hoe laat vantevoren moet je op een wedstrijd zijn?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

hoe laat vantevoren moet je op een wedstrijd zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-02 19:01

Hoe laat moet je er nu precies zijn? De een zegt een uur voordat je je eerste proef moet rijden en de ander zegt een uur voordat je rubriek aanvangt.

Greetz, Manon

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:29

Ik ben meestal een uurtje voordat ik zelf moet starten op wedstrijd. Als ik langer zo moeten, denk ik niet dat er veel van de trailer en Laiser zijn hoeven overblijft Verward .

mariska

Berichten: 613
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Maasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:12

je moet ongeveer 10 minuten voordat je moet starten op de wedstrijd zijn, en klaar zijn om de ring in te gaan. Maar voor die tijd moet je dus wel opzadelen, aankleden en losgereden zijn. Het hangt er dus gewoon vanaf hoe lang je daar over doet.

Ik zorg dat ik bij een indoor een uur van te voren aanwezig ben. Bij een buitenconcours altijd iets eerder. Je kent de situatie dan niet (waar is bijvoorbeeld de ring waarin je moet rijden) en er kunnen natuurlijk veel uitvallers etc. zijn.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:26

Ligt er ook aan hoe je ingedeeld bent: Op tijd of op nummer.
Is het op tijd dan mag je eisen dat je op de aangegeven tijd mag starten.
Of de jury daar blij mee is als er net voor jou 3 combinaties zijn uitgevallen is een ander verhaal. (Scoor je geen punten mee Knipoog )
Start je op nummer en er vallen combinaties uit dan wordt alles naar voren geschoven. Daarom moet je dan toch wel een uur van te voren aanwezig zijn.
Zelf plan ik de tijd ruim in: Ik heb een hekel om me te moeten haasten.
Dus de tijd nemen om te betalen of je startbewijs op te halen. Rustig opzadelen en jezelf optutten en dan losrijden.
Oja, voordat ik ga opzadelen vraag ik ook altijd even aan de ringmeester of het programma uitloopt of dat ze op tijd zijn. Weet ik of ik me aan m'n vooraf geplande schema moet houden of de boel nog even uit moet stellen.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:30

Ik ben altijd ruim een uur vantevoren aanwezig, soms 1,5 uur. Vind het toch wel leuk om eerst even rond te kijken en idd te vragen of er uitgevallen zijn. Rustig opzadelen en mezelf klaarmaken, alles lekker op mijn gemakje. Ik vind het fijn om lang los te rijden, dus dan heb je aan een uur vantevoren niet genoeg. Scheve mond Ik ga voor 1,5 uur! Lachen

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 21:53

Kan er idd aan liggen of t op tijd of op nr is ingedeeld.
Ik zelf ben altijd zo'n 60 of 75 min van te voren aanwezig.
Heb ik ff speling voor in of uitvallers, kan ik mn paard rustig opzadelen en in dee zomer proppen draaien en mezelf rustig klaar maken.
En het verschilt natuurlijk hoelang je er over doet om hem los te rijden.
Ik rij een half uurtje in.
Dus altijd ruim van te voren aanwezig, zo kom je nooit in de stress!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:57

Je moet altijd ruim op tijd aanwezig zijn, want ze mogen reglementair een rubriek zomaar een uur vroeger zetten! Daar moet je in principe rekening mee houden! Het maximum dat ze vroeger mogen beginnen ligt wel ongeveer op 1 uur dacht ik.

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:08

officieel een uur voordat je zelf moet rijden heb ik gehoord. (doe ik zelf ook altijd). want mochten er veel mensen uitvallen heb je toch nog genoeg tijd om los te rijden. voordat ik suleika opzadel ga ik ff bij de ringmeester kijken hoe ver ze zijn. meestal rijd ik maar een half uurtje los.
Haha! Koe Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:01

men houd altijd aan een uur van te voren aanwezig zijn dit met inlopen en uitvallers.
Ik zelf wil 1.5 uur van te voren aanwezig zijn dan heb ik even een half uurtje om rond te koekeloeren en vooral als ik wat verder op wedstrijd ben om wet te drinken.
daarna ga ik nog wat na poetsen en opzadelen zodat ik 40 min van te voren erop zit ik wil min 20 min losrijden maar stap zeker altijd een 15 min los.

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:40

dit heb k een keer van een jury gehoord:

Er waren heel veel uitvallers van de 20 wel 8 of 10! de helft kwam veel te laat omdat iedereen zodra die klaar was met inrijden proef moest rijden. En diegene die duz klaar waren moesten wachten op de 'laatkomers'. Die wisten niet dat er zoveel uitvallers waren. Zei die jury: je moet altijd ook al ben je de laatste nr 20 bv voor de rubriek begint erzijn. Omdat er zoals nu heel veel uitvallers waren en ze hadden duz de laatkomers kunnen schrappen en dat zou heel erg sneu zijn (voor nix ingevlochten heengereden enz)

Ik ben meestal een 1,5 uur voordag k moet rijden aanwezig!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 19:15

Nouja, het zit dus zo, zaterdag heb ik voor het eerst een uit-wedstrijd Haha! en ik vroeg me af hoe laat ik dan precies aanwezig moet zijn. Ik moet om 10.30 en 11.00 rijden, dus het wordt vroeg opstaan Dromen . Gelukkig is Sevin heel makkelijk. Ik kan zonder in te rijden zo een proef rijden, maar ik rijd liever eerst 20 minuutjes in ofzo. Bedankt voor de reacties!

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-02 13:29

Volgens mij moet je een uur voor je start aanwezig zijn. Wat ik ook aanhoud. Zodoende heb ik tijd om me aan te melden te vragen of ze op tijd lopen enz.. Op mijn gemak opzadelen en losrijden enz.

Wat ik altijd vraag bij het bellen voor de starttijden is als hoeveelste ik van de rubriek ik ben. Als je als 1e van de rubriek bent dan kun je eigenlijk nooit eerder starten. Vaak wordt er namelijk bij uitvallers wel doorgestart maar de rubriek mag niet eerder begonnen worden. Als je bijvoorbeeld als 7de ben dan kan het best zijn dat er een uitvaller of meer zijn en kan het zijn dat je eerder moet starten.

Uitvallers zijn altijd vervelend maar de verenigingen kunnen er vaak niets aan doen. Evenals uitlopen, sommige juryleden zijn wat langzamer en nemen de tijd om een uitgebreide protocol te maken zodat er per proef wat meer tijd gebruikt wordt.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 16:24

Ik ben altijd anderhalf uur voordat ik moet starten aanwezig.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 16:26

het verschilt welles.
bij mij op de manege moet je ook 10 minuten vantevoren erzijn. dus 10 minuten voor de catogorie je melden bij de ringmeester.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-02 17:08

Ik rijd alleen wedstrijden van de manege. Daar zetten ze alleen de tijd neer wanneer de eerste groep moet losrijden, en je moet een uur daarvoor aanwezig zijn, of je nou als laatste of in de klasse daarna moest rijden. Ik ga meestal nog eerder, dan heb ik gewoon de tijd voor alles.
Vorige week had ik zaterdag een wedstrijd, in de F3, toen stond er dus alleen dat de F4 om 20.00 uur begon met losrijden (je rijdt met zijn drieen tegelijk los, dat is ook zo omdat het natuurlijk manegepaarden zijn). Toen zijn Priscilla (Skipperfan) en ik al om half zeven gegaan. Haha!