info over goede / slechte paardentrailer gevraagd.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
snoepie
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-04-04

info over goede / slechte paardentrailer gevraagd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 19:01

Ik ben op zoek naar een nieuwe paardentrailer. Ik ben bij een aantal dealers geweest en een paar hebben het over een trailer van soms nog geen 3 jaar oud waarvan de bodem dan al niet goed meer is. Ze willen natuurlijk niet zeggen om welk merk het gaat (waarschijnlijk in de goedkopere prijsklasses denk ik), maar ik wil natuurlijk wel graag weten om welke trailers dat gaat. Verder zijn de meningen nogal verdeeld over een rubberen gietvloer en een rubberen mat die verlijmd is op het hout. Ik denk er nu aan om een Atec technoline te kopen (hier zit een rubberen gietvloer in). Mijn vraag is nu heeft iemand ervaring met deze trailer, wie weet meer over de bodems van de trailer en wat zijn de slechte trailers?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:35

He Miriam! Dat merk zegt me niet zoveel, hebben we geen ervaring mee. Denk zelf dat er niet echt slechte trailers gemaakt worden, wel door leeftijd / achterstallig onderhoud o.i.d. slecht worden. Ook goedkopere trailers moeten aan allerlei regels en voorwaarden voldoen voor ze de weg op mogen en ik heb gehoord dat er in de toekomst een soort van APK keuring wordt ingevoerd. Onze trailer (Hotra eforce, prijs valt in vergelijking tot veel andere merken erg mee) bevalt ons iig geweldig en heeft, net als de vorige, een gegoten vloer. Ik zou niet anders willen, die losse matten gaat vaak troep en vocht onder zitten en als dat niet regelmatig wordt schoongemaakt en gedroogd kan de vloer makkelijker gaan rotten. Als een gietvloer goed dicht is (afgekit) kan er volgens mij geen vocht onder komen en zal niet zo snel rotten. Enige nadeel wat ik kan bedenken is als het paard ijzers onder heeft of veel schraapt waardoor de vloer extreem snel slijt. Het is dan misschien makkelijker om een nieuwe mat te kopen dan een nieuwe vloer te laten gieten. Heb je trouwens al vervoer voor zaterdag en vanavond? (zo niet, bel dan even, halen we je zaterdag zowieso op en misschien kunnen we voor vanavond nog iets regelen.) Groeten,
Bert

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:04

als ik trug een trailer zou kopen (heb nu een Henra) zou ik gewoon kijken naar de hoogte en breedte, zorgen dat ik hier dus ook de hoogste in vind (om te voorkomen dat hij er tegen stoot en zo schrik krijgt), dat van die bodem vind ik raar, elke bodem rot, als je een paard hebt dat zich goed voelt mest hij niet enkel maar plast hij soms ook op de trailer, dit trekt door je rubber en tja dan kan je wel eens voorhebben dat je paard door de trailer staat, je kan je trailer hier best op laten controleren (1xper jaar ofzo)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:39

Qua vloer: of een rubber mat die los ligt, zodat je die eruit kunt halen om de vloer te laten drogen (na elke rit over de stang trekken, pokkewerk!) of een gietvloer. Een rubber mat die vast zit op de bodem, maar niet afgesloten, daar komt vocht onder en dat geeft geheid problemen. Ik heb die constructie bij het merk Waco wel eens gezien, daar zat de mat vast geniet, enorm foute boel!
Ik heb ook een Hotra met een gietvloer, super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:46

Ik heb een atec met gietvloer en die bevalt al jaren goed.
Zijn ook vrij lange trailers, dus veel hoofdvrijheid en dat vind ik ook erg prettig.

Waco vind ik idd ook niks, zijn ook maar slap vind ik dan.
heb je ze een beetje op scheve bodem staan, past de achterstang al niet, omdat de hele trailer dan scheef gaat hangen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:49

Die Waco's zijn op meer punten niet zo geweldig inderdaad, maar daar is de prijs ook naar.
Ik vind in de Atecs juist de hoofdvrijheid vies tegenvallen, die stroomlijn is wel mooi van buiten, maar met een paard van 1.80 binnenin niet prettig Ik heb een Hotra Elegance, extra lang, extra hoog, extra breed, dat past prima!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:50

Ik heb nog een ouder model en geen 1 gezien die langer was van voor Lachen
Hoe de nieuwe van binnen zijn weet ik niet, aar toen zijn de atec man, dat hij de voorkant erg belangrijk vond.
En toen veel merken gezien, maar ook juist daarvoor bij atec terug gekomen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:51

Kom je een keer naar de mijne kijken Knipoog
Zo'n ouder model kan ik me even niet voor de geest halen, kan zijn dat het daarin beter is, een nieuwe Atec heb ik (o.a.) om die reden juist niet genomen. Maar mijn paard zit hoog met z'n hoofd he, erg hoog. Bij een schappelijker formaat is het geen probleem.
De trailer die ik heb is ook extra hoog, erg prettig is dat.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:52

Mijn vriendin Jeanette heeft net een Hotra gekocht voor onze twee paarden. Voordeel: erg licht in vergelijking met andere trailers. Mooi ruim (mijn zeer grote paard kan er ruim in), rubber gietvloer en betaalbaar. Wij zijn erg tevreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:38

Ik heb een Ifor Williams HB510R.
Ifor Williams heeft een aluminium bodem met een dikke rubberen mat.
Ik vind het erg fijne trailers, mooi stevig en handig ingericht.
www.jozua-aanhangwagens.nl , hier staan duidelijke foto's en meer info.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:39

Ilindra schreef:
Ik heb een Ifor Williams HB510R.
Ifor Williams heeft een aluminium bodem met een dikke rubberen mat.
Ik vind het erg fijne trailers, mooi stevig en handig ingericht.
www.jozua-aanhangwagens.nl , hier staan duidelijke foto's en meer info.


Dat zijn geweldige trailers. Ze hebben maar 1 probleem. Lood- en loodzwaar. Daarom viel dit merk af, terwijl we heel graag die zij-instap wilden.

Albert

Berichten: 5729
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:44

Anya"]
[quote="Ilindra schreef:
Ik heb een Ifor Williams HB510R.
Ifor Williams heeft een aluminium bodem met een dikke rubberen mat.
Ik vind het erg fijne trailers, mooi stevig en handig ingericht.
www.jozua-aanhangwagens.nl , hier staan duidelijke foto's en meer info.


Dat zijn geweldige trailers. Ze hebben maar 1 probleem. Lood- en loodzwaar. Daarom viel dit merk af, terwijl we heel graag die zij-instap wilden.
[/quote]

Wij hebben de extra grote uitvoering en die is leeg idd al 1000 kg Bloos!
Daarom hebben wij hem gecombineerd met www.ssangyongapeldoorn.nl Haha!
Nu maar hopen dat al die reclame nog eens wat opleverd Tong uitsteken

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:57

check de hoefslag van afgelopen vrijdag!
die gaat helemaal over vervoer en trailers...
staan ook een heleboel trailers in!

Patsy

Berichten: 573
Geregistreerd: 19-12-02
Woonplaats: groene hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:34

Ik heb een sluis, en meteen in de fabriek een aluminiumvloer erin laten leggen. Dat is toch de beste optie, bij Sluis kost dat ca. 425 euro extra, weyer is vrij goedkoop met alu-bodems, ik dacht nog onder de 300 euro (vergissingen voorbehouden).
Rubber gelijmd op de vloer geeft zeker vroeg of laat problemen, vocht dat eronder komt komt er slecht onderuit en daardoor gaat 'ie rotten. Een gietvloer is een veel beter alternatief, maar voor een paar honderd euro extra heb ik nu een alu bodem en weet ik dat ze ook over 10 jaar niet door de bodem zal gaan.

Caadhola
Berichten: 738
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:16

Ik heb ee Atec technoline,nu twee jaar en oud en regelmatig gebruikt.
Deze bevalt ons prima.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:24

Ik heb een Atec Technoline "de Luxe" van inmiddels 4 weken oud!!
Hij bevalt me prima
Hij is echt onwijs ruim aan de voorkant (iedereen op stal dacht zelfs dat er een zadelkamer inzat Haha! ) en ook qua hoogte is hij zeer ruim, ik heb een paard van een dikke 170 en hij heeft nog zat ruimte over

Let er wel op... die rubbergietvloer zit er zeker NIET standaard in.... normaal liggen er rubbermatten in, die gietvloer is tegen meerprijs, maar wel beter aangezien dat waterdicht is en dus het rotten tegengaat
Hier een foto van mijn trailer:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het is tevens een aanrader bij verschillende levenranciers een offerte op te vragen, bij mij zat er een verschil tussen van een dikke 300 euro!!!

snoepie
Berichten: 20
Geregistreerd: 26-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 23:25

Ik heb vandaag gekeken naar een Atec Technoline en ik denk dat dit hem wordt. Naar aanleiding van jullie reacties heb ik besloten om er een te nemen met een rubberen gietvloer en ik ga nog even naar andere dealers die de Atec ook verkopen om te kijken of er prijsverschil in zit. Verder ben ik zeker van plan om hem 1 keer per jaar na te laten kijken.
Bij deze wil ik iedereen bedanken voor alle reacties die ik gekregen heb.
Groetjes,
Mirjam.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:49

Koop er maar snel eentje, dan kunnen jullie weer meerijden donderdags (en de volgende wedstrijd Knipoog ) Hij ziet er goed uit, zo op de foto!