Liefdes probleempje

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hopelooos
Berichten: 12
Geregistreerd: 28-05-04

Liefdes probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 19:45

Sinds anderhalf jaar heb ik een vriend. In het begin was alles koek en ei... Maar langzaam maar zeker werd hij erg bezitterig en jalours. Ik ben iemand die nogal van mn vrijheid geniet, ik wil graag met vriendinnen op stap kunnen veel tijd aan mn paard besteden enzovoort.
Hij kan niet accepteren dat ik naast hem ook nog een leven heb.

Nu al een jaar werk ik in een groot bedrijf. Hier heb ik een leuke jongen ontmoet. Hij is een stuk volwassener als mn vriend en vaak het land uit voor zijn werk. In het begin was het een leuk praatje peukie roken. Gister hoorde ik dat die jongen terug ging naar Engeland (hij is engels) en deed het me toch wat. Gister heb ik die jongen niet meer gezien en daar baalde ik dan ook ontzettend van. Vandaag was ik laat op werk en stond hij daar op me te wachten. Ik heb even met hem gepraat en afscheid genomen. We hebben afgesproken wat te mailen met elkaar. Er is verder niets gebeurd!
Ik zit er enorm mee dat die jongen terug naar Engeland is, ik had nooit verwacht zulke gevoelens voor hem te hebben, je weet wat pas je heb als het weg is. Ik weet nou niet wat te doen Verward Ineens komen er gevoelens omhoog ik heb nog een vriend waarmee het de laatste tijd niet echt boterd maar een punt achter mijn huidige relatie zetten wil en kan ik nog niet.

Wat zouden jullie doen? Ik weet zeker dat die engelse jongen dezelfde gevoelens voor mij heeft. Maar om nou van de ene relatie in de andere te stappen zie ik helemaal niet zitten. Ik zie mij zelf wel met die engelse jongen samen ben momenteel even in de war.

Ik doe dit onder een schaduwaccount omdat ik wel eens iets over mijn vriend op internet heb gezet (niet negatief) en de mensen van stal hem dat hijsfijn vertellen zonder nadenken dat hij het wel eens niet zo fijn kan vinden.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:55

Op het moment dat je sterke gevoelens voor iemand anders gaat krijgen terwijl je in een relatie zit moet je toch eens goed over die relatie gaan nadenken.

Vaak is zoiets vaak gewoon de druppel die je doet besluiten....die je ene duwtje de juiste richting opgeeft.
Wat bij de 1 betekent dat er goed gepraat wordt en de relatie nog beter maakt, en bij de ander dat er een punt achter wordt gezet of iig een stapje terug wordt gedaan.

Ik zou *als ik in zo'n situatie zou zitten* een stapje terug nemen, even tijd vragen om je gedachten te ordenen en alles op een rijtje te zetten.
Eerlijk vertellen aan mijn vriend waar ik mee zit *incl. dat bezitterige en dat jaloerse* en wat tijd voor mezelf nemen.

edit: ik zou neit zomaar in een realtie met die engelse jongen stappen, omdat je eigen relatie nu net iets minder gaat is het gras aan de andere kant sowieso groener.
Als je besluit een punt achter je relatie te zetten zou ik nog een periode rustig aan doen en de tijd voor mezelf nemen.
Maar dat is makkelijk als die toch in Engeland zit Haha! Knipoog
Laatst bijgewerkt door Sily op 28-05-04 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:56

Je moet eerst nagaan of die gevoelens die je voor die ander hebt echt zijn, en niet zomaar een bevlieging. Als je gevoelens echt zijn, dan wil dit al zeggen dat er iets niet helemaal goed zit in je relatie. Maar dat geef je zelf ook al aan.
Als je je niet meer lekker voelt in een relatie moet je nagaan wat de toegevoegde waarde van die relatie nog is. Kies voor de situatie waar jij je lekker bij voelt, het is jouw leven waar jij gelukkig in moet zijn.
Als je je benauwd voelt door je vriend, praat daar dan eens met hem over en leg uit waarom jij je zo voelt en waarom hij zich zo gedraagd. Wanneer dit geen verbetering heeft, ben je misschien beter zonder hem af. Ik kan me voorstellen dat dit een moeilijke keuze is die je niet zomaar maakt, dus ik wens je heel veel succes met je keuze.

Hopelooos
Berichten: 12
Geregistreerd: 28-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 20:12

Het lijkt alsof ik er nog niet aan toe ben een punt achter mijn relatie te zetten. Als ik er nu een punt achter zou zetten zou ik daar geen vrede mee kunnen hebben en hem binnen een korte tijd weer terug nemen. Ik zit al een tijdje in over deze relatie want we zijn tegenpoolen. Ik heb het eeuwige geduld en hij is erg agressief. Ik erger me ook aan hem zelfs als hij ligt te slapen kan ik nog kwaad op hem worden. Gelukkig ken ik mezelf en weet ik dat het nu een kwestie van tijd is en ik mijn zaakjes op orde wil stellen voor ik er definitief een punt achter zet.

Ik heb wel eens vaker over die engelse jongen gedroomd. Eigenlijk denk ik dat ik deze gevoelens heb onderdrukt. Mijn verstand heeft me gevoel tegen gesproken en nu komt dit omhoog. De engelse jongen wil in Nederland komen wonen over een tijdje pas in de tussentijd zal hij af en toe langs komen om vrienden op te zoeken en zijn zakelijke contacten onderhouden. Dus in dit geval ook niet uit het oog is uit het hart want ik zal hem blijven zien.