Zijn er hier ook mensen vegetarisch?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Zijn er hier ook mensen vegetarisch?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 22:51

Ik heb al nooit zo veel vlees gegeten, maar op 1 januari heb ik
besloten om vegetarisch te gaan eten.
Ik let er dan ook echt op, we aten al geen varkensvlees omdat
dat slecht is. Maar ik let nu echt goed op of er niks van vlees in
zit als ik iets koop (bijv. soep ofzo)

Nou wil ik wel eens graag weten of er nog meer mensen vegetarisch
eten en wat eet je dan al zoal??? Verward


N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 22:54

ik eet heel wienig vlees, maar wij thuis zijn niet 100% vegetarisch... maar wel voor 75% ofzo, maar ik heb dus niet veel keus, maar als ik het voor het zeggen had zou ik dus echt wel vegetarisch eten!!

groetjes

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 22:55

ik eet niet veel vlees
ligt er net aan wat voor vlees het is
maar de laatste tijd maandje heb ik geen vlees gegeten
ik ga bijna over mijn nek als ik het eet

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 22:59

Ik ben niet vegetatisch maar ben niet zo'n enorme liefhebber van vlees.
Alleen als je niet kunt zien wat het is, zoals een hamburger, sauzijsje, slavink of cordon blue oid. Een biefstuk bijvoorbeeld moet ik echt niet bij nadenken Misselijk
Helemaal sinds wij 'Johannes' in de diepvries hebben liggen als biefstuk, gehakt, kotelet en wat dan ook krijg ik het bijna niet meer weg.
Johannes is een stier die gefokt wordt door vrienden, hij wordt dan geslacht en door een slager wordt alles netjes in zakjes gedaan zodat we zeker weten waar het beest vandaan komt en wat voor leven hij heeft gehad. Op zich wel een goed idee van mijn moeder maar het idee!!!

Helemaal toen we laatst groentensoep gingen eten en mijn zusje een gehaktballetje omhoog haalde en zei: "ah! Johannessoep?" Pling

Misselijk

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-02 23:02

iieeeks!! Johannes.................hoe kan je hem nou opeten??????? Lips are sealed

Oh daar moet ik niet aan denken!! Ik begrijp je moeder ook wel
hoor, maar je gaat je toch een beetje een beeld vormen van
Johannes en dan zou ik al geen eten meer hoeven.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:05

Ik ook Pling !
Al een jaar of 10 geloof ik. Ik eet geen vlees en vis, wel melk (met mate) en kaas en eieren hoor. Oh ja, mijn enige 'zonde' is kroepoek.

Welkom in vegetarierland.
Leuk grapje: Als je in een restaurant met de menukaart voor je neus zegt en iemand nog niet weet wat hij zal gaan kiezen, de opmerking ik kan ook niet kiezen, maar dan cynisch omdat er maar 1 vegetarisch gerecht op de kaart staat.

Overheerlijke 'vleesvervanger': geitenkaas in bladerdeeg en gepaneerde brie of camambert Vork
Verder vind ik uit de winkel de rijstburger de enige vleesvervanger die te eten is.
Lekkere recepten staan op www.lifeandcooking.nl ook veel gerechten met vlees overigens.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:06

Ik eet bijna geen vlees op wat kip en gehakt na, ik ben geen vegetarier maar ik lust het gewoon niet.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:10

Ik ben ook vegetarisch, al 3 jaar Haha! vanaf mn 12de dus. Verder is hier thuis niemand vegetarisch. Bij de AH hebben ze veel vegetarische dingen, en bij hoogvliet heel lekker soort gehakt (vegetarisch Haha! ) wat je door macroni ed. kan doen. Haha! Er zijn echt onwijs veel vegarische dingen, alleen vallen ze nooit zo op als je vlees eet. Ok. ik geef toe, niet alles is te eten Misselijk maar wel beter dan vlees, sommige dingen zijn zelfs nog lekkerder (helemaal bij het idee dat je geen dier op eet! Knipoog )

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 23:43

Ik ben geen vegetarier maar hou gewoon niet van vlees. Geitenkaasjes zijn inderdaad een lekkere vervanging, maar ook de producten van Quorn vind ik goed te eten...(quorn met ui, qourn met tuinkruiden, italiaans gekruide quornblokjes om te roerbakken enz enz....)

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 00:03

Ik at vroeger thuis alleen rundvlees en toen iemand vroeg of ik vegetarisch was dacht ik ach goed idee Haha! . Toen was ik 15, dus ik ben nu al 7 jaar vegetarisch.

Wat ik altijd storend vind is dat mensen zeggen eet je ook geen kaas en eieren? Of ze denken dat ik wel vis eet, maar dat is ook een dood dier en die eet ik niet. Ook willen mensen maar niet begrijpen dat ik helemaal niks vervangends wil als ik bij ze blijf eten, gewoon aardappels met groente is ook prima, want ze halen altijd die vieze veggiburgers Misselijk .

Maandag waren we op de paardenmarkt (geen goed idee) en ik vroeg waar een 2-jarige draverhengst naartoe ging, naar de slacht want niemand had hem gekocht als recreatiepaardje en nog een week te eten geven, daar doen ze niet aan. En ik maar denken: "ik eet geen vlees, het is niet mijn schuld" Huilen .

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 03:09

Lunatic schreef:
Wat ik altijd storend vind is dat mensen zeggen eet je ook geen kaas en eieren? Of ze denken dat ik wel vis eet, maar dat is ook een dood dier en die eet ik niet.


Wat te denken van die mensen die lief rekening met je proberen te houden en dan kip klaarmaken! Ja maar, dat is toch geen vlees!? zeggen ze dan. Haha!

Mensen met vooroordelen weten het verschil tussen een vegetarier en een veganist niet! Ik werd regelmatig versleten voor sektelid!? Verward

Of, je draagt wel leren schoenen maar eet geen vlees? Hoe kan dat?
Blegh! Jaren vegetarisch geweest, inmiddels eet ik wel weer vlees (heeft trouwens niets te maken met mijn omgeving, maar puur omdat al die vegi dingen me gingen vervelen en ik vlees toch wel miste Haha! ) en dan kan je je lol op hoor, altijd maar verdedigen! Ik val vlees eters toch ook niet aan!?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 03:13

Ik ben ook vegetarisch! Ik heb nooit vlees gegeten. Niet dat er iemand in de familie vegetarisch is of zo, maar ik luste het als klein kind al niet.

Ik werd vroeger ook altijd gekgezeurd: maar eet je dan wel dit, of hoe zit het dan met dat....

Eieren/kaas/zuivel: ik eet/drink het allemaal! Ik draag ook leer maar ik eet geen vlees en geen vis.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 07:53

Ik ben niet vegetarisch maar eet weinig vlees.
Ook bij mijn ouders ligt regelmatig wat "bekends" in de diepvries. Kip of geit.

Whisper

Berichten: 132
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 09:55

Ik ben ook vegetarier. Ik geloof dat ik bijna 4 jaar geen vlees e.d meer eet. Ik mis het vlees ook niet eigenlijk.
Ik eet regelmatig vervangers o.a : tofu/tahoe en tempeh, maar ook weleens maisburgers of groenteburgers.
Verder heb ik regelmatig een vegetarisch sausje bij het eten: tomatenpuree, courgette, champignons e.d.
Veel vega recepten kun je ook vinden ook www.vegatopia.com

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 10:09

Ik eet ook vegetarisch. Al iets van 4 jaar.
Ik vind het onzin om dieren op te eten omdat je het lekker vind. Die vitamines die in vlees zitten kan je ook op een andere manier binnen krijgen.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:10

Ik ben niet vegetarisch en zal het ook nooit worden, gewoon omdat ik sommige dingen (gegrilde biefstuk, gegrilde kip, sate) erg lekker vind.
Maar we doen wel regelmatig een dagje zonder vlees, omdat ik het gewoon niet nodig vind om elke dag vlees te eten. En ook niet van die gigantische hoeveelheden, jasses.

Wat we eten als er geen vlees op tafel staat? Het allerliefste de vegetarische balletjes van de Appie Kwijl Daar mag je me nou echt voor wakker maken!
Of Quorn vind ik ook heel lekker. Of lekker zelfgemaakte Foe Yong Hai (eigerecht)....
Zonder vlees kan heel lekker zijn, en het gezeur dat vegetariers veel voedingsstoffen tekort komen gaat tegenwoordig ook niet meer op, want er zijn prima vervangers en supplementen.

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:16

Ik krijg juist steeds minder last van mensen die me aanvallen/ lastigvallen over het vegetarierschap.
Vroeger (10 jaar geleden) was het veel lastiger om in restaurants lekker te eten, maar vooral vleeseters reageerden zoals jullie hierboven beschreven.
Nu krijg ik zelfs bewonderende blikken (al is het voor mij echt helemaal geen moeite om vleesloos te leven hoor, ik lust het helemaal niet) en ik hoef niet steeds een goede reden te bedenken voor het vegetarier zijn.

Ik heb er in de loop der tijd een heel rijtje van geprobeerd en gebruikte ze afhankelijk van m'n bui en het gezelschap waarin ik verkeerde *LOL*

* Mijn lichaam heeft het niet nodig (zeg niet ons lichaam, want dan val je de ander aan!)
* Ik ben het niet eens met de manier waarop de dieren worden gehouden
* Ik lust het niet/ vind het niet lekker (kan een belediging voor de kok zijn, pas op)
* Een dier hoeft niet voor mij te sterven

en volgens mij heb ik er nog wel meer. Soms leggen mensen je woorden in de mond. Oh, eet je soms geen vlees vanwege de bioindustrie... Inderdaad, vreselijk he hoe ze die dieren houden, en het gesprek kan weer verder *LOL*

In het buitenland is het soms nog wel lastig, in Hongarije denken ze dat je ziek bent als je geen vlees wilt hebben en krijg je meewarige blikken en troostende klopjes op de schouder van de gastvrouw Haha! .
In Nepal was het trouwens geen probleem, combinatie van geloof, armoede en de vele vegetarische hippies volgens mij.

Ezel trektochten in de Spaanse pyreneeen! Kom langs bij ons: 'Top of the Pyrenees' https://www.topofthepyrenees.com/Products/details/Spaanse_Pyreneeen/Trekkings/Meerdaagse-wandeltocht-ezeltrekking

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 11:52

Ik ben al 26 jaar vegetarier, sinds mijn achtste. We waren op vakantie in Brabant en zagen daar de ene na de andere kalvermesterij. Ik besloot onmiddellijk om nooit meer vlees te eten. Mwah, dachten mijn ouders, die draait wel weer bij. Niet dus.

Het grappige was, dat ik toen ik nog vlees at, continu last van exceem had, toen ik gestopt was met vlees eten, verdween mijn exceem.

Later heb ik eens een allergietest gedaan en bleek ik voor een bepaald stofje wat in veel vleessoorten voorkomt, allergisch te zijn. Vraag me alleen niet meer naar de naam van dat stofje: weet ik niet meer....

De vleesvervangers vind ik over het algemeen niet te eten, het probleem is dat ze ze zo maken dat het naar vlees moet smaken en daardoor nergens naar smaakt. Misselijk Roergebakken tofu met kruiden vind ik wel lekker, eet regelmatig een ei of een gepaneerde, gebakken kaasplak.

Tip: Van Dobbe heeft nu groentenkroketten in de diepvries! Erg lekker voor de afwisseling!

In nederlandse restaurants heb ik over het algemeen geen problemen meer met vegetarisch eten, zeker in vergelijking tot een aantal jaren geleden.

Dus: vleeseters die vegetariers uitnodigen voor een barbeque: groentenspiesjes zijn heerlijk (doe mij er maar twaalf! Haha! ), maar koop in godsnaam niet zestien verschillende vegetarische burgers..... Knipoog

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 12:25

Ik ben bijna helemaal vegetarisch en ik merk dat ik steeds beter af kan zonder vlees. Vlees als broodbeleg eet ik sowieso niet meer, geen shoarma meer en ik kook ook nooit met vlees. Als het ergens doorheen zit of bij iemand krijg, of soms in een restaurant, dan eet ik wel wat. Maar bijna niets meer. Uit respect voor de dieren en je hebt het ook niet nodig.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:43

Ik ben nu 7 jaar, sinds mijn 15e, vegetarisch. Ik vond vlees eigenlijk nooit al echt lekker. Toen er een manegepaard werd afgemaakt hebben we met een groepje afgesproken dat we geen vlees meer zouden eten. Ik heb geen idee wat er van de rest geworden is.
Ik sla zo nu en dan in bij Appie Happie, verschillende burgers, en eet veel kaassoufles. Zo nu en dan een eitje, ik mis het vlees echt niet. In Nederland zijn de restaurants ook goed, in het buitenland wel eens minder.
Mijn vriend eet wel vlees, bakken we apart, ook lasagne enzo maken we de helft vegetarisch. Hij vind het niet erg om eens een keer over te slaan.
Ik snap ook niet waarom iedereen vraagt is ik wel vis eet, voor mij is dat ook een dood dier. Ik eet alleen nog wel producten met gelatine en ik heb hier in de winkel ook nog nooit vegetarische kaas gezien, dus dat eet ik ook gewoon.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 13:52

Ik eet gelukkig elke dag vlees. Als ik niet meer mijn stukje vlees mag eten, dan vind ik dat ik zoveel mis.
Eten is voor mij echt een hobby. En met name aparte dingen. Als we in een restaurant zijn, vind je geen fatsoenlijk menu met vegetarisch eten. Ga eens even een keer naar een beter als normaal restaurant en kijk dan eens op de menu kaart. Jummie toch Vingers aflikken ?En dat is ook niet verwonderlijk. De dingen die je met vlees kan doen, die kan je niet doen met vegetarisch eten.

Heel soms eet ik vegetarisch, maar dan blijft het daarbij. Ik zou niet elke dag zonder vlees kunnen.

Trouwens ik heb eens een keer zebra gegeten, en het was heeeeerlijk Vork .

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:00

ik hou niet zo van vlees, maar ik moet wel. Ik ben nl allergisch voor koemelk én kippenei. Dat laatste is echt heel erg (heet officieel intolerantie). Ik moet wel vlees eten om aan mijn eiwitten en andere bouwstoffen te komen. Dus eet ik lekker notengehakt enzo, of superdure biefstuk... Anders lust ik het toch niet (nooit echt van vlees gehouden).
Tuurlijk kan ik ook groentenburgers en tofu eten, maar dat is zo mogelijk nog smeriger dan vlees naar mijn mening. Dus ik heb maar voor het vlees gekozen!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Lunatic

Berichten: 737
Geregistreerd: 01-06-01
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:06

Goh Buitenzorg, dat klinkt heel bekend en komisch Haha! .

Heb je Prima weer hoor, stoer vertellen dat 'ie elke dag vlees eet, maar niks zeggen over het dierenleed en dat het heerlijk is om dode dieren te eten Knipoog .

Het rare is dat mensen altijd vragen waarom lust je geen vlees? Dan zeg ik altijd ik eet geen dode dieren (ook geen levende hoor Knipoog ). En idd altijd denken dat je veganist bent, dus geen zuivel, leer en dierlijke vetten enz. Het is voor mij gewoon zo, dat er niet een dier voor mijn consumptie hoeft te sterven. Helemaal bijv kalfs- en lamsvlees, dat is ook nog eens een jong dier die nog niet eens de kans heeft gehad om volwassen te worden.

Begrijp me niet verkeerd: iedereen die wel vlees eet, mag dat van mij doen. Ik zou alleen willen dat mensen meer beseffen wat ze eten. Dan vraag je iemand die Shoarma gehaald heeft wat voor vlees het is en dan weten ze het niet eens Frusty . Je kunt toch op zijn minst letten op wat je eet? Of het varkens-, kip-, kalfs-, rund-, of lamsvlees is doet er voor veel mensen niet toe. Dus ook niet het dier dat daarvoor is geslacht, dat vind ik wel jammer.

Poetic Dante Lunar 1.51 m en dus officieel E-pony!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-02 14:14

Lunatic schreef:
Ik zou alleen willen dat mensen meer beseffen wat ze eten. Dan vraag je iemand die Shoarma gehaald heeft
wat voor vlees
het is en dan weten ze het niet eens Frusty . Je kunt toch op zijn minst letten op wat je eet? Of het varkens-, kip-, kalfs-, rund-, of lamsvlees is doet er voor veel mensen niet toe. Dus ook niet het dier dat daarvoor is geslacht, dat vind ik wel jammer.

Dat is het dus bij mij, zodra ik er over na ga denken wat ik echt eet lust ik het niet meer. Eet ik het niet op.
Ik was eens in een restaurant, had een stukje vlees besteld en daar pronkte een vlaggetje in met de afbeelding van een koe.
Heb ik laten staan.

Thuis profiteren ze er regelmatig van. "He Marije weet je wel wat je eet? Dat is een volwassen koe hoor", waarna ik mijn stukje vlees afsta aan degene die mij een schuldgevoel probeert aan te praten en er zelf vervolgens heerlijk van smikkelt.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Iris, Afanaisa91, Amazonbot, Angela, Ballard_L, douschka, GoogleAdsense, GrapeshotBot, janneke_S, Kanto, Lau07, Lestrange01, Melzazu, minouesmee, moislief, Molly1230, Paardennamen, petraaken, Pieke_Gwen, Roosch, Ruai, SentiBot, singa, Slagroomsoes, spookyskippy, Summerfly, Wopkebrok en 205 bezoekers