16.000 euro voor Z-winnaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

16.000 euro voor Z-winnaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 09:32

Onderstaand persbericht saat op de Jumping Amsterdam site! Wie gaaat er mee doen? Ik denk ik zeker met een L- en een M-paard!



Ruim 120.000 euro in de Jumping Jackpot voor basisruiters!

Droomt niet iedere basisruiter er stiekem van om Jumping Amsterdam te winnen? Om na een bloedstollend spannende barrage lachend een dikke cheque in ontvangst te nemen? Door de revolutionaire nieuwe wedstrijdserie Jumping Jackpot kan deze droom werkelijkheid worden. De finale zal plaatsvinden tijdens Jumping Amsterdam, dat wordt gehouden van 27 tot en met 30 januari 2005. De winnaar van de klasse L verdient daar € 8.000 terwijl voor de M- en Z- winnaars respectievelijk € 12.000 en € 16.000 klaarligt. In totaal zit er ruim € 120.000 in de Jumping Jackpot!

Iedere basisruiters met een geldige startkaart in de klasse L, M of Z springen kan deelnemen aan Jumping Jackpot na overmaking van het inleggeld van € 175 per combinatie. Tijdens reguliere springwedstrijden die erkend zijn als kwalificatiewedstrijd kunnen Jumping Jackpot-deelnemers plaatsingspunten verdienen. Iedere combinatie mag deelnemen aan maximaal zeven kwalificaties, waarvan de beste drie resultaten tellen. Op www.jumping-amsterdam.nl is altijd de actuele tussenstand te zien. Op 15 november is de laatste mogelijkheid om punten te behalen, waarna de 100 hoogst geplaatste ruiters (50 amateurs en 50 ervaren deelnemers) per klasse uitgenodigd worden voor de halve finale tijdens Hippisch Hengelo. De verdeling tussen amateurs en ervaren deelnemers is gemaakt om iedereen een gelijke kans te geven op het grote geld. De beste 20 amateurs en beste 20 ervaren deelnemers van de halve finale in Hengelo gaan door naar de finale tijdens Jumping Amsterdam. Daar zullen de finalisten samengevoegd worden tot één groep.

Verenigingen die tussen 30 juli en 15 november een springwedstrijd organiseren kunnen zich aanmelden als selectie voor Jumping Jackpot. Deelnemende wedstrijden kunnen enerzijds rekenen op veel belangstelling van ruiters en bezoekers, en ontvangen anderzijds € 100 per klasse van Jumping Jackpot en statiedekens voor de winnaars. De vergoeding per klasse mag door de organiserende vereniging naar eigen keus worden gebruikt voor organisatiekosten of prijzengeld. Tevens ontvangt de vereniging 10 kaarten voor Hippisch Hengelo en 10 voor Jumping Amsterdam. Overigens betalen de deelnemers, naast hun inschrijving voor Jumping Jackpot, het gebruikelijke inschrijfgeld aan de vereniging.

Inmiddels is Jensen Møbler al zeer enthousiast over het concept en heeft de klasse Z geadopteerd die daarmee omgedoopt is tot Jensen Jumping Jackpot klasse Z. Het bedrijf is bekend vanwege de zeer comfortabele en kwalitatief hoogwaardige bedden.

In het vraagprogramma zijn alle reglementen wat betreft inschrijving, deelname, plaatsingspunten, prijzengeld en de verdeling tussen amateurs en ervaren deelnemers te vinden. Het vraagprogramma is te vinden op www.jumping-amsterdam.nl. Daar zal binnenkort ook de lijst met selectiewedstrijden te vinden zijn. Zodra de eerste selectie geweest is, worden de behaalde plaatsingspunten wekelijks bijgehouden op internet, zodat deelnemers op elk moment hun plaats in het tussenklassement kunnen checken.


liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:47

Heb er een brief van gehad voor de club..

Naast die 175,- betaal je ook nog het gewone inschrijfgeld, wordt een duur grapje vind ik zelf...

Maar ja, ik denk wel dat er hier veel aan mee gaan doen.

joke20

Berichten: 11092
Geregistreerd: 23-02-04
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:09

heb het net gelezen ja

Happy in me eigen huis met mijn 2 katjes Joris en Lana

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:25

Mooie prijzen, maar het startgeld is ook niet mis.


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:26

Pfieuw wel een leuke pot maar toch wel veel die 175 euro...

Bettine

Berichten: 8557
Geregistreerd: 10-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:47

celano schreef:
Ruim 120.000 euro in de Jumping Jackpot voor basisruiters!

Droomt niet iedere basisruiter er stiekem van om Jumping Amsterdam te winnen?

Yeah! Iedere BASISruiter *LOL*
Iedere ruiter die hier op af komt, en bereid is zoveel inschrijfgeld te betalen is vast wel beter dan de gemiddelde basisruiter Knipoog Want als je (bijna) zeker weet dat je niet gaat winnen, of maar een klein kansje hebt ga je écht dat inschrijfgeld niet neertellen *LOL*

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:50

Idd Bettine. Beetje veel geld!

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 13:17

Ja, ik snap wel dat jullie het misschien een beetje veel geld vinden, maar daar gaat het natuurlijk om. Omdat iedereen dat bedrag inlegt, komt het prijzengeld beschikbaar. En dat is het leuke van het spelletje.

En ik heb het vraaprogramma gelezen, de volgprijzen zijn ook nog aanzienlijk. Natuurlijk heb je weinig kans dat je wint, maar die kans is bij de Staatsloterij of zoiets nog kleiner!

Dus ik vind het een erg leuk initiatief.

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:00

Tjee, dat inschrijfbedrag is idd niet mis, aangezien ik in zo'n grote groep waarschijnlijk toch geen kans maak, gaat de prijs aan mij voorbij en rijd ik nooit het inschrijf bedrag er meer uit, zonde!

Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:05

Kijk, als je dan een goed paard hebt, waarmee je veel kans maakt. Dan is het nog te doen. Maar als je een "gewoon" paard hebt, wat niet super goed kan springen, heb je niet zo veel kans om te winnen. Want er rijden natuurlijk ook "grote ruiters" mee.

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 14:54

he, dus je betaalt eenmalig 175 E en dan de rest het inschrijfgeld per wedstrijd!!??
lijkt me wel super gaaf!!!! maar dan wordt het wel M, want van de zomer ga ik het M in

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 15:03

Tuurlijk rijden er ook "grote" ruiters mee. Maar als je je op de wekelijkse wedstrijden redelijk weet te handhaven tussen de 'professionals' dan is dit toch ook leuk?

En trouwens, het is opgesplitst in professionals en amateurs.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 16:44

Tja, 3 dagen L springen in Eindhoven kostte ook al 900 eurotjes...
Paardrijden op zulke wedstrijden is voor de gewone man niet weggelegd..

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:21

In de hoefslag heeft jacob melissen het hierover in zijn colum! Tja als je het inschrijfgeld er voor over hebt?!

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:31

Als ik nou een paard had dat ik denk van, daar ga ik veel mee winnen, a la Haha!

MAar om nou 2 vierjarigen in te gaan schrijven , maar ik denk er nog ff over :d

Vind het wel mooi initiatief

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 20:47

Ik kijk eerst even aan hoe Otje en ik in het M gaan Knipoog
Op tijd zijn we in het L iig redelijk sterk, maar een concours in Noord-Holland of op een wedstrijd als Hengelo is nog wel een onwijs verschil...Bloos

En 175 euro is 2,5 maand studiefinanciering of een maand salaris Clown


Franske, als echte ras-amatuer moet je daar natuurlijk niet eens over nadenken Tong uitsteken Lekker thuisblijven Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:09

gomir schreef:
Franske, als echte ras-amatuer moet je daar natuurlijk niet eens over nadenken Tong uitsteken Lekker thuisblijven Knipoog


Het is daar namelijk WEL de bedoeling dat je MET paard over de hindernis gaat Tong uitsteken

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:36

Gomir:

je bent ijzersterk...!!!!in NH *LOL* Haha! idd, naja ik heb he tin utrecht al bewezen whahaha, maar ik vraag me wel eens af wat wij als amateurtjes daar moeten...afgelopen jumping amsterdam sneuvelden ernstig veel amateurs Bloos

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:44

Ik zou er al wel 175 euro voor over hebben om in Hengelo en Amsterdam te rijden, dan hoef ik niet eens te winnen *LOL*
Maar die garantie krijg ik er niet bij Knipoog

Ik ben niet op jumping geweest, maar ik heb het wel gehoord en gezien op de uitslagen. Op dat soort evenementen horen wij gewoon (nog) op de tribune thuis Clown

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Katja
Blogger

Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:10

celano schreef:
? Ik denk ik zeker met een L- en een M-paard!



Pff, Ik denk toch dat ik dan gewoon voor €350,- staatsloten kocht en kijken wat ik daarmee win.

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 14:14

Hmmm... gauw maar even met Tol springen en hopen dat ik L ben tegen die tijd Haha!

AnoeskaB

Berichten: 544
Geregistreerd: 25-01-04
Woonplaats: Annen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 11:23

Het moet toch niet gekker worden.....

Ik kan me voorstellen dat het leuk is om op Jumping Amsterdam te rijden, maar: € 175,- + inschrijfgeld van de selectiewedstrijden en gigantisch hoog prijzengeld. Dat begint meer op een gokwedstrijd dan op een paardrijwedstrijd te lijken

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 12:12

Anouska, hoe bedoel je: het moet toch niet gekker worden?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-04 12:38

ze hadden het beter net zoals afgelopen jaar kunnen doen, gewoon selectiewedstrijden rijden, maja daar ziet JA vast geen geld in...voor ons was het wel lekker goedkoop!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

celano
Berichten: 1951
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: Scheveningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-06-04 12:44

Zou Jumping Amsterdam hier iets aan verdienen? Ik kan even niet zo goed rekenen: maar met ruim 120.000 euro aan prijzengeld en alle kosten van de selecties, zijn ze al heel wat geld kwijt. Dan hebben ze al veel deelnemers nodig hoor.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 bezoekers