselijk ziek bent dat je geen uitweg meer ziet en je leven niet meer menswaardig kan zijn, dan denk ik dat het een prachtige uitweg kan zijn.

Mijn oom had kanker. Hij was zo ontzettend ziek en had vreselijk veel pijn. Hij heeft voor euthanasie gekozen. Hij kon niet meer door. Het was ook zijn eigen keuze, hij was niet in de war of wat dat ook. Deze man is er mee geholpen. Voor de familie is het moeilijk want je weet "Oh over een uur komt de dokter en dan is hij snel niet meer bij ons", dat is een hele moeilijke gedachten.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 15:56

Euthanasie moet je zelf over kunnen beslissen...
als je ernstig ziek bent en je hebt bijvoorbeeld kanker of een andere ongeneeslijke ziekte hebt, da\n vind ik dat je mag kiezen voor eithanasie...