Zomertijd/schuurtijd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Zomertijd/schuurtijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 15:05

Heej allemaal,
Joepie de zomer is weer begonne! Heel fijn, maar mijn pony begint dan gelijk te schuren... Hij heeft geen zomer exzeem, dus daar is het niet van. Ik was zijn manen al met jeukstillende shampoo, maar da werkt ook niet. Hebben jullie tips?? waar kan dit schuren van zijn?? Ik hoop dat iemand weet wat ik er aan kan doen, want hij heeft nu nog zo'n mooie manen en staart!
groetjes Sanne

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 15:10

Ontworm je hem goed???

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:30

Gaan ze van wormen hun manen schuren? Haha! Ik doe altijd een paar druppeltjes teatree op, misschien werkt dat bij die van jou ook?
Bij de paardendrogist www.paardendrogist.nl hebben ze ook veel middeltjes tegen schuren

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:32

Fonnie schreef:
Gaan ze van wormen hun manen schuren? Haha!


Bloos oops! Haha!, nieuwe rage, wormen in de manen Knipoog

LorMir

Berichten: 350
Geregistreerd: 12-01-04
Woonplaats: Noord-Holland-Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 16:45

Aan de kust is het gelukkig niet zo heel erg met schuren, dus echt tips heb ik niet voor je..
Misschien helpt dat wat Fonnie zegt. Zulke middelen willen nog vaak helpen

piedrolover

Berichten: 2275
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 18:20

Bij ons schuren ze juist in de winter... Kun je bij de dierenarts niet een spulletje halen?

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-04 20:49

Fonnie schreef:
Gaan ze van wormen hun manen schuren? Haha! Ik doe altijd een paar druppeltjes teatree op, misschien werkt dat bij die van jou ook?
Bij de paardendrogist www.paardendrogist.nl hebben ze ook veel middeltjes tegen schuren

Teatree?? nog nooit van gehoord, helpt het goed bij die van jou?? ik zou het eens proberen, waar kun je dat spul kopen??

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 21:29

kijk eens bij medisch
daar staat een sticky bovenaan de pagina over eczeem

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:15

Kan je gewoon bij de drogist kopen. Lachen
En bij die van mij heeft het vorige zomer goed geholpen. Iedere dag een paar druppeltjes dr op en inwrijven. Volgens mij helpt het ook nog tegen de jeuk EN de vliegen, zo ruikt het tenminste wel. Haha!

ingvdh

Berichten: 6370
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-04 22:49

Iemand bij ons op stal geeft D-Itch van de paardendrogist, totnutoe is ze er zeer tevreden over, het paard schuurde zich helemaal kapot, nu doet ze het helemaal niet meer.

santos

Berichten: 1532
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: nabij Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 00:02

Ik kwam via oudere topics voor staartschuren de tip binnen om klit wortel van het kruidvat te proberen. Het kost 2 euro en nu na een week ziet zijn staart er al veel beter uit. vWellicht helpt het ook tegen manenschuren? voor 2 euro het proberen waard, lijkt mij. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 09:17

je kunt er ook een paar druppeltjes silitch op doen..kun je bij de sliverlinde EN paardendrogist kopen..

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 12:30

Klinkt raar, maar werkt super: zonnebrandcreme met een paar druppeltjes citronella dagelijks in de manen en staart doen! Werkt echt!

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:20

santos schreef:
Ik kwam via oudere topics voor staartschuren de tip binnen om klit wortel van het kruidvat te proberen. Het kost 2 euro en nu na een week ziet zijn staart er al veel beter uit. vWellicht helpt het ook tegen manenschuren? voor 2 euro het proberen waard, lijkt mij. Lachen


Dit helpt zeker weten tegen staart en manen schuren!! OK dan!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-04 18:58

MyBonfire schreef:
Heej allemaal,
Joepie de zomer is weer begonne! Heel fijn, maar mijn pony begint dan gelijk te schuren... Hij heeft geen zomer exzeem, dus daar is het niet van. Ik was zijn manen al met jeukstillende shampoo, maar da werkt ook niet. Hebben jullie tips?? waar kan dit schuren van zijn?? Ik hoop dat iemand weet wat ik er aan kan doen, want hij heeft nu nog zo'n mooie manen en staart!
groetjes Sanne

Ik zou toch maar eens gaan denken aan eczeem hoor. Een lichte vorm misschien.
Eczeem kan op elke leeftijd voor het eerst optreden.
Gebruik de zoekmachine hier op Bokt, genoeg info over te vinden.
Succes!

passie

Berichten: 2323
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 12:41

Wat ik altijd doe is, als ie zijn staart geschuurt heeft maak ik het altijd nat. met gewoon water en dat doe ik dan iedere dag dan is het oz over. Bij mij dan

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:04

ik geef je 1 tip het is goedkoop maar het werkt zeker
ga naar een benzine station en vraag naar afgetapte olie..
en ik meen het het werkt echt

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-04 13:38

hey! mijn paard begon afgelopen maand ook met schuren aan zijn staart. ik heb hem toen een week lang om de dag met betadineshampoo behandeld. Gewoon de staartwortel natmaken, betadineshampoo uitsmeren en het er gewoon in laten trekken. daarmee verdwijnen de beestjes en het heeft bij mij heel goed gewerkt!! misschien iets om te proberen? Het is een simpele manier en wat mij betreft erg effectief

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-04 19:13

Kiara"]
[quote="MyBonfire schreef:
Heej allemaal,
Joepie de zomer is weer begonne! Heel fijn, maar mijn pony begint dan gelijk te schuren... Hij heeft geen zomer exzeem, dus daar is het niet van. Ik was zijn manen al met jeukstillende shampoo, maar da werkt ook niet. Hebben jullie tips?? waar kan dit schuren van zijn?? Ik hoop dat iemand weet wat ik er aan kan doen, want hij heeft nu nog zo'n mooie manen en staart!
groetjes Sanne

Ik zou toch maar eens gaan denken aan eczeem hoor. Een lichte vorm misschien.
Eczeem kan op elke leeftijd voor het eerst optreden.
Gebruik de zoekmachine hier op Bokt, genoeg info over te vinden.
Succes!
[/quote]
Ik heb daar al vaak aan gedacht, maar de veearts heeft ernaar gekeken.. en die zei dat t echt geen vorm van zomerexceem was... maar het maakt verder ook niet zoveel uit wat het is, als ie maar op houdt met schuren *LOL* ! Iedereen bedankt voor de tips, ik ga alles proberen!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 19:19

rare dierenarts, dat ie bepaalt dat het geen zomerecxeem is maar niet zegt wta het wel is......waaraan konhij zien dat het geen zomerecxeem was dan?
wanneer wordt het erger?

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 20:49

missnynke schreef:
rare dierenarts, dat ie bepaalt dat het geen zomerecxeem is maar niet zegt wta het wel is......waaraan konhij zien dat het geen zomerecxeem was dan?
wanneer wordt het erger?

Heb nu ook een andere.. deze had wel vaker van die dingen... Ik heb nu teatree en dat werkt super! Echt een aanrader! Hij heeft al een week niet geschuurd en het stoot nog vliegen af ook! gewoon bij de kruidvat kopen voor 2 euro per flesje OK dan!

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:21

Fonnie schreef:
Kan je gewoon bij de drogist kopen. Lachen
En bij die van mij heeft het vorige zomer goed geholpen. Iedere dag een paar druppeltjes dr op en inwrijven. Volgens mij helpt het ook nog tegen de jeuk EN de vliegen, zo ruikt het tenminste wel. Haha!


ik ken dat teatree, werkt ook tegen vliegen jah goed spul is dat!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:43

Een paard wat schuurt hoeft inderdaad geen zomerexceem te hebben.Je moet er altijd opbedacht zijn dat als ze weidegang hebben ze ook kunnen schuren door een eiwitallergie .Het voorjaarsgras is erg eiwitrijk en niet alle paarden kunnen daar goed tegen.