Paarden in 2-paardstrailer? Tips!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Paarden in 2-paardstrailer? Tips!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 22:15

Ik en een vriendin gaan samen met onze paarden op vakantie. Onze paarden hebben alleen nog nooit SAMEN in een 2paardtrailer gestaan. Altijd in een 1paardtrailer.
Ik neem aan dat het geen problemen geeft, althans dat hoop ik.

Zijn er nog tips ten aanzien van dit?
De paarden kunnen op zich wel goed met elkaar verdragen, al is de een een merrie en de ander een ruin (met sommige gevolgen die daar bij horen)

heel graag tips!


capopjekop

Berichten: 30614
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:17

uhm ik denk dat het handig is als ze elkaar kennen en ze allebei niet te los zetten. verder weet ik het ook nie zo

sorry weer is half gelezen

Spookie

Berichten: 935
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Loenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:18

Je zou het misschien nog even een paar keer 'oefenen' voordat je op vakantie gaat? Verder zou ik er alleen voor zorgen dat ze niet te lang aan het touw staan, zodat ze niet zo aan mekaar kunnen snuffelen en neuzen. Maar als ze verder allebei gewend zijn op de trailer te staan, denk ik niet dat het problemen gaat geven.

JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 22:20

De paarden kennen elkaar wel. Over het oefenen: dat gaat helaas niet, omdat we de trailer van iemand lenen, en die kunnen we pas ophalen op de dag van vakantie. Ze moeten ongeveer 2 uur in de trailer staan.
inderdaad niet te los vastzetten. thx

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 22:36

Een tip, als er een duidelijke leider is, zet die dan als eerste in de trailer, geeft vaak minder gedonder.

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

ikke

Berichten: 37462
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 06:55

Als een van beiden niet dominant is, zul je weinig merken, zeker als ze elkaar al kennen. Een keer oefenen is nuttig. Heb je geen trailer, parkeer ze dan eens samen in een stal.
Paarden die tot elkaar "veroordeeld" zijn, gaan elkaar vanzelf aardig vinden, ze maken simpelweg van de nood een deugd.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 06:59

idd de tip van ikke is een goeie !
voer ze niet teveel de avond en de ochtend van te voren
dan zijn ze wat rustiger. en is ook beter om niet met volle maag te reizen Knipoog

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:01

Ga oefenen. Zet ze in de trailer, kijk even hoe het gaat en ga gelijk wel een stukje rijden. Als ze rijden hebben ze minder tijd om te klieren. Zet ze samen in de wei voordien helpt ook. Zet ze kort genoeg dat ze elkaar geen vliegen afvangen bij het hooinet.

En.... fijne vakantie!

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:11

kan heel goed eens zal de eerste keer moeten zijn. gewoon kort vatszetten allebei

Shiloh

Berichten: 19776
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:28

laatst zijn fleur met haar verzorgtinker brenda en ik met mijn verzorgpony weg geweest in de trailer, die beesten hadden elkaar nog nooit gezien en ontmoette elkaar dus in de trailer. We hadden ze zo vast gezet, dat ze alleen maar konden snuffelen, maar twas eignelijk gelijk koek en ei tussen die twee...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:10

Inderdaad kort vast zetten zodat ze niet met de neuzen bij elkaar kunnen komen.

En het is misschien handig om op te letten dat de merrie niet super hengstig is die dag... Dat zou misschien ook nog wel eens probleempjes verder kunnen geven.

Ook moet je zelf handelen alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat ze in een 2-paardstrailer staan. Jouw zenuwen draag je anders over naar je paard en dan krijg je geheid problemen..
Gewoon denken het is gezelliger met z'n 2en dan dat ze alleen staan.

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:

Morrie

Berichten: 22299
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 08:36

Citaat:
al is de een een merrie en de ander een ruin (met sommige gevolgen die daar bij horen)


dat is toch juist de ideale combinatie???

ik zie het probleem niet zo, wij rijden rustig met 2 hengsten of een hengst en een merrie in een 2-paardstrailer van Oostenrijk naar Nederland Verward

2 merries geeft nog de meeste problemen, dat gegil en gemep...

Mijn ruin is naast een drachtige merrie uit Oostenrijk gekomen, geen centje pijn (hij had alleen niet zoveel ruimte omdat die merrie zo dik was Haha! )

JuBa

Berichten: 65
Geregistreerd: 20-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-05-04 20:15

Bedankt voor de reacties!

OK dan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gittta, Googlebot, Majestic-12 en 4 bezoekers