Dringend wie wil mij even raad geven ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Dringend wie wil mij even raad geven ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:06

Bij ons op stal staat een pony en die is heel erg verkouden geweest, waaronder toen op een ochtend ook groene snot uit zijn neus kwam.
Nu is ie aan de groene poeder geweest, omdat die ook hoestte. Nu gaat het goed en heeft die alleen nog een loopneusje, alleen vanmiddag liet ik hem aan de hand grazen... en toen ging die draven.. en begon die te hoesten, maar van te voren is ie een klein beetje kortademig en toen begon die te hoesten... toen als veulen hoestte die ook weleens en met de knijptest door de DA hoestte die oook. Nu toen de hoestte, kwam er snot uit zijn neus, witte snot... hij is verder kerngezond. Maar wat voor medicijnen/poeder kan de eigenaar het beste geven ??

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:12

Het zou best kunnen dat hij chronische bronchitis heeft, zorg dan dat zijn hooi nat is, hij veel buiten is en niet in een stoffige omgeving.

Wit snot is niet erg, groen wel.

Dat groene poeder is waarschijnlijk foene griek...

Heeft de VA niks voor de rest gezegt na die knijptest?

22 Januari verwachten we ons kleintje


animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:15

Nee, omdat het toen winter was en toen was het een vires, later is er weer een knijptest gedaan en toen hoestte die niet meer... ik was vandaag bang dat het wel aan z´n longetjes kon liggen toen die dat deed, maar hij heeft er eerder nooit last van gehad.

Ja groene snot is wel erg, maar dat is gelukkig niet meer bij hem... witte snot wel. ik heb vanmiddag direct zijn neusje met lauw water schoongemaakt. En ik denk dat ze hem het beste ook maar op nat hoooi kan zetten, want daar dacht ik ook aan... maar moet ik verder niks doen om hem wat te geven dan zoals poeder enz. ?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:16

Gaaat chronische bronchitis nog over??? En wat kun je daar het beste aan doen?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:30

Chronische Bronchitis kan je niet veel aan doen, alleen dingetjes wat de pijn vermindert of wat het snot een beetje laat oplossen of dat het paard meer lucht binnen krijgt.
Iets wat Chronisch is gaat niet over.

Je hebt ook gewone bronchitis, maar als je dit "verwaarloosd" dan kan het chronisch worden.

Het hooi kan je ook vervangen voor kuilgras dit is minder stofig en anders een hele tijd in het water leggen/weken.

22 Januari verwachten we ons kleintje

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 19:45

Waaar zit de pijn dan? En met wat voor spul kun de pijn verminderen'?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:52

gaat idd niet meer over en ik kan het weten. peppino me allerleifste snoenzie heeft het ook Huilen .
ze heb geen groene snot meer wittig zeg maar en vooral met rijden, zomers is het erger komt door het warme weer, dan lest ze ook minder, winters gaat het juist wat beterder. veel buiten zetten moet je er lijst zon stal waar ie naar buiten kan kijken, peppino krijgt ook kuilkras maar dat krijge alle paarden op de manege, en hooi, zomers staan ze veel op het landt das ook goed Lachen

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:03

Heeft dit paard wel medicijnen gehad ?(foene griek is in mijn boek geen medicijn namelijk!)
Een paard dat hoest, of reageert op de "knijptest" heeft iig een irritatie van de voorste luchtwegen, waarvoor vaak ventipulmin, of ontstekingsremmers worden gegeven, nog niet zo zeer om die verkoudheid weg te krijgen, maar om erger te voorkomen, de longen te beschermen ! Met elke hoest krijg je uitgerekte longblaasjes, die zichzelf niet meer herstellen, met alle gevolgen van dien.
Ik snap dat het niet jouw paard is....maar ik zou toch zo onderhand medicijnen eisen van de DA (of een andere DA) als ik de eigenaar was!

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:03

Bronchitis heeft te maken met geirriteerde/ontstoken longblaasjes.

http://www.homeo-natura.nl/luchtwegprob ... aarden.htm op deze site staan veel middeltjes

Mist schreef:
(foene griek is in mijn boek geen medicijn namelijk!)

Klopt Foene Griek is ook geen echt medicijn, je kan het vergelijken met het eigen huismerk hoestdrank van bijvoorbeeld de kruidvat

22 Januari verwachten we ons kleintje

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:05

voor mij snoez hadde zo ook medicijnen gevraagr maar de DA zei dat het toch niet over ging

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:14

joke20 schreef:
voor mij snoez hadde zo ook medicijnen gevraagr maar de DA zei dat het toch niet over ging


Dan wordt het misschien tijd voor een GOEDE DA, imo worden teveel paarden TE makkelijk afgeschreven als zijnde "dampig"of "chronische bronchitis" Is er echt onderzoek gedaan ? of heeft ie alleen die conclusie getrokken door naar de longen te luisteren ? Ik ken zoveel voorbeelden van paarden die al jaren "dampig"waren, maar die, naar doorverwijzing naar een goede kliniek allergisch bleken te zijn voor bv berkenbomen, of zoals mijn oude welsje, diverse grassoorten. Tegenwoordig kunnen ze in dit soort gevallen een hele hoop doen dmv een serum te maken van het bloed van het paard ! De paarden die ik ken zijn daar mee geholpen, en hebben nergens meer last van.

Begrijp me niet verkeerd, ik zeg niet dat dampigheid of chronische bronchitus niet voorkomt....maar voor sommige DA's is het wel heel makkelijk om een diagnose te stellen Boos!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 21:16

wat voor medicijnen geven ze meestal hiervoor dan?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, BanjerLief, ComscoreBot, ElinaSK, GoogleAdsense, hagelslag, Isa_Sofie en 75 bezoekers