Mijn PennyBitch verhaal dan ook maar

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Mijn PennyBitch verhaal dan ook maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 10:38

Ik zie meerdere mensen topics plaatsen over het contact tussen PennyBitch en hun paardje.
Een poos geleden heeft PennyBitch een aantal keren met Bas contact gehad en dat wil ik nu ook graag plaatsen.
Het was mij heel persoonlijk, heb er tranen om gelaten, maar wil het jullie nu ook laten zien.
Een aantal weten dat Bas al een hele tijd zeult met luizen in zijn oren. pijn en angst gaan daarbij steeds meer gepaard.
PennyBitch wist dit niet en ik heb haar alleen maar gevraagd hoe het kon dat hij zo moeilijk deed met z'n oren.
Hier een aantal reacties van haar op mijn vragen. Ik zelf vond het heel erg ingrijpend en geloof zeker dat dit van Bas komt. Zijn hele gedrag toont de woorden aan die PennyBitch noemt.



Ik kan me voorstellen dat je je schuldig voelt nu je zo ver bent gekomen dat je Bas'zijn vertrouwen had, maar door die ellendige behandelingen zijn vertrouwen grotendeels weg is.

Blijf toch volhouden! Ik heb met Bas gesproken zojuist en hij vindt het behandelen ECHT heel erg! Het doet hem pijn (prikt het spul ofzo?) en zijn oren zijn zowieso heel erg gevoelig, maar nu helemaal!

Rare vraag misschien, maar zou je hem daar niet kaal kunnen scheren? Dat doe je met honden en katten ook als die luizen hebben en ik denk dat je Bas daar heel erg mee kunt helpen.

Hij is niet het vertrouwen in jou ZELF kwijt, wel vind hij het heel erg dat je dit moet doen. Ik heb hem nu duidelijk gemaakt dat het voor zijn eigen bestwil is, en dat je het niet doet om hem te pesten ofzo.

Ik hoor Bas letterlijk gillen, hij is werkelijk overstuur van alles, arm dier. Ik weet niet of ik voldoende tot hem door kan dringen, het enige wat hij steeds herhaalt is "stop het, stop het"......

Een heel erg moeilijk iets!


2e

Wat Bas betreft: Bas snapt nu "beter" wat er aan de hand is (geweest) en kan de ervaring (wassen) een plaats geven. Hij was - misschien wel oprecht - boos over wat je gedaan had en snapte niet dat het voor zijn eigen bestwil was. Of het beter met hem gaat qua beestjes kan ik je niet zeggen (ben ik heel eerlijk in) want ik ben geen DA en "zie" ook geen beelden in die zin dus.

Maar zoals ik al zei, Bas snapt nu beter wat je gedaan hebt en laat zijn angst/boosheid naar jou toe ook gaan.




Vooral het stuk dat Bas het uitgilt: Stop het, stop het... dat is precies zoals hij doet als ik zijn oren behandelen moet


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:42

Wat vervelend, heb je het kaalscheren al geprobeerd?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:44

Klein puntje, volgens mij heet ze DePennyBitch en niet PennyBitch Knipoog Maar wel een heel aangrijpend verhaal weer, vind het echt knap dat iemand zo met paarden kan communiceren (praten zal ik het niet noemen). Ik hoop dat ie nou ook een beetje kan accepteren dat het echt voor zn eigen bestwil is en dat ie die luizen gauw kwijtraakt!

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 10:44

Jep, staat hier nog wel ergens een topic van. Meneer brak dwars door de Sedalin heen bij het zien van een scheerapparaat...
Hij gaat nu waarschijnlijk onder narcose, en we gaan hem dan zo behandelen.

Ik had nog een PB, maar kan 'm niet vinden terwijl ik niets gewist heb ...

En ja het is DePennyBitch, maar dat is steeds weer 2 letters extra typen Haha! terwijl iedereen me zo ook wel snapt

Charaz

Berichten: 24257
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:02

je zegt wel dat ze niet wist dat hij luizen had, maar die berichten over de luizen staan toch allemaal op bokt?

al geloof ik oprecht dat depennybitch contact met de paarden kan krijgen

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 11:11

Ja maar ik heb haar van te voren gevraagd of ze wist welke problemen er om Bas heen speelde, maar ze kende mij en Bas en de verhalen eromheen niet, dus daarna ben ik haar vragen gaan stellen Knipoog

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:17

Ja het gaat ook om dat wat Bas zegt... ..stop het... stop het....stop het en zo gedraagd hij zich ook Knipoog
Ik vind dat de PB het erg goed doet! De manier waarop dingen worden verteld is heel oprecht en niet al te confronterend.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 11:36

In deze PB's wist ze trouwens al van de luizen af, de PB die eraan voorafging kan ik dus niet meer vinden...

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 13:09

Hier de laatste, Bas en ik hebben de laatste tijd nogal ruzie, hij wil niets meer van we weten en weigert om te komen als hij in het land staat.
Ikkan niets meer met hem worden en dat komt allemaal door die stomme luizen.
Ik heb DePennyBitch gevraagd nog een keer contact met Bas op te nemen, te kijken hoe zijn gevoelens tegenover mij zijn.

Het antwoord was zeer confronterend...:

Poe, het is even slikken... hoe moet ik je dit vertellen?

Bas kan niet snappen waarom je doet wat je doet. Hij ervaart op dit moment jou als iets wat niet prettig is. Hij heeft lichamelijk echt veel last van de beestjes in zijn oren (waarom ze niet weggaan, god mag het weten) en hij vindt de (noodzakelijke) behandelingen écht vreselijk. Ik zag Bas tijdens het gesprek ook meerdere keren recht overeind staan, zich vliegensvlug omdraaien en helemaal door het lint gaan. Gutogut, wat heeft dat arme dier het te stellen gehad met al die rotbeestjes!

Het probleem bij dieren is dat ze een andere belevingsvorm hebben dan wij mensen. Kijk, tegen een mens kun je zeggen dat het even vervelend is, maar voor zijn eigen bestwil. Een mens heeft het vermogen om dat te ondergaan met de wetenschap dat het maar even is, en dat hij er beter van wordt.
Dieren hebben dat niet, die associeren slechts. Dus, heel kort gezegd: Bas associeert jou nu met ellende, pijn, vervelende dingen.

Ik weet even niet hoe vaak je die nare dingen bij hem doet, maar ik kan mij wel voorstellen dat hij, als hij jou ziet, al panisch wordt bij de gedachte.

Ik zou je willen adviseren iemand anders het nare werk te laten doen, ook al doe je het liever zelf. Bas ziet jou niet langer meer als het maatje waar hij zo dol op is, maar als een persoon die alleen maar nare rotdingen doet, die hem pijn doen en vervelend zijn.

Je hebt een lange weg te gaan, ik zie Bas plots zich losrukken van het touw/halster, hij rent in blinde paniek weg. "Laat het, laat het toch" zegt hij. Dikke tranen, pijn in zijn hart. Het is heel erg om zoiets te voelen bij zo'n lief paardje als Bas is.

Zorg dat je niet in de buurt bent als iemand het nare werk moet doen. Zorg dat er minimaal een kwartier tussen de behandelingen en jouw komst zit.

Weet je, ik zou willen dat ik Bas kon vertellen dat hij niet zo moet doen, maar hij is écht panisch, bijna hysterisch.... "waarom toch, waarom toch, ben ik dan zo stout geweest?" Hij ziet het als een straf, niet als een hulp. Hij wil niets van mijn bedoelingen weten, hij snapt het gewoonweg niet.

Ik ben hem een paar keer "kwijt" geweest tijdens het gesprek, want Bas is zo intens verdrietig, alles wat hem aan het nare werk herinnert, wil hij uitbannen.

Ik ben uiteindelijk zover kunnen komen dat ik hem een knuffel heb gegeven, zijn aurawand heb gesloten, maar verwacht geen wonderen. Hopenlijk is hij door het sluiten van de aura (zie het als een soort van jasje om hem heen) beter bestand tegen de emoties die hij heeft.

Je hebt een lange weg te gaan. Maar hou toch moed, jouw liefde voor hem zal op een dag toch overwinnen. Maar geloof ik je zelf en in jullie band samen.

Sterkte!


En wederom kreeg ik een brok in mn keel, arme pony Verdrietig

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:17

Hier krijg je echt helemaal de kriebels van. Ik hoop dat dit snel over is voor jullie.

Ik geloof normaal niet zo in dit soort dingen, maar ga er (door dit soort ervaringen van mensen) al meer voor open staan en wil binnen kort ook wat dingen over Dennis vragen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:32

Hoe gaat zo'n behandeling eigenlijk, en helpt het al? Wanneer is die arme pony eindelijk van zijn ellendige rotbeestjes af?

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

SANEX

Berichten: 11248
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 13:48

Dat laatste vraag ik me ook heel erg af Marliesje...
Ik heb meerdere dingen gedaa. Ik heb hem meerdere keren gewassen met Neocidol, met Tea tree preventief, en daarna een aantal keren met Cydectin, dat is een goedje wat opgenomen wordt door de huid, en van binneuit werkt.
Daarna haaronderzoek en bleek het dus nog niet over te zijn.
Weer cydectin, een zwaardere dosis. Het leek even beter te gaan mar dat was niet waar.
Heb geprobeerd hem te scheren maar meneer brak dwars door de Sedalin heen bij het zien van het scheerapparaat.
Nu is het nog niet over en wordt de DA dus weer gebeld. Deze zal Bas onder narcose brengen en de oren helemaal inspecteren.
Rare is namelijk dat het alleen maar in en om zn oren zit, niet op zn verdere lichaam.
Microscopisch ondezoek wijst toch echt uit dat het luizen en neten ( luizeneitjes ) zijn...

Maar goed, na een dipje begin ik weer vol goede moed...
ben al vanaf januari bezig met die luizen...

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48197
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 13:56

dat laatste contact van Bas met DPB... krijg er rillingen van.... wel heel erg fijn dat DPB zo eerlijk is om het te vertellen, en er geen mooi verhaaltje van te maken!

Ben benieuwd wat er uit het contact met Banjer en Nikita gaat komen...

Nadir

Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:16

Ahh wat vreselijk, zit hier echt met tranen in mijn ogen... Verdrietig
Vreselijk toch, als je zoiets te horen krijgt...
Ik hoop echt voor je dat al die ellende gauw over is, en dat je weer dikke maatjes kunt worden met je pony...
Heel veel sterkte... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:18

mag ik even vragen wat dit inhoud en hoe iemand met je paard kan praten?

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:29

zie mijn onderschrift..... en lees het topic... Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 15:46

Wat rot SANEX, succes ermee, ik hoop dat de DA een oplossing voor je weet.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 17:00

Wat verschrikkelijk om te horen dat je pony zich zo rot voelt. Ik heb serieus de tranen in mijn ogen. Veel succes met het bestrijden van die rotbeesten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Lanoca, Miez en 39 bezoekers