luchtweginfectie :-(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reneefleur

Berichten: 404
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Schiedam

luchtweginfectie :-(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 10:04

Fleur ademde al een tijdje rottig.Veearts laten komen die is
anderhalf uur met haar bezig geweest en die vertelde dat ze een luchtweginfectie heeft.
Twee weken lang 2 pompjes ventipulmin s'ochtends en s'avonds en zo'n pil met poeder die je open moet breken...
Afgelopen dinsdag de veearts weer langsgeweest voor controle en het is nog niet over. (wat ik zelf ook wel verwachtte door haar ademhaling)
Dus nu gewoon verder met de medicijnen en afwachten of ze er beter van wordt.
Zo! moest even me verhaal kwijt.

Groetjes Renee

Kendra

Berichten: 8730
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:16

Advies: beperk de hoeveelheid Ventipulmin! Het is mijn ervaring dat het of direct binnen een paar dagen over is als je dat er in stopt of dat het echt niet helpt. En het is gewoon hatstikke duur! Dus gewoon antibiotica blijven geven, lekker veel buiten, geen hooi geven maar gras of kuil. Soms duurt het lang, maar gelukkig gaat het meestal toch wel weer over! Veel succes.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 10:20

Wat vervelend, mijn oudste paard heeft vroeger ook eens een luchtweginfectie gehad, dat duurde wel een maand. Er kwam bij haar groenig snot uit haar neus. Van ventipulmin ben ik zelf niet echt stuk. Mijn paard is trouwens weer genezen en staat nu zelfs weer op stro terwijl de DA-en gezegd hebben dat dat nooit meer zou kunnen. Succes!

reneefleur

Berichten: 404
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-04 10:24

[quote="Kendra"]Advies: beperk de hoeveelheid Ventipulmin! quote]

dankjewel voor de tip! Lachen
ze staat nu 24/7 op het land met nog 6 andere pony's/paarden.
op stal zou veel te stoffig zijn.
groetjes

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 11:34

Is Ventipulmin eigenlijk wel zo goed? Bij mij zijn ze er nooit echt beter van geworden, wel zwaarder ! Want ondanks dat het door de fabrikant ontkent wordt, werkt het groeihormoon wat er in zit, wel degelijk ook op paarden. Bij langer gebruik op jonge (in de groei zijnde) dieren, werd dit bij luid en duidelijk zichtbaar. Ik gebruik het niet meer, er zijn andere (misschien wel betere en zeker goedkopere) middelen.