Ik zit scheef, heel graag reacties !!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Ik zit scheef, heel graag reacties !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:28

Hallo,

Als ik op de rechterhand rijd, zit ik altijd scheef op mijn pony.
Ik zit namelijk naar links. Ik probeer altijd mijn binnenhand van de hals, en mijn buitenhand tegen de hals te brengen, het lukt me meestal wel maar toch zit ik scheef. Ook kijk ik altijd op mijn pony.
Maar in ieder geval, wie heeft iets waardoor ik niet meer scheef zit op mijn pony. Hier heb ik al eens een topic over gestart, sorry dat ik nog een topic maak.
Ohja ik wou nog even zeggen, dat als ik scheef zit, mijn pony minder goed rond loopt, en hij de figure moeilijker kan maken, maar dat is logisch. Vandaar dat mijn rechterhand slechter is dan mijn linker.
Ook van handveranderen van de linker - naar de rechterhand is voor mij lastig.

Alsvast bedankt.
Groetjes XxX Aniek.

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?


KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:30

euh, les nemen????? Haha! Haha! Haha!

Scheef zitten leer je alleen maar af als er iemand constant tegen je zegt recht zitten..........

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:31

Ik verplaats je topic even naar Rijtechnisch Knipoog

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:35

Is je zadel wel recht?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:36

Goed voelen of je je zitknobbels voel en die voelen aan iedere kant van je zadel.... dus als je naar links leun voel je je botje en naar rechts idemdito en dan op allebei gaat zitten.... en in je navel zit een (denkbeeldige) lamp ... die moet tussen de oren van je paard doorschijnen welke kant je ook uitga..... misschien helpt het.

** Als je de beste zitplaats in huis wilt, zul je de kat moeten verplaatsen **
** Pas heeft iemand mij een schattig katje gegeven.... en het katje is van mening dat iemand mij aan hem heeft gegeven **

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:36

Ik krijg 3x per week les,
Maandag: les met 3 mensen in een groep (waaronder ik dan )
Dinsdag: Vrij rijden, krijg wel aanwijzingen van een vrouw die er bij is.
Woensdag: (zie dinsdag)
Donderdag: naar het oefenterrein, les
Zaterdag: naar het oefenterrein, les

ik rijd bijna elke week wedstrijd.

wahaha Haha!
maar ja...
groetjes aniek

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:37

Ohja, ik heb een dresuurzadel, en mijn zadel zit recht *LOL*

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:39

Nou dan moet dat toch niet echt een probleem zijn zou ik denken,

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:42

Ja daarom, maar ik mijn instructrice gaat ook niet om de minuut zegge dat ik recht moet gaan zitten...

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:47

o ik wel hoor, net zolang totdat ik het niet meer hoef te zeggen. Je wil niet weten hoevaak ik in halve uurtjes moet zeggen.......... waarrrrrr is je buitenhand, tenen naar binnen, benen lang.......... laat los die binnenhand. Ik denk dat ik die paar kleine zinnetjes ongeveer een keer of 1000 zeg per week. Juist je instructrice moet ervoor zorgen dat JIJ er zelf voor gaat waken scheef te zitten, door het iedere keer weer tegen je te zeggen dat je scheef zit.......... Met een scheve zit kan je namelijk helemaal niks Haha!

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:49

Op links zit ik wel goed, maarja
ik denk dat ik een strikje of iets in de mane hang en telkens als ik op de pony kijk denk ik oohja.. recht zitten
wahha goed idee?

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

boomer
Berichten: 148
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:51

Ik zat ook scheef (zie mn profiel), maar heb van mn instructrice een slimme en logische tip gekregen. De kant waar je naartoe hangt de beugel 1 gaatje korter doen! Dit doorzetten (ondanks evt. spierpijn) totdat je uit jezelf weer recht gaat zetten...

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:55

bedankt ik ga het morge meteen proberen !!

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-04 19:55

ben het met gijsenkim eens, als je aldoor herhaalt wortd op je fouten, ga je er beter op letten.
Wat voor punten krijg je altijd voor je houding op je paard(van de jury?)

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

Niekoezz

Berichten: 1837
Geregistreerd: 29-01-04
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-04 19:57

Meestal een 6, en soms een 7

Pony's M2-waardig, limburgskampioen L1 en clubkampioen.
Paarden Witchcraft dressuur: L1 + 20 / L2 + 29 / M1 + 8 / springen: B + 1
[size=9]Freire van 0 tot 1 jaar: [KS-ITP] Freire voor het eerst op bokt van 0 tot 1 jaar
Freire tot 1 jaar en 2,5 maand oud: [ITP] Freire weer op bokt! Kennen jullie hem nog?

Iris82

Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 08:06

Wat ook wel eens wil helpen is zonder beugels rijden. Lachen

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 10:02

Hang je scheef met je hele lichaam of alleen met je bovenlichaam?

Anders helpt een beugelgaatje korter niet. Ik hang namelijk scheeft vanaf mijn taille. Dat is mijn houding ook als ik gewoon loop, ik ben scheef van nature, dit kan alleen verholpen worden door training en dan niet zozeer op het paard maar bv fitness of osteopathie.

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 14:05

Zonder beugels/zadel rijden wil wel eens helpen. Als je dan niet rechtop zit, schuif je eraf Clown

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-04 16:07

Ben jij scheef of..... is je paard scheef?

Kan makkelijk wezen dat het paard scheef is en jou daardoor scheef drukt.
Het gevoel hebben alsof je er afgeslingerd wordt.

Kijk eens op www.hoefkatrol.com(of nl) daar staat uitleg samen met wat foto's. Misschien dat je iets herkent.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:21

hey
ik heb het zelfde probleem. Ik zit ook scheef op me pony en op de rechterhand loopt ze niet recht over de hoefslag. Ja het zadel schuift ook maar dat komt omdat ze een rond tonnetje is

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 20:48

Dat probleem heb ik ook alleen dan op de linkerhand!
Vandaag heb ik een trucje ondekt waardoor je meer op je binnenbil gaat zitten: Volte opsturen en voor flink naar binnen kijken (jezelf) en dan ga je vanzelf op die binnenbil zitten waardoor je niet meer scheef zit Lachen

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour


alabastro
Berichten: 844
Geregistreerd: 09-04-04
Woonplaats: Hasselt-Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-04 21:31

Niekoezz schreef:
Hallo,

Als ik op de rechterhand rijd, zit ik altijd scheef op mijn pony.
Ik zit namelijk naar links. Ik probeer altijd mijn binnenhand van de hals, en mijn buitenhand tegen de hals te brengen, het lukt me meestal wel maar toch zit ik scheef. Ook kijk ik altijd op mijn pony.
Maar in ieder geval, wie heeft iets waardoor ik niet meer scheef zit op mijn pony. Hier heb ik al eens een topic over gestart, sorry dat ik nog een topic maak.
Ohja ik wou nog even zeggen, dat als ik scheef zit, mijn pony minder goed rond loopt, en hij de figure moeilijker kan maken, maar dat is logisch. Vandaar dat mijn rechterhand slechter is dan mijn linker.
Ook van handveranderen van de linker - naar de rechterhand is voor mij lastig.

Alsvast bedankt.
Groetjes XxX Aniek.


Het probleem ligt hem niet in je hand maar in je zit zelf. Je legt je zwaartepunt op je buitenbeen/zitbeenknobbel maar je moet het op je binnenbeen brengen, probeer steeds te kunnen rechtstaan op dat binnenbeen en dan verbeterd de rest vanzelf.
Waarschijnlijk draag je ook je rechterschouder hoger dan je linker.
Dit "inknikken" in de heup is een veelvoorkomende fout maar je moet er wel snel iets aan doen. Het probleem ontstaat doordat je niet onafhankelijk zit waardoor je je evenwicht op je teugels zoekt. Laat je maar eens aan de longe zetten zonder beugels en zonder teugels dan begrijp je direct wat ik bedoel.

Veel plezier en echt eens proberen.

robinbeekink

Berichten: 191
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Vinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:35

Hey,
Als je op je pony scheef zit, zit je mischien op een stoel ook wel scheef.
Als je onbewust in de auto zit ofzo moet je eens kijken of je daar niet ook scheef zit, in de auto ( of op de bank) hoef je niet ook nog aan zoveel andere dingen te denken dus kun je je zit verbeteren. Als je dit lang vlhoud ga je waarschijnlijk recht zitten in de auto maar ook automatisch op je pony. Je kunt het eens proberen Knipoog

verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-04 20:43

gijsenkim schreef:
o ik wel hoor, net zolang totdat ik het niet meer hoef te zeggen. Je wil niet weten hoevaak ik in halve uurtjes moet zeggen.......... waarrrrrr is je buitenhand, tenen naar binnen, benen lang.......... laat los die binnenhand. Ik denk dat ik die paar kleine zinnetjes ongeveer een keer of 1000 zeg per week. Juist je instructrice moet ervoor zorgen dat JIJ er zelf voor gaat waken scheef te zitten, door het iedere keer weer tegen je te zeggen dat je scheef zit.......... Met een scheve zit kan je namelijk helemaal niks Haha!


Whaha, de mijne ook. Ik hoor per les echt duizend keer, binnenhand los binnenhand los binnenhand los Haha!

[o]

dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-04 20:50

gijsenkim schreef:
o ik wel hoor, net zolang totdat ik het niet meer hoef te zeggen. Je wil niet weten hoevaak ik in halve uurtjes moet zeggen.......... waarrrrrr is je buitenhand, tenen naar binnen, benen lang.......... laat los die binnenhand. Ik denk dat ik die paar kleine zinnetjes ongeveer een keer of 1000 zeg per week. Juist je instructrice moet ervoor zorgen dat JIJ er zelf voor gaat waken scheef te zitten, door het iedere keer weer tegen je te zeggen dat je scheef zit.......... Met een scheve zit kan je namelijk helemaal niks Haha!


Hele maal mee eens ik dee dat ook altijd in de bocht maar heb het nu naar veel attentie van mijn instructrice redelijk afgeleerd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: pjer, Tango1979 en 14 bezoekers