Meningen over paardenverzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Meningen over paardenverzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:42


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:58

Heel veel dingen worden uitgesloten van de dekking. Omdat er de laatste tijd zoveel paarden en pony's gewoon in de wei gemolesteerd worden, heb ik bij Fairmount geinfomeerd. Echter ondanks de premie die je betaalt, als er een of andere lokbroek is die het nodig vindt jouw paardje wat aan te doen met de dood als gevolg: geen uitkering!
Ongeschiktheid door peesklap is er ook zo een. Er zijn meestal meer uitsluitingen dan dat je je geld terugkrijgt als er iets gebeurt.

Ik heb dus ook zo mijn twijfels!

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:14

Ik heb mijn paard wel verzekerd. Niet zozeer omdat ik dan een bedrag krijg als hij dood gaat, of ongeschikt wordt voor de sport, dat vind ik het minst belangrijk, maar omdat ik dan ook een verzekering kon afsluiten voor DA kosten.
Je betaald dan best veel premie, maar weet ook precies hoeveel je per jaar kwijt bent.
2 jaar geleden heeft mijn paard een peesblessure opgelopen en ik heb mijn premie er voor aardig wat jaartjes uitgehaald wat dat allemaal gekost heeft. Scannen en therapie was een duur grapje.
Het voordeligst is het denk ik om het bedrag wat je aan premie betaald op een aparte rekening te storten en daar onvoorziene kosten van te betalen, maar die dicipline heb ik gewoon niet.
En het is heel fijn als je problemen met de gezondheid van je paard hebt, je je geen zorgen hoeft te maken over de kosten.
En als ik mijn premie er een jaar niet uitgehaald heb, heb ik in ieder geval de lol van een gezond paard gehad.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:32

Ik ga mijn paardje ook verzekeren hoor! Een opname in Utrecht bijv. kan je handen vol geld kosten en dan is het toch wel prettig dat je daar je spaarcentjes niet voor hoeft aan te spreken. Om maar even een voorbeeld te noemen.
Het ligt er natuurlijk aan hoe en voor welke kosten je paard verzekerd, maar het hoeft echt niet zo duur te zijn.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:35

Tja, da’s zo persoonlijk! Ik heb mijn paarden altijd in de verzekering gehad, in ieder geval het eerste jaar als je aan elkaar moet wennen en je ze voor het eerst in de cross start etc. Belangrijkste motivatie nu is inderdaad verzekering DA kosten. Maar ik heb nog nooit iets kunnen claimen (gelukkig maar) en weet wel dat als ik mijn dier moet afmaken/aan de verzekering over moet doen, ik hem mooi weer terugkoop! Want dat die dieren een vage toekomst tegemoet gaan bij een handelaar of richting Italie op transport gaan, dat wil ik niet op mijn geweten hebben. Dus zou ik hem zelf laten slachten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

interpolis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:45

Ik heb hele goede ervaringen met interpolis.
Zijn altijd heel gemakkelijk met alles.

Ik heb bij hen 24 pony's verzekerd en ik verzeker al jaren mijn paardjes bij hen.

Groetjes Anke