Polly gescand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23380
Geregistreerd: 09-04-01

Polly gescand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 07:50

Ik was er zo klaar mee dat Polly wel gedekt en niet hengstig was, en op de scan ook niet drachtig, dat ik woensdag de dierenarts heb gebeld met de vraag of ik nog kon komen scannen en indien ze niet drachtig was dat we haar hengstig zouden spuiten (er hadden dit jaar veel merries problemen met hengstig worden, lag aan het weer).
Afijn ik gister naar Ciska gereden, Tinka was mee want ik had een afspraak op een open dag met haar, en Polly uit het land geplukt.
Mevrouw racete zo de trailer in, ik ben nog op verjaardag geweest (paardjes hebben in de wei gestaan) en daarna Tinka thuisgebracht en op naar de dierenarts.
Voor mij was nog iemand anders en zijn merrie was helaas niet drachtig, en toen was Polly.
Ik vond haar angstig braaf (stilte voor de storm Tong uitsteken ) en dat zei ik zo, dus toen zei de dierenarts "hmmz zullen we haar dan maar drachtig maken"...
Ze is dus drachtig!!! Welgeteld 22-24 dagen, dat klopt dan wel weer niet helemaal met de laatste dekdatum (die was 24 april en volgens haar moet het vruchtje van ongeveer 5 mei zijn).
Over 14 daagjes moeten we nog een keer...
Polleke staat nu weer lekker met Tinka in het land.... Lovers

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!



MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 07:53

Gefeliciteerd!
Altijd extra spannend op zo'n extra scan als ze eerder niet drachtig zijn gescand.
Heb ik ook al regelmatig gehad met de pony's.
Maar ja, DA kunnen het dus ook fout hebben. (De hengst meestal niet Knipoog )

Dennis

Berichten: 31457
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 09:32

Idd, Dennis heeft er niet een keer op gezeten afgelopen 2 weken(ze had 1,5 week geleden hengstig moeten worden). Geen kwijl plekjes op de schoft en geen vieze achterbenen. Daarbij ook geen gegil en gekloot op het land.

Dennis heeft zich al heel lang niet vergist, dus het kon eigenlijk al niet anders dan dat ze drachtig was.

Maar ik ben er echt blij om Lachen. Volgend jaar een Polly x Dennis Haha! Haha! Haha!.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23380
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-04 09:47

ik ben ook heel heel blij.
en nu maar hopen dat de dierenarts zich inderdaad vergist en het niet een veulen is met een groeiachterstand en dat er dan over 2 weken ineens niks meer is...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

LBroekhuizen

Berichten: 2294
Geregistreerd: 09-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:38

jeeeej Haha! ik ben echt zo blij!!! En toen fran het zei.... Haha! Haha! ik was zoooo blij!!
Volgend jaar weer zo`n klein monstertje!! hopen dat alles goed gaat

Stop Wishing, Start Doing

LBroekhuizen Fotografie https://www.facebook.com/LBroekhuizenFotografie/

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 19:44

Polly schreef:
ik ben ook heel heel blij.
en nu maar hopen dat de dierenarts zich inderdaad vergist en het niet een veulen is met een groeiachterstand en dat er dan over 2 weken ineens niks meer is...


Kan idd zo zijn dat het vruchtje gewoon (te) klein is en de dierenarts daarom die schatting geeft, die niet overeenkomt met de dekdata... Scheve mond
Maar laten we hopen van niet en dat het vruchtje toch goed is

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 21:18

Jippie renee, gefeliciteerd hoor.
Ik hoop ook de da DA zich vergist heeft, wordt nog spannend de volgende scan.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-04 23:17

super!!!! gefeliciteerd!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brusi06, Cheytjuh, ElviSiaBijou, YvonneV en 9 bezoekers