Dreads in staart; hoe tegengaan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Dreads in staart; hoe tegengaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 20:58

Leo heeft altijd al ongelovelijk veel last gehad van dreadlocks in haar staart. Dan kun je uitpluizen wat je wilt, maar met een dag zitten ze weer in elkaar gedraaid.
Heeft iemand misschien een tip dit tegen te gaan? Staart uitpluizen moet sowieso iedere week (helemaal bij Leo) maar bij haar is in principe iedere dag al te kort Frusty

Het is echt jammer.. ze heeft een hartstikke mooie dikke staart, maar door al die dreads ziet het er niet uit, en lijkt de staart nog dun ook Scheve mond

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:01

ik weet niet of het helpt maar mischien kun je het proberen uitpluizen en dan een vlecht erin leggen hiel wel by mij ik had ook een pony met dreads in zn staart en reed best wel veel wedstrijden en heef ter geen last meer van

omdat ik toen zegmaar ging uitpluizen spul erin spuiten en dan vlecht het hielp

maar iig veel suc6


Mist

Berichten: 9482
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:16

mijn kwpn-er heeft een staart waar menige pony jaloers op zou zijn...en die spuit ik gewoon in met glansspray (GEO- of zoiets) dat helpt goed

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:21

Mijn vorige paard had ook zo'n staart. Prachtig, maar bewerkelijk! Ik spoot hem ongeveer 3 a 4 keer per week in met equistar en kamde hem dan van onder tot boven, stukje voor stukje, helemaal uit met een grove ijzeren kam. Daar werd hij echt heel mooi van en als je het heel voorzichtig doet (bij de puntjes beginnen en dan de staart elke keer een stukje hoger, stevig vastpakken) breken er echt geen haren af..
Als je het dan dagelijks doet is het ook niet zoveel werk meer op den duur.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 21:38

Ik zal een spray proberen, en ook een vlecht. zo'n grove ijzeren kam was ik nog van plan aan te schaffen
Bij een vlecht ben ik alleen bang dat ze weer vaker gaat schuren (vandaag nog heeft ze ook de hele bovenkant stukgeschuurd Frusty )

En ja, nu is het echt veel werk... Ik pluis sowieso 1x per week uit, vaak 2x... maar steeds ben ik zeker 3 kwartier bezig met die staart.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:41

Ik doe veel equi gebruiken... Guus heeft het heel erg in zijn manen en Zoe in haar staart. Helemaal voorkomen doe je niet denk ik.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 10:48

Ik ga dit topic ook maar eens in de gaten houden. Bij mijn pony zitten er ook altijd allemaal dreads in de staart, dus misschien staat hier de gouden tip wel tussen Haha!

Pino, de super Fjord!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 11:52

ik spuit er equiline in, dan is het haar te glad om in elkaar te draaien Haha!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:09

wassen met conditioner, antiklit dus..
hoef je niet veel te kammen en het haar blijft lekker zacht,waardoor er geen dreads meer komen Haha!
al die sprays vind ik zelf heel vies, die staart gaat er supervies van aanvoelen...

leeg zonder Vliegje... 26-03-2001 -- 29-12-2008.. Ik mis je zooo
Mijn arme Vliegje moest veel te snel gaan..

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:43

Ik heb met mijn paard precies hetzelfde probleem als jij met jou paard. Veel mensen zeggen dat ie zo'n mooie dikke staart heeft, maar die weten niet wat een onderhoud het is zo'n staart Scheve mond Als ik zn staart wil wassen moet ik het in 2 delen doen anders word de staart niet helemaal nat. Na het wassen doe ik er meestal wat equistar in maar dat helpt ook maar 1 dag ofzo, het is net wat jij zegt je kan uitpluizen en kammen wat je wil maar binnen 1 dag zit het weer als voor het uitpluizen Boos! Ik heb DE oplossing ook nog niet gevonden, helaas Scheve mond

Gamble

magic_lover

Berichten: 15571
Geregistreerd: 27-01-04
Woonplaats: Roden (Dr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 13:00

ik gebruik ook nog eens van dat glansspray dat help ook al j het zegmaa reen paard keer doet uitwassen spul erin spuiten en dan uitborstellen

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:01

Staart uitpluizen, wassen, cremespoeling en als het droog is equistar/equishine erin spuiten. Dit laten drogen en dan nog een keer uitpluizen.
Dat laat 'm glanzen, maar maakt ook heel glad.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Lady_Promiss

Berichten: 712
Geregistreerd: 01-08-03
Woonplaats: Havelterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:34

mijn haflinger heeft dat ook.
Heb alles al geprobeert maar op 1 of andere manier draaid het telkens weer terug.

Dus als je iets vind wat wel helpt bij jou? meld je het dan even?

Met mijn gedachten ergens anders,,.....

ben ik altijd overal !!

xxLisaxx
Berichten: 1840
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Zeewolde/Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:05

Ophelia schreef:
Mijn vorige paard had ook zo'n staart. Prachtig, maar bewerkelijk! Ik spoot hem ongeveer 3 a 4 keer per week in met equistar en kamde hem dan van onder tot boven, stukje voor stukje, helemaal uit met een grove ijzeren kam. Daar werd hij echt heel mooi van en als je het heel voorzichtig doet (bij de puntjes beginnen en dan de staart elke keer een stukje hoger, stevig vastpakken) breken er echt geen haren af..
Als je het dan dagelijks doet is het ook niet zoveel werk meer op den duur.


zo doe ik het idd ook altijd

............

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 18:07

Mijn pony heeft dit ook heel erg.....ik was haar staart nu ongeveer 1 keer in de 2 maanden.....eerst met gewone shampoo...dan met creme-spoeling en dan elke dag antiklit.....

- The best day of your life, is the one which you decide your life is your own.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 18:51

Ik was ook met shampoo en cremespoeling, en pluis dus dan zo vaak mogelijk uit...

Dat Equistar ga ik zeker proberen, fiets maandag gelijk langs de landbouwzaak Haha!

@ Lady_promiss; ja natuurlijk

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Branca

Berichten: 6138
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: ZO Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 22:38

Mijn IJslander heeft dat in zijn manen.. allemaal draaikrullen.
Daarbij heeft ie zijn eczeemdeken op, gaan ze plat. Maar ook juist weer in elkaar.. als je ze dan wat uit elkaar haalt, vallen ze uit.
Dat zit er echt in gebakken... die krullies

Gezochtt bijrijder. Voor paard en ruiter: http://www.mijnalbum.nl/Album=7HUQWTTA

Issy
Berichten: 2442
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:04

Ik gebruik dagelijks equishine en borstel iedere dag uitgebreid de staart, begin van onderaf en en werk langszaam naar boven. met een grove borstel (geen kammen en haarborstels) daardoor heb ik nu nooit meer dreads.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Joanne_, Lumi en 71 bezoekers