WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

WEER VAN BO AFGEVALLEN EN ARM GEBROKEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 12:38

gisteren gaf datkreng weer opeens een plotselinge hoge bok...
liep eerstgewoon erg ontspannen en toen ALWEER uit het nietseen hoge bok/ik ernaast en kon mijn arm niet bewegen Boos! naardeEHBO en mijn bovenarm is duz gebroken Verdrietig ik weert niet of ik er ooit nog opdurf...misschienn tog maar beter om haar teverkopen... Huilen

ik moet met 1handtypen dus erzullen wel weerfouten inzitten...zucht

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:41

Heel veel beterschap!!!! *LOL* *LOL* *LOL*
Hopelijk doet je arm nu zo erg zeer meer, heb je gips of zo'n rare mitella die je bovenarm tegen je lijf aansnoert?

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:48

he bah... Dacht dat het beter ging!
Maarja, succes met je arm en je keuze

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:49

Is dat met je nieuwe paard????

Moet je lang in gips?

Sterkte ermee meid.


Femke

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 12:51

ja dat d8 ik ook...niet duz...en ze was zo ontspannen en opeens bok,zonderenige aanleiding.zit trouwens met een ka uu tee mitella wat vet pijn doet.want een bovenarm gipsen is natuurlijk vet moeilijk...

eerst Jameela,en nu dit probleem...zucht...wanneervind ik DE pony????

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:52

he meis heel veel sterkte, ook je je beslissing over de toekomst met je pony
Vind dit dus erg naar voor je
succes en beterschap

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 12:52

ik moet waarschijnljik een week of 4... Boos! Verdrietig Misselijk en overeen week weernaar hetziekehuis voor nieuwe foto's en geloofik fisio terapie Verward

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:53

He bah, sterkte.

Zet haar nou niet in je woede meteen te koop, denk er in ieder geval een paar daagjes over.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 12:54

tsja...eerste x had ik nix,nu mijn arm gebroken en wat zal ergebeuren in dekeren die volgen? ik denk/weet her bijna wel ckerdak er niet mer opdurf

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:04

Ik kan het me wel voorstellen dat je zo denkt. Is het geen idee om haar voorlopig te laten rijden door iemand met veel ervaring?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:07

tsja,dan kan ze aan die persoon gewend blijven raken en blijfty ze mij uitproberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:14

Het is misschien niet alleen jou waar ze aan moet wennen maar aan de hele situatie; nieuwe stal, nieuwe bak, andere voertijden, vreemde paarden. Met een nieuwe ruiter los je jouw probleem van het bang zijn inderdaad niet op maar je kunt er wel voor zorgen dat Bo wer regelmaat en ritme in het rijden krijgt. Iemand die haar gewoon hard (maar wel fair) aan het werk zet zodat ze niet eens meer op het idee komt om te bokken.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:31

tsja,hoe leerik erdan ooit op rijden? bij de eerste x d8 ik al van verkopen...tog maar eve gew8 en aangezien.wel 2 van mijn vriendinnen (met veel rijervaring) eraf gegooit,(ook zo'n onverw8te bok)...
Ze heeft hetbeste van het beste tuig met gelpadenzo...

Ik had GVD net mijn vertrouwen in haar trug,het ging zo goed! en nu weeer!!!!! Huilen Huilen Huilen

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:49

jeetje balen joh!betreschap maar .
Weet je zeker dat het onverwacht was? of is het misschien iets geweest wat je niet op gemerkt had?
kwam je onbewust te hard in met je kuit raakte je zweepje misschien een aantal keren d'r kont (hoeft alleen maar het touwtje te zijn)
Misschien kwam je wat achter in de beweging of iets te hard in het zadel.
is het geen protest om ergens onder uit te komen?
Met wat voor'n oefening was je bezig?
echt uit het niets kan een bok niet komen het paard zoekt altijd een aanleiding om een bok te geven.
Kan best zijn dat je haar nog harder aan het werk moet zetten.
die aanleiding kan iets heel kleins zijn hoor frisheid vrolijkheid en zelfs een irri vliegje kan genoeg zijn. let eens wat meer op haar oren?

Je kan haar het beste nu door een prof iemand laten rijden.
Heeft niets te makej dat bo nu aan diegene went maar dat diegene bo zo goed leert kennen dat diegene jou kan helpen met aanvoelen en voorkomen van dit soort dingen.
Bij arabieren is het over het algemeen zo dat je ze echt voor je moet winnen maar als dat gebeurd is gaan ze voor je door het vuur en heb je een vriendinnetje voor het leven.
Als je bang bent houd het op maar misschien kun je nog even doorzetten?
heb je de vorige keer mijn pb gehad? ik zag wel dat je 'm had gelezen maar ik kreeg geen reactie terug?

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 13:51

mhh ik kap er nu definitief mee...ben het meerdan spuugzat en hebgewoon geen plezier meeraan haar...misschien helemaaltoppen met paarden,arabs altans

Dennis

Berichten: 31465
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:10

Gewoon nog even aankijken zou ik doen.
Iig beterschap en veel wijsheid bij je beslissing.

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-02 14:23

kep ergewoon geen zin meer in...

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:26

wat erg voor je Huilen het kan ook nog zijn van de nieuwe stal enzo, als je het nou nog een paar daagjes aankijkt en laat losgooien en iemand haar laten longeren.

maar ik denk niet dat je over alle arabieren kan oordelen, je hebt gwoon ongeluk gehad met dit paard

sterkte

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:33

balen joh!!!!
maar wat nimber zegt daar zit wel wat in. helemaal zonder aanleiding bokken doen paarden volgens mij nooit.

sterkte met je arm

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:43

He wat vervelend voor je zeg!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:06

Hey shalane wat balen zeg!!!

Ik zou haar ook maar verkopen hoor. Die pony voelt nu toch dat je bang bent voor haar! Denk dat je vertrouwens erg geschaadt is op dit moment. Zoek gewoon naar een paardje die beter bij je past,zo he je er niks aan. En volgens mij zijn er zat paarden die zomaar bokken .puur omdat t een rotkreng is bijvoorbeeld! Er hoeft echt niet altijd een verklaring achter te zitten en je hebt je spulletjes netjes voor elkaar!
Debk dat bogachka geen pony voor je is eerlijk gezegd! Zal ik voor jou ook maar een leuke pony gaan zoeken net als voor nath!

Nou sterkte met je arm en denk goed na over Bo . En niets aantrekken van mensen die zeggendat je beter had moeten nadenken en dat t zielig is dat je dr nu alweer verkoopt!
Als je er geen vertrouwen meer in hebt dan word een gewoon gevaarlijk en dat is niet de bedoeling van paardrijden toch?

Succes meisje!

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:23

wat is er met jameela gebeurd dan?

sterkte!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:30

die kwam niet door de keuring van de dierenarts.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 15:37

Ik denk dat Obsession gelijk heeft. Het zou zonde zijn als je door Bo straks helemaal nooit meer op een paard stapt. Ik denk ook dat je op zoek moet naar een pony die beter bij je past, bijv. een ver doorgereden pony die wat minder bloed voert en meer ervaring heeft... Verward
Sterkte met alles.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 16:12

Wat erg voor je! Heel vervelend hoor Huilen

Misschien kun je haar een tijdje ergens in training doen Verward Dan wordt ze gewoon gereden in de tijd dat jij niet kan, kan ze haar energie kwijt en leert ze ook nog wat bij. Daarna kun je het misschien weer langzaam opbouwen(desnoods aan de longe) bij de trainer/ster.
een vriendinnetje van mijn zusje had dit ook en die pony is toen een tijdje goed gereden en het gaat nu hartstikke goed!
En anders kun je haar altijd nog verkopen, ze is dan waarschijnlijk makkelijker te rijden en dus ook makkelijker te verkopen.

iig succes met je beslissing en je mag altijd pb-en hoor! En naturlijk veel sterkte met je arm!