'I love You' overleden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

'I love You' overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-05-04 00:47

http://www.dehoefslag.nl/actueel/nieuws ... temid=1618
De Hoefslag

"I Love You" is op 30-jarige leeftijd overleden. De Frans gefokte Almé x Nykio werd als jong paard in Frankrijk ontdekt en ging vervolgens voor het toenmalige recordbedrag van 4,5 Franse francs naar de Verenigde Staten. In 1983 won de Amerikaan Norman Dello Joio met I Love You de wereldbekerfinale in Wenen en hij zat met de hengst in het gouden Amerikaanse team van de Olympische Spelen in Los Angeles (1984). Na zijn pensioen kwam de hengst weer in Franse handen. Hij dekte tot op hoge leeftijd.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 06:23

Wow die is nog best oud geworden Scheve mond

Anouska

Berichten: 749
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:21

4.5 franse francs lijkt me ook voor toen weinig? Bedoelen ze 4,5 duizend misschien?

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 07:49

Ik stond ook al raar te kijken bij 4,5 francs...

Hij is idd oud geworden.
Heeft iemand ene foto van hem?

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:02

jeuj goedkoop paard *LOL*
zal wel 4,5 miljoen zijn ?
anders was het niet echt apart Knipoog

mooie leeftijd om te bereiken voor een paard!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:10

Het was een goed paard, er stond ooit een artikel over hem in het Holsteiner jaarboek.
Misschien kan ik dat nog ergens vinden.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 08:54

Hij heeft iig een mooie leeftijd bereikt. Lachen

Miss_Blimm
Berichten: 4429
Geregistreerd: 03-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 09:22

Iemand foto van em? Wel benieuwd naar Lachen

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 11:52

Miss_Blimm schreef:
Iemand foto van em? Wel benieuwd naar Lachen

Ja idd ik ken hem niet. Wel een gezegende leeftijd.

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 13:57

I Love you = Almé x Nykio x trésor xx.


(HV) Der hengst wurde 1974 bei Michel Pelisser, Department Orne – Normandie, geboren.

I LOVE YOU ist mit 167 cm Stockmass ein mittelramiger brauner Hengst. Aufgrund seines hohen Blutanteils (ca 60 % xx) verfügt er über einen modernen Typ bei ausgeprägtem Geslechtsausdruck. Sein grosses, waches Auge, seine gut bemuskelte Halsung, die geschlossene Oberlinie und sein hartes, korrektes Fundament lassen auch heute noch die entscheidenden Leistungspoints erkennen. I Bewegungsablauf ist der Hengst mit seinem 19 Jahren noch hervorragend. Er bewegt sich energisch bei guter Übersetzung mitt Raumgriff und viel Schub aus der Hinterhand. Vom Erscheinungsbildund seinen inneren Werten kommt er dem Vater Almé am nächsten.

Zur Abstamming
Beide Elternteile kommen aus Stutenfamilien, die zu den besten der französischen Sportpferdezücht gehören. Aus ihnen sind nicht nur sehr gute Springpferde hervorgegangen, sonderen auch Hengste und Hengstmütter, die heute noch das gesamte französische zuchtgebiet beeinflussen.
Der Vater Almé lebte von 1966-1991 und hatte verschiedene Wirkungsstätten, u.a bei Leon Melchior in Zangersheide. In frankreich zeugte er viele hochklassige Zucht- und Sportpferde, so auch Jalisco B, den Vater von Quidam de Revel und Quito de Baussy. Almé hat aber auch über seinen Zuchteinsatz in Zangersheide die gesamte Springpferdezucht Europas beeinflust, in Holstein vor allen über seine Söhne Athlet Z, Ahorn Z und Aloube Z. Almé brachte die besten Produkte in der Anpaarungan durch Vollblut veredelte stuten.
Die mutter van I Love You wurde 1970 geboren, sie konnte aufgrund einer Hüftverletzung nicht sportlich eingesetzt werden. Als Zuchtstut eist sie jedochfür ihre Leistungsvererbung in ganz Frankreich bekannt. Ihre bekanntesten Nachkommen sind ‘Jolly Good’, ein hengst, der den Weltrekord im Hallenmächtigkeitsspringen hielt sowie die drei Nationalbeschäler ‘Kiss me Fontaine’ v. Erioso v. Rantzau xx, ‘My Lord Fontaine’ und ‘Uptolove Fontaine’ und naturlich I Love You. Die Erbkraft dieser stute kommt nicht von ungefähr. Ihr Vater ‘Nykio” stammt von einem der besten Vollblüter der französischen Warmblutzucht, ‘Fra Diavolo xx’ , ab. Ihre Mütter ist eine über mehrere Generationen siegreich im Rennsport geprüfte Vollblutstute. Nykios Mutter hat einen Traberhengst zum Vater, was bei französicchen Leistungspferden haüfig anzutreffen ist.

Zur Eigenleistung.
I Love You ist der Almé Sohn mit der besten Eigenleistung. Bevor er in die USA exportiert wurde, gewann er das französische Springchampionat in Fontainebleau. In denn staaten gewann er alle bedeutenden Springprüfungen und war 1983 Sieger in Weltcup in Wien und ein Jahr später Zweiter in Göteborg. Ebenfalls 1983war er Pferd des Jahres in den USA. Er zählt zu den gewinnreichsten Springpferden der Welt. 1988 wurde er zurück nach Frankreich geholt. Seine Nachkommen treten bereits bei Jungpferdenprüfungen positiv in den vordergrund.

Uit Das Jahrbuch der Holsteiner pferde Zucht 1993.
Artikel ; Fremdebluteinsatz.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Siets

Berichten: 8417
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 19:47

en nu in het nederlands? Haha!. Wat is die oud geworden zeg! Weet iemand waaraan hij is overleden (ouderdom?).

Ik mis je zo... ;(

Dag lief vriendinnetje, dag grote zus, dag engel!

Zwanger! Wat een prachtig lichtpuntje, ik zie het graag als een lijntje met boven :). Het moest zo zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:14

wouw hijs idd oud geworder!! was er nog iemand met foto?? Ikke ga wel ff zoeke!! kuzz

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:54

thanks voor die info. Ik ben even geschrokken zeg! I Love You is namelijk de grootvader van mijn paard!
Ik heb een foto, moment, ik zet hem er zo op
xxx
hier is die dan:
Afbeelding

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:58

Hier nog een foto van I Love You
Afbeelding
En dit is normaal gezien Almé, de vader van I Love You
Afbeelding
Ik hoop dat mijn paard even oud mag worden als zijn grootvader...
xxx
ps: als iemand nog foto's heeft, laat mij dat dan even weten aub, ben alle info aan het verzamelen over m'n paard zijn afstamming

Don't let anyone tell you not to dream... Take your passion and make it happen


denxxxise

Berichten: 30
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:42

jeetje echt oud ..maar wel top,,,,, OK dan! OK dan!

Hummer en ik 4 ever !

daantjelover

Berichten: 391
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 12:59

cool Haha! zou mijn paard ook van hem afstammen? Knipoog (grappie)

dressuur L2 + 1
springen L
sgw B + 3
armando wil je met me trouwen:P

jeanetjuhhh
Berichten: 18
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-04 10:39

woow oud ja... *LOL* ik heb zelf een fries van 20 jaar dat is ook nog een racemonstertje maar over een jaar ga ik een ander paard beleren en dan gaat die van 20 met pensioen...

Haha!:wave::# HyLkJe LoVeRrR!!!:#:wave::D

_ilse_

Berichten: 731
Geregistreerd: 12-11-03
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 20:26

wij hebben een pensionpaard op de manege van 35 jaar het is echt een schatje ze heet poppie en is een poos van de manege zelf geweest en toen is ze gekocht door haar verzorgster.... leuk he:D

garliclieke

Berichten: 10
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 10:47

best zielig Huilen maar ze is wel heel oud geworden


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Boheme, Gabortje, goesju, Laurahh, manonutjuh, Melzazu, miranda_147, Ponytante, Rose94, Soepkipje, Travel_me, YandexBot, Yvette81 en 38 bezoekers