De verhuisdag nadert, nog tips?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

De verhuisdag nadert, nog tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 14:53

Oké, aanstaande zondag is het zover; wij gaan ons paard verhuizen!
Voor mensen die de situatie nog niet kennen: paard is 27, schiet nog weleens in de stress en heeft trailerangst (de vorige verhuizing zat ze onder de valium, de keer daarvoor had ze zich half dood gevochten in de trailer).

De Sedalin is gekocht, we lopen al dagen alle kleine ruimtes die we zien in, ze krijgt een kruidenmengsel met kamille (rustgevend) over haar voer, morgen beginnen we met boterhammen met Marmite (vitamine B) voeren, beenbeschermers en twee dikke dekens liggen klaar.
Volgens mij hebben we alles voorbereid wat we voorbereiden kunnen...
Toch wou ik dat het vast maandag was!

Hebben jullie nog tips voor vóór, tijdens of na de verhuizing?
Willen jullie please allemaal duimen dat ze rustig blijft???


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:47

Ga voordat je haar in de trailer laadt even met haar stappen aan een halstertouwtje, praat met haar. Klinkt misschien dom maar paarden worden daar echt rustig van Haha! . Misschien kun je tijdens de verhuizing om de zoveel meter/kilometer even stoppen om te kijken hoe het gaat en haar eventueel nog gerust stellen, aai over d'r bol e.d. Houd haar dus goed in de gaten en stel haar gerust, praten helpt heel veel.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:13

Twee dikke dekens, met dit weer???
Dan komt ie iig drijfnat van de trailer af!
Verder zou ik niet stoppen onderweg, dat geeft alleen maar onrust. Om de boel in de gaten te houden kun je er beter met een auto achteraan rijden om te kijken of het goed gaat. In beide auto's een mobieltje zodat er snel doorgegeven kan worden als er iets mis is.
Is ze al aan de beenbeschermers gewend? Doe ze anders al een keer een tijdje om (ook even er mee stappen).

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:17

STaat ze altijd al met dek op? Dan zou ik een gewoon wollen zweet deken nemen onderweg. Heeft ze geen dek op, dan een licht fleecedeken of zo. Laat haar snel een maatje vinden op de nieuwe stal, om zich aan op te trekken, zou ik zeggen.

EllenR
Berichten: 79
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-02 17:30

Die twee dikke dekens zijn bedoeld zodat ze zich niet kan bezeren, niet voor de kou! (Ze heeft nu helemaal geen deken op)

De eennalaatste keer dat ze verhuizen ging ze namelijk wit de trailer in en kwam er rood weer uit. Vol met verwondingen van het bonken tegen de trailerwand en elk uitsteeksel wat er maar te vinden was. Huilen

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 17:43

Uitsteeksels?
Ehm, heb je dit keer een veilige trailer met bijvoorbeeld rubberen stootkussens langs de zijkant en beklede stangen voor en achter? En een tweepaardstrailer met een superbraaf vriendje van haar ernaast, is dat geen idee?
Als ze ziet dat het andere paard rustig hooi eet dan blijft ze vast kalmer.
Rij in ieder geval wel heel rustig en voorzichtig, vooral in de bochten. Beter stapvoets met een lange rij auto's erachteraan dan het dier reden geven om zich druk te maken!

1 deken lijkt me trouwens wel voldoende hoor, dan kan ze ook geen schaafwondjes oplopen.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 20:33

En waar wordt ze mee vervoerd? Wie bedient dat allemaal? In de laatste Bit stond een goed artikel over rijden met een trailer. Eigenlijk is het dieptriest dat mensen gewoon niet nadenken over wat ze aan het doen zijn.
Enige tijd geleden ook een paard verhuist dat ook dergelijke verhalen had. Nou, ik zou willen dat alle paarden zo mak waren op de trailer. De regio Eindhoven heeft mij ongetwijfeld voor rot gescholden omdat het niet opschoot, maar dat is dan jammer, het paard kwam droog, heel en relaxed uit de trailer en dat telt.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amanda_T, DotBot, Trendiction en 92 bezoekers