Paard hinnikt nooit !!!!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Paard hinnikt nooit !!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 00:11

Even een vraag.
Ik heb Damian nu 1 jaar en heb hem nog nooit horen hinniken.
ik vind het eigenlijk best raar, Verward
wie va jullie heeft nou ook een paard die dit niet doet???
je zou haast denken dat hij iets met zijn stem banden heeft.
groetjes
Annick

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 00:16

Prima hinikt bijna naar elk bewegend voorwerp Haha!
Maar Evita hinikt ook weinig of bijna nooit. Ze hinikt af en toe op wedstrijd als ze hengstig is naar andere paarden, maar als ze gewoon in haar vertrouwe omgeving staat doet ze het nauwelijks of niet

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 00:22

ha gelukkig is er nog een Haha! , maar het is best wel vreemd , hij maakt ook nooit geluidjes als ik met voer aankom ofzo.
we hebben een hele goede band en als hij me aan zie komen dan komt ie gelijk naar me toe, maar effe hallo zeggen met een hinnikje vergeet het maar.
soms denk ik wel eens : weet ie wel dat ie een paard is Haha!
Annick

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:27

Annick schreef:
soms denk ik wel eens : weet ie wel dat ie een paard is Haha!
Annick


Misschien moet je hem dat eens vertellen

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:41

Ik heb Easy Boy 4,5 jaar gehad en ik heb hem maar 1 of 2 keer horen hinniken (toen hij gestresst was op concours), dus hij kon het wel Lachen .... Verder heeft hij nooit gehinnikt Verward , dat vond ik best jammer, maar hij kwam gelukkig wel altijd naar me toe, als ik hem riep OK dan! ..
Nagoya hinnikt best veel Muziek! , als ze voer krijgt altijd en als een van de stalgenootjes gaat rijden ook. Ik hoop dat ze, als ik haar wat langer heb, ook naar mij gaat hinniken .

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:45

mijn oude pony kon het ook niet. ik heb het laten controleren, ja egt! en er was inderdaad iets met haar keel.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 09:54

Ukkie hinnikte ook nooit, alleen naar ons als we hem kwamen halen om te rijden zo'n lief hinnikje. Volgens mij was het dan omdat ie honger had Schijnheilig

Starlight hinnikt als ze hengstig is echt superveel, je hoort wel dat ze niet zo geoefend is Tong uitsteken wel lief hinnikje overigens. En als ik eten kom geven, vooral sochtends zo'n begroetinkje.

Maar ik denk dat er ook verschil zit in weide - stal paarden. Als ik starlight uit de wei ga plukken hinnikt ze echt niet, ook al kom ik met voer aan. En als ze voor staat (uitloop + wei) hinnikt ze echt bijna altijd eigelijk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:04

Q hinnikt ook nooit, of ja in t begin

nu wel, als hij thuis moet blijven en destiny en desire mee naar t bos mogen, dan kan ik flink hinniken Haha!
en als ik 's ochtends de staldeurtjes(bovendeurtjes) open doe en ze ga voeren, dan hinnikt ie naar mij(en nee dat komt niet omdat ik brokjes in mn hand heb Schijnheilig ) maar dit doet ie pas sinds een jaartje, en heb hem al bijna 5 jaar!

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:05

hmmms heb mijn pony eigenlijk ook nog nooit horen hinniken....of ben ik t vergeten Tong uitsteken

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:07

Hof hinninkt wel gewoon, maar bij de shetjes die ik eerst verzorgde was ook een pony die zowat nooit hinnikte, ik heb haar misschien 1 of 2 keer gehoord...

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:44

Ik heb Sweety in de 3 jaar dat ik haar heb ook zelden of nooit horen hiniken misschien 2keer. 1 daarvan was 3dagen gelden. Onze paardenbuurman heeft een merrie die bevallen is en dat veulentje sond de hele tijd te hiniken naar sweety. Op et laatste hinikte ze terug maar het klonk meer als een flike hoest :s hahaha zotte meid

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:24

Lubbers hinnikt ook nooit. Ik heb het nog nooit gehoord zijn eigenaresse 1 of 2 keer (hij is nu iets meer dan een jaar in haar bezit).

Maar vorige week heeft hij een hele avond lopen hinneken iedereen vond het raar en ze hebben hem toen helemaal na gekeken en zijn stal Haha! Want ze dachten dat er iets was omdat hij normaal nooit hinnikt!! Wij waren toen niet op stal en hoorden het de volgende dag Lachen

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:31

mijn paarden staan in de wei,
en als ik aankom hebben ze altijd zo'n begroetings hinnikje !!vet lief !!

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:36

Pff mijn paard hinnikt naar iedereen als ze hongerig is. En als ze hengstig is zo'n lief klein bruhbruhbruh hinnikje haha Lachen

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:40

Gaia hinnikt ook nooit, maar brommen doet ze wel heel veel Haha! , dus ze maakt iig nog wel wat geluid. De ruin die bij haar op de wei staat hinnikt juist altijd, nouwja, hinniken kun je het niet echt noemen, eerder gillen Tong uitsteken .

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:44

Tos hinnikte alleen met buiten rijden naar andere paardjes. En als herkennen hu-hu-hu-de hij altijd, soort maffe hinnik Knipoog

Mabel hinnikt om alles, als begroeting, naar elk paard, bij voer-tijd...

Crista

Berichten: 3020
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:30

Niar kan hinneken als de beste, soms op een buitenrid wil mevrouw even stilstaan om ff lekker vanuit het puntje van je hoef te hinneken en HARD!!!! doet gewoon pijn aan je oren

en als me zus of ik aan komen lopen bij haar stal, of ze hoors ons gaat ze een beetje "pruttelen" niet echt hinniken (soms wel hoor als ze erg vrolijk is heeeeel zachtjes) maar meer een beetje briesen.....

maar er zijn idd paarden die het gewoon niet kunnen...

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15449
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 17:51

Norita hinnikt ook bijna nooit. De eerste keer was pas na een paar maanden....ze had zo´n lief schril merriehinnikje. Dit doet ze inmiddels wat vaker, vooral als ze hengstig is.

Mijn vorige paard hinnikte tijdens een buitenrit constant, vreselijk!!

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 18:34

Nou dan is er nog hoop.
ik heb hem echt nog nooit horen hinniken, het zou best kunnen dat hij het niet kan, als ie opgewonden is doet ie het ook niet.
ach ja ik blijf hoop houden want ik zou het toch wel leuk vinden als ie wat van zich liet horen Knipoog
ik heb geprobeerd om er wat op internet van te vinden maar niks dus!!!!
groetjes
Annick

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:40

Sheronit.. hinnikt

als ik er aan kom.. dan komt er wel een zachte hinninkje.. van af.. of ze hinnikt heel af en toe, naar ander paarden, en als ze in paniek.. is. of ze verveelt zich..

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 19:03

Mijn pony hinnikte eerst ook nooit.
Heb haar nu bijna 3 jaar en ze hinnikt nu wel als ik eraan kom,ook niet altijd maar wel vaak.

Annick

Berichten: 1371
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-04 19:09

Misschien als ie wat ouder is dat het dan wel doet, hij moet nog 2 worden.
hij kan soms wel als ik wat van hem vraag en hij is het niet eens , een piepje geven, maar dat is het dan ook wel.
ik kan het ook moeilijk voor gaan doen he ......al hoewel Knipoog