Concentratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Concentratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 20:03

Hai allemaal,

Ik ben al nog niet zo lang geleden begonnen met dressuur.En Chinouc doet het heel goed,er is alleen 1 probleem.Na een half uur heeft ze geen concentratie meer en dan moet ik erg veel moeite doen om haar weer aan de teugel te krijgen .Natuurlijk blijf ik doorgaan en kap ik pas als ze weer haar aandacht erbij heeft,maar dit duurt meestal wel even.
Wat doen jullie als je paard zn concentratie verliest?

groetjes
janneke


Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:08

al voordat ze haar concentratie verliest - waarschijnlijk is ze gewoon moe en kan ze de houding niet volhouden - even hals strekken, en wat stappen aan een lange teugel. Na een paar minuten kun je dan weer verder werken. Let er wel op dat je niet te veel vraagt, zodat ze er een hekel aan krijgt. Hard werken is niet erg, maar je moet wel rekening houden met wat je paard aan kan, zowel lichamelijk als geestelijk.

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Concentratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 20:11

Ik let er inderdaad wel op of het niet te zwaar word.Meestal is het juist na even rustig relaxt stappen dat ze er geen zin meer in heeft.
Ze vind het trouwens wel echt leuk,ze wil graag leren en doet haar best ook wel.

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:15

dan zou ik na het stappen gewoon consequent weer aan het werk gaan, veel overgangen rijden, schakelen in de draf of galop. Zo moet ze wel opletten. Alleen zou ik dat niet te lang meer doen, zodat ze ook weet dat het niet eindeloos is.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:34

Als ik t goed begrijp begint ze hier dus mee na t halsstrekken???
Mijn ex-pony had dit probleem ook, dan was er daarna vrij weinig mee te beginnen en kon ik weer op nieuw beginnen.
Ik reed hem dus altijd gewoon door. Dan maar geen stuk stappen met lange teugel.

Je kunt dr idd allert maken door overgangen te maken en lekker te gaan schakelen, dan moet ze dr koppie er wel bij houden!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:39

Hoe oud is je paard? En hoelang is ie al ingereden? Ik denk inderdaad dat het (geestelijk) te zwaar wordt. Je kan dan beter 2 x 25 minuten goed en geconcentreerd rijden, als 1 x een uur minder goed.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

concentratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 23:27

Hai!

Chinouc is 7 ,maar heeft al vrij veel gedaan in haar leven.Ze is nml draver geweest,is western ingereden toen engels en we zijn net een paar maanden ( 1 of 2) bezig met dressuur.
Ze doet het heel goed omdat ze erg leergierig is.En ze loopt super als ik dus net begin,ze is dan heel enthosiast en doet haar best.
Ik denk dat jullie wel gelijk hebben dat de tweede 'helft' net iets te zwaar is.
Maar ik kan niet 2 x 25 minuten gaan rijden want ze staat een 30 min. bij me vandaan.En is 1 x 25 min. niet te weinig?
Ik kan trouwens wel merken dat ze het zwaar vind,ze zweet als een otter.
Hoe kan ik dit beter opbouwen dan?

Groetjes
janneke

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 07:50

ik denk dat Carola bedoelt 2 * 25 minuten met 5 minuten stappen tussendoor.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:05

Dat ze zweet kan aan de vacht liggen of aan haar conditie. Daar moet je dan verder uit werken.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:41

veel tempowisselingen, schijnovergangen, verschillende figuren, wijken en dan weer wat anders, doe dingen die ze niet verwacht dan moet ze het koppie erbij houden, en ze blijft nagevelijk waardoor ze ook lekker aan de teugel blijft! (tenminste zoalng jij neit zit te trekken! Haha! maar daar ga ik vanuit!)

....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers