Snap er niets van...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SpenkieBenk
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-03-04

Snap er niets van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 15:07

Een vriendin (P., tevens stalgenoot) en ik waren 'op zoek' naar een andere stal. Niet echt op zoek, maar gewoon een beetje rondkijken in de buurt of er iets is wat goedkoper is, waar 's winters weidegang is enz.
We zouden samen gaan Ach gut

We hadden het al over een stal gehad en zij zei dat ze er 'nog niet dood gevonden wilde worden'. Oké, dit was dus geen optie meer.

Nu heeft ze met iemand gemaild die daar dus ook staat en het blijkt allemaal wel mee te vallen (o.a. goedkoper en weidegang in de winter), dus ze zei vandeweek dat ze ging kijken en ik mag dus niet mee... En waarom? Omdat daar een meisje op stal staat die mij dus niet blijkt te mogen en die zei tegen P. dat ze geen zin heeft in mij en dat ze ruzie met mij heeft gehad Verward . Ik ken het hele meisje niet, heb haar 1x vluchtig gezien en verder ken ik haar alleen van verhalen (zoals iedereen in de paardenwereld).

Dus ik zei tegen P. dat ik wel wilde weten WAT ze dan precies tegen mij heeft, waar ze mij van kent en waar we dan ruzie over gehad hebben. Ik mocht dat meisje niet mailen, omdat P. zich dan verraden voelt. Zij zou haar dus gaan mailen om te vragen wat ze tegen mij heeft en dat heeft ze dus gedaan, maar dat meisje laat zich er dus niet over uit. Maar P. wil daar dus nog steeds gaan kijken, ondanks dat ik niet mee mag...
Ik zei dat ik gewoon wil weten wat er aan de hand is en ik dat meisje anders zelf wel mail. Dacht serieus dat P. gek zou worden Boos! !! Dat als ik dat deed ze nooit meer tegen me zou praten, dat ik haar dan zou verraden en zo meer. Ik daarintegen vind het erg oneerlijk dat ze mij dan maar 'achterlaat'. Verdrietig

P. zegt dat ze dat meisje wel aardig vindt en dat ze geen bonje met haar wil door mij en dat het niet haar probleem is dat 'we een hekel aan mekaar hebben' (wat dus maar van 1 kant komt, want zoals ik al eerder zei ken ik het hele meisje niet..). Scheve mond

Wat vinden jullie?

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:55

Nou als die P zich een vreindin van jou noemt.. moet ze maar snel haar bek houden, want echte vriendinnen leveren niet zulke k*tstreken.

En zoek lekker een andere stal, want ik merk direct aan het verhaal al, dat er een rotsfeer is op die stal.
En als dat meisje die zich vriendin noemt niet mee wil naar een andere stal.. laat haar dan lekker zitten, want zij vind jou ook niet belangrijk genoeg.
Goh kan me zo kwaad maken om zoiets hea Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:11

Het klinkt wel alsof P jaloers is en geen vriendinnen wil delen... ik vind haar manier van reageren iig op zijn zchtst gezegd raar... als ik jou was zou ik lekker in mijn eentje eens bij die stal gaan kijkne, dan merk je gelijk hoe dat bewuste meisje op jou reageert... misschien is wat P zegt wel regelrecht uit P's nek gekomen... als ik heel eerlijk ben klinkt P imo eigenlijk niet als een echt goede vriendin... Scheve mond

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:40

Nou, als die P. zo'n slechte vriendin is die nooit voor je klaar staat en je zo laat vallen zou ik er ook lekker mee kappen!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:07

Laat die P lekker in de stront zakken en zoek zelf een leuk plekje voor je paardje.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:17

ik ben het met Inka eens, zoek lekker een andere stal waar het gezellig is, of ga naar die stal toe, of naar de eigenaar, want dat meisje is de baas niet volgens mij...tenminste, dat maak ik uit het verhaal op. En anders zoek je gewoon een andere leuke stal, dat is zo simpel!!!

Kus Ilse

SpenkieBenk
Berichten: 10
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 17:19

De stal op zich is prima. Het was P. die begon over een andere stal, omdat er zo weinig gras staat... Scheve mond En ik wilde niet 'alleen' daar achterblijven. Ik ben in november teruggekomen op de stal waar P. staat, voor HAAR. Scheve mond

Noac; je doet je onderschrift eer aan... Rolleyes

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:38

Ik zou lekker doen wat je zelf fijn vind.
Als deze stal je bevalt zou ik er lekker blijven staan en een paar andere gezellige meiden opzoeken want P lijkt mij toch al niet zo'n beste vriendin.

En idd eens alleen langsgaan langs die andere stal, of toch mailen naar dat meisje, want van dit hele verhaal klopt geen fiets.

Grote kans zelfs nog dat P heeft lopen zeuren over jou en je nu niet meer mee durft te nemen, en dus neit wilt dat je dat meisje spreekt omdat die weleens de waarheid zou kunnen zeggen.

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:59

Nou,ik zou me niet eens meer druk maken om dat verhaal.
Volgens mij is er niet veel van waar en ik zou ernstig gaan twijfelen of p wel zo'n goede vriendin van je is.
Ik zou een beetje afstand van haar nemen en lekker zelf een beetje hier en daar gaan kijken naar een andere stal.
En als je er 1 gevonden heb ga je daar gewoon heen.
Er zijn op die andere stal vast wel leuke mensen.
Je bent echt niet afhankelijk van haar.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:19

Lekkere vriendin als j niet eens mee kan gaan kijken. Toen ik met een aantal vriendinnen rond aan t kijken vroegen we elkaar juist mee. Gezellig als we met zijn allen gaan. Lijkt mij.

Gewoon haar links laten liggen, zijn vast genoeg andere leuke meiden om mee om te gaan. Zoek gewoon een andere gezellige stal op. Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:38

Zucht......aangezien ik die "P." ben toch maar een reactie;
Gelukkig houd iedereen er ook rekening mee dat er 2 kanten aan elk verhaal zijn!
Wou me eerst niet laten verleiden tot het halen van "mijn gelijk" via bokt, maar nu iedereen zo zijn mening klaar heeft wil ik toch ook wel even mijn kant toelichten. Schijnheilig

Ik hoorde via een een meisje van mijn werk over de stal waar zij stond; volgens haar een super stal; goedkoop, weidegang (zelfs in de winter) erg gezellig en nog eens vlak bij mijn huis ook (is mijn huidige stal niet).
Ik was dus benieuwd en wou een keer gaan kijken; TopicStarter zei dat ze niet meeging; ze is al een paar keer van onze huidige stal weggegaan en was bang dat ze niet meer terug mocht komen als het toch niet beviel......heel jammer maar geen probleem!
Later zei ze dat ze toch wel meewou als ik wegging; helemaal gezellig voor mij natuurlijk. OK dan!
We zijn toen langs die stal gereden maar het zag er niet uit.
Mijn mening was toen ook dat ik daar nooit zou gaan staan; we zijn nu nogal verwend Bloos .
Ik zou nog wel een keer bij het paard van dat meisje gaan kijken.

Er is ook een meisje dat ik via bokt heb leren kennen (erg vaag); ik heb met mijn vorige paard wat problemen gehad en van haar handige tips ontvangen. Meisje woont vlak bij mijn huidige stal en heeft daar vroeger ook gestaan. Was al weg toen ik kwam maar je kent de verhalen.
Ken haar verder dus niet "goed" en vriendinnen is zwaar overdreven.
Maar heb verder ook geen problemen met haar (en wil ik graag zo houden). Mailen zo af en toe wat (erg weinig hoor) en ik vind het een leuke gezellige meid.

Kom er van de week dus achter dat dat meisje van bokt ook op die stal staat (die we niks vonden), en heb met haar gepbt erover.
Zij vertelde me dat ze aan het opknappen zijn enzo en had heel veel positieve verhalen.
Ik was dus toch wel nieuwsgierig geworden (5 tellen fietsen, 100 euro p/m goedkoper en winterweidegang; kijken kan nooit kwaad Knipoog ).
Ze zei echter in een pb-tje iets over "als je bij ons komt staan niet TS meenemen want daar heb ik geen zin in".
Dus ik spreek de TS 's avonds en vraag of ze ooit ruzie met de bokker heeft gehad?
TS zegt de bokker niet persoonlijk te kennen en dus ook niet te weten waarom zij een probleem met haar heeft.
Ze wou meteen verhaal gaan halen bij de bokker.....ik voelde me alweer banketstaaf dat ik "mijn mond voorbij had gepraat" (al zal de bokker vast wel weten dat ik het er met de TS over gehad heb; ze weet dat we "dik" zijn.)
Dus ik zeg dat ik het wel zou vragen omdat ik liever niet het gezeur krijg "dat ik dingen door banketstaaf".
Ik stuur haar een mail en vraag haar waarom ze problemen heeft met de TS; ze geeft hier geen reactie op.
Verder wil ik me er ook niet mee bemoeien; ik mag beide en wil nergens tussenstaan; als hun problemen met elkaar hebben is dat niet mijn probleem lijkt me.
Zou ik ineens niet met iemand om kunnen gaan om dat een andere vriendin van mij problemen met haar heeft?
Ik mag personen wel of niet door mijn eigen ervaringen en niet om wat mensen om mij heen van iemand vinden.
Ik hou niet van "groepjes", en ga graag uit van mijn eigen mening en ervaring.
Heb het de TS ook gemaild; ik heb geen problemen met de bokker en kan er niks aan doen als zij dat wel heeft (of de bokker met haar).
Ik ga nergens tussenstaan en voel me ook niet geroepen op "partij te trekken" zeker niet aangezien ik niet eens weet wat er tussen hun aan de hand is.
Er is nog wel iemand die de TS niet mag maar toch een vriendin van me is omdat IK haar WEL mag; moet kunnen lijkt me.

Ondertussen heb ik met het meisje van mijn werk afgesproken een keer te komen kijken (zowel bij haar paard als op stal).
Nu is de TS blijkbaar kwaad.
Ten eerste heb ik nooit gezegd dat ze niet meemag (ze heeft het ook niet gevraagd) ten tweede ga ik bij een paard kijken van iemand die de TS helemaal niet kent.
Lijkt me een beetje "raar" als ik bij iemand zijn paard kom kijken en ik neem een voor die persoon onbekende mee. Verward
Bovendien ben ik geen siameese tweeling. Haha!
En als 3e (weet TS ook) zit de stal helmaal vol en hebben ze al een jaar geen verloop maar wel een wachtlijst van 2 paarden.....oftewel; het eerste jaar KAN je er nieteens terecht! Haha!

Ik heb nooit tegen de TS gezegt dat ik weg ga en dat zij niet meemag of iets in die richting.
Ook heb ik nooit partij gekozen voor de bokker (of andersom).

Nadat de TS hoorde dat ik een keer bij die stal (en het paard van een vriendin) ga kijken is ze flink over zeik.
Dat ik partij kies voor de bokker en haar laat stikken, dat ik als een schoothondje achter de bokker aanloop (wel 5 mailtjes gestuurd het afgelopen half jaar!) en nog meer van die dingen die ik niet hoef te pikken van iemand die een vriendin van mij is.
En dat alleen omdat ik haar kant niet wil kiezen!
Ik ben geen 12 meer en hoef niet te kiezen tussen personen als ik beide mag.
Tuurlijk heb ik weinig boodschap aan "TS niet meenemen want daar heb ik geen zin in".......
Ik ken TS als jaren en ze weet ook wel wie "belangrijker" is voor me; maar ik weiger me te laten beperken door iemand over met wie ik wel of niet "om mag gaan". Boos!

Dan nog wat reacties;
- Ik heb niks lopen verzinnen of uit mijn nek lopen banketstaaf.
Ik vind dat alles zwaar overdreven word.
- Ik kan geen vrienden delen? 3 weken geleden heb ik TS mee op vakantie genomen met nog 4 van MIJN vrienden (die zij amper kent)! Ze is ook vaak bij mij thuis met feestjes, etentjes ed!
Omdat ik geen kant wil kiezen kan ik niet delen? Kom op; ik ben volwassen en kan best met twee mensen omgaan die elkaar niet mogen!
- Dat de TS bij mij op stal is gekomen vind ik super, maar ze moet wel het hele verhaal vertellen als ze "zielig" wil gaan doen; ze "moest" weg waar ze stond dus is het niet echt dat ze voor mij een stal heeft opgezegd waar ze het super naar haar zin had en nu niet meer terug kan ofzo! Ze moest weg en is toen maar naar ons (terug) gekomen. Niettemin ben ik echt blij dat ze naar mijn stal is (terug) gekomen hoor!
- plaatst ze dit berichtje (waar ik toch wel mee geraakt ben) krijg ik om 16.00 een mailtje van haar of ik nog meega naar de ruiterwinkel..... Verward

Gelukkig weet de TopicStarter zelf wel wat ze wel of niet aan me heeft!
Dat ik altijd klaar voor haar sta om dingen te doen, haar paard te verzorgen als ze niet kan, luister als ze wat kwijt wil, help als ik kan, steun als dat nodig is, enz!
Andersom net zo goed hoor, maar ik laat me hier niet zwart maken omdat ik niet "tegen" de bokker wil zijn (omdat ik haar wel mag voor zover ik haar ken!).
Bovendien vind ik het een beetje kinderachtig om zo "mijn gelijk" te moeten halen......
Nu kennen jullie ook mijn kant van het verhaal (hoop gezeur om niks) en eigenlijk kan het me niet zoveel schelen wie jullie vinden dat "gelijk" heeft; mijn wereld bestaat gelukkig niet uit bokt alleen.
Misschien in het vervolg leuk om naar de andere kant van het verhaal te vragen, voor jullie iemand bestempelen als "nep vriendin"

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 22:44

Heb niet het hele verhaal gelezen.
Maar dit verandert het direct!!

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:47

Hoop wel dat spenkie zelf nog reageert, want dit is idd weer een ander soort verhaal.

Maar zou dan toch tegen TS zeggen dat je beter dat meisje kan PBen om te vragen wat ze tegen je heeft
Doe ik ook als ik via via hoor dat iemand een probleem of iets tegen me heeft waar ik niets van weet of niet eens ken.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:49

Persoonlijk gedoe hoort niet via Bokt gespeeld te worden en al helemaal niet onder een schaduwaccount. Daarom een slotje.