Kraamcadeau's???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Kraamcadeau's???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 17:19

Mijn beste vriendin staat op springen Knipoog Ze is over 2 weken uitgerekend.
Nu wil ik haar graag een mand geven met allemaal leuke cadeautje voor haar en de baby en vooruit haar man ook nog wat.

Heeft iemand nog leuke ideeën wat er allemaal in te doen? En dan liefst nog originele dingetjes, dus geen kleertjes ofzo.

Ik wilde sowieso iets van een bioscoopbon met oppas (ikke Bloos ) geven, zodat ze na de eerste weken weer eens met z'n tweeën wegkunnen voor een avondje, maar wat verder nog?????

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:22

Een fles sterke drank met de tekst "Deze zal je nodig hebben!"? Haha!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:25

Ik maak ook naambordjes voor pas geborenen. Ik maak het naambordje in de kleur(en) van het geboortekaartje. Ook de afbeelding die op het geboortkaartje staan schilder ik er dan bij. Misschien is dat een idee?
Op mijn website staan voorbeelden van bordjes. De naambordjes voor kinderen moet ik er nog apart bijzetten.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

ingvdh

Berichten: 6360
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 17:59

Ik geef altijd standaard een pak luiers als ik een kraampakket moet maken, scheelt weer in de kosten voor de ouders.
Je kan ook denken aan een leuk voorleesboek, ik ben altijd gek op Pluk van de Petteflat of andere boeken van Annie MG Schmidt. Ik geeft vaak een boek als kraamkado en de meeste vinden het een leuk kado.

Voor een stalgenootje heb ik een stokpaardje gemaakt met als paardehoofd een foto van haar eigen paard. Mooie foto en profiel nemen, deze uitvergroten op een kleurenkopieermachine en ook nog in spiegelbeeld laten afdrukken, op karton plakken, uitknippen, vastplakken rond een bezem steel, wat wol oid in de kleur van de staart aan de andere kant van de steel en klaar!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:03

Je hebt diverse leuke websites waar je leuke dingen kan bestellen.

Denk dat ik ze zo niet neer mag zetten... pb maar als je ze wil hebben.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:11

fsoudan schreef:
Je hebt diverse leuke websites waar je leuke dingen kan bestellen.

Denk dat ik ze zo niet neer mag zetten... pb maar als je ze wil hebben.


Hehe wilde net hetzelfde neet gaan zetten je was me voor Haha!

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

_Sammy_

Berichten: 4339
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 18:19

een knuffel met allemaal caudootjes er aan hangen dat is leuk

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:02

zelf niet echt verstand van Tong uitsteken maar een voorlees boek is altijd leuk (zijn die kinderen te minsten rustig als ze wat ouder zijn *LOL*

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Martenique
Berichten: 1606
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 20:45

Ik heb een knuffelbeer gegeven, en opstrijkvoetbal op de markt gekocht en daar Tim op geborduurd, en de voetbal op het truitje dat de beer aan hed genaaid. Vonden ze erg leuk.
Vandaag met klasgenootje wezen shoppen voor het nieuwe kindje van onze mentor, dat was vooral kleertjes en een knuffel. (Bij de zeeman hebben ze trouwens super leuke babykleertjes!(Ik vraag me nog steeds af hoe we daar naar binnen gelopen zijn, kom er normaal nooit) Maar echt leuke kleertjes en helemaal niet duur.)

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:04


Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:14

Ik was zelf erg blij met de extra spenen, en zo'n bandje waardoor je ze niet kwijt raakt,extra flesje,een extra boxkleed , iemand die een nachtje bleef logeren zodat wij een keertje uit konden slapen,
pakken luiers, doekjes ladingen baby billen doekkies!!, een boekje met baby taal (heb bie niks aan maar wel hart gelachen!)en eigenlijk met alles wat we kregen ......

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Anne_GTI

Berichten: 18196
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 01:49

Het leukste vond ik een pakket waarin allemaal kleine kadootjes zaten met de dag erop: Mocht 14 dagen lang elke dag een kadootje uitpakken! Een luiertaart is ook altijd handig en leuk om te geven....

Bij die kleine kadootjes zat ook allemaal een klein gedichtje, Geweldig!
zat echt vanalles in: paar flesjes oud bruin (goed voor het zog Knipoog ), spuuglappen, speentje + ketting, fotolijstje, sokjes/slofjes, mutsje + handschoenen, een maskertje (voor mij) + doucheschuim, rammelaar + knisperboekje, bordje + lepeltje en een freubelpakketje om gipsen afdrukken te maken van de handjes/voetjes (errug leuk vond ik die)

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:06

Een flesje champagne en een doos bonbons (naast de baby dingies natuurlijk)

We are all in the gutter, but some of us are looking at the STARS.
Geluk is een keuze! Kies jij ervoor om naar de sterren te kijken?
www.coachworld.nl

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:08


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:28

toen de vrouw beviel van hun zoon (mijn 3e oppaskindje:D)
gaf ik ze een knuffel voor het kind,en een tegoed bon voor een drogist...de moeder mag zich ook verwennen vind ik Haha!

Karaat_the_newforest op Instagram

_flo_

Berichten: 1269
Geregistreerd: 02-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:23

Wat dacht je van een zelf gemaakte "strippenkaart"... 10 x gratis oppassen Lachen
En vergeet "Pa" niet, die hebben het vaak ook, zoals ze zeggen, erg zwaar en moeilijk Lachen

Een bioscoop bon, zodat ze over een aantal weken eens even samen een avondje uit kunnen na alle drukte.

alexxxandra
Berichten: 186
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: wezep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 10:44

Het 'tenenleesboekje' dat ook in Kopspijkers is geweest Haha!
Verder is een knuffeltje leuk, zo'n tutteltje? Hoe noem je dat? Iig is het een soort lap, en dan met een hoofdje erop. En idd wat voor de ouders, die zullen daar ook heel blij mee zijn Lachen

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 12:34


Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:14

annegti schreef:
een freubelpakketje om gipsen afdrukken te maken van de handjes/voetjes (errug leuk vond ik die)

die zijn inderdaad heeeeeell erg leuk !!! die krijg je meestal pas als je kindje al groter is en dan denk je had ik dat toen maar gehad!

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com


Ninaka

Berichten: 1417
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: In de buurt van Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 21:53

Klinkt allemaal erg leuk en ik ga zeker nog even op de genoemde sites kijken.
Ga inderdaad een kraammand maken waaruit ze elke dag een cadeautje mag uitpakken (hoelang staat daarvoor eigenlijk of gewoon verzinnen?)

Ik heb vandaag al een beetje rondgeshopt.

Ik heb nu een voorleesboek met sprookjes, maskertje voor haar, lekkere fles doucheschuim, rammelaartje, bioscoopbon met oppas (ikke Knipoog ). Ik wil nog een knuffel kopen en bij Jamin hadden ze ook allemaal lekkere dingetjes, maar dan moet ik eerst weten wat het geworden is.
Verder wil ik ook nog een nachtlampje kopen, een winkel hier in de buurt heeft hele schattige.
Dat gipsen is ook wel een heel erg leuk idee. Waar kan je dat kopen?

Bedankt voor alle ideeën, verdere suggesties zijn nog welkom.
Iemand ook nog ideeën voor leuke cadeautjes voor hem?

Het valt allemaal wel mee met de zwaartekracht.

Anne_GTI

Berichten: 18196
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:32

Citaat:
Dat gipsen is ook wel een heel erg leuk idee. Waar kan je dat kopen?


Hier in zwolle bij pipo´s Knipoog Bij een goede hobby-freubel-knutsel-winkel dus....

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:40

Van die letters voor op de deur van de baby, vond ik leuk om te krijgen
Een mooi fotoalbummetje
Pakjes in maatje 56 (voor de eerste maanden) en dan liefst uit 1 stuk, zijn vaak lastig te vinden.

Anne_GTI

Berichten: 18196
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:04

en geen ingebouwde sokken, die pakjes passen maar heel even.
Knoopjes aan de onderkant waarbij je van een broek/pakje alleen even de knoopjes hoeft open te maken om een luier te verschonen is ook heel handig vind ik. Knoopjes op de rug lijkt me altijd niet fijn liggen voor een kind.

fokfanaat

Berichten: 20206
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:06

annegti schreef:
en geen ingebouwde sokken, die pakjes passen maar heel even.
Knoopjes aan de onderkant waarbij je van een broek/pakje alleen even de knoopjes hoeft open te maken om een luier te verschonen is ook heel handig vind ik. Knoopjes op de rug lijkt me altijd niet fijn liggen voor een kind.



idd losse sokjes, ik vond die uit 1 stuk ook fijner dan los broekje/ truitje Dat knelt toch om het middeltje en zo'n wurm ligt de hele dag in bed, dus zo comfi mogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 01:02

Ik kreeg van een vriendin kleren voor een kind van een jaar.
Hoewel ik eerst een beetje dacht van "wat moet ik daar nou mee?" bleek het een jaar later erg handig.
De kleine babykleertjes krijg je genoeg, maar na een jaar is het nieuwtje een beetje van de baby af.
Opeens zit je dan met een peuter waar je alles nieuw voor moet kopen.
Na een jaar was dat 'wat vreemde kraamkado' opeens wèl heel handig en erg op z'n plek.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Kanzi, KirstenHorse, LiDi, Meliaforever, Sandyislief en 47 bezoekers