Help me: wedstrijden zijn een ramp!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
matty_priska

Berichten: 9
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: rotterdam

Help me: wedstrijden zijn een ramp!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-04 21:26

Hey!
Als eerste: bedankt dat jullie dit berichtje lezen..

Mijn probleem is:
tijdens wedstrijden ( dresuur gewoon op onze manege )
gaat mijn pony, priska, zo hard dat ik haar niet kan volgen en we vaak laag eindigen! Tijdens inrijden is ze heel rustig, gewoon braaf. het is niet zo dat ik ineens helemaal zenuwachtig word, want het zijn gewoon normale leuke wedstrijdjes, maar ik vind het toch wel heel vervelend/jammer.
Inhouden is heel moeilijk, en ik hoop een andere oplossing te vinden dan te "trekken" .
zogenaamde "sponsen" helpt ook niet, kleine ophoudinkjes ook niet: ze komen gewoon niet door, zacht niet en hard ook niet
heel erg bedankt
gr. matty

edit Elles: hoofdletters uit titel verwijderd

I LOVE PRISKA
* BETERSCHAP KRISJE *


Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 00:01

rij je altijd alleen in de bak? of met anderen? en hoe zit het met de wedstrijdjes? veel mensen? buiten binnen? want misschien vind je pony het wel een beetje eng.. als het heel druk is of zo.. of als ze allemaal geluiden hoort.. en als je nooit alleen in de bak rijdt.. kan ze ook hard gaan omdat ze 'de andere' mist.. maar wat je ertegen kan doen.. jah het enige wat je kunt doen.. is der opvangen met je zit.. heel diep zitten.. benen heel goed klemmen en goed achterover zitten.. en dan opvangen.. ... succes!! Lachen

'Moonlight Holly'

matty_priska

Berichten: 9
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-04 08:15

Hey
dank je wel!
Nou ik rij wel vaak in m'n eentje in die binnenbak..en ze is al 15 en heeft al veel wedstrijdervaring..maar bij mij en de vorige eigenaar lukt 't echt niet (rustig dan he ).
Ik ga gewoon door en probeer er het beste van te maken *LOL*

I LOVE PRISKA
* BETERSCHAP KRISJE *

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 09:35

Nou succes ermee dan!!! Ik heb geen idee hoe het zou kunne komen.
Misschien voelt ie tog lichte zenuwen. En inderdaad zoals Ghani zei: dat hij gewoon de andere mist, en hij het waarschijnlijk eng vind in een bak alleen. Veel succes verder!

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-04 10:59

Hij zal toch jouw spanningen overnemen. Die krijg je toch meer als je de baan in gaat, want er word op je vingers gekeken.
Ook is die pony nu misschien zo wijs, dat hij weet dat jij anders ingrijpt in een proefje, dan dat jij normaal met rijden zal doen. Dan zou je gewoon een keer net zo doen als je normaal doet. Als hij gaat crossen, zet hem bijvoorbeeld op de volte, laat het tegen het schot lopen. Doe precies hetzelfde als dat je normaal doet. Daarna weer verder gaan met de proef.
Dan krijg je wel een proef met cijfers van een 2 t/m een 5, maar na een paar keer denkt je pony: oliebol, hier moet ik ook gewoon aan het werk, hier durft ze me ook aan te pakken.

Mijn vader had dit ook (met mennen) met losrijden, hartstikke braaf, maar zodra je over de A naar binnen ging werd het 1 grote racepartij. Na 2 of 3 proeven te hebben verpest, door de pony's net zo vaak stil te zetten tot ze zijn tempo gingen, gaat het nu weer super!

Pinot

Berichten: 178
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 14:44

ik weet niet waar je staat en of het daar kan maar ik heb ook een verzorg pony die heel snel gaat racen in de bak je kan ook een paar keer net alsof doen of je een wedstrijd hebt.
doe vlechtjes in en ga een tijdje losrijden.
dan ga je de alleen de bak in en dan vraag je of iemand je een proefje wil voor lezen en probeer het net zo te maken alsof je een wedstrijd hebt
doe het dan een paar keer.
wij zijn dat nu aan het proberen met de les want mijn verzorg pony gaat al rennen als hij gewoon ik een bak komt.
ik hoop dat het werkt


Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:14

zolang je paardje hard gaat, en er nix mee valt te bezeilen, betekent het ook grotendeels dat het paard niet voldoende aan het been is, hij moet immers op jouw hulpen reageren en niet andersom!!!! al lijkt ie met inrijden nog zo braaf, probeer hem dan eens wat brutaler te rijden, veel schijnovergangen gaan rijden, paard meot voor het been zijn!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 23:18

Komptie...........

zoek een goede instructeur, die je ook met deze dingen kan helpen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanjan en 50 bezoekers