zal ik het doen of nie?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
floor4
Berichten: 9
Geregistreerd: 27-05-04

zal ik het doen of nie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 12:46

hoi hier weer floor4.
ik heb een vraagje ik rij op een verzorgfjord.
ze heeft een best wel versleten zadel de beugelriem is al een keer geknapt en het leer begint los te komen. Verward nu wil ik graag een nieuw zadel kopen maar ik weet nie of ik da moe doen of nie Stoom uit je oren nu zit ik daar steeds over te piekeren dus help me a.u.b. Bloos! !!!!
alvast bedankt.
xxx-jes floor4!!

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:49

Dit zou ik toch niet doen! zeker niet als het om een verzorgpaard betreft.. je investeert toch een hoop geld en wie weet hoe lang je hem nog rijd

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:49

Ik zal het eerst maar eens bespreken met de eigenaar van je verzorgfjord. Misschien wil hij zelf wel een ander zadel aanschaffen als deze niet meer goed is. Ik zou niet, zonder overleg, een ander zadel gaan kopen. Als je een slecht passend zadel koopt kan je een hoop beschadigen.
Ga eens een keer met de eigenaar praten, als hij nu zelf geen ander zadel wil kopen kan je altijd aanbieden dat je die dan zelf koopt...

Marrepar

Berichten: 13162
Geregistreerd: 23-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:51

Ik zou ook niet zelf een zadel gaan kopen..'
Idd..Je weet niet wanneer tis afgelope met het verzorgen Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:52

op marktplaats en hier op bokt kun je soms best leuke zadels tweedehands kopen, voor rond de 100 euro. maar als je deze kan repareren en als ie goed ligt, zou ik dat niet doen

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:36

Overleg iig eens met de eigenaar, als deze er geen problemen mee heeft en je koopt een goed passend zadel...... DOEN!

Ik heb voor mijn bijrijdpaard eigenlijk alles zelf gekocht, zadel, hoofdstel, halster,dekjes enz. Ik betaal niets voor het rijden van het paard, ben de enige (op mijn bijrijdster na dan) die er oprijd, dus ik zie niet in waarom ik geen spullen voor haar zou kopen.
En ja, als ik de eigenaar zou vragen zou hij het misschien zelf wel voor me kopen, maar ik heb er geen enkel probleem mee om het zelf te kopen.

En mocht het opeens afgelopen zijn, dan blijft dat zadel toch gewoon van jou..... Ik zie het probleem niet zo

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:39

Ik zou eerder denken aan een paar beugelriemen, i.p.v. een compleet nieuw zadel.

Leer dat begint los te komen is het probleem niet, maar het moet wel veilig zijn. En daar horen een goede singel, goede singelstoten en stijgbeugelriemen bij.

Een nieuw zadel zou ik zelf niet doen. Maar als je wat koopt, koop dan wat goeds (desnoods tweedehands merkzadel) , en ga alsjeblieft niet naar de zadelmarkt of zo.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:48

ik zou eerst met de eigenaar overleggen. ik weet niet of je hem al lang verzorgd. maar als je hem al heel lang verzorgd zou ik het doen

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:27

Idd gewoon overleggen.

Misschien dat hij het zelf aanbied om een ander zadel te kopen, of dat jullie de kosten delen ofzo....

En net als richtje al zei, als ie dat niet wil doen kan je het misschien zelf doen en dan blijft het zadel gewoon van jou als het een keer ophoud.
(ik zou dan wel op letten dat niet jan en alleman er mee gaan rijden)

Ashleey_

Berichten: 5752
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:32

Malibu schreef:
Idd gewoon overleggen.

Misschien dat hij het zelf aanbied om een ander zadel te kopen, of dat jullie de kosten delen ofzo....

En net als richtje al zei, als ie dat niet wil doen kan je het misschien zelf doen en dan blijft het zadel gewoon van jou als het een keer ophoud.
(ik zou dan wel op letten dat niet jan en alleman er mee gaan rijden)


helemaal mee eens!

inka

Berichten: 937
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Bemmel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:02

Ik zou dan een wintec kopen. Die zijn niet zo super duur en mocht je op een ander paardje gaan rijden, kun je het zadel met de verstelbare boom misschien nog pas voor dat paard maken ook.