Stelling : Een medicijn tegen aids-> overbevolking

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Stelling : Een medicijn tegen aids-> overbevolking

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:06

Stelling : Een medicijn tegen aids zal ergere overbevolking veroorzaken dan nu het geval is.

Jaarlijks sterven er miljoenen mensen aan deze ziekte (denk aan Afrika).

Maar stel dat er een medicijn voor deze ziekte gevonden wordt, waardoor het zo genezen is, als in een griepje...

Zijn de gevolgen dan nog wel te overzien? Miljoenen mensen die i.p.v sterven blijven leven?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:08

Mijn gedachten hierover:

Enerzijds moet er natuurlijk een medicijn komen tegen aids, die de ziekte uitschakeld.

Anderzijds komt er volgens mij hevige overbevolking.

Hoe moet dat opgelost worden? Seksuele voorlichting? Volgens mij proberen ze dat al jaren in Afrika, maar snappen ze het nut nog steeds niet...

Ik vind het maar een moeilijk onderwerp.

Bovendien,als het medicijn uitgevonden is, duurt het wel even voordat het daadwerklijk toegepast worden op de 3e wereld, denk il.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:18

Ik denk dat als je een medicijn inzet dat AIDS helemaal kan bestrijden, er wel weer een andere ziekte komt.
Ik denk dat ziektes als AIDS door de natuur zelf "uitgevonden" worden als bescherming van de aarde.

Klinkt vaag, dat besef ik me. Hoe leg ik in hemelsnaam uit wat ik bedoel....

Vroeger ging je dood aan griep.
Maar toen werden daar medicijnen tegen uitgevonden en men ging gezonder leven.
Toen kreeg je TBC.
Maar daar werden medicijnen voor uitgevonden en sanatoria
Toen kwam kanker
Maar daar werden (godzijdank) behandelmethoden voor gevonden en het is nu in veel gevallen te genezen
Toen kwam AIDS

Etc etc.
Snappie?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:35

misschien als je een bezoek zou brengen aan iemand waar je van houdt die aan aids lijdt dat je tot andere gedachten komt.

Amor Vincit Omnia

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:36

ja dat is ook zo, maar toch zou het mooi zijn als er een nieuw medicijn zou komen. er is iemand hoger dan ons die dit in mijn ogen allemaal bepaald (God)

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:36

ik vind wel een strak plan dat ze in afrika de mensen ook maar 1 kind mogen krijgen,
net als in china,

Karaat_the_newforest op Instagram

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:39

Wat Sonja zegt klopt volgens mij wel, zo had je in "Victorian days" de pest, die uitbrak in het overbevolkte Londen, en zich zo verspreidde, TBC, griep, pokken, hansa allemaal ziektes die ontstonden/uitbraken in overbevolkte gebieden, een manier van de natuur om daar iets aan te doen, en dan kregen we SARS in china.

Bedenk dat ongeveer hetzelfde gebeurt in overbevolkte stallen varkenspest, MKZ.....

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:42

Er zullen altijd nieuwe ziektes of varianten van andere ziektes opduiken waarbij de huidige medicijnen niet zijn bestand.

Er sterven ook nog altijd veel mensen door oorlogen. Van zodra er een paus is die zegt dat een condoom toegelaten is zullen de afrikanen er ook wel aan beginnen.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-05-04 10:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:42

SuperPepeijn schreef:
misschien als je een bezoek zou brengen aan iemand waar je van houdt die aan aids lijdt dat je tot andere gedachten komt.


Ik weet niet of je het tegen mij had Lachen

Maar zo ja, ik vind het een verschrikkelijke ziekte en het is gewoon iets wat een vriendin laatst zei, dat de wereld dan zou over bevolken en daar heb ik gewoon over nagedacht.

Maar was Saskia zegt, zit wel logica inderdaad Lachen

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:43

ja ik denk ook dat het zo werkt als sonja zegt....

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:46

Ryanne"]
[quote="SuperPepeijn schreef:
misschien als je een bezoek zou brengen aan iemand waar je van houdt die aan aids lijdt dat je tot andere gedachten komt.
Ik weet niet of je het tegen mij had Lachen

Maar zo ja, ik vind het een verschrikkelijke ziekte en het is gewoon iets wat een vriendin laatst zei, dat de wereld dan zou over bevolken en daar heb ik gewoon over nagedacht.
[/quote]ik had het tegen iedereen. ik denk dat overbevolking en een ziekte 2 heel verschillende problemen zijn. en wie overbevolking een probleem vindt, die laat zichzelf, zijn eigen kind of partner maar niet genezen.

Amor Vincit Omnia


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:47

Zolang het hebben van veel kinderen in sommig landen als teken van rijkdom en de voorziening van een goede oude dag wordt gezien, zal het probleem van de overbevolking de wereld niet uit te krijgen zijn, AIDS of niet. In Afrika dreigt de hele economie in elkaar te storten omdat er een hele leeftijdsgroep wegvalt. Kinderen worden door grootouders opgevoed en komen ook heel vaak veel te vroeg alleen te staan. Het leed dat er ontstaat is onmetelijk. Dit allemaal door AIDS. Wil je in die landen helpen, dan help je ook door het geneesmiddel tegen AIDS. Maar als dat er al is, of als dat al komt: kunnen ze het dan ook betalen? Ik heb eens een opmerking gehoord van de directeur van een groot pharmaceutisch concern als antwoord op de vraag of men, als er een geneesmiddel tegen AIDS gevonden zou worden, dit gratis aan de bevolking in Afrika zou geven. Het antwoord was: Nee.
Dus ook als dat geneesmiddel er is, het zal niet voor iedereen haalbaar zijn om genezen te worden.

Zoals Sonja al zei: er zijn altijd ziektes die de kop opsteken waar niet meteen een geneesmiddel voor is en waar helaas veel te veel mensen aan overlijden. Kijk maar naar SARS. Om AIDS te omarmen als middel tegen overbevolking....

Je suis Charlie.

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:47

Cassidy schreef:
Om AIDS te omarmen als middel tegen overbevolking....
juist. DAT zou werkelijk ziek zijn.

Amor Vincit Omnia

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:51

SuperPepeijn"]
[quote="Cassidy schreef:
Om AIDS te omarmen als middel tegen overbevolking....
juist. DAT zou werkelijk ziek zijn.
[/quote]

Maar zoals Saskia zegt, zo werkt de natuurlijk...

Maar idd. de mens moet idd. niet de ziekte gebruiken om dat tegen te gaan...

Seksuele voorlichting

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:03

Overbevolking is nogal een relatief begrip... Iedereen roept altijd maar dat Nederland overbevolkt is, maar dat vind ik zelf eigenlijk wel mee maken. Zolang je in landen als Australie, VS, Afrika etc nog uren kan rijden zonder ook maar een mens tegen te komen vind ik het persoonlijk een beetje zot om over overbevolking te praten.

Overbevolking is niet het probleem, een gebrek aan solidairiteit is een probleem.

Wellicht kunnen we dan ook wel ophouden met het praten over wereldvrede, want ach ja, ruimt lekker op zo'n oorlog.

Europe is our playground

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:41

In Afrika hebben ze meer kinderen omdat ze voor een groot gedeelte ook wel moeten!
Ze hebben daar geen pensioen, verzorgingstehuizen enz!
Je moet gewoon kinderen hebben om te zorgen dat er later voor je gezord word en je te eten krijgt als je zelf geen geld meer kan verdienen.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Lieke

Berichten: 11350
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:43

Ik denk dat juist als er een medicijn wordt gevormd het probleem van de overbevolking minder wordt.
Het probleem met overbevolking is het tekort aan primaire levensbehoeften, maar juist door veel ziektes en jonge doden kan dit probleem niet goed worden aangepakt.
Indien de mensen gezonder worden en niet doodgaan aan aids kan er beter aan economische problemen gewerkt worden.
Wat er wel aan gedaan kan worden is mensen inlichten over geboortebeperking en dit ook mogelijk maken, hoewel niet iedereen dit zal willen hebben de mensen dan wel de keus hoeveel kinderen ze willen.
Bovendien als ze langer gezond blijven wordt het nut van veel kinderen krijgen minder.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:46

Helemaal niet mijn gedachte!!! (ik vind juist dat we alles moeten doen om 'zielige kindertjes in Afrika te helpen!!)

Maar tijdens mijn studie hebben we het weleens gehad over de theorie dat men afrika maar helemaal aan z'n lot moet overlaten. De idee hierachter was dat allen landen zich op een zelfde manier ontwikkelen, maar in een ander tempo. Wanneer we Afrika dus 'alleen' laten zou het uiteindelijk leren om zichzelf te helpen, in plaats van de westerse wereld die hen steeds helpt.

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:03

Zit wel wat in om Afrika alleen te laten, maar dat had het Westen dan al 100 jaar geleden moeten doen. Vooral Frankrijk en Engeland moesten er zo nodig kolonies op na houden, dat vraagt wel om een beetje verantwoordelijkheid. Daarbij denk ik dat de Afrikanen dat zelf niet zo'n geweldig idee vinden en er zullen ongetwijfeld eerst een hele hoop mensen sterven.
Aan de andere kant is hulp geven ook niet alles. De VS hebben zich jarenlang met het Midden-Oosten bemoeit en die schijnen daar nu niet zo blij mee te zijn. Ik ben benieuwd hoe ze hadden gereageerd wanneer de VS niks hadden gedaan, maar dat terzijde.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:05

Saskia9 schreef:
ik vind wel een strak plan dat ze in afrika de mensen ook maar 1 kind mogen krijgen,
net als in china,

Oke, dus omdat jij vind dat de wereld overbevolkt is moeten alleen de mensen in Africa daar maar iets aan doen? Dat vind ik wel ontzettend krom.... Africa is namelijk écht niet het dichtsbevolkte continent!! Het is in mijn ogen ook helemaal niet overbevolkt, maar simpelweg ondervoed, ook wat Lieke zegt.
Bovendien is wat manic zegt ook helemaal waar: sommige gebieden zijn dichtbevolkt maar er zijn ook héééle grote gebieden waar gewoon helemaal niks is: overbevolking is compleet relatief.

You can either agree with me or be wrong.

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:10

Saskia9 schreef:
ik vind wel een strak plan dat ze in afrika de mensen ook maar 1 kind mogen krijgen,
net als in china,



Meen je dit serieus? Weet je niet hoe vreselijk dat er aan toe gaat in China dan, waar meisjesbabies gewoon worden vermoord omdat ze allemaal jongetjes willen?

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:15

Da's ook goed voor de overbevolking... alleen maar jongetjes.

Europe is our playground

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:21

Gulpje"]
[quote="Saskia9 schreef:
ik vind wel een strak plan dat ze in afrika de mensen ook maar 1 kind mogen krijgen,
net als in china,



Meen je dit serieus? Weet je niet hoe vreselijk dat er aan toe gaat in China dan, waar meisjesbabies gewoon worden vermoord omdat ze allemaal jongetjes willen?
[/quote]

dat komt voor omdat bij meisjes flinke bruidschatten moeten worden meegegeven aan de bruidegom. voor de chinezen is het dus voordeliger om te krijgen dan om te geven. Niet dat ik het goedkeur overigens

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:42

Ik ben best wel rechts :p, vind het raar dat onze regering zo vreselijk veel geld weggeeft voor ontwikkelingshulp aan andere landen, terwijl ze hier moeten gaan bezuinigen op thuishulp, gezondheidszorg ed. Dat vind ik behoorlijk scheef.....
als mensen zo begaan zijn met het lot van de mensen aan de andere kant van de wereld, kunnen ze gewoon geld geven aan een goed doel toch?

ikke

Berichten: 37524
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 12:51

SuperPepeijn"]
[quote="Ryanne"][quote="SuperPepeijn schreef:
misschien als je een bezoek zou brengen aan iemand waar je van houdt die aan aids lijdt dat je tot andere gedachten komt.
Ik weet niet of je het tegen mij had Lachen

Maar zo ja, ik vind het een verschrikkelijke ziekte en het is gewoon iets wat een vriendin laatst zei, dat de wereld dan zou over bevolken en daar heb ik gewoon over nagedacht.
[/quote]ik had het tegen iedereen. ik denk dat overbevolking en een ziekte 2 heel verschillende problemen zijn. en wie overbevolking een probleem vindt, die laat zichzelf, zijn eigen kind of partner maar niet genezen.
[/quote]
Met alle respect voor de mensen die AIDS of HIV hebben, maar het zijn NIET twee verschillende zaken. Overbevolking is ook niet het probleem van het individu, maar van de mensheid. De natuur zal ons steeds weer voor andere, onoplosbare, zaken stellen. Als we AIDS overwinnen duikt er weer iets anders op.
Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut voorstander van een middel dat AIDS geneest, maar we moeten ons wel realiseren dat we onderdeel van het geheel (de natuur) zijn en niet degene die bepalen wat er gebeurt, het overkomt ons gewoon.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Camino_S, daanbrego, horzlover, jufjuf, Juniores, Lau07, lina1998, Mars, Megane, MightyMike, Vaiqua, VixillHedinn, Wenta en 185 bezoekers