Kan jullie paard alleen staan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Kan jullie paard alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 10:57

Gister is Sandor verhuist naar zijn nieuwe plekje. Hij stond binnen een uur in de kudde op het land. Maar hij kan nu niet meer alleen staan als ik hem mee neem naar zijn box . Op mijn vorige stal gebeurde het zelden dat hij alleen op stal stond. Maar hij neemt amper de tijd om te eten want dan ramt hij de hele boel bij elkaar. En wil dan gelijk weer terug het land op.
Ik weet dat hij dit gedrag eerder heeft gehad toen ik vorig jaar nog bij Paulanda stond.
Ik neem hem steeds even mee naar zijn stal om wat te eten.
Maar ik moet niet uit het zicht lopen want hij begint gelijk te gillen.

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:08

doet mijn pony ook ze kan ook niet alleen in haar stal staan als er geen anderen ponys in de stallen staan dan gaat ze staan bokken en stijgeren in haar stal. Boos! maar als er dan ook al is het maar 1 pony in de stallen staan dan vind ze het wel goed zolang ze maar niet alleen hoeft te staan.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:16

Gelukkig kan mijn paard prima alleen staan...Nouja..Alleen..Tellen 2 koeien ook? Haha!

RockyLover

Berichten: 4764
Geregistreerd: 09-08-02
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:19

Die van mij kan zelf in zijn eentje een rit van 5 uur maken zonder raar te gaan doen, ookal komen we onderweg (bekende) paarden tegen. Ook op het land en op stal enz. kan hij prima alleen staan!

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:42

Die van mij kan perfect alleen staan (op stal als in wei). Moet nu ook verplicht alleen staan nl...
Plak hooi erbij, hij vermaakt zich wel!
Laatst bijgewerkt door Nicole85 op 29-05-04 11:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23423
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:42

als ik aan het lopen/mennen ben is het geen enkel probleem, op stal is er ook helemaal niks aan de hand als ze alleen staan.
Katinka gaat in het land wel even rondjes rennen en hinniken maar geen achterlijkde dingen, Nancy en Sharif reageren helemaal niet en Polly gaat in het land overal dwars doorheen (op stal is er trouwens niks aan de hand)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:50

Die van mij heeft er gelukkig ook geen moeite mee,
maar je wil natuurlijk tips in plaats van opmerkingen van 'mijn paard kan het wel'..

Kan je niet een andere pony zo lang mee op stal zetten, of werkt dat niet?
En rustig opbouwen met op stal,
veel beters weet ik eigenlijk ook niet,
heb er niet echt ervaring mee

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:01

als andere paarden in de wei staan en mijn paard alleen op stal gaat , blijft ze rondjes lopen en met haar voorbenen graven in d;r stal Scheve mond
maar als er nog een paardje op stal komt staan is het ok. Dan is ze gewoon rustig

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:07

mn paardje is ook zo, als ie alleen staat in zn box, zonder andere paarden om hem heen, begint ie met zn hele lijf tegen de box aan te rammen en te steigeren etc..
maar dat is meer als ie echt lang alleen staat.
haal ik hem uitde wei, is alleen heel onrustig en wordt je doof van al dat gehinnik

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:08

heeft mn brijrijdpaardje geen last van, ze staat zo te horen in de zelfde omstandig heden, overdag op het land en nu ng snachts op stal, op het land met een kudde van ong. 20 paarden.
ze heeft echter alle rust, als ze wat eerder allen op stal moet, ze heeft 1 vriendje in de wei (hij volgt dr overal, verder is ze geen buitienstander verder) maar die loopt altijd achter haar aan in plaats van zij achter andere paarden.

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:25

Ik had het eerst ook wel eens met mijn paardje, maar ze kwam er zo overheen. Ze ging niet de boel bijelkaar trappen maar wel bijelkaar hinneken en ze heeft een heel hard afschuwelijk stemgeluid Lachen Ze heeft het nu nogwel als ze een paar maanden in de wei heeft gestaan en ze moet even alleen naar stal om gepoetst te worden ofzo dan gaat ze weer hinneken. Maar na een paar keer is het zo over. Ik denk dat dat bij jou paard ook wel went.

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:28

mij paard kan ook gewoon alleen staan.
het scheelt dat die bij de vorige eigenaar ook alleen stond dus,

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:33

mijn 2paarden stonden eerst altijd bij elkaar,maar als ik dan met de shet weg ging,werd de haf gek,
als ik met de haf weg ging hinnikte de shet heel even,
dat werd naar verloop van tijd beter,gewoon even wennen dus !

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:34

Ja dat vond ik ook al, ff wennen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:47

Yorghos stond voorheen veel alleen en dat was geen enkel probleem. Nu hij dagelijks met andere paarden staat, merk ik wel dat hij daar heel snel aan went.
Alleen op stal of een bosrit gaat goed. Maar als ik hem alleen op de wei zet, dan springt hij eruit.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:03

Lekker laten staan, laat maar gek doen dat gaat vanzelf over....

Regina deed het ook heel erg, hinniken rondjes galopperen in stal (wat dus niet past) steigeren noem maar op. Ze heeft een keer met haar benen in de voerbak gehangen. En lette dan ook echt niet meer op mij, ik mocht wel zorgen dat ik uit de buurt bleef anders sprong ze boven op me.
Ik heb haar lekker laten staan en gewoon genegeerd. En nu kan ze prima alleen op stal, misschien een keer een hinnikje maar dan is het ook over. Ideaal op deze manier
Maar het heeft wel zeker een half jaar geduurd voordat de situatie houdbaar was.....

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:47

In het begin dat ik mikey had kon hij echty helemaal niet alleen staan. Als hij even alleen stond bleef hij maar hinniken en soms zelf steigeren terwijl hij gewoon vast stond. En als hij dan een tijdje daar stond had hij een cirkel om zichzelf heen gebouwd met stront en pis.

Nu gaat het wel iets beter, hij hinniikt nog wel heel veel en schraapt veel. En met buitenrijden als ik alleen ga blijft ie ook steeds wanhopig hinniken.

Ik denk dat het toch nooit helemaal over gaat....

Tancreda4

Berichten: 24029
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:48

Gennie deed dat ook. Die ging rondjes draaien en in haar water bak schijten als ze even alleen op stal stond (als ik eerst haar eruit haalde en daarna de rest) In de bak kon ze wel alleen staan, mits ik er bij was Lachen

Otto gaat ook altijd gillen in stal, maar blijft redelijk rustig (maar loert wel over de muur heen naar de bak Haha!)

Union gaat trappen bokken en slaan en als je terug komt staat hij zeikes nat in stal Scheve mond In iedergeval was dat vaak zo. Volgens mij nu wel een stuk minder.

Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:50

mijn jaarling is alleen druk als de dames weg gaan, maar daarna is ze super rustig ze heeft pas nog een week alleen gestaan.

Misty kan absoluut niet alleen staan en fabi geen idee.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:50

Het blijven kuddedieren.
Mijn pony gaat staan weven zodra ze alleen komt en Fedde wil nog wel eens tegen de deur aan gaan rammen.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:54

mijn pony wel, me paard weet ik niet, nog niet eigenlijk. het zijn inderdaad kuddedieren. ze worden zoeizo wel aanhankelijker als ze alleen staan.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:55

Bij ons staan alle paarden apart, behalve de pony's, hele jonge of oude paarden.

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 14:14

Richtje schreef:
En lette dan ook echt niet meer op mij, ik mocht wel zorgen dat ik uit de buurt bleef anders sprong ze boven op me.

Maar het heeft wel zeker een half jaar geduurd voordat de situatie houdbaar was.....


Er is dus hoop Scheve mond Het stukje weinig respect voor mij herken ik ook.
Vanmorgen dacht hij nog even over mijn heen te walsen.
Dat corrigeer ik dan ook ferm.
Naar de kudde verlangen begrijp ik best maar het moet wel normaal blijven. Knipoog

sphinxie
Berichten: 816
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:07

Mijn paard kan op stal prima alleen staan, al heeft dat even geduurd, alleen is op het land echt een probleem. Ze staat alleen op een stukje land (omdat ze anders in een hoek getrapt wordt) en de anderen staan op het stukje ernaast, ze kan ze zelfs aanraken evt. Mevrouw vindt het land alleen nix, ze wil alleen maar rennen, neemt geen hap gras en ze is van de week voor het eerst door/over het draadje gegaan. Vervolgens ging ze als een idioot het land op bij de koeien, koeien door een ander draadje, kortom: complete chaos. De boer/stalhouder was echt heel blij. Als ik bij dr blijf gaat het overigens nog wel, maar zodra ik wegga gaat ze echt heel raar doen. Sinds deze week graast ze dus aan de hand. In de bak kan ze wel, dan weet ze dat ik r na een kwartier dr weer uit kom halen, echt heel raar. Ik baal ervan dat ze niet op het land kan, maar het is niet anders, ze is inmiddels 2x geblesseerd geraakt en daar word ik ook niet blij van.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15448
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:55

Mijn paard kan alleen op het land staan, maar wanneer er dan iets ´engs´gebeurt, vliegt ze door de draden naar de andere paarden. Ze kan alleen op stal staan, maar is erg gebaat dat ze andere paarden kan zien in de wei.
Ze heeft noodgedwongen een maand alleen op stal moeten staan en heeft het moeten leren. Zorg voor een stevige stal zonder vreemde uitstekels en geeft haar een flinke plak hooi. Laat haar eerst een kleine poos alleen en bouw dit op.