Getver, een heel stuk van mn duimtop af!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Getver, een heel stuk van mn duimtop af!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:18

Bah, ik wou net de zijkant van de kaas ( dat harde rode, Edammer ) afschaven maar schoot uit met de kaaschaaf. Bloos!
Ineen was het allemaal bloed, en mn duimtopje lag inclusief stukje nagel naast de kaas op het aanrecht.
Ik werd helemaal duizelig, mn oren gingen zuizen en ik voelde me hart in mn keel kloppen, kreeg zwarte sterretjes voor mn ogen.
Ik ben iemand die normaal niet raar word van bloed, maar heb nu de hele dag nog niets gegeten en ben al niet lekker omdat mn verstandskies gister is getrokken ( daarom heb ik ook nog niets gegeten ).
Dus denk dat ik daarom zo dizzy en beroerd werd.
was echt bang dat ik flauw zou vallen, werd helemaal warm en benauwd.
Nog nooit zoiets gehad.
Ben maar even naar buiten gegaan in de hoop van de frisse lucht wat beter te worden. Ben alleen thuis dus hoopte niet onderuit te gaan.

Nu gaat het wel weer, maar voelde me echt even heel raar.
Heb een doek tegen het bloeden op mn duim gedaan, en nu een pleister, al bloed het daar dwars doorheen.
De kaas en mn duimtop met nagel maar weggegooid, ik hoef even geen kaas meer.

Het doet best pijn, en voelt heel gek, ziet er ook raar uit onder het bloed.

Sorry voor het onfrisse verhaal, maar moest er even uit.
Lastig typen zo met 1 hand Scheve mond

Charaz

Berichten: 24289
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:20

ik zou toch even langs de dokter gaan aangezien het zo bloed, denk dat het wel even gehecht, of geplakt wordt dan

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:22

zo snel mogelijk een arts raadplegen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:25

Hechten gaat moeilijk denk ik, er valt niets te hechten aangezien het helemaal recht is afgeschaafd, er is helemaal geen vel over waarmee gehecht kan worden.
Ik zal wel even dokter bellen wat ik ermee aan moet

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:25

Idd nu hup naar de huisarts!!!!
Je kan wel een infectie oplopen...

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:27

Oehh..gatsie Scheve mond

Is het een groot stuk van je duim *bibbert*. Ik zou iig wel snel naar de huisarts gaan!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:27

aaaahhhhhhhh
ja ik ken dat heb ik ook weleens gehad EN op de een of andere manier blijft dat heel lang bloeden

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:30

Citaat:
Je kan wel een infectie oplopen...


Inderdaad, straks krijg je een Schimmel-kaas infectie Haha!

Alle gekheid op een stokje, je moet gewoon ff de huis arts raadplegen.
Anders word het misschien een heel naar litteken en die kunnen altijd gevoelig blijven...

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:30

Getverderrie kan het stukje er niet "opgeplakt' worden? Ik zou toch even je huisarts bellen.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:30

ook ik heb het wel eens gehad, echt eng!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:33

Stukje is al weggegooid, lag dood en wit te wezen tussen de kaas op het aanrecht. Wat is groot ? Euh, een stukje van de linkerkant van mn linkerduim, met een stuk nagel en het vlees wat daaronder behoort te zitten, van bovenaf richting nagelriem zeg maar.

Dokterspost in aldoor in gesprek, lang leve de Redial functie Haha!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:35

SANEX schreef:
Stukje is al weggegooid, lag dood en wit te wezen tussen de kaas op het aanrecht. Wat is groot ? Euh, een stukje van de linkerkant van mn linkerduim, met een stuk nagel en het vlees wat daaronder behoort te zitten, van bovenaf richting nagelriem zeg maar.

Dokterspost in aldoor in gesprek, lang leve de Redial functie Haha!

Ik ken het ik heb wel eens 2 dagen proberen te bellen zonder succes erg irritant als je met pijn zit Boos!

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:36

He bah San...het zit ook niet mee he Scheve mond

Sterkte... Ach gut

Ik zou er wel even mee naar de dokter gaan...

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:40

Citaat:
Dokterspost in aldoor in gesprek, lang leve de Redial functie


Hihi, lunch tijd.... Allemaal mensen die zich hebben verwond met het maken van een broodjes kaas Nagelbijten / Gniffelen

(*mensen er zijn ook voorgesneden plakjes kaas te koop Haha! *)

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:44

He bah...... Scheve mond Kan me voorstellen dat je even niet goed werd.

Maar idd blijven proberen de HA te bereiken, denk dat het niet onverstandig is om er even naar te laten kijken Knipoog
Sterkte Ach gut

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:44

Ik wou niet eens een broodje kaas maken want dat kan ik nog niet kauwen vanwege verstandskies... wou alleen maar een heel klein stukje kaas..

Maar goed, dokter zei dat ik het spoelen moest met water en er daarna betadine en een gaasje omheen moest binden ( lang leven de doos vol met medische brut die we in huis hebben Knipoog )
Mocht het er vanavond of morgen erg raar uit gaan zien, of extreem heel veel pijn gaan doen moest ik weer even bellen.

Dus zo maar richting kraan... brrr

Mn mams ook even gebeld en die zei dat ik geen kaaschaaf meer in mn handen mocht hebben en zij voortaan wel voorgesneden blokjes zou kopen...

Aangezien ik dus wel vaker uitschiet en al meerder littekentjes op de knokkel van mn duim heb Bloos! Bloos Schijnheilig
Maar goed, dat waren maar ministukjes en dat was mn knokkel, dit is bovenop mn duumpie Scheve mond

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:54

Aaah wat erg......
Krijg gewoon een eng gevoel vn dit verhaal.
Mn vriend zei trouwens net dat je je miniduimpje onder je tong moes leggen en dan naqar5 het ziekenhuis dan hadden ze het misschien kunnen plakken ofzo.......
Maarja wie weet dat nou???
Veel sterkte enne haal voortaan idd maar blokjes voorgesneden kaas haha

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:56

bakkie schreef:
Aaah wat erg......
Krijg gewoon een eng gevoel vn dit verhaal.
Mn vriend zei trouwens net dat je je miniduimpje onder je tong moes leggen en dan naqar5 het ziekenhuis dan hadden ze het misschien kunnen plakken ofzo.......
Maarja wie weet dat nou???
Veel sterkte enne haal voortaan idd maar blokjes voorgesneden kaas haha

brrrr lijkt mij erg eng Misselijk Nagelbijten / Gniffelen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:57

Ik weet idd dat wanneer je ledemaaten afsnijdt je deze onder je tong het beste kunt bewaren.
Maar dat was dit niet waard, denk niet dat ze hier iets mee konden, lag namelijk al even op het aanrecht en was nogal dood.
Niet echt de moeite geloof ik.
Bloeden is al minder, heb er nu een dikke dot gaas met betadine omheen Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:45

Ahhh, sterkte. Dat soort stomme acties met kaasschaven en vingers kunnen erg pijnlijk zijn en verschrikkelijk lang bloeden *deze muts hier spreekt uit ervaring*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:47

Brrrrr. Scheve mond

Toch maar even bij de huisarts langsgaan denk ik. Scheve mond Ik kan eigenlijk ook heel goed tegen bloed, maar ben ook wel eens kotsmisselijk geweest toen ik per ongeluk een schaar in mijn hand had gekregen. Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:52

Heh
mn pa was pas uitgeschotel met de beitel Scheve mond
en mn vriend ook met de kaasschaaf Scheve mond
allebij een stukje duim eraf ..

BloemBloem

Berichten: 16583
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:12

Nou nu dan alleen goed opletten.... of het niet gaat
opzwellen en verkleuren etc.
Ben iig blij dat je ff de HA gebeld hebt.
*steekt duim omhoog* Haha!

Tallie1979
Berichten: 22750
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:14

Gedzie.. heb ik ook een keer gehad, maar dan alleen maar een stukkie vel.. Scheve mond

Ik was waarschijnlijk van mijn graat gegaan.. Scheve mond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:17

Je had idd dat stukje onder je tong moeten leggen of in ijsklontjes, en meteen door naar de EHBO (of dokterspost). Daar hadden ze het er nog op kunnen zetten (neem nl niet aan dat het enkel het nagelrandje en een stuk vel is, maar echt de punt van je duim)...

Ik mis zelf het topje van mijn rechterringvinger. Al sinds '95... Apollo was toen net geboren en stond achter me te kijken hoe ze slachtstieren op aan het laden waren. Aline stond verderdoor op het erf te eten Lachen De chauffeur was al bezig dat ik uit moest kijken, hij miste aan 4 vingers (aan 2 handen) door - naar later bleek - soortgelijke ongelukken. Normaal werden de horens van die beesten afgezaagd, maar om de een of andere reden was dat deze keer niet gedaan. Er moest dus een groep van 15/20 stieren, met fikse, puntige horens, de wagen in. Het stukje van de stal naar de wagen wordt met metalen platen van ca 15 cm dik afgezet. Eén van de eerste stieren nam zo'n plaat mee... Ik had Apollo achter me staan, net een week oud, dus dprong naar voren om die plaat tegen te houden/terug te duwen. Stier schrok natuurlijk, sprong vooruit, plaat klapte dubbel tegen een andere plaat met mijn vinger ertussen...

Ik had het geluk dat mijn zenuwen meteen doorgesneden waren Lachen Iedreeen is wel eens tussen een deur gekomen, zo voelde dit ook aan... "Nee hoor, niets aan de hand..." Tot ik om het hoekje van de stal naar mijn vinger keek en ik het bot zag tussen een hele hoop bloed... Naar binnen gerent, paps was inmiddels gewaarschuwd door de chauffeur (wat is het toch met vrachtwagenchauffeurs dat die me nooit geloven), beiden in paniek... Pap vond uiteindelijk mijn topje, we hebben in 6 minuten de 10 km naar het ziekenhuis overbrugt *LOL* Alleen hebben ze ons daar dus ruim 2 uur laten wachten Scheve mond Geen dokter beschikbaar... Terwijl je door het raam de kantine in kon kijken en daar gedurende die 2 uur aardig wat witte jassen koffie zaten te drinken. En dan achteraf ook nog boos worden op pap omdat hij dat topje niet onder zijn tong of in ijs had gehad, zodat het nu dood was... Alsof je dat weet als je het nooit meegemaakt hebt

Hou je duim een beetje in de gaten, zodra het gaat etteren oid meteen naar de huisartsenpost. Veel betadine gebruiken Lachen Succes ermee!