wedstrijden Overijssel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

wedstrijden Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 20:32

Wij zijn een rijvereniging die samen lessen, trainen en uitkomen. Zin om mee te doen, mail dan naar rijvereniging@hotmail.com .
Weet iemand nog leuke wedstrijden in Overijssel, mail dan ook even thanks!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:00

"Ruiters", kun je iets specifieker zijn in de plaats van de lessen en trainingen?
Ben geïnteresseerd.

Overigens: jullie ( Verward ) zijn ook van harte welkom op onze gezamenlijke trainingen in Holten en De Lutte.
Eerste mogelijkheid is zondag 20 juni in Holten.
Topic staat hier op Western, maar je kunt me ook PB'en.
Ik heb op dit moment nog 3 plaatsen vrij in de trailtraining.


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:38

Ik ben ook nieuwsgierig.... Wanneer lessen jullie? Van wie hebben jullie les? En wanneer trainen jullie samen?

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 08:24

Ik heb Ruiters een mailtje gestuurd of hij/zij in dit topic op onze vragen wil antwoorden, dan bereikt hij/zij meteen iedereen uit de buurt. Scheelt iedereen weer een mailtje tikken.

Prettig weekeinde allemaal!

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-05-04 19:18

Beste western ruiters, helaas is er wat mis gegaan met de mail. De mail hebben we niet ontvangen, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn nog een keer de mail willen sturen? Je kan mailen naar: rijverniging@hotmail.com .
We zijn bezig met de website en dan hebben we ook een vast mailadres.
Wij zijn een rijvereniging voor engelse en western ruiters met en zonderprivepaard. Voor de engelse ruiters bij de FNRS en KNHS, voor de western ruiters bij de FNRS en western organisaties. Ruiters die niet in het bezit zijn van een privepaard, kunnen ook lid worden van de rijvereniging. De Rijvereniging HCG Ruiters huurt de accommodatie, instructie en wedstrijdpaarden. Voor meer info even mail, dat is wat makkelijker dan zo.
Het is in Omgeving Almelo en voor westrijden uitwisselen en zo ook graag mailen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:52

Ruiters, wat is er mis met hier op Bokt antwoorden op de hier gestelde vragen? Je benadert ons toch ook op Bokt?

OK, we weten nu dat het in omgeving Almelo is (wat noem je omgeving?)
Maar wat kun je verder vertellen over de lessen? Wie geeft ze? Moet je lid zijn om ze te volgen? Hoe frequent zijn ze? Wat zijn de thema's? Op welk niveau? En trainingen, moet ik dan denken aan gezamenlijke trainingen zoals wij die hier van Bokt kennen? (maak het jezelf dan makkelijk en kom bij onze trainingen in Holten en De Lutte, je zit er tussenin ). En wedstrijden? Staan die gepland? Zijn het WRAN-wedstrijden of richt je je op QH of Paint? En waar vinden we de data en locaties? Etc Etc.

Oftewel: graag wat meer info Haha!
Omgeving Almelo is voor mij aantrekkelijk, maar mailen over gebakken lucht niet. Graag concreter worden.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 21:09

@ruiters ik sluit me geheel bij Sonja aan. Bovendien heb ik een kort mailtje gestuurd met het verzoek om info en dat heb ik teruggekregen met de melding mailbox unavailable. Kortom:

Het is handig als je je voorstelt, vertelt wie je bent en wat de plannen zijn. Dat lijkt me toch niet zo ingewikkeld. Gewoon een stukje typen.

missgoldy

Berichten: 648
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: Den Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 00:22

Blijft inderdaad nogal vaag zo. Daar wordt ik wel steeds nieuwsgieriger door moet ik zeggen.

Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain.

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 13:42

Het is niet onze bedoeling vaag over te komen, sorry.
Rijverenigigen voor engelse ruiters is normaal, dan kun je wedstrijden rijden van de KNHS. Naast engels willen wij voor de engelse ruiters hetzelfde bieden. Maar dan bij de Amerikaanse en Nederlandse organistaties.
Dus samen lessen, trainen en uitkomen, alleen lessen kan natuurlijk ook je hoeft geen wedstrijden te rijden. Buiten rijden en clinics, etc.
Wij huren de accommodatie, instructie en paarden van FNRS Ruitersportcentrum Stal Duin & Daal. In Tubbergen, tussen Almelo en Tubbergen in. Goed bereikbaar voor de omgeving Almelo, Almelo/Hengelo/Engschede/etc. Het is de bedoeling verschillende instructie in te huren, om zo all round te rijden.
En wij willen graag samen voor meer western wedstrijden, buitenritten, clinics, etc beschikbaar zijn. Zodat jullie bij ons terecht kunnen en wij bij jullie.
De lessen zijn 5 euro per les met privepaard en 10 euro per les met manegepaard. Je kan per half jaar en per jaar lid worden. De kosten van de westrijden zijn afhankelijk van de organisaties.
Voor niet rijdende leden is er VIPlidmaatschap, voor 100 euro per jaar VIPtoegang. En voor Sponsoren spinsorlidmaatschap, voor 100 euro per jaar reclame, zweetdeken en VIPtoegang.
Natuurlijk hebben de leden het ook voor het zeggen, als er wensen zijn om bijvoorbeeld les te krijgen van een persoon. Dan gaan wij kijken of de kas dat toe laat. Dus leden met leuke ideeen zijn van harte welkom!
Kortom samen lessen, trainen en uitkomen voor een betaalbare lidmaatschap! En niet alleen voor engelse ruiters en met privepaard! Maar ook voor de western ruiters en zonder privepaard!

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 13:53


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 20:23

Klinkt op zich leuk Ruiters, maar ik ben nog steeds heel benieuwd wie jullie dan in gedachten hebben voor bv de lessen. "Verschillende mensen" zegt me niet zo veel. Dat kan betekenen dat je de ene keer de bakker van het dorp vraagt, en de volgende keer de slager. Misschien wel letterlijk en figuurlijk Haha!
Je zegt dat de ruiters dat zelf voor het zeggen hebben, maar ik ga dan namen noemen als Rieky, Dennis, Sil en Karin. En dat krijg jij financieel nooit rond voor 5 Euri pp per les.....
En de wedstrijden waar je het over hebt, worden dat dan onderlinge oefenwedstrijden, of gaan jullie voor WRAN-erkenning oid?

Hoe ver is dit plan al uitgewerkt?
Het klinkt mij namelijk als heel enthousiast en voortvarend in de oren, maar meer als iets wat vanuit een brainstorm is gekomen. Dus nog alleen grote lijnen, maar niet uitgewerkt.

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 21:53

Er is vast les van D. Bruijn van Stal Duin & Daal en daarnaast van bijv: Karin, Paul, Rieky, Alida, etc. Er zijn ook sponsoren en VIP leden, die zorgen er voor dat het toch mogelijk is.
De 5 euro is met privepaard en 10 euro met manegepaard, dat is alleen voor de lessen. Dan kun je per half jaar of per jaar lid worden. De clinic, etc is een los gedeelte. De lessen worden per jaar vooruit voldaan, zodat er zo en zo het gehele jaar lessen zijn.
De wran is een organistatie, de anderen is ook mogelijk.
Als het volgens jou nog niet is uitgewerkt, help ons dan eens uit de brainstorm? Waarom is het met de KNHS (engels) geen probleem en wordt er met western ineens raar tegenover gekeken? De regels en kosten voor een vereniging blijven hetzelfde? Alleen dan wordt er niet alleen engels gereden maar ook western?
Het plan is zo ver uitgewerk, dat iedereen die lid wil worden lid kan worden. En de mensen die wensen en ideeen hebben, het samen uit kunnen werken! Maar via het internet op deze manier is het makkelijk praten. Maar met praten alleen kom je er niet, het moet ook gebeuren.
Wij hebben een rijvereniging voor jullie opgericht, maar krijgen dan een reactie dat het alleen praat is? En dat is het niet, mail maar voor een afspraak? Voor een rondleiding en meer info!

wran erkenning is geen probleem, maar onderling is ook de bedoeling. Op eigen locatie en bij anderen stallen.

als je msn hebt, kun je ook via msn contact opnemen?

[edit SM; meerdere berichten onder elkaar samengevoegd]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 11:45

Ruiters, ik heb geen enkele intentie om in iets dergelijks te participeren, daar ontbreekt me de tijd voor. Ik zeg ook niet DAT het niet uitgewerkt is, maar ik mis details in je overigens verder enthousiaste verhaal.
Ik wil ook best ergens lid van worden, maar dan wil ik meer weten dan wat losse kreten.
Snappie? Ik vind het best om ergens lid van te worden, maar dan wil ik graag weten waar ik precies m'n lidmaatschapsgeld voor betaal.

Ik sluit me aan bij Anya als ze bij jullie komt kijken, we houden wel even contact via pb.


Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 12:32

als jullie een keer gaan kijken laat het me dan even weten, want dan wil ik ook wel graag mee.
Nog even een vraagje: Rijdt meneer D. Bruijn ook wedstrijden enz? en in welke dicipline?

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-04 19:12

Je kan kiezen tussen lidmaatschap en mee doen aan de clinics, buitenritten en feesten.
Lid met lessen.
Lid met lessen en wedstrijden.
Van de contributie van de leden worden alle kosten betaald. De sponsoren zorgen er voor dat extra's zoals hindernissen mogelijk zijn.
Weet niet hoe men op meneer komt? En ja er worden onderlingen en wedstrijden van bijv. KNHS, WRAN, AQUA, etc. gereden.
Jullie zijn van harte welkom, we horen het wel.

Sponsoren kunnen kiezen tussen VIP (per gezin) en sponsor (per bedrijf), een Vip krijgt viptoegang en een sponsor krijgt reclame, zweetdeken en viptogang.

Waar het ons om gaat, is dat western ruiters de zelfde mogelijkheden krijgen als engelse ruiters. En samen genieten van de mooie paardensport.
Jullie weten met z'n alleen een hoop over western en weten wat jullie willen. Dan is het toch leuk dat je lid kan worden en je eigen lidmaatschap naar wens kan samenstellen? En er zo voor kan zorgen dat jullie wensen en ideeen uitgewerkt worden? Maar dan moet je er niet alleen over praten, maar ook er voor gaan.
Wij hebben de vereniging opgericht, maar het bestuur heeft het niet alleen voor het zeggen. Ook de leden hebben het voor het zeggen, doormiddel van vergaderingen, stemmen. En de plannen uitwerken.
Stel jullie willen een wedstrijd organiseren? Dan bespreken jullie wat jullie willen, wat bijv verplicht is, de mogelijkheden, de kosten, inschrijvingen, etc. Dat leveren jullie in, neemt het bestuur door, komt overleg. En als de kas het toe laat, is het geen probleem het waar te maken. En de sponsoren willen vaak wel hun extra bijdrage leveren. Hetzelfde kan natuurlijk met les van een extra instucteur(trice), etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:48

Ruiters schreef:
En ja er worden onderlingen en wedstrijden van bijv. KNHS, WRAN, AQUA, etc. gereden.

Leuk, wedstrijdje zeepaardenpolo Haha!
OK, flauw, maar ik kon het niet laten Schijnheilig

Ruiters, ik waardeer jullie initiatief, maar ik vraag me af of jullie het jezelf niet vreselijk moeilijk maken. Als degenen die nu deze kar trekken, zich bij de WRAN gemeld hadden, was daar volgens mij met minder moeite hetzelfde op te zetten geweest?

Afijn, ik laat me graag uitnodigen eens te komen kijken en eerst eens vanaf de kant een les of clinic bij te wonen. Zou op zich leuk zijn, in deze regio!

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 00:53

Krijg je geen geld toe als je les krijgt bij jullie??

Vraagje: waarom richt je eerst een rijvereniging op (zogenaamd voor ons) en ga je dan pas kijken of er animo is. Lijkt me vreemde volgorde.
Verder vind ik het heel onpersoonlijk allemaal. Wie ben jij "ruiters". En waarom ga je alles huren van een stal. Dat is toch niet rendabel lijkt me?

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 23:58

De rijvereniging is niet alleen voor jullie opgericht, voor iedereen! De klanten van het FNRS Ruitersportcentrum rijden al op de vereniging. En nu kunnen er klanten van buitenaf bij.
Er wordt gezegt dat het niet te doen is, omdat wij niet met de kosten uit zouden komen. Maar dat doen we wel, anders zouden we niet die contributoies vragen. En dan is er de vraag of je geld toe krijgt?
Natuurlijk gaat de vereniging niet de leden betalen, welke vereniging doet dat nou? Stuur die eens naar ons, worden we daar lid!
Het is heel simpel: je wil lid worden of niet! En praten of het wel of niet kan, is niet wat wij willen. Omdat we het "onmogelijke" al doen! Dus het kan!
Huren is rendabel, anders moet een rijvereniging alles zelf in eigendom hebben. En dan kom je juist niet uit! En hoe wil je dan de mensen een kans geven die geen eigen paard hebben. Paarden kopen en die onderhouden, etc? Zoals je zelf kan zien is dat niet te betalen. En met huren is het wel.
Laten we nou niet zo moeilijk doen en ons samen inzetten voor en genieten van de paardensport.
Wij de ruiters zijn de ruiters van de rijvereniging: het bestuur, de leden en sponsoren.
Zodra er weer een open vergadering is, zijn jullie van harte welkom voor informatie over de rijvereniging. En dan kunnen jullie vragen stellen en krijgen de mogelijkheid lid te worden.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:14

Bij de rijvereniging kun je dus ook gebruik maken van de manegepaarden ? Leuk natuurlijk, maar welk voordeel heeft het t.o.v. lessen bij de manege zelf ? (denk aan kosten, wedstrijden) Kun je met de manegepaarden lessen volgen van anderen dan D. Bruijn ?

Je zegt dat het een rijvereniging is voor zowel western als engels...door wie worden de engelse lessen gegeven ?
Zou de mensport opnemen in de rijvereniging ook een optie zijn ?
Hoe vaak wordt er "iets" georganiseerd ?
Kun je na de les ook gebruik maken van de faciliteiten op stal ? Ik bedoel bijvoorbeeld de spuitplaats.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 00:27

Het voordeel van de manege is dat de klanten een rijvereniging erbij hebben. En op de manege zijn alleen pivelessen, dus nu kan men ook groeples kiezen.
Als de leden les willen van een ander, dan moeten de leden dat op papier inleveren. Dan gaat het bestuur bekijken of de kosten uit kunnen en het mogelijk maken. Als de kosten hoger zijn dan de kas toe laat, zullen de leden met die aanvraag met een oplossing moeten komen. Omdat die leden die kosten willen maken en niet alle leden daar voor hoeven op te draaien. Maar de leden kunnen dus hun wensen en ideeen mogelijk maken.
De engelse lessen worden ook door vershillende gegeven. De meeste zijn engels begonnen en later met western verder gegaan, dus er zijn instructeurs die engelse en western opleidingen hebben gedaan. Maar de praktijk is ook belangrijk.
Mennen wordt er wel op de manege gedaan, maar de vereniging wil dat nu nog niet misschien in de toekomst?
Hoe vaak er bij een clinic, etc is, is afhankelijk van de leden en de kas. De leden moeten willen, de vereniging is er voor de leden en niet voor zichzelf. Dus hoe meer de leden willen, hoe meer de vereniging zal doen. Daarnaast ben je afhankelijk van de wedstrijden.
Als pensionklant kun je gebruik maken van de faciliteiten op de manege. De rijvereniging huurt niet de stallen, anders worden de kosten hoger en de contibutie ook. Je paard droog maken en een zweetdeken op doen, dan thuis wassen is een oplossing. Maar het is mogelijk voor die dag een box te huren en dan is het geen proleem.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:37

Sorry, maar ik vind dit verhaal een beetje niet te volgen

Ik denk ook niet dat je er goed aan gedaan hebt om via deze weg een vereniging op te zetten, ow nee de vereniging was er al hè, zei je toch?

Nou ja goed... Veel succes en ik hoop dat het je lukt... Cool

Maar nog 1 keer; Wie ben jij dan?

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Ruiters
Berichten: 47
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-04 00:42

Zoek dan eens op wat een vereniging is en hoe het werkt.
Via deze weg zetten we geen vereniging op, dat maken jullie er van.
Het is al gelukt, dus bedankt.
Wie zijn wij is dan de vraag en dat hebben we al gezegt. Even terug lezen graag.

DJQuarter

Berichten: 1115
Geregistreerd: 28-09-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 00:51

Ruiters schreef:
Zoek dan eens op wat een vereniging is en hoe het werkt.
Via deze weg zetten we geen vereniging op, dat maken jullie er van.
Het is al gelukt, dus bedankt.


Veel succes!

Citaat:
Wie zijn wij is dan de vraag en dat hebben we al gezegt. Even terug lezen graag.


Sorry ik kan het niet vinden, en dan is niet de vraag wie JULLIE zijn Maar wie ben JIJ? Rijd jij zelf western? En dan recreatief of... Vertel eens wat meer over jezelf. Het is onwijs onpersoonlijk zo!

Allstar Romar
http://www.romarstallen.eu/pages/index.php
Het heeft geen zin om rekening te houden met 'als' of 'misschien', daar is de toekomst veel te onvoorspelbaar voor...

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 01:05

Oke, het hangt dus eigenlijk van het aantal leden af hoe vaak er activiteiten kunnen worden gepland ? Tenminste, ik neem aan dat er van de contributie een deel in de kas komt. Meer leden = meer geld in de kas?
Om eerlijk te zijn denk ik toch wel dat er enigszins een planning / berekening is gemaakt ? De verenigingen waarbij ik "betrokken" ben hebben aan het eind van het jaar al een planning en jaarrekening (schatting van het te uit te geven / ontvangen) bedrag klaar voor het volgende jaar.
Het is dus een voor mij een nieuwe methode zoals je het beschrijft. Ik kan me wel voorstellen dat als leden buiten de vaste, geplande avctiviteiten om iets anders willen het gaat op de manier zoals je hierboven beschrijft.

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

manzano

Berichten: 23898
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 08:25

En toch vind ik het bijzonder dat jullie een stal bereid hebben gevonden om voor zo'n laag bedrag zowel accomodatie als instructie te geven. Stel er rijden 4 eigen paarden mee, dan krijgen jullie slechts 20 euro. Dat is toch niks? Bij ons kan je een bak huren voor ong. 5 a 10 euro per uur. En instructie zou daar nog bij moeten komen.
Daarnaast zou ik toch wel willen weten wie jij nou bent? Wat is jouw achtergrond, met wie hebben we te maken als lid?? Ik vind persoonlijk contact en een goede verstandhouding toch wel belangrijk. Zeker als je al je lesgeld een jaar vooraf moet betalen. Ik neem trouwens aan dat je toch eerst wel een soort proefperiode mag hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers