Kinkhoest...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Kinkhoest...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 08:21

Ik hoor zo iets stoms op de radio (gisteren en vandaag alweer)! Kinkhoest komt weer veel vaker voor, op het moment worden er 600 kinderen PER WEEK bij de huisarts aangemeld met kinkhoest. Waarom? Omdat ze niet ingeent zijn!
Hoe debiel kun je zijn als ouder?! Ik heb er 3 maanden mee rondgelopen, ik kreeg het van mn oppaskinderen. Ik weet het niet, maar beseffen ouders van de kinderen die niet worden geent dan niet dat kinkhoest echt verschrikkelijk vervelend en pijnlijk is?!
Ik vind het zo egoistisch! Ik ben wel ingeent en hoor het dus niet te krijgen. Toch heb ik er 3 maanden mee rondgelopen (en dat was MET medicijnen!), maar ik ben 20 en kan me beseffen wat ik moet doen! Het is zo vermoeiend! Als kind moet het nog veel erger zijn lijkt mij!
Ik kan me hier goed kwaad over maken, stomme ouders van tegenwoordig! Boos!

Sorry, ik moest het even kwijt

Der Ellmauer Dancing Queen


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:29

Stomme ouders? De huidige kinkhoestvaccinatie is dezelfde die wij ooit kregen. En die werkt dus niet voldoende. het nieuwe vaccin vind de overheid te duur. Ik heb het nieuwe vaccin zelf uit het buitenland gehaald, maar de reguliere kinkhoest vaccinatie heb ik ook niet gegeven, heeft weinig zin. Dat jij het gekregen bewijst dat wel!

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:31

De huidige kinkhoest vaccinatie werkt precies hetzelfde als de nieuwe uit t buitenland, alleen de huidige heeft meer bijwerkingen.
Het nieuwe vaccin wordt binnenkort door de overheid ingekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:35

Het rapport vaccinatie tegen kinkhoest van de gezondheidsraad werd op 8 april officieel aangeboden aan de Minister van VWS. In dit rapport werd duidelijk dat het huidige kinkhoestvaccin in de DKTP-Hib onvoldoende werkzaam is en 10.500 zeer belastende bijwerkingen per jaar veroorzaakt

bron: www.vaccinatieschade.nl[/b]

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:38

Ja maar de werking is t zelfde als die van het bedrijf waar t ingekocht gaat worden.
T is door de bijwerkingen dat t niet meer vertrouwd wordt, omdat die ernstig over komen.
En ja ik werk bij het Nederlands Vaccin Instituut.
Dus ik verdedig ons produkt wel. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:40

Ik heb niet zoveel vertrouwen in de overheid, en ik zou het ook verdedigen als ik er werkte. Zou je het huidige vaccin zelf aan je kinderen geven?

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:44

faye schreef:
Ik heb niet zoveel vertrouwen in de overheid, en ik zou het ook verdedigen als ik er werkte. Zou je het huidige vaccin zelf aan je kinderen geven?

Ja en nee.
Ja omdat t werkt, en niet alleen tegen kinkhoest maar ook tegen polio en diferie en tetanus.
En nee omdat ik weet dat er binnenkort een ander vaccin komt, wat nu ook al in de grensgebieden verkrijgbaar is.
Dus ik zeg heel eerlijk, waarom zou je je kind laten enten met iets wat niet goed genoeg is, terwijl je ook iets meer moeite kan doen en even naar een grensgebied rijden om t daar te halen.
Maar wat dus wel heel fout is, is niet enten. Dan ben je een gevaar voor jezelf, maar vooral voor je omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:47

Dat ben ik met je eens. Maar wat ik wel heel ernstig vind is dat RIVM in eerste instantie volhield dat er niks aan de hand was. Toen er wel erg veel aandacht in de media kwam moesten ze wel toegeven. Hoe geloofwaardig ben je dan nog?

Samantha_

Berichten: 10779
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:48

Ja dat is zo ja.
Als ze slim waren geweest, hadden ze t zelf eerder naar buiten gebracht.
Nu is het hele verhaal erg aangedikt door de media.
Nou moeten we snel zelf het nieuwe vaccin op de plank zien te krijgen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:51

1 op de 20 krijgt complicaties bij dat vaccin toch? ik werk op een creche, daar moeten alle kinderen verplicht ingeent zijn, onze stagiaire was echtre niet ingeent :-/

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:47

ik ben niet tegen enten
maar ent wel beperkt - ik vond de bijwerkingen van de kinkhoest en de bewezen daadwerkelijke werking van deze enting zo goed(ahum) dat ik besloten heb deze NIET te geven
mijn zoontje heeft nu de kinkhoest gehad en was er binnen 3 weken van af , nu heeft hij zijn anti stoffen ook
(ent trouwens wel tegen tetanus; polio ;difterrie; bof en rodehond)
Heb oa informatie ingewonnen bij vereniging kritisch prikken

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:31

Ik heb twee jaar geleden kinkhoest gehad en zelfs in het ziekenhuis gelegen. Ik was zelf ingeënt, en het kindje waarvan ik het had overgenomen (werkte in internaat) ook..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

veer

Berichten: 1520
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:59

Ik heb van de winter kinkhoest gehad, duurde bij mij zo'n 3 maand (met medicijnen hoor!). Het was echt vervelend en pijnlijk, ben wel geënt maar dan heb je nog een kans om het te krijgen.

Brent mijn stoere vent !

Qweeny

Berichten: 558
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: (leidschenveen) Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:52

raar volgens mij komt het ook door asielzoekers die naar ons land komen zonder dat ze niet ingeent zijn stom hoor!!
Ik had ook nog de afgelopen week gehoord dat veel kinderen weer de kinderverlamming kregen het wordt dus echt erg die ouders moeten gewoon de kinderen in laten enten. Boos!

_______.·:*´¨`*:·.YaLNiZKuRT.·:*´¨`*:·._________


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie