Ervaringen met EMDR?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:49

Pollewoppy schreef:
C_arola schreef:
Dan zou ik denken; beter tijdens de therapie bij mensen die weten dat het kan komen en ermee om weten te gaan dan ergens anders waar je je niet veilig voelt of mensen geen idee hebben wat ze moeten doen of juist niet.


Mijn woede-aanvallen heb ik ook alleen thuis (Helaas voor mijn vriend).
Ik heb heel erg moeite om m'n gevoelens en emoties te uiten. Als de boosheid dan naar boven komt tijdens zo'n behandeling ga ik me ervoor schamen denk ik....


Dat heb ik dus ook door de ptss. Mijn vriend snapt het een beetje maar ik vind het verschrikkelijk dat ik het naar hem uit terwijl ik juist ontzettend veel van hem hou en hem helemaal vertrouw.
Ik ken het dus helemaal.
Ik uit me trouwens ook niet bij mijn psychiater, na 7 jaar niet. Nu eindelijk heb ik het gevoel dat ik wat met hem kan delen wat te maken heeft met mijn karakter, wie ik ben en daar ben ik erg blij om. Eindelijk een stap in de goede richting.


Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:52

Pollewoppy schreef:
C_arola schreef:
Dan zou ik denken; beter tijdens de therapie bij mensen die weten dat het kan komen en ermee om weten te gaan dan ergens anders waar je je niet veilig voelt of mensen geen idee hebben wat ze moeten doen of juist niet.


Mijn woede-aanvallen heb ik ook alleen thuis (Helaas voor mijn vriend).
Ik heb heel erg moeite om m'n gevoelens en emoties te uiten. Als de boosheid dan naar boven komt tijdens zo'n behandeling ga ik me ervoor schamen denk ik....


Ik heb ook woedeaanvallen gehad en dan zo erg dat ik in de auto ben gestapt Nagelbijten / Gniffelen
Mijn therapeute vertelde toen dat als ik een woedeaanval kreeg, ik heel hard op een kussen moest slaan.

Misschien dat je je er voor schaamt maar ik heb ervaren dat de therapeute mij heel erg op mijn gemak stelde. De 1e sessie was dat ik het verhaal moest doen en zei alleen maar ging luisteren. De 2e keer moest ik punten geven op vragen die op een lijst stonden en aan de hand van het totaal kon zei zeggen welke therapie het beste bij mij paste. Dat was dus EMDR. De 3e keer deed ik weer het verhaal en vroeg zij wat mij het meeste had geraakt. Dat was dan de rode draad. Iedere keer dat ik dan weer kwam begon ze met die rode draad en moest ik het verhaal weer vertellen. En inderdaad het is heel zwaar, de 1e keren kwam ik moe thuis, was ontzettend emotioneel en vroeg me af waar ik aan begonnen was maar ik heb nooit een moment gehad dat ik wilde stoppen (hoe vaak ik ook in de wachtkamer zat met het idee naar huis te gaan). Ik moest ook elke dag opschrijven hoe de dag was vergaan, hoe ik de nacht had doorgebracht. Ook kwam ik wel eens emotioneel al binnen dat we gelijk begonnen met EMDR.

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-08 20:53

Cayenne schreef:
Ik kreeg trouwens wel de waarschuwing dat het erg heftig kan zijn dat sommige mensen er nogal ondersteboven van kunnen raken. Het ligt natuurlijk ook aan de traumatische ervaringen die je hebt meegemaakt, maar het kan voorkomen dat je liever na de behandeling een nachtje wordt opgenomen oid zodat er begeleiding in de buurt is wanneer je dit nodig hebt. Dat maken ze soms nog weleens mee.
Ze houden iig voor de meeste EMDR patienten vaak wel een bed vrij.

Ik denk niet dat ik hier behoefte aan heb want ik ga liever lekker naar huis, maar dat is nu natuurlijk nog moeilijk in te schatten. Ik moest het iig zeker niet te licht in schatten en er toch rekening mee houden.



Dat las ik in het andere topic inderdaad ook. Misschien dat mijn therapeut het ook wel aangeeft hoor als we het er volgende week over hebben. Maar het is wel goed om rekening mee te houden. Nu ga ik altijd zelf met de auto erheen. Maar dat lijkt me niet slim om voor een EMDR behandeling te doen . (Moet bijna een uur rijden)

We kunnen en hoeven niet altijd hoogvliegers te zijn. Een hoogvlieger aardt immers niet...

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:53

Ik mocht na de 1e paar sessies niet zelf terugrijden. Ik was daarna altijd helemaal op.
Wat ik heel fijn vond aan mijn therapeute was dat ik altijd mocht bellen als er wat was en meestal dan indien nodig diezelfde dag nog terecht kon Knipoog
Laatst bijgewerkt door Miranda40 op 29-10-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

Brainless

Berichten: 29663
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:54

Pollewoppy schreef:
Ik vind het eigenlijk gewoon doodeng omdat ik bang ben voor hoe het zal gaan. Ik heb nu zoveel opgekropte boosheid in me. Wat als die tijdens de behandeling eruit komt?



Ik kan over van alles zonder emoties praten, en mijn psychiater wilde emoties "opwekken", en dat is hem gelukt!
Ik ben weggelopen om nooit meer terug te gaan. Voor mezelf heb ik het geaccepteerd dat bepaalde dingen in mijn verleden horen en daar moeten blijven. Ook dat ik emotieloos kan praten over het verleden heb ik voor mijzelf geaccepteerd. (wil niet zeggen dat ik er af en toe niet verdrietig/boos om kan/kon worden hoor!).

Gelukkig heb ik een man waar ik weleens over bepaalde dingen kan/kon praten, maar ik merk dat dit de laatste jaren eigenlijk niet meer "nodig" is. Af en toe heb ik wel een "flashback" bv als iemand onverwacht een snelle beweging richting mij maakt dan springt mijn hart wel eens een slag over. Mensen schrikken meestal als ze mij dan zien schrikken, maar omdat ik er ook emotieloos over kan vertellen weten de meeste vrienden/kennissen wel wat er ongeveer is gebeurd. Ik leg ze ook uit dat het niet aan hun ligt, maar dat het een reflex is bij mij. Maar ook dit is de laatste jaren gelukkig een stuk minder geworden.
Ik had nooit gedacht dat het zo goed met mij zou gaan. Ik heb plezier in mijn leven met mijn gezin (en paardjes natuurlijk).

carola: je uit je meestal bij degene waar je het meeste van houdt!!!
Die vertrouw je en daarom is hij ook de "pineut". Ik ken het gevoel, ik maakte vroeger ook ruzie met Evert om mijn boosheid te kunnen uiten, soms wist ik gewoon dat ik "te ver" ging, maar het lukte niet om opdat moment te stoppen. Gelukkig heeft onze relatie stand gehouden en is ontzettend sterk geworden. Die ruzies hebben we gelukkig al jaren niet meer.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 29-10-08 20:56, in het totaal 2 keer bewerkt

raizarobin
Berichten: 284
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: santpoort

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:54

ik ook niet na de EMDR

Robin Hood(DarlingtonXCabochon) ZZ-Licht+4 Woodstock(OscarxDarlington) Z2+10 Zorro D(Saffraan) Z1+6 R.I.PDomian Z1+11
Les omgeving Velsen, Haarlem eo. stuur me een pb!

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:54

Ik heb even alles doorgelezen en heb een vraagje die jullie misschien kunnen beantwoorden Lachen Pollewoppy en carola hadden het er al even over: Hoe gaan ze in deze behandeling om met gevoelens en trauma's die zo ver weggestopt zitten dat ze "vergeten" zijn, maar niet verwerkt. Heb een aantal dingen meegemaakt waarbij ik het gevoel ervan zo "op kan roepen" maar ik zou echt niet onder woorden kunnen brengen wat er precies gebeurd is. Ik ben daardoor door verschillende therapeuten uitgemaakt voor acteur omdat ik niet kan omschrijven wat er gebeurd is. Zou EMDR daarbij kunnen helpen?

http://www.equusstatera.nl
Balans in je lijf, balans in je hoofd, balans in je leven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:55

Ik laat me morgen lekker rijden en ga niet alleen heen. Dat werd me ook afgeraden.
Ik vond het wel een veilig gevoel dat ze toch een bed voor je klaar hebben, ook al wil ik daar eigenlijk (op dit moment) geen gebruik van maken. Dat geeft toch wel een gevoel van begrip.

De eerste vier sessies heb ik trouwens achter elkaar (iedere week) zodat ze zoveel mogelijk op elkaar blijven aansluiten.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-10-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:55

Cayenne schreef:
Ik kreeg trouwens wel de waarschuwing dat het erg heftig kan zijn dat sommige mensen er nogal ondersteboven van kunnen raken. Het ligt natuurlijk ook aan de traumatische ervaringen die je hebt meegemaakt, maar het kan voorkomen dat je liever na de behandeling een nachtje wordt opgenomen oid zodat er begeleiding in de buurt is wanneer je dit nodig hebt. Dat maken ze soms nog weleens mee.
Ze houden iig voor de meeste EMDR patienten vaak wel een bed vrij.

Ik denk niet dat ik hier behoefte aan heb want ik ga liever lekker naar huis, maar dat is nu natuurlijk nog moeilijk in te schatten. Ik moest het iig zeker niet te licht in schatten en er toch rekening mee houden.


Dit zorgt ervoor dat ik begin te trillen.
Ben bang dat ik onderste boven zal raken van 1 behandeling...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 20:58

Ach gut Carola..
Wanneer moet jij? Ik heb morgen de eerste behandeling. Ik zal daarna proberen verslag te doen.
Ik denk dat het vooral komt omdat ze toch de ergste herinneringen weer naar boven gaan halen. Bij mij heeft dit oa te maken met misbruik. Dan pikken ze er de zwaarste herinneringen (geloof ik) tussenuit en daar gaan we mee aan de slag. Daar kun je soms van ondersteboven raken omdat je het toch weer opnieuw moet beleven.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:01

Heel veel sterkte Cayenne Ach gut
Ze zullen inderdaad de gevoeligste snaar bij je raken maar dan is dat ook 'het probleem' waarvoor je dan komt.

Mag ik zeggen dat ik het fijn vind dat er meerdere mensen zijn die ervaring hebben met EMDR. Toen ik in 2006 er mee begon had ik het gevoel dat niemand het kende, wilde je er zelf ook niet over praten maar het doet me nu goed om te horen dat diegene die al EMDR hebben gehad het toch enigszins hetzelfde hebben ervaren Knipoog

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

Florale
Berichten: 2787
Geregistreerd: 04-02-07

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:02

Ook ik heb EMDR geehad en heeft bij moet goed geholpen, voorafgaande heb ik ook hypnose gehad en dat is erg slecht bevallen,kwam er zwaar gestrest en gespannen uit,en heb toen helaas ook wat kalmerends moeten gebruiken.
EMDR heeft bij mij een hele ommekeer gemaakt in de positieve zin.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:02

C_arola schreef:
Cayenne schreef:
Ik kreeg trouwens wel de waarschuwing dat het erg heftig kan zijn dat sommige mensen er nogal ondersteboven van kunnen raken. Het ligt natuurlijk ook aan de traumatische ervaringen die je hebt meegemaakt, maar het kan voorkomen dat je liever na de behandeling een nachtje wordt opgenomen oid zodat er begeleiding in de buurt is wanneer je dit nodig hebt. Dat maken ze soms nog weleens mee.
Ze houden iig voor de meeste EMDR patienten vaak wel een bed vrij.

Ik denk niet dat ik hier behoefte aan heb want ik ga liever lekker naar huis, maar dat is nu natuurlijk nog moeilijk in te schatten. Ik moest het iig zeker niet te licht in schatten en er toch rekening mee houden.


Dit zorgt ervoor dat ik begin te trillen.
Ben bang dat ik onderste boven zal raken van 1 behandeling...


Bang omdat je eigenlijk niet wil dat alles weer naar boven komt of bang voor de therapie?

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:03

Ik ga volgende week maandag weer naar mijn psychiater, ben er 8 weken niet geweest omdat hij helemaal vol zat, ben er nu ook echt helemaal aan toe.
Ik zal dan ook met hem hebben over emdr, kijken wat hij vindt en of hij denkt dat ik het nu aankan.
Ik denk zelf dat het op dit moment te zwaar is omdat ik met meerdere trauma's rondloop.
Als je verslag wil doen graag, maar alleen als je wilt en het ook echt aan kan.


C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:05

Javelin schreef:
C_arola schreef:
Dit zorgt ervoor dat ik begin te trillen.
Ben bang dat ik onderste boven zal raken van 1 behandeling...


Bang omdat je eigenlijk niet wil dat alles weer naar boven komt of bang voor de therapie?


Ik denk beiden.
Ik weet wat mijn gevoelens en emoties zijn op dit vlak, ik weet precies wat er al die jaren is gebeurt, maar om je echt bewust te worden dat het is gebeurt, dat ik daadwerkelijk de dingen weer zie die toen gebeurden.
Ik heb een paar herinneringen en daar ben ik nu al jaren onderste boven van.
Dus ja ik ben bang voor beiden; wat de therapie in houd en wat er boven komt.

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-08 21:06

Heel veel succes Cayenne.

Bij mij heeft het ook te maken met dingen uit mijn jeugd, maar het is eigenlijk zoveel dat ik zo niet eens zou weten wat de "zwaarste" herinneringen zijn.

Ik noemde het de eerste keer bij de psycholoog 'allemaal kleine dingen'. Maar zo mocht ik dat niet noemen van haar...
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 29-10-08 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

We kunnen en hoeven niet altijd hoogvliegers te zijn. Een hoogvlieger aardt immers niet...

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:07

Een psycholoog/psychiater ziet gauw genoeg of dat het wat voor je is. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Na mijn 2e gebeurtenis (heb helaas 2x hetzelfde moeten meemaken in 1 jaar tijd) kreeg ik weer EMDR. Alleen dit keer werd het mij echt teveel en dat zag mijn psychotherapeute ook. De emoties namen alleen maar toe ipv van af. Vandaar dat we over zijn gegaan in gesprektherapie en rollenspel (en uiteindelijk ook medicijnen)

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:08

Pollewoppy schreef:
Heel veel succes in ieder geval.

Bij mij heeft het ook te maken met dingen uit mijn jeugd, maar het is eigenlijk zoveel dat ik zo niet eens zou weten wat de "zwaarste" herinneringen zijn.

Ik noemde het de eerste keer bij de psycholoog 'allemaal kleine dingen'. Maar zo mocht ik dat niet noemen van haar...


Ik ben het helemaal eens met je psycholoog pollewoppy Ach gut

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:08

Ik heb het ook gehad, het heeft voor even geholpen maar daarna is het alleen maar slechter en slechter gegaan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:09

Javelin schreef:
Een psycholoog/psychiater ziet gauw genoeg of dat het wat voor je is. Daar hoef je je geen zorgen om te maken. Na mijn 2e gebeurtenis (heb helaas 2x hetzelfde moeten meemaken in 1 jaar tijd) kreeg ik weer EMDR. Alleen dit keer werd het mij echt teveel en dat zag mijn psychotherapeute ook. De emoties namen alleen maar toe ipv van af. Vandaar dat we over zijn gegaan in gesprektherapie en rollenspel (en uiteindelijk ook medicijnen)


Wat precies houd jouw rollenspel in?
In wiens rol moet je zitten?

Pollewoppy

Berichten: 7942
Geregistreerd: 07-08-05

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-08 21:11

C_arola schreef:
Ik ga volgende week maandag weer naar mijn psychiater, ben er 8 weken niet geweest omdat hij helemaal vol zat, ben er nu ook echt helemaal aan toe.
Ik zal dan ook met hem hebben over emdr, kijken wat hij vindt en of hij denkt dat ik het nu aankan.
Ik denk zelf dat het op dit moment te zwaar is omdat ik met meerdere trauma's rondloop.
Als je verslag wil doen graag, maar alleen als je wilt en het ook echt aan kan.



Zo, dat is wel lang zeg. Ik zei net tegen mijn vriend dat ik het vervelend vond dat ik pas volgende week woensdag weer moet. Ben afgelopen vrijdag nog geweest...

Maar hoe doe je dat dan als je het helemaal niet meer ziet zitten, kan je hem dan wel bellen ofzo?

We kunnen en hoeven niet altijd hoogvliegers te zijn. Een hoogvlieger aardt immers niet...

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:13

Pollewoppy: het lijkt wel of je tegenwoordig overal gewoon een nummer bent, ik moest 4 maanden wachten totdat ik naar de ggz kon voor mijn depressie en angstaanvallen, inmiddels duurt het nog een maand en ben al regelmatig jankend ingestort

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110483
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:14

Ik heb een psychologe die ik iedere week zie en die me ook begeleidt in aanloop naar EMDR toe, dus dat is wel ideaal. Ze handelt vanuit het GGZ en kan desnoods dus ook een bed regelen voor een nachtje na een behandeling.

Ik ervaar het dus eigenlijk juist heel positief Lachen Ik wordt aan alle kanten geholpen en desnoods komt ze meerdere keren per week. Ja
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-10-08 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70435
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:15

Normaal bel ik en vraag ik of het eerder kan omdat ik het niet trek. Spreek dan met de assistente, vaak kan ze me op korte tijd inplannen.
Nu ging dat niet.
Ik denk dat dat ook de reden is dat ik het nu gewoon niet trek.
Ik ga morgen een proefles tai chi quan doen.
Is voor innerlijke rust en om je lichaam en geest in balans te krijgen, ben benieuwd.

Miranda40

Berichten: 2446
Geregistreerd: 21-07-04
Woonplaats: Bij de goudkust

Re: Ervaringen met EMDR?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:16

Er stonden 2 stoelen. Op 1 stoel zat ik zelf en op de andere stoel, lag er natuurlijk aan wat voor spel we gingen spelen, zat dan een denkbaar persoon (arts, huisarts). In iedergeval iemand die mij gekwetst had. En soms zat ik er als 2e persoon.
De therapeute stelde dan een vraag: wat zou je doen als bijv. de arts daar nu zou zitten, wat zou je dan willen zeggen.
Dat vond ik dus heel moeilijk maar alleen op die manier kon ik me uitten. Dus dan werd ik boos en zei ik dan tegen die denkbare persoon wat ik er van vond en kwam dan zo in die rol dat ik echt alles eruit kon gooien.
Ook wilde ik een keer wat heel graag gaan doen maar aan de andere kant ook weer niet. De huisarts zei dat ik gewoon de stap moest nemen. Dus zat ik de ene keer op de stoel als iemand die het wel wilde en de andere keer op de stoel die het niet wilde. En zo kwam ik er dus achter dat ik ontzettend graag iets wilde maar mijn gevoel zei om het nog niet te doen. En door toen aan mijn gevoel gehoor te geven werd ik heel emotioneel omdat ik mijn gevoel dus altijd had weggecijferd en nu bij nader inzien wel de goede keuze is geweest Knipoog

De letters van jouw naam staan in onze harten geschreven. We dragen je met ons mee; voor altijd blijf je in ons leven. Rust zacht lieve Casper Y;( 1 september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=BpLcfQcCKp4
Als leven lijden wordt, is het tijd om lost te laten. Javelin je mag genieten van de eeuwige groene weilanden Y;( 01.06.1991 - 01.03.2013


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Besje, Milando, renee16, SemrushBot, Thrive, yvje86 en 37 bezoekers