watzou een geschikt type voor mij zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

watzou een geschikt type voor mij zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 17:39

aangezieb ik bo moet verkopen (wat het beste natuulijk is)
zit ik meafte vragen naar welk type/ras ik zal moeten gaan.arabs hoeven voor mij niet meer zo...misschien een new-forest?
en zullen ereen beetje leuke pony's (betrouwbare) tot de 3750 te koop zijn?

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:41

New Forest Pony's zou ik zeker doen. Hele betrouwbare lieve pony's. Kan er alles mee doen. Hebben een goed karakter. Tis echt om aan te raden! En die prijs moet makkelijk kunnen hoor! Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:42

ik dnek niet dat je zo zeer op ras moet zoeken gewoon veel verschillende rassen afgaan en kijken wat jij leuk vind en waar t mee klikt.
sunny was toch ook geen echt ras?

Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:42

Is die Nora niet voor jou?
Ze klinkt heel leuk (en ze heeft haar naam mee, maar dat terzijde)

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:52

waarom per sé een ras?? misschien kom je wel een heel leuk mengelmoesje tegen!!
probeer niet te veel op t ras af te gaan maar meer op karakter. kies voor een pittig maar goed in de hand te houden beestje, lijkt me het beste voor jou

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:55

Kies voor karakter en niet voor ras. Denk hierbij na over wat je met je pony wil gaan doen, buitenrijden of wedstrijden? Staar je niet blind op ras of afstamming. Denk er eerst eens rustig over na en stort je niet in meteen in een nieuw avontuur....

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:00

Waarom moet je bo verkopen?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:14

staar je niet blind op een ras, neem de tijd en kijk waar je tegenaan loopt.
Dat is mijn advies

wennie

Berichten: 2760
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 18:29

idd kijk niet naar het ras maar naar het karakter van een pony/ paard.

We hebben het er al vaker over gehad: Karaktertrekken gaan niet op voor alle paarden van het ras.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 19:01

Ik zit te denken aan New Forest pony of NRPS.
Maar in principe moet je niet afgaan op een ras.
Gewoon een pony die voldoet aan jouw eisen, die een beetje betrouwbaar overkomt. Mocht ik er eentje voor je weten dan 'gil ik wel' grijnz.
Heel veel sterkte met je arm en de situatie!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 19:17

NRPS heb je toch eigenlijk wel bijna een arabier.
Ik weet nog 2 hele leuke ponys te koop.
Stuur me maar een PB'tje, heb er ook foto's van.
En idd niet afgaan op ras.
Ga gewoon wat verschillende ponys bekijken en koop dan de pony die jij het leukst vind en het beste gevoel bij hebt!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:32

New Forest pony's zijn heel leuk, lief en betrouwbaar. Perfecte recreatie pony's; af en toe springen, bosritje en wat dressuur. Maar ze kunnen ook presteren op wedstrijden. Maar natuurlijk zijn er uitzonderingen! Dat is met elk ras zo. Ik heb er zelf ook eentje, voor meer info over haar kun je even in mijn profiel kijken.
Maar je moet idd niet echt op een ras af gaan, wel op karakter.
En New Forest lijkt me wel iets voor jou. Lachen
Heel veel succes met het zoeken van een nieuw paardje! Lachen

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 21:22

Iedereen heeft het al een keer gezegd en ik ga hierin helemaal mee, staar je niet blind op een ras!! Weet je wat ik altijd riep?? Ik wil NOOIT een vos......en wat heb ik nu.....juist ja ene vosje Haha!. Wat ik je zou aanraden is een lijstje maken met een aantal eigenschappen die je in ieder geval in je (toekomstige) pony wilt zien. Ga dus niet voor een ras, ga voor een type.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 22:02

Ga voor het karakter van een beestje...ga eens bij enkele pony's kijken die je wat lijken en dan vallen er weer een paar af, dan ga je nog een keer bij de echt leuke kijken, vraag of je hem op proef mag enz...

maar een mengelmoes kan ook ontzettend leuk zijn, kijk maar naar Levi Knipoog

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:13

ik moet zeggen dat het ras veel met een karakter van een pony te maken heeft hoor!
een NRPS is tamelijk druk, een shetlander eigenwijs, maar je moet zeker gewoon bij alle paarden kijken die jou leuk lijken, en zoekt net zo lang door tot je denkt, dit is mijn droompaard en die wil ik nooit meer kwijt, of te wel liefde op het eerste gezicht!! Lovers veel succes rianne

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 23:53

Jerai lover schreef:
..... Ga dus niet voor een ras, ga voor een type.


Ik geloof dat het hier -bijna- iedereen mee eens is! Lachen

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 02:10

Ze informeert toch alleen naar welk ras nou t best geschikt zou zijn? Ik zou persoonlijk in jouw situatie gaan voor een new forest type.Dat zijn over t algemeen toch de wat bravere en nuchterder typetjes. Worden ook vaak als kinderpony gebruikt.En zijn ook super geschikt voor de sport!Niet dat je niet goed genoeg bent voor een andere pony,maar denk dat een pony met iets minder pit beter bij je past.



Deze pony niks voor jou? heb je ook gepbt hierover! Onder de foto's staat nog wat info over haar. Ik moet wel erbij zeggen dat ze niet echt mooi over komt op die foto's l. In het echt was ze echt supermooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Het is dus een vijfjarige merrie,zonder papier ongeveer 1.50 . Heel braaf met rijden.Ik heb haar maandag gereden was namelijk voor nathalie bedoeld maar die vond die andere pony leuker.Ze was voorwaarts met rijden en soepel in de mond. Ze kan verder niet zoveel.Maar de basis zit er goed in. Ik wil best van de week een keer er heen gaan om meerdere foto's van dr te maken als je interesse hebt.Ze kost 3500(gulden) en t is echt een plaatje om te zien. Op de foto's staat ze wat minder trouwens. je kan bij hem ook wel Bo inruilen. Het is een handelsstal met goede paarden en te vertrouwen.Van de week had ie er 3 staan die naar spanje verkocht zijn! Als je meer wilt weten dan hoor ik t wel . Het lijkt me een hele leuke pony voor jou.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 10:37

Er zijn zelfs geschikte arabieren voor jou, dus ik zou me ook niet te veel blind staren op een bepaald ras. Het is over het algemeen wel zo dat bijvoorbeeld de new Forest als kinderpony heel geschikt is, ook om mee te sporten. MAar natuurlijk zitten ook daar deugnieten tussen. Het verschilt per individu. Kies in ieder geval een ras waarmee je kunt sporten, NRPS, Welsh, New Forest, Connemara etc.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-02 13:57

ok mijn eisen zijn zo'n beetje:
* lief en vooral betrouwbaar (dus geen bokker enz)
* leuke ranke uitstraling
* minimaalboven 1.45m
* max. f 3750,-
* keeftijd rond de 7
* leuk recreatiepaard

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:01

Wat is er mis met bokkers Boos! Knipoog

Ik zou gewoon zoveel mogelijk pony's gaan bekijken en rijden. Zou ook niet te snel op ras afgaan, eerder op type en gedrag. En dit kan binnen een ras nogal verschillen.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 14:11

Tja elk paard bokt nou een maal wel eens zelfs Lottelpaard *LOL*
die pony van jes ziet er erg leuk uit!

jes waar is dat ook in Apeldoorn?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 15:13

hoi, wij hebben vorig jaar onze kruising New Forest-merrie verkocht. haar naam is Merlin en ze heeft geen papieren, haar ouders staan nog steeds bij ons.
dat meisje van wie ze nu is heeft haar beleert, maar moet haar nu verkopen omdat ze geen verzorgstertje meer kan vinden.
Merlin staat dus nu te koop. voor iets minder als 3000 gulden.
ze heeft dus geen papieren, maar kan registratie-papieren krijgen van het NF-staboek omdat haar moeder volbloed is en zij dus zelf 50%.
uhm, ze is 6 jaar en 1.50 meter hoog. ze is bij ons altijd gezond geweest, heeft zelfs 2 leuke veulentjes gekregen zonder problemen.
ze staat nu in de buurt van Leiden (precies weet ik niet meer). ze staat ook op marktplaats, bij pony´s met als onderwerp ´6 jr merrie´.
het emailadres van de eigenaresse is cocktail@wanadoo.nl
veel succes!!
groetjes Fenna

ps ze is een zwartschimmel en lijkt heel erg op de pony hierboven alleen heeft ze dan geen bles. ik dacht eerst namelijk dat zij het was!!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 18:15

Die pony zijn nathalie en ik bij wezen kijken zondag en die was kreupel omdat ze van de trailer was gevallen.

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:13

AAAHHH onze Merlin kreupel. was het ernstig??
ik hoop dat het snel over is anders kan ze dr nooit verkopen. ze is wel leuk he?!

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 20:32

ik vind Welsch-pony's leuke en goede pony's. Maar ik denk niet ze zo groot zijn. Mijn lievelings pony is ook een New-Forestpony. Hij is erg betrouwbaar en hij is een echte knuffelpony. Een new-Forestpony is zeker een goede keus maar een haflinger is ook een lief paardje en een mooi paardje. Pas bij de haflingers wel op voor je tenen!
Misschien kun je een ponytje zoeken die misschien geen echt ras is maar een knuffellieve rijpony.

Groetjes Celine en Pouskin(de new-forestpony!