vraagje over halter en pedigree

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
diamond
Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: belgie

vraagje over halter en pedigree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 11:49

hallo de vorige eigenaar van mijn paard heeft altijd halter gelopen binnen en buitenland nu heb ik hem laten ruinen en de papieren staan nog op de vorige eigenaar zijn naam kan ik nu mee doen aan halter of moet ik eerst de papieren opsturen naar amerika vooraleer ik kan starten Lachen


DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:55

Je kunt iig geen 'hengst'halter meer starten. En het is altijd beter om de papieren op jouw naam te laten zetten, dan heb je ook het 'eigendoms'bewijs beter geregeld.
Halter is een 'open' onderdeel dus mag je altijd starten als het paard niet op je naam staat, maar rij-onderdelen mag je nu niet in de Amateur starten, ook alleen maar 'open' (proffesional dus)

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:00

Sugarmiss schreef:
Halter is een 'open' onderdeel dus mag je altijd starten als het paard niet op je naam staat, maar rij-onderdelen mag je nu niet in de Amateur starten, ook alleen maar 'open' (proffesional dus)

Verward Over welk ras hebben we het hier? Bij APHA en AQHA heb je ook Amateur Halter. Bij APHA Amateur dient je Paint op jouw naam te staan.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:02

Ik weet niet of je kunt starten met een ruin als er geen stempel op de papieren staat dat hij geruind is.
Denk dat je het beste de papieren op kunt sturen zodat het ook bij het stamboek aangepast wordt.

Je suis Charlie.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:09

Maar dan nog: de papierwinkel op orde krijgen kan even duren, misschien wil hij/zij ondertussen gaan starten....

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

diamond
Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 12:20

hallo het gaat over een amerikaanse appaloosa en ik had wel graag willen starten in juni maar ik wil niet voor niets in duitseland staan en daarna is het belgie en dan nederland enz en de papieren nu nog in orde brengen gaat nog wel even duren

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:25

Misschien kun je het beter even navragen bij info@appaloosa.nl , dat is de Nederlandse club voor Amerikaanse Appaloosa's.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Tenfold
Berichten: 1267
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:29

Ik kan me niet voorstellen dat je zou moeten wachten tot de papieren in orde zijn, dat kan maanden duren. Daar zal een oplossing voor zijn lijkt me.
Wellicht wel verstandig om ook eea van tevoren af te stemmen met de wedstrijdorganisatie, zodat je niet voor een verassing komt te staan.

Never argue with an idiot, they'll drag you down to their level and beat you with experience!

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:19

Of nog sneller even Wiebe Lise bellen, die weet er alles van en kan het ook snel regelen. Als je tel.nr. moet hebben mail me maar even.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

diamond
Berichten: 426
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 14:34

hallo als je wil mag je de tel geven kan ik even bellen heeft ze ook een imail Lachen

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:58

Je kan toch in de open klasses starten... Rolleyes ...

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

10y

Berichten: 1566
Geregistreerd: 01-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:17

Heb je een e-mailtje gestuurd met tel. nummer.

Zelfs als je een minderheid van 1 bent, de waarheid blijft de waarheid. (Gandhi)
He who lights the match, will catch the fire one day.

Je zult maar een ééndagsvliegje zijn en je dag niet hebben.

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:27

Ik hoefde voor mijn quarter geen papier op te sturen vanuit de NQHA zetten zij er een stempel van Gelding en het was in orde.


DubbelFun

Berichten: 88478
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:30

En hoe komt de AQHA het dan te weten ??

dirkje
Berichten: 712
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 21:26

is dit hetzelfde paardje die je te koop hebt staan op ea??

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 23:55

Voor zover ik zo uit m'n hoofd weet, moet het ruinen gemeld worden en door de organisatie op het papier worden afgestempeld.
Zolang het bij de amerikaanse organisatie niet geregistreerd staat dat een hengst geruind is, kun je geen punten als ruin verdienen. Maar dat zijn de APHA regels en hoe het bij de Appies zit zou ik niet durven zeggen.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers